Rotemor Skrevet 4. april 2017 #21 Del Skrevet 4. april 2017 18 minutter siden, Fugleskremsel skrev: Jobber du i NAV? Ikke nå lenger. Men det der er ganske enkelt. Har mor fått forskuddsbidrag? Er svaret "ja" så har hun søkt. Hvordan forklarer du at far ble satt som ikke bidragspliktig dersom ingen søkte bidrag? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 4. april 2017 #22 Del Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, Rotemor skrev: Ikke nå lenger. Men det der er ganske enkelt. Har mor fått forskuddsbidrag? Er svaret "ja" så har hun søkt. Hvordan forklarer du at far ble satt som ikke bidragspliktig dersom ingen søkte bidrag? Ja, og det er ikke relevant egentlig. Har sikkert søkt, og fått dette med full rett. Det som er relevant er det som skjedde for 18 måneder siden. Da NAV har tatt opp saken på ny, mor OG far har sendt inn den dokumentasjonen de har(også melding om privat avtale). Nå i dag får far krav om å tilbakebetale for de siste 18 månedene, og påstand om at hverken mor eller far har svart på forrige henvendelse. Tydeligvis har NAV rotet bort viktige papirer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 4. april 2017 #23 Del Skrevet 4. april 2017 (endret) 5 minutter siden, Fugleskremsel skrev: Ja, og det er ikke relevant egentlig. Har sikkert søkt, og fått dette med full rett. Det som er relevant er det som skjedde for 18 måneder siden. Da NAV har tatt opp saken på ny, mor OG far har sendt inn den dokumentasjonen de har(også melding om privat avtale). Nå i dag får far krav om å tilbakebetale for de siste 18 månedene, og påstand om at hverken mor eller far har svart på forrige henvendelse. Tydeligvis har NAV rotet bort viktige papirer. Men det er ikke relevant at de har privat avtale ved siden av forskuddsbetalingen. Det er enten eller som gjelder. Så lenge NAV betaler forskuddsbidrag så skal far gi beskjed om endring av inntekt. Når far ikke har gjort dette så kan NAV, når som helst, undersøke og dermed ta opp saken igjen. Og at det er NAV som har rotet bort "viktige papirer" vet vi strengt tatt ikke. Det forholder jeg meg ikke til. Her har to foreldre surret det til ved å ikke ta brev fra NAV på alvor. Mor har jo fått de pengene som far nå kreves for. PS: Altså har mor fått penger i 18 måneder TIL uten å gi beskjed. Ikke skyld på NAV for det! Endret 4. april 2017 av Rotemor 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #24 Del Skrevet 4. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere Vi fikk for et og et halvt år siden, melding fra NAV at de har tatt opp saken om barnebidrag for min samboers barn. Dette gjør de ifølge seg selv på eget initiativ. Samboer var i utgangspunktet "ikke bidragspliktig" men han og eksen har hatt en privat avtale om deling av utgifter knyttet til barnet og samvær. Dette har fungert utrolig bra og det er en god tone mellom oss alle. Det gagner barnet på alle måter, og det slipper blandt annet å drasse med seg klær mellom husene ifm. med samvær. I brevet blir vi informert om at far kan bli pliktig å tilbakebetale penger som NAV tydeligvis har forhåndsbetalt for ham(uten at han ble informert på forhånd). Behandlingstid var ca 6 mnd. Hørte ikke noe på lenge, og trodde at saken var ute av verden. Når vi nå fikk svaret, er han bidragspliktig, og må tilbakebetale 30 000 kr til NAV. For det første er disse 30 000 penger som han allerede har betalt til henne gjennom deres avtale(dette kan bevises med kontoutskrifter), og såvidt jeg har forstått det skal han ikke bidra med noe itillegg til barnebidraget? er dette feil tankegang? Er det mor som har sovet i timen her, når hun har mottatt dobbelt bidrag? Det andre er at ingen av partene ønsker den nye løsningen til NAV, fordi den vil føre