sommermor Skrevet 5. april 2017 #21 Del Skrevet 5. april 2017 Her er det ofte pc på kvelden eller litt tv. Og gjerne litt husarbeid. Og legging av barn og generelt rydding. Er som regel hjemme hver kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 5. april 2017 #22 Del Skrevet 5. april 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: @Trolltunge: men all den tiden du står på som en propell, hva er det du gjør da da? Anonymkode: 58d3a...cf4 Etter jobb: Enten er jeg på aktiviteter med ungene, eller jeg trener, eller jeg pakker ut (har nylig flyttet), eller jeg pusser opp, eller jeg lager mat/vasker/rydder. Det er ikke sjelden det blir leggetid, og det eneste jeg har sittet på rumpen etter jobb var da vi spiste middag. Så sier jeg til meg selv at "I morgen skal jeg slappe av!" Det skjer ikke. Jeg tror man legger seg til en livsstil, og så er det vanskelig å bryte ut av den, uansett om det går den ene eller andre veien. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg skulle ønske jeg kunne gire ned. Jeg er redd for å bli gammel/utslitt, og så tenke "Når følte jeg virkelig på det å leve? Å bare nyte livet?" Det er ikke det at jeg synes jeg har et fælt liv, for det gjør jeg ikke, men jeg litt redd for at dagene og livet bare skal forsvinne for meg, i en virvelvind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 5. april 2017 #23 Del Skrevet 5. april 2017 Når jeg tenker på å slappe av så ser jeg for meg at hele huset er rydda, støvsugd, støvfritt og vaska. Deretter skal jeg ha dusja, og nytt sengetøy må være på plass. Deretter så er det duftlys, musikk og pc som er tingen for meg. Kan jo gjøre andre ting om kveldene, men dette er min definisjon på å "slappe av" 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2017 #24 Del Skrevet 5. april 2017 For meg varierer det veldig med tiden på året. På vinteren er jeg mer tiltaksløs og vil helst bare slappe av med et glass vin, potetgull og en serie. Om sommeren er jeg mer glad i å ligge i en park med venner, grille, sitte på verandaen og lese bøker, rusle i byen med venner osv. Men jeg har filmkvelder osv med venner hele året, men jeg/vi finner sjeldent på noe spesielt og jeg har ingen hobbyer utover å trene (som ikke er en hobby for min del). Har samboer, så jeg får sosial omgang i alle fall. Også har jeg et kjæledyr jeg bruker tid på. Anonymkode: 74287...66c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 5. april 2017 #25 Del Skrevet 5. april 2017 Har samboer og barn, jobber stort sett kveld og helg så er nok litt andre rutiner her, men de ettermiddagene vi har sammen er omtrent slik; middag, leke med barna, legge, rydde huset (ca 19.30-20.00). Enten spiller vi sammen (PC), ser serie sammen eller legger oss kjempetidlig bare for å kunne ligge å dra oss, prate, kose, se litt tv, spille candy crush eller whatever. Har vært mye av det siste de siste ukene; jeg er gravid og ganske sliten for tida og han er ikke vond å be. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SunnivaOslo Skrevet 6. april 2017 #26 Del Skrevet 6. april 2017 Jeg pleier alltid å gå en tur. Tar en tur på 30-60 min,bortsett fra når det er jævlig vær ute..lager middag og slapper av. Det kan være å lese,se TV eller være på dataen. Andre ting er "småpusling" sånn som å feks fornye et møbel,pynte etc eller at jeg rydder(feks rydder og sorterer gangen). Jeg liker best å være ute og gjøre ting da istedenfor å ligge halvdød foran TV-en hele ettermiddagen,det er greit et par timer før sengetid,men ikke HELE ettermiddagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 6. april 2017 #27 Del Skrevet 6. april 2017 Ser på tv, leser eller driver på med dataen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #28 Del Skrevet 6. april 2017 Er sliten etter jobb jeg og. Gjør ikke så mye spennende. Serier, data/mobilspill.. Men jeg driver også noe med strikking og håndsøm Anonymkode: b52f8...854 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2017 #29 Del Skrevet 6. april 2017 TV, drar ut på ting, lager meg prosjekter (en fotobok fra ferien, skriver en novelle, ommøblerer, rydder i klesskapet), spiller et spill, ringer noen, jobber litt Anonymkode: d23bf...