Gå til innhold

Mannen min spiser til det er tomt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis økonomien er et problem bør dere styre unna halvfabrikat. Å lage lasagne fra bunnen er enkelt og smaker vanvittig mye bedre enn slike ferdigpakker. Og billigere ikke minst. 

Anonymkode: c3c1e...d31

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har samme problem selv, bare enda verre. Viss jeg handler mat inn for 7-8 dager fremover.. Kan samboeren finne på å lage seg ekstra middag på kvelden, dette er sykt irriterende!

Jeg prøver å si at det kun skal være et varmt måltid/middags måltid hver dag, og viss han ønsker varm mat på kvelden må han lage seg egg eller havregryn grøt.. har ikke råd til å spise to kjøttdeig hver dag, eller to pakker kylling/fisk etc.. DYRE vaner, har konkludert med at slike menn/gutter har blitt skjemt bort av sin mor. Dette kan stemme, fordi hver gang vi er hos hans mor på besøk så lager hun faktisk middag, selv om klokken er 22-23 på kvelden. Dette er ikke jeg vandt med for å si det sånn.

Anonymkode: 72e3f...71e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som gubben dette, ja... Han er sjømann, så når han er hjemme lager jeg litt ekstra mat og fryser ned i porsjoner som jeg kan spise når han er på jobb. Men hvis jeg glemmer å flytte maten fra kjøleskapet til fryseboksen før jeg legger meg om kvelden er det 99,9% sjanse for at den forsvinner. Kaker og annet som jeg har laget til venninnekvelder eller andre arrangementer forsvinner hvis de ikke er tydelig merket, f.eks "Kake til vårbasaren, ikke rør!". Og det verste er at han ikke skjønner hvorfor jeg blir sint/lei meg når det er tatt et stort stykke av kaka jeg skulle servere til gjestene våre.

Anonymkode: ab8b7...0ce

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje dere kan prøve å flytte middagen til et senere tidspunkt? Hvis du spiser et lunsjlignende måltid når du kommer hjem fra jobb, og så lager dere middag sammen i 19-20-tiden? Da vil han ikke være så sulten at han trenger enda en middag til kveldsmat. 

Sørg også for at han er klar over at maten du har laget er planlagt til et måltid. Hva med å merke maten i kjøleskapet med en lapp? "Middag torsdag 6. april" - da må han jo forstå at den er tenkt til noe.. 

Anonymkode: 08342...314

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grunnen til at du irriterer deg er nok en helt annen enn at han spiser opp all middagen. Bare vær glad han spiser maten du serverer. Jeg har møtt folk som ikke spiser en dritt, det er kjedelig det.

Det er nok andre ting som gjør at du irriterer deg over han.

Anonymkode: 5cf47...40e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, Arabella skrev:

Dere får overlate innkjøp av og tilberedning av middagsmaten til mennene deres, så får de fort en vekker, tenker jeg.

Det er begrenset hvor lenge en familie kan overleve på ostesmørbrød.

Anonymkode: 49e38...cbd

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme problem selv, bare enda verre. Viss jeg handler mat inn for 7-8 dager fremover.. Kan samboeren finne på å lage seg ekstra middag på kvelden, dette er sykt irriterende!

Jeg prøver å si at det kun skal være et varmt måltid/middags måltid hver dag, og viss han ønsker varm mat på kvelden må han lage seg egg eller havregryn grøt.. har ikke råd til å spise to kjøttdeig hver dag, eller to pakker kylling/fisk etc.. DYRE vaner, har konkludert med at slike menn/gutter har blitt skjemt bort av sin mor. Dette kan stemme, fordi hver gang vi er hos hans mor på besøk så lager hun faktisk middag, selv om klokken er 22-23 på kvelden. Dette er ikke jeg vandt med for å si det sånn.

Jeg tror heller ikke dette er vanlig. Det du kan gjøre, er å la mannen ta ansvar for innkjøp av mat og tilberedning av denne. Dette skal han selvfølgelig betale selv, så får han også begrep om hva mat koster.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jeg som lager middagen. Jeg er hjemme fra jobb klokken 15, mens han er hjemme rundt 18. Skal jeg få middag etter jobb så må jeg lage den selv.

Anonymkode: bb7ee...4a6

Men, dere kan da bare spise middag på kvelden? Da trenger han verken kveldsmat eller middagsrunde nummer 2. Du kan ta deg en skive, og gjøre annet, eventuelt forberede middag/handle etter liste som HAN har planlagt. Ikke en dag eller i en uke, men et år. Jeg er dønn seriøs, hvorfor skal det være ditt ansvar å lage mat når du syns det er stressende og frustrende, og det er han som spiser opp mesteparten, og han som ikke syns det er nok?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis økonomien er et problem bør dere styre unna halvfabrikat. Å lage lasagne fra bunnen er enkelt og smaker vanvittig mye bedre enn slike ferdigpakker. Og billigere ikke minst. 

Anonymkode: c3c1e...d31

Kjempeenkelt å lage pastaplater og kverne opp kjøttdeig?

Hvis det smaker vanvittig mye bedre spiser man mindre??

Anonymkode: 228a6...2e5

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som gubben dette, ja... Han er sjømann, så når han er hjemme lager jeg litt ekstra mat og fryser ned i porsjoner som jeg kan spise når han er på jobb. Men hvis jeg glemmer å flytte maten fra kjøleskapet til fryseboksen før jeg legger meg om kvelden er det 99,9% sjanse for at den forsvinner. Kaker og annet som jeg har laget til venninnekvelder eller andre arrangementer forsvinner hvis de ikke er tydelig merket, f.eks "Kake til vårbasaren, ikke rør!". Og det verste er at han ikke skjønner hvorfor jeg blir sint/lei meg når det er tatt et stort stykke av kaka jeg skulle servere til gjestene våre.