til mindre og dårligere samarbeid mellom partene...Det viser seg også at dersom bidraget skal via NAV så blir det mindre fleksibilitet fra måned til måned, da han ikke skal betale ekstra de månedene det er ekstra behov. Kan NAV virkelig blande seg inn på denne måten når det ikke er ønskelig fra noen av partene? Far har bare gode ønsker og tanker om å bidra til at barnets liv skal blir best mulig, og betaler gladelig for barnet. Det er ikke sånn at vi prøver å snike oss unna, for med NAV's ordning kommer far adskillig billigere ut av det enn uten... Noen som har peiling på dette evt. hvor vi kan henvende oss for hjelp? Det er umulig å finne svar hverken på NAV's kontor eller nettside, de bare avfeier oss og svarer med synsing. Hilsen frustrert familie. Anonymkode: 78433...7ff Vi fikk, vi ble informert. ....sendere nav brev til dere,eller til far? Syns det var litt uryddige opplysninger. Har jeg forstått det rett om at: Far er ikke bidragsplikti?Det har han skriftlig? Samtidig som han ikke er bidragspliktige, så betaler han til mor bidrag, halve Sfo og det ungen trenger? Samtidig mottar mor bidragsforskudd fra nav? Vet hun ikke hva som kommer inn/fra hvem på konto? Far har ingen plikt utover bidrag. Ser ut som mor har det greit sånn... Få utskriving fra banken hva far har betalt inn til mor. Legg ved den private avtalen. For meg ser det ut som det er mor som skylder nav penger Anonymkode: a756d...6d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 4. april 2017 #25 Del Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, Rotemor skrev: Men det er ikke relevant at de har privat avtale ved siden av forskuddsbetalingen. Det er enten eller som gjelder. Så lenge NAV betaler forskuddsbidrag så skal far gi beskjed om endring av inntekt. Når far ikke har gjort dette så kan NAV, når som helst, undersøke og dermed ta opp saken igjen. Og at det er NAV som har rotet bort "viktige papirer" vet vi strengt tatt ikke. Det forholder jeg meg ikke til. Her har to foreldre surret det til ved å ikke ta brev fra NAV på alvor. Mor har jo fått de pengene som far nå kreves for. Tuller du? De troppet opp begge to på kontoret til NAV, her var det masse styr og rot for at de skulle få hjelp til å fylle utpapirene riktig. Deretter leverte de fra seg skjemaene, og mottok lovnader om at "Joda, vi skal sende de inn for dere vi".... på spørsmål "kan jeg bli skyldig mye penger nå?" Og "vi har blitt enig om en privat ordning, må vi gå via nav så kan vi begynne med det med en gang?" så svarer de "nei dere må sende inn skjema, behandlingstid er 6 mnd" Så hører de ikke noe på 18 mnd før de plutselig sier at han må tilbakebetale, selv om de vet at de har levert inn papirer og informert om avtalen sin? Fy søren for et forferdelig system..... hvorfor kunne ikke de fått beskjed av mennesket på nav, at det var lurt å vente til det var tatt en avgjørelse? Før han betalte til henne privat....? Jeg er sjokkert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 4. april 2017 #26 Del Skrevet 4. april 2017 De 2 må ned til NAV og få dette rottet ordnet opp selv. Moren har fått en sveis av penge her og det er egentlig HENNE som må betale dette tilbake, ikke far, siden de hadde en privat avtale, og i tillegg har hun fått forskuddsbetaling fra NAV. Uansett hva hun sier her har hun faktisk fått ekstra betaling fra NAV de siste 18 måneder uten å si en eneste ting. Så, det dere må gjøre er nå til å gå tilbake de siste 18 måneder for å se hvor mye faren har betalt ut til moren slik at NAV ser at han faktisk har betalt noe. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #27 Del Skrevet 4. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men mor må jo ha visst at hun fikk bidragspenger fra Nav..... Anonymkode: 85ae9...0c9 Nettop dette... Mor har skodd seg dobbelt. Mannen din må få seg en time på NSV og forklare dette. Hun har søkt om forskudd på bidrag - Nav har ikke fått dette inn og mannen din har betalt dobbelt! Anonymkode: 57e09...76f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 4. april 2017 #28 Del Skrevet 4. april 2017 Ikke bidragspliktig, eller bidragsudyktig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juniper Skrevet 4. april 2017 #29 Del Skrevet 4. april 2017 Jeg skal ikke mene noe om saksbehandlingen her, kjenner jeg, utover at mor har greit å få dobbelt opp. Minstebidrag fra NAV og få far til å betale direkte i tillegg. Men til spørsmålet om hva far skal betale i tillegg til dette bidraget, så er det konfirmasjon og tannregulering. Mor får nå bidrag via NAV, og det skal dekke fars andel av klær, SFO, fritidsaktivetet og alt annet som barnet trenger. Jeg foreslår at dere fortsetter å ta dette via NAV, og ikke gir henne noe direkte, siden det blir billigere for dere. Husk at hun alt i en årrekke har greid å få dobbelt opp. Far kan prøve å ta med kontoutskriftene sine til NAV og snakke med de, men tviler på at det hjelper siden han hadde blitt varslet i brev om at dette kunne skje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 4. april 2017 #30 Del Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk, vi ble informert. ....sendere nav brev til dere,eller til far? Syns det var litt uryddige opplysninger. Har jeg forstått det rett om at: Far er ikke bidragsplikti?Det har han skriftlig? Samtidig som han ikke er bidragspliktige, så betaler han til mor bidrag, halve Sfo og det ungen trenger? Samtidig mottar mor bidragsforskudd fra nav? Vet hun ikke hva som kommer inn/fra hvem på konto? Far har ingen plikt utover bidrag. Ser ut som mor har det greit sånn... Få utskriving fra banken hva far har betalt inn til mor. Legg ved den private avtalen. For meg ser det ut som det er mor som skylder nav penger Anonymkode: a756d...6d6 Far var ikke bidragspliktig for 6 år siden. Mor har mottatt forskuddsbidrag i uviss tid. Nav tar opp sak med forskuddsbidrag til ny vurdering. Far og mor informerer om privat avtale, den forsvinner. Mor har mottatt både forskuddsbidrag og penger fra far privat siden før NAV gjorde ny vurdering...NAv konkluderer 18 måneder senere om at far er bidragspliktig, og må tilbakebetale forskuddsbidrag for de siste 18 mnd. usikker på når mor har søkt om forskuddsbidrag, men hun har jo mottatt dette, og allikevel inngått privat avtale om betaling. Også usikker på hvorvidt far har blitt informert om forskuddet, hvis det er 6 år siden så var han trolig langt nede psykisk, og kan ha sagt OK og jada til mye rart uten å ha forstått hva det betydde(rus og depresjoner) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 4. april 2017 #31 Del Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, ViljaH skrev: Ikke bidragspliktig, eller bidragsudyktig? Sikkert bidragsudyktig, i.o.m at det hadde med mangel på jobb og inntekt å gjøre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 4. april 2017 #32 Del Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, Juniper skrev: Jeg skal ikke mene noe om saksbehandlingen her, kjenner jeg, utover at mor har greit å få dobbelt opp. Minstebidrag fra NAV og få far til å betale direkte i tillegg. Men til spørsmålet om hva far skal betale i tillegg til dette bidraget, så er det konfirmasjon og tannregulering. Mor får nå bidrag via NAV, og det skal dekke fars andel av klær, SFO, fritidsaktivetet og alt annet som barnet trenger. Jeg foreslår at dere fortsetter å ta dette via NAV, og ikke gir henne noe direkte, siden det blir billigere for dere. Husk at hun alt i en årrekke har greid å få dobbelt opp. Far kan prøve å ta med kontoutskriftene sine til NAV og snakke med de, men tviler på at det hjelper siden han hadde blitt varslet i brev om at dette kunne skje. Takk for svar, vi har ihvertfall en formening om veien videre. Det som er litt skummelt er at vi oppfattet på det tidspunktet at de skulle vurdere hvorvidt han var pliktig å betale bidrag i det hele tatt. Mor mente at hun ikke hadde søkt eller mottok noe forskudd fra nav, så de trodde at det ville ordne seg når de levert inn papirer på avtalen sin. Først nå i ettertid vi skjønner at hun trolig har mottat forskuddsbidrag i flere år. Vi får troppe opp hos nav for litt info om datoer, hvilke brev far skal ha mottatt og hvilke brev som har forduftet. kanskje vi blir så klok tilslutt at det ordner seg;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 4. april 2017 #33 Del Skrevet 4. april 2017 Takk for svar alle, mye gode kunnskaper og gode råd. Vi har en bedre forståelse av hva som har skjedd, og hva vi kan gjøre videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 4. april 2017 #34 Del Skrevet 4. april 2017 10 minutter siden, Fugleskremsel skrev: Sikkert bidragsudyktig, i.o.m at det hadde med mangel på jobb og inntekt å gjøre... Det jeg antok. Hvis far ikke er bidragspliktig, trenger han heller ikke betale privat. Men all den tid han er far bør han jo ha bidragsplikt sålenge mor har barnet over 50%. Når far erklæres bidragsudyktig, så stiller NAV opp med bidragsforskudd for å hjelpe her mor, fordi barnet må rett og slett forsørges. Nøyaktig rekkefølge på hendelser må dere rekke opp selv, men det høres for meg ut som at begge foreldrene ikke har fulgt med. Mor har mottatt dobbelt bidrag, far har betalt privat selv om han er bidragsudyktig og ikke informert NAV om endring i inntekt. Min egen erfaring med NAV tilsier at jeg ville tatt bilde på telefonen av papirer de lovte å sende inn for å ha dokumentasjon. Jeg har til og med fått beskjed fra person på NAV-kontoret at hvis søknad jeg sender inn mangler noe, så blir den makulert. Tilliten er ikke ubetinget... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 4. april 2017 #35 Del Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, ViljaH skrev: Det jeg antok. Hvis far ikke er bidragspliktig, trenger han heller ikke betale privat. Men all den tid han er far bør han jo ha bidragsplikt sålenge mor har barnet over 50%. Når far erklæres bidragsudyktig, så stiller NAV opp med bidragsforskudd for å hjelpe her mor, fordi barnet må rett og slett forsørges. Nøyaktig rekkefølge på hendelser må dere rekke opp selv, men det høres for meg ut som at begge foreldrene ikke har fulgt med. Mor har mottatt dobbelt bidrag, far har betalt privat selv om han er bidragsudyktig og ikke informert NAV om endring i inntekt. Min egen erfaring med NAV tilsier at jeg ville tatt bilde på telefonen av papirer de lovte å sende inn for å ha dokumentasjon. Jeg har til og med fått beskjed fra person på NAV-kontoret at hvis søknad jeg sender inn mangler noe, så blir den makulert. Tilliten er ikke ubetinget... Men hvis papirer forsvinner internt i NAV hele tiden, hvordan kan vi da være så sikre på at info til far om at mor nå mottar forskuddsbidrag ikke har forsvunnet i systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #36 Del Skrevet 4. april 2017 17 minutter siden, Fugleskremsel skrev: Men hvis papirer forsvinner internt i NAV hele tiden, hvordan kan vi da være så sikre på at info til far om at mor nå mottar forskuddsbidrag ikke har forsvunnet i systemet? Ikke hold meg til denne, men ei venninne fikk papirene hun leverte på nav kopiert og stemplet så hun hadde bevis på at de var levert. Vet ikke om de fortsatt gjør dette. Anonymkode: 