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2017 #30 Del Skrevet 7. april 2017 Oppe mellom 5 og halv 6 om morgenen. Som regel hjemme mellom 5 og 6 på ettermiddagen. Da er det å gi katten mat, lage litt mat til meg selv. Sette inn i oppvaskmaskinen, smøre matpakken til dagen etter, ta litt husarbeid (kattekasse, støvsuge og sånt). Så blir det kanskje litt lesing, surfing, nyheter på tv eller radio. Og plutselig er det på tide å pusse tenner og finne dyna. Anonymkode: c857a...29e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2017 #31 Del Skrevet 8. april 2017 På 5.4.2017 den 21.10, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg lurer på hva folk driver med på kveldene sine. For jeg innser at jeg må være ganske kjedelig. For etter en dag på jobb, og unnagjort trening, så vil jeg bare lage meg noe mat og slappe av. Og når jeg skal slappe av så går det mest i alt mulig rart på dataen, surfing, KG, lese om interessante tema, litt nyheter. Og så serie på serie på serie. Og jeg kan jo ikke bruke livet mitt til å bare se på serier. Jeg merker at jeg selv om jeg synes seriene er gode, så er jeg litt lei. Jeg er generelt deprimert, og har lite tiltakslyst. Men, hva gjør andre på!? Jeg skjønner det liksom ikke, er det prosjekt hver ettermiddag, med maling, hobbyer, hva søren. Jeg skjønner jo ikke hvor man finner tiltakslysten fra, men det er jo min sak. Etter jobb er jo jeg helt kake, og det handler bare om å holde ut i verden til neste dag liksom. På en måte. Så ja, hva gjør du på ettermiddagen, når du er hjemme og bare skal slappe av? Og hvordan får du tiltakslysten? Si gjerne også om du mest er ute på aktiviteter om kvelden og ikke er hjemme en gang! Mvh kvinne 31 (singel) Anonymkode: 58d3a...cf4 Er aller mest hjemme på kveldene. Det jeg gjør da: rydder, ser på filmer, surfer på Kvinneguiden, leser i bøker, sjekker TV'en for å se om den har tatt opp noen interessante programmer og så videre. Anonymkode: 4ceae...170 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 8. april 2017 #32 Del Skrevet 8. april 2017 Jeg strikker med TV'n som selskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 8. april 2017 #33 Del Skrevet 8. april 2017 Etter jobb tar jeg med en gang av meg jobbklærne og dusjer. Spiser litt. Går ofte en liten luftetur i joggedress. Tar litt trimm hjemme. Så tar jeg på meg en enkel kjole og lager middag, helst fra bunnen av. Imens sjekker jeg dataen min. Før jeg spiser skifter jeg til en finere kjole og sminker meg litt. Spiser en lang stund. Noen ganger litt vin. Så blir det TV og datamaskin av slappet i hvilestol eller sofa. Fredag blir det oftest biff og mye rødvin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
buffyjenta Skrevet 9. april 2017 #34 Del Skrevet 9. april 2017 kanskje du kan begynne å tegne, male? skrive bok? Eller drive med diy prosjekter. Jeg er selv usikker på hvordan hobby som er noe for meg.. men handler kanskje om å søke litt på nette å prøve ulike ting. Eventuelt spør de vennene d har hva de liker å drive med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 9. april 2017 #35 Del Skrevet 9. april 2017 Hvis jeg skal slappe av, så gjør jeg det. Leser en bok, ser en serie/film, surfer på nettet, spiller... Utenom det brenner jeg for hundetrening og bruke mye av fritiden på det (gå tur med hund, trene hund, lese om hund, gå på kurs, holde kurs osv). Men jeg ser ikke på det som å slappe av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christina146 Skrevet 9. april 2017 #36 Del Skrevet 9. april 2017 Jeg pleier egentlig ganske sjeldent å klare og bare slappe av, da jeg ofte har innleveringer som skal gjøres, prøver må øves til osv. på kvelden. Nå derimot er det påskeferie, så i dag har jeg tatt meg en fridag før jobb imorgen. 