Anonymkode: ab8b7...0ce

Det skulle da være unødvendig å merke maten som skal brukes til en senere anledning, enten det er rester etter middag, kaker eller annet. Hvis ikke mannen forstår når maten er ment å benyttes og ikke spør før han gafler innpå det han finner i kjøleskapet, er han så lite hensynsfull og så egoistisk at han ikke er til å være i hus med. Dessverre er det slik menn gjerne er...

Anonymkode: 8c530...813

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Handler dere inn nok annen mat da? Som han kan spise til kvelds og lunsj? Noe annet enn brødskiver? 

Anonymkode: e3b1c...f2e

Jeg gjør i alle fall det( er ikke Ts) men han vil heller ha middagsmat. Sier at det er ment til to dager, men det bare forsvinner. 'Skal jeg ikke få spise meg mett?' Sier han bare. Han spiser til det er tomt uansett hvor mye jeg lager. Det er alltid jeg som lager middag pga. Min arbeidstid, man vasker og gjør andre ting i huset...

Anonymkode: 035dc...b73

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen holdt også på sånn :) Jeg elsker å sove tidlig, så jeg legger meg ofte tidligere enn han, og da kunne han gjerne ta seg en stor porsjon til, pluss at han tok med seg til lunsj på jobben. Dermed var det jo tomt.

Så nå har jeg bare begynt å legge det i plastbokser, og sier at jeg skal ha min del til middag i morgen. Hva han gjør med sin får han selv bestemme, men jeg lager ikke noe ny mat dagen etter, så da får han isåfall lage egen middag selv. Han har en fysisk krevende jobb, så det gidder han som regel ikke, så da har han begynt å spare til dagen etter :) 

Men dette er hvis det er snakk om store porsjoner da, sånn type family-size. Jeg spinker og sparer ikke på alle rester inn i plastbokser :fnise:

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
57 minutter siden, Uffda skrev:

Jiiiiis, det er menneskelig natur å spise til det er tomt. Om du kjøper ferdiglasagne til middag fortjener du faktisk ikke annet. Hvem blir mett av det? Kjøp mat, kylling, biffstrimler, bønner, ris, fullkornspasta, frossenfisk, mat for voksne oppegående mennesker så skal du se at man gir seg når man blir mett, og ikke spiser fordi det er godt og fordi maten ikke metter. Ferdiglasagne til middag som skal vare over flere dager for en voksen mann?

Det var meg du siterte og jeg er ikke Ts og lager alt fra bunnen. Derfor  gidder jeg ikke å lage mat hver dag, men lager dobbel porsjon slik at vi skal få rester. Får aldri rester fordi han spiser opp alt uansett mengde.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaaaa! Det gjør min også. Kan aldri ukeshandle da er vi tom på onsdag...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bestemmer at det skal være restemat til middag.

Han bestemmer at det skal være restemat til kvelds og lunsj.

Hvem er sjefen?

Anonymkode: 228a6...2e5

Den som burde være sjefen over dette, er rett og slett den som lager middagen! Og velger mannen likevel å spise opp neste dags middag (til kvelds og lunsj), bør i det minste han stå får innkjøp/middagslaging neste dag! :)

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, hun snakker vel om to middager.

Det er jo bare en av dagens flere måltider...

Anonymkode: 54652...d5d

To middager ja, men hvis han hadde spist lasagne til kvelds og lunsj og så sparer man penger for lunsj og kvelds. 

Ts skrev også at hun satset på "store måltider, istede for flere små. Så tydelig at trådstarter mener at 1 lasagn skal vare nok for to dagsbehov for 2 stykker, og det er sinnsvakt. Håper Ts dumper henne om hun ikke gir seg med denne galskapen.

Anonymkode: 40fd6...749

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

To middager ja, men hvis han hadde spist lasagne til kvelds og lunsj og så sparer man penger for lunsj og kvelds. 

Ts skrev også at hun satset på "store måltider, istede for flere små. Så tydelig at trådstarter mener at 1 lasagn skal vare nok for to dagsbehov for 2 stykker, og det er sinnsvakt. Håper Ts dumper henne om hun ikke gir seg med denne galskapen.

Anonymkode: 40fd6...749

Nei, det er det ikke. 1 lasagne skal rekke til to middager.

Både TS og mannen spiser antakeligvis frokost om morgenen og lunsj på jobben. 

Anonymkode: 54652...d5d

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ingen av dere som har svart her har hatt tenåringer i hus. 

Da er plutselig maten i kjøleskapet ikke der når man skal bruke den.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner han godt. Jeg er kvinne på 160 og 55 kg. Altså jeg er ikke stor og når jeg lager sånn familiepakke lasagne så spiser jeg halve formen til middag og samboer spiser mindre enn meg. Det er rett og slett forskjell på folk og alle spiser forskjellig. Jeg hadde ikke klart å være sammen med en person som "nekter".meg å spise hva jeg vil, når jeg vil og hvor mye jeg vil. 

Her i hjemmet er det jeg som spiser mest både når det gjelder mat,søtsaker snacks osv. Samboer får litt sjokk lver hvor mye jeg spiser for å være liten som jeg er. Men det er sånn jeg er. Jeg kunne ikke funnet meg i om samboeren min hadde fortalt meg at jeg ikke kan spise restene fordi vi ikke har råd til det. Men så er det sånn at vi mener at mat er viktig, det er høyt prioritert så vi har aldri dårlig råd til mat. 

Anonymkode: aa2af...a98

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...