8e7c3...1df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 4. april 2017 #37 Del Skrevet 4. april 2017 17 minutter siden, Fugleskremsel skrev: Men hvis papirer forsvinner internt i NAV hele tiden, hvordan kan vi da være så sikre på at info til far om at mor nå mottar forskuddsbidrag ikke har forsvunnet i systemet? Det kan jeg ikke svare på. Dere kan få innsyn i all korrespondanse hos NAV. Be om å få kopi av alt de har på saken. Hvis de kan vise de har sendt ut, dere påstår dere ikke har fått, så blir det ord mot ord. Det er ganske sjeldent posten roter bort post. Kan dere se saken på noe Min Side ved å logge på hos NAV? Det er også ansvarsfraskrivelse fra mannens side at han ikke har fulgt opp på 18 mnd når de sa 6 mnd behandlingstid. Og at han ikke har fulgt opp bidragsudyktigheten. Jeg kjenner ikke til graden av automatikk mellom den statusen og oppstart av forskuddsbetaling til mor. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #38 Del Skrevet 4. april 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere Vi fikk for et og et halvt år siden, melding fra NAV at de har tatt opp saken om barnebidrag for min samboers barn. Dette gjør de ifølge seg selv på eget initiativ. Samboer var i utgangspunktet "ikke bidragspliktig" men han og eksen har hatt en privat avtale om deling av utgifter knyttet til barnet og samvær. Dette har fungert utrolig bra og det er en god tone mellom oss alle. Det gagner barnet på alle måter, og det slipper blandt annet å drasse med seg klær mellom husene ifm. med samvær. I brevet blir vi informert om at far kan bli pliktig å tilbakebetale penger som NAV tydeligvis har forhåndsbetalt for ham(uten at han ble informert på forhånd). Behandlingstid var ca 6 mnd. Hørte ikke noe på lenge, og trodde at saken var ute av verden. Når vi nå fikk svaret, er han bidragspliktig, og må tilbakebetale 30 000 kr til NAV. For det første er disse 30 000 penger som han allerede har betalt til henne gjennom deres avtale(dette kan bevises med kontoutskrifter), og såvidt jeg har forstått det skal han ikke bidra med noe itillegg til barnebidraget? er dette feil tankegang? Er det mor som har sovet i timen her, når hun har mottatt dobbelt bidrag? Det andre er at ingen av partene ønsker den nye løsningen til NAV, fordi den vil føre til mindre og dårligere samarbeid mellom partene...Det viser seg også at dersom bidraget skal via NAV så blir det mindre fleksibilitet fra måned til måned, da han ikke skal betale ekstra de månedene det er ekstra behov. Kan NAV virkelig blande seg inn på denne måten når det ikke er ønskelig fra noen av partene? Far har bare gode ønsker og tanker om å bidra til at barnets liv skal blir best mulig, og betaler gladelig for barnet. Det er ikke sånn at vi prøver å snike oss unna, for med NAV's ordning kommer far adskillig billigere ut av det enn uten... Noen som har peiling på dette evt. hvor vi kan henvende oss for hjelp? Det er umulig å finne svar hverken på NAV's kontor eller nettside, de bare avfeier oss og svarer med synsing. Hilsen frustrert familie. Anonymkode: 78433...7ff Ja, mor har sovet i timene hvis hun har fått dobbelt opp. En sak starter fordi at en, mor eller far, har søkt NAV om at de skal fastsette og kreve inn bidraget. NAV blander seg ikke med mindre en av foreldrene ønsker at de skal blande, foreldrene har full frihet til å avtale mellom seg. Du skriver senere at de begge har levert papirer til NAV, så her har de begge samtykket til at NAV kan blande seg når det passer dem. Det er ikke så mye å gjøre enn å betale for far, om dette er noe som kommer i ettertid så har de funnet at han skal betale bidrag i den perioden og de har derfor rett på å kreve inn pengene. For å få saken avsluttet så tar dere med dere en avtale der dere signerer på at bidraget skal gå privat og hvor mye dere skal betale. Det beste er jo å få stoppet det så fort som mulig om ingen av dem ønsker at det skal gå gjennom NAV. Anonymkode: f2f33...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fugleskremsel Skrevet 4. april 2017 #39 Del Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, mor har sovet i timene hvis hun har fått dobbelt opp. En sak starter fordi at en, mor eller far, har søkt NAV om at de skal fastsette og kreve inn bidraget. NAV blander seg ikke med mindre en av foreldrene ønsker at de skal blande, foreldrene har full frihet til å avtale mellom seg. Du skriver senere at de begge har levert papirer til NAV, så her har de begge samtykket til at NAV kan blande seg når det passer dem. Det er ikke så mye å gjøre enn å betale for far, om dette er noe som kommer i ettertid så har de funnet at han skal betale bidrag i den perioden og de har derfor rett på å kreve inn pengene. For å få saken avsluttet så tar dere med dere en avtale der dere signerer på at bidraget skal gå privat og hvor mye dere skal betale. Det beste er jo å få stoppet det så fort som mulig om ingen av dem ønsker at det skal gå gjennom NAV. Anonymkode: f2f33...fa3 De leverte inn papirer etter at nav sendte brev for 18 mnd siden. Greit at far skal betale bidrag, det har han kontoutskrifter på at han har gjort, men nå krever jo nav teknisk sett at han betaler dobbelt? I følge ham selv fikk han ingen info om forskudsbetalinger før brevet for 18 mnd siden, deretter to de jo tak og sendte inn papirer om privat avtale slik at nav IKKE skulle begynne å forskuddsbetale. Men disse har tydeligvis ikke kommet fram. Far har altså ikke blitt informert om oppstart av forskuddsbetaling, men mor har mottat stønad både fra nav og far(altså dobbelt), dette må jo hun ha visst om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #40 Del Skrevet 4. april 2017 31 minutter siden, Fugleskremsel skrev: De leverte inn papirer etter at nav sendte brev for 18 mnd siden. Greit at far skal betale bidrag, det har han kontoutskrifter på at han har gjort, men nå krever jo nav teknisk sett at han betaler dobbelt? I følge ham selv fikk han ingen info om forskudsbetalinger før brevet for 18 mnd siden, deretter to de jo tak og sendte inn papirer om privat avtale slik at nav IKKE skulle begynne å forskuddsbetale. Men disse har tydeligvis ikke kommet fram. Far har altså ikke blitt informert om oppstart av forskuddsbetaling, men mor har mottat stønad både fra nav og far(altså dobbelt), dette må jo hun ha visst om? De blander seg ikke inn i barnebidraget med mindre noen ber dem om det, så enten så har mor bedt dem om det, far bedt dem om det eller så har de begge bedt dem om det. De sender ut bekreftelse av farskap automatisk og jeg har vært med på noen tilfeller der brevet om barnebidrag har ligget vedlagt, men det må fylles ut og skrives under. Det står klinkende klart på det hva det gjelder på det skjemaet. Han har fått en beskjed for 18 måneder siden om hva da? Du sier at han fikk brev om forskuddet for 18 måneder siden, men så sier du at han ikke bli informert om det. Det er litt vanskelig å forstå hva du mener. Hvis de sender en bekreftelse på en privat avtale og saken er stoppet så har NAV fortsatt rett til å blande seg inn i den perioden som de har forskuddsbetalt. Det har seg sånn at dersom mor mottar forskuddbidrag, så har de rett til å kreve det tilbake av far. Han kan prøve å argumentere med at han har betalt dobbelt, men staten er staten og staten er vanskelig. Jeg vil tippe det er lettere å kreve pengene tilbake fra mor som har fått dobbelt opp. Anonymkode: f2f33...fa3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå