Gå til innhold

Veninnen sparket katten min.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En ting jeg lærer meg av denne tråden. Folk mener at katter er vist null vært. Bare å låse han inne . Og katter er vist grusomt slemme. Jeg hadde  blitt sur på venninne  viss hun hadde gjort dette. Og viss hun hadde besøkt meg vet hun at jeg har katt og den er høyt elsket. PS beste måten å få bort en katt overse den . Ikke dytt eller noe da vil den leke . 

Anonymkode: b659b...b3d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis noen kom inn i mitt hus og sparket til et av familiemedlemmene som bodde der, så hadde ikke vedkommende lenger vært velkommen.  

Jeg hadde sagt tydelig i fra " i dette huset bor denne katten, du er gjest. Hvis du ikke klarer å oppføre deg høffelig mot de som bor her, så kan du bare gå med engang, dessuten er jeg ikke venner med folk som er slem mot dyr eller barn" 

Jeg har to hunder,  og hadde noen sparket dem. Uansett hvem det var, om deet var kongen eller svigermor hadde jeg sendt dem på dør og de hadde aldri vært velkomne igjen! 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men ts har fortsatt ikke svart på om venninna virkelig sparket katten eller bare dyttet den unna med foten. Stor forskjell! Da noen spurte lenger opp om venninna bare dyttet katten unna, svarte ts at nei, hun brukte foten - så det virker som ts kaller all berøring med foten som "sparking".

Å sparke er når man legger kraft og fart i bevegelsen, og det er sjokkerende om noen virkelig sparker et dyr. Å skyve et dyr litt ublidt unna er noe annet, og noe katten helt sikkert tåler fint.

Jeg er veldig glad i katter og hunder og flere andre dyr, men skjønner at ikke alle har det sånn. En jeg kjenner som er redd for hunder sier at han "liker ikke hunder", men det betyr egentlig at han er ganske redd dem. For meg er det en selvfølge å holde dyr unna mennesker som ikke vil ha dem innpå seg. Klart man tar hensyn til gjester! Katter og hunder har ikke vondt av å være på soverommet e l noen timer.

Anonymkode: 1657c...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun sparket den, Det så jeg.  Den mjauet på en klagende måte, og gikk sin vei. Og jeg mener ikke at all berøring med føtter er sparking.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, kamel skrev:

Ja, hun sparket den, Det så jeg.  Den mjauet på en klagende måte, og gikk sin vei. Og jeg mener ikke at all berøring med føtter er sparking.

Ok, men da kan du vel ta det opp med henne. Litt avhengig av om hun sparket for å gjøre katten vondt (du, jeg så at du sparket katten min, det synes jeg er helt uakseptabelt) eller om det var på refleks fordi hun har litt fobi (jeg så at du sparket til katten min, hva skjedde egentlig?)

De fleste vil jo ikke sparke dyr av ren ondskap mens eieren ser på, (heller ikke ellers, men du skjønner!), så jeg ville gitt henne en sjanse til åforklare samtidig som jeg sa at dette var uakseptabel oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, kamel skrev:

Herregud!! Hvorfor er du så feig at du lar venninne mishandle(!)katten uten at du gjør er dritt?!

Ikke noe bedre selv om du  ikke tar deg sammen og gir venninnen din  en skyllebøtte! Hadde noen sparket mine dyr hadde jeg bedt de dra til helvete .

Anonymkode: f6dc9...f22

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje unødvendig å sparke til katten, men jeg synes kanskje du kan ta den bort når hun kommer? 

Jeg liker ikke katter jeg heller, i min vennegjeng er det noen som tar bort katten og noen som lar den være når jeg kommer. Jeg klarer fint å være i samme rommet, men vil ikke ha den på meg. Jeg synes det skal respekteres? 

Jeg har 2 store schæfere, og vet av erfaring at noen ikke liker de, hvorfor er meg knekkende likegyldig. Jeg tar de bort. De kan være på gangen de få timene det er snakk om besøk? De bor her ja, men jeg er sjefen, og de er ikke midtpunktet her til enhver tid. Å bli lukket ut er noe de er blitt vandt til siden de var valper, noe som gjør at de ikke bryr seg. Godt!!  De er rolige, og folk vil komme på besøk hit uten å måtte forlate huset utsiklet og hårete og de ikke ønsker det.

Du burde lært katten å være på gangen. Å ja, jeg vet man kan det, har vokst opp med katter, og hatt katt stortsett hele livet...

Anonymkode: a030e...06b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, bopera skrev:

Så et dyr skal virkelig diktere om man kan være venner? Et vennskap er gi og ta - jeg besøker deg, du gjør hjemmet ditt velkomment for meg, og motsatt.

Dyret/dyrene dikterer ikke hvem jeg skal ha som venner, men jeg har sjelden noe til felles med folk som ikke liker dyr i sin alminnelighet og folk som er direkte slemme mot dyr i særdeleshet.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde noen gjort det mot en av mine hunder hadde de havnet på yttersiden av døra med beskjed om at vi ikke er venner mer. 

Anonymkode: 446c5...be6

Samme her. Hadde noen sparket ett av mine dyr, ville det ha blitt gitt så klar beskjed at vedkommende neppe ville ha følt seg velkommen igjen. Og er man hysterisk redd for dyr, så er ikke mitt hus ganske enkelt ikke stedet man oppsøker.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men katter gjør jo gjerne det da. Før du vet ordet så klæbber den til deg fordi nå vil den ikke ha mer kos. Katter er uforutsigbare og har lav terskel for å klore, det er jo det de -gjør-. De klorer halve dagen for å slipe klørne, og mange tar også klørne ut når de koser seg. Mange sier også i fra om at nå er det nok ved å bite. Dette hadde -aldri- vært akseptabel oppførsel for en hund, og kunne vært avlivningsgrunn.

Anonymkode: 78ade...01f

Katter er ikke uforutsigbare, det er bare du som ikke kan lese signaler. 

Aldri har jeg blitt klort eller bitt av en katt, uansett om eieren sier de ofte klorer eller biter. Fordi jeg faktisk gidder å følge med på katta, og se hvordan den responderer på det jeg gjør.

Litt som en baby. Følger du ikke med, blir håret dratt, fingre bitt og kinn klypt. Alt handler om signaler og hvor flinke vi er til å se de. 

Anonymkode: 46820...1e4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller da ingen rolle om hun ikke liker katter eller ikke. Man sparker ikke et annet dyr! :nei: 

Hadde noen sparket min katt, så hadde jeg bedt de om å gå og droppet de som venn.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ruccula skrev:

Hvis noen kom inn i mitt hus og sparket til et av familiemedlemmene som bodde der, så hadde ikke vedkommende lenger vært velkommen.  

Jeg hadde sagt tydelig i fra " i dette huset bor denne katten, du er gjest. Hvis du ikke klarer å oppføre deg høffelig mot de som bor her, så kan du bare gå med engang, dessuten er jeg ikke venner med folk som er slem mot dyr eller barn" 

Jeg har to hunder,  og hadde noen sparket dem. Uansett hvem det var, om deet var kongen eller svigermor hadde jeg sendt dem på dør og de hadde aldri vært velkomne igjen! 

Signerer! :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje unødvendig å sparke til katten, 

Kanskje unødvendig å sparke et levende vesen?!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

Sånt gjør man bare ikke, gi henne klar beskjed at du ikke finner deg i at hun sparker katten din. Fysj for ei kjæring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje unødvendig å sparke til katten, men jeg synes kanskje du kan ta den bort når hun kommer? 

Jeg liker ikke katter jeg heller, i min vennegjeng er det noen som tar bort katten og noen som lar den være når jeg kommer. Jeg klarer fint å være i samme rommet, men vil ikke ha den på meg. Jeg synes det skal respekteres? 

Jeg har 2 store schæfere, og vet av erfaring at noen ikke liker de, hvorfor er meg knekkende likegyldig. Jeg tar de bort. De kan være på gangen de få timene det er snakk om besøk? De bor her ja, men jeg er sjefen, og de er ikke midtpunktet her til enhver tid. Å bli lukket ut er noe de er blitt vandt til siden de var valper, noe som gjør at de ikke bryr seg. Godt!!  De er rolige, og folk vil komme på besøk hit uten å måtte forlate huset utsiklet og hårete og de ikke ønsker det.

Du burde lært katten å være på gangen. Å ja, jeg vet man kan det, har vokst opp med katter, og hatt katt stortsett hele livet...

Selvfølgelig skal det respekteres, måten jeg hadde respektert det er ved å ikke invitere deg hjem til meg :)

Hos meg er det mine dyr som bor, og de som kommer på besøk må enten tilpasse seg eller la være å komme. 

Vi har et vennepar med barn som er redd for hunder, de kan ikke komme til oss pga det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Katten har stått helt inntil foten hennes da den har gnidd seg oppover henne. At hun da har dyttet den vekk (referert til som sparket, det er ikke et spark når den står helt inntil) så den har blitt skjøvet en halvmeter-meter vekk er helt uproblematisk, selv om katten sikkert synes det var uvant og mjauet.

Folk i kommentarene må virkelig ta seg sammen.

Anonymkode: 2e653...b78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ts har fortsatt ikke svart på om venninna virkelig sparket katten eller bare dyttet den unna med foten.

Det svarte hun spesifikt på for noen sider siden, katten ble sparket ikke dyttet.

Anonymkode: ad046...4a2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katten har stått helt inntil foten hennes da den har gnidd seg oppover henne. At hun da har dyttet den vekk (referert til som sparket, det er ikke et spark når den står helt inntil) så den har blitt skjøvet en halvmeter-meter vekk er helt uproblematisk, selv om katten sikkert synes det var uvant og mjauet.

Folk i kommentarene må virkelig ta seg sammen.

Anonymkode: 2e653...b78

Du greier virkelig ikke å se for deg at ts' venninne fjernet foten slightly for så å sparke den?? Hun sier at den ble sparket, da ble den vel det da? Jeez.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, hvor sær er det mulig å være! Du er ikke mye normal hvis du får folk til å fjerne kattene sine når du kommer på besøk, samtidig som du har omgitt deg med katt stort sett hele livet. Da er det jammen snakk om dronningnykker!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis noen av mine venner ikke liker hunder, så er det de sitt problem. Jeg kommer ikke til å fjerne hunden min fordi en venninne ikke liker hunder. Herregud! Hunden er mitt familiemedlem og hun skal ikke måtte bli låst inn på soverommet eller satt ut. Sorry, men du får finne deg i at det bor en hund her og du er gjest. Prøv å spark min hund.

Si meg, forventer dere også at folk skal fjerne barna sine fordi dere ikke liker barn? Samme greia. Jeg kan ikke få barn, så min hund er mitt barn. Hvis noen ikke liker hund, neivel da får de la hver å komme på besøk. 

Anonymkode: 740ba...63d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...