🙌🙌 Planen for dagen er: -ansiktsmaske -lang og deilig dusj -en liten tur hvis været holder seg -se på meningsløse program på TV -se en film kanskje -lage litt mat Det er hvertfall det jeg forbinder med avslapning! Har gledet meg til denne dagen en stund nå, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selfie Skrevet 11. april 2017 #37 Del Skrevet 11. april 2017 Jeg var utslitt, ensom og smådeprimert for to år siden. Men så var det en natt jeg ikke fikk sove, lå bare og tenkte på livet mitt som føltes så bortkastet. Så sto jeg opp, fant frem en skrivebok og skrev ned en liste. På listen skrev jeg ned alt jeg ville gjøre i løpet av livet. Blant annet å gå tur i marka hver uke, se tranedans ved Hornbogasjøen, bli engasjert i noe, gå på skikurs, lære meg en ferdighet. Og denne listen har jeg faktisk fulgt opp, livet mitt er godt og jeg har ikke vært deprimert siden. Jeg har engasjert meg ved å bli styremedlem i tre foreninger som jobber for barn og natur og i sameiets velferdskomite, jeg har lært meg å fiske og gjør det så ofte jeg kan. I tillegg er jeg bevisst på å gjøre ting som gir meg lykkefølelse under eller etterpå, som trening og hagearbeid. Dette sto ikke på listen, men det ene fører det andre med seg. Nå trener jeg flere ganger i uka, jeg som alltid har vært en sofagris... Vær bevisst på hvordan du bruker tiden din - legg bort pc og tv - og fyll livet ditt med det som gjør deg glad! Jobb er jobb - men hva du fyller fritiden med er opp til deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neptunsnigel Skrevet 11. april 2017 #38 Del Skrevet 11. april 2017 (endret) Fyrst når gutongen på 10 mnd er lagt kan eg slappe av. Dette skjer fast rundt 19-tida. Då går eg som regel til ein av fleire mancave eg har laga meg På lofte har eg musikkrom med gitarar, banjo og ukule av ymse salg. Klimprar og tar ein trall, tar opp lydspor om eg kjem på noko nytt. Dette er fast innslag kvar kveld. Etter musikken vert det som regel ut på gardstunet med hunden for leik og trening. Ofte vert det til ein lengre tur når vi fyrst er ute. Då slappar vi av og nyter stillheita. Av og til snik vi oss ut på fisketur. Er eg heldig får eg meg ein fiskepinne eller to til kvelds. Er det skikkelig skitver går eg til min andre mancave, ein snekkerbod med div maskinar og redskap. Her kan eg sage og herje, lage ting, reparere ting og halde på med småprosjekt. Eit anna alternativ er og rydde i fjøset eller skru/flikke på båten min. Skyt og gjerne ei serie på blink med rifle, godt og vere forberedt på mikkel rev. Viss eg ikkje gjer noko av desse tinga strandar eg somregel i kjellerstua med kjerringa. Hun ser på seriar mens eg surfar på pc, høyrar på musikk, ser på båtar på finn.no les jakt og fiskebloggar og handlar skrap på Ebay. Av og til lagar vi oss ostesmørbrød. Då ser vi gjerne ein film ilag, sjølv om eg hatar og "låse" meg fast i sofaen og glo i boksa. Glad eg bur på lande ute i gokk og ikkje har vennar slik so eg virkelig får tid til og slappe av med alle mine syslar. Hærligt! Endret 11. april 2017 av Neptunsnigel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 11. april 2017 #39 Del Skrevet 11. april 2017 Surfer, ser på serier/filmer, leser en bok, planlegger (jeg elsker å planlegge) eller lignende. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lipgloss Skrevet 19. april 2017 #40 Del Skrevet 19. april 2017 Ser tv og koser meg på kg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå