Kid-a Skrevet 29. juli 2002 #1 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg er så fryktelig lei av at folk ikke bare kan si ting rett ut! Det er ingenting som irriterer meg mer enn når folk alltid skal hinte og fjase og gå rundt grøten i evigheter, før de kommer til saken, hvis de i det hele tatt kommer til saken (noe de sjelden gjør). "Når jeg gjør sånn og sånn, må jo du forstå at du skal gjøre det eller det..." Så blir de sinna etterpå, da vet du, når folk ikke reagerte som de hadde trodd eller tenkt. Hvorfor ikke bare si tingene som de er, kalle en spade for en spade, liksom. Neida her gjør vi saker og ting så kompliserte som mulig... "hvis jeg sitter på gulvet og furter, må jo du forstå atte jeg trenger litt oppmerksomhet..." Det er ikke noe som er mer irriterende enn folk som alltid oppfører seg sånn. Kid (sliten og lei og sinna) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 29. juli 2002 #2 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg kan forstå at du synes det er slitsomt, men det er sånn det ofte er. Alt går ikke som planlagt hele tiden heller. En gammel vane kan være vond og vende er et kjent ordtak. Tror det ligger noe i det. Rutinemessighet kan være kjedelig i lengden og må ikke gå på bekostning av spontanitet og impulshet. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 29. juli 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 29. juli 2002 Hvorfor har folk sånne vaner, da Wacogutten? Det kommer vel fra et sted? Hva er det som gjør at vi har et sånt enormt behov etter å pynte på ting?? Hvorfor kan vi ikke si tingene rett ut som de er?? Kjeder vi oss her i landet? Må vi lage intriger hele tiden for ikke å kjede oss ihjel??? Synd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 29. juli 2002 #4 Del Skrevet 29. juli 2002 En tåpe kan stille flere spårsmål enn ti vise kan svare sa alltid pappa til meg. Først nå når jeg diskuterer over nettet forstår jeg hva han mener. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 29. juli 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 29. juli 2002 Faren din er nok en klok mann... Jada, jeg er fortsatt ung og dum. Kan ingen kloke mennesker opplyse meg litt, da? Jeg lurer fortsatt like mye... Kid-- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 2. august 2002 #6 Del Skrevet 2. august 2002 Folk er forskjellige, noen er det mer trøkk i, de har mer guts til å si rett ut hva de mener, mens andre går heller rundt grøten, ofte i frykt for å såre noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolly de Lux Skrevet 4. august 2002 #7 Del Skrevet 4. august 2002 Mange er nok redd for å si ting rett ut av frykt for å såre. Kan hende det også kan være en frykt for å skille seg ut. Kanskje man mener noe som ikke er helt "stuerent" i flokken. Min erfaring er ihvertfall at ved å gå rundt grøten så oppstår misforståelser. Ved å ikke være klar så vet heller ikke folk hvor man står. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 4. august 2002 #8 Del Skrevet 4. august 2002 Jeg er forholdsvis enig i det dere skriver. Det er mange som går rundt grøten, og det kan være innmari kjett til tider. Men det er nok også mange som gjør det fordi de er redd for å såre eller skuffe noen. Men i visse situasjoner er det jo greit å gå litt rundt grøten, jeg mener.. Komme med forsiktige hintinger... Uten å si det rett ut... Men som sagt, slettes ikke i alle situasjoner.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 4. august 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 4. august 2002 Ja, det er selvfølgelig greit at folk ikke buser ut med ting i hytt og pine. Det jeg snakker om (dog ganske diffust), er folk som hinter ved å være sure eller sinte eller... guud... Bare se det for deg... det er en fest. Typen til hu ene dama sitter å snakker helt normalt med ei annen dame. Da begynner dama hans å furte fordi hu ikke får oppmerksomheten sin... hvorfor kan hun ikke bare delta i samtalen, da? Hun furter ikke fordi hun egentlig er såra eller lei seg, men fordi hun kjeder seg... Hvorfor kan hun ikke si det, liksom? Eller for å ta et annet eksempel: et par har sex. Når de er ferdige klager jenta over at han ikke gjorde mer sånn eller sånn... han svarer at han ikke visste at hun likte det såå godt, at hun burde si ifra. Hvorpå hun svarer "hørte du ikke at jeg stønna mer akkurat da?"... ikke sant. Jeg blir dårlig av sånne folk. Nuvel. Jeg er jo enig i at det er helt ok at folk hinter i enkelte sammenhenger. Men når det ikke hadde vært noe problem å si det, blir jeg irritert over hinting og fjas... ofte bare for å få oppmerksomhet. Kid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nathalie Skrevet 4. august 2002 #10 Del Skrevet 4. august 2002 Oki, NÅ forsto jeg... Og da er jeg helt enig!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 4. august 2002 #11 Del Skrevet 4. august 2002 Det siste eksempelet må vel være selverfart kid-a? Eller har du sett andre i denne situasjonen? Jeg hinter ofte til mannen min. Hvis jeg trenger ekstra kos en dag, forsøker jeg å hinte for å få det. Hvorfor ikke si det rett ut? Vel, fordi jeg vil han skal gi meg en klem fordi HAN har lyst, ikke fordi jeg ber om det. Det er liksom ikke så stas å få blomster av kjærsten, hvis du må minne ham på å kjøpe dem først.... Ellers går jeg rundt grøten når jeg ikke ønsker å konfrontere andre med eller selv bli konfrontert med ubehageligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kid-a Skrevet 4. august 2002 Forfatter #12 Del Skrevet 4. august 2002 Neida, det er ikke selverfart... men jeg har hørt flere gutter snakke om det. Jeg tviler heller ikke på at det har skjedd... for jeg kjenner mange sånne jenter. Typisk greie for dem å gjøre. Sånn sett er gutter ofte mye greiere enn jenter. Gutter er mer rett på sak. Kid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morlock Skrevet 5. august 2002 #13 Del Skrevet 5. august 2002 Jeg skjønner hva du mener Kid-a. Men for noen kan det værer vaskelig å si i fra om ting når man f.eks. har sex. Det burde selfølgelig ikke vært sånn. Tenk hvor mange som hadde hatt tipp topp sexliv hvis ikke det var litt problemer med å komunisere. Man er redd for å såre de man er glad i. Men det er kanskje greit å si i fra om småting først som sist. Selv om det kanskje blir litt ukomfortabelt der og da, så har man det mye bedre etter på. Også vet man hvor man har hverandre :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 5. august 2002 #14 Del Skrevet 5. august 2002 Det er mange som ikke har så lett for å snakke om følelsene sine til andre, selv ikke kjæresten. Hvorfor? sikkert ørti forskjellige grunner til det. Selv kan jeg være innmari rett frem på hva jeg mener og synes og vil når det gjelder venner, jobb etc. men når det kommer til det å fortelle en kjæreste hva jeg liker at han gjør med kroppen min, så henger jeg nok litt etter jeg og. ( kan godt diskutere med andre hva jeg synes er godt ol. så det har ikke med at jeg ikke tør snakke om sex, kan godt "diskutere" med kjæresten hva jeg synes er godt også, utenfor senga) hvorfor? hm... fordi det på en måte blir å åpne en veldig intim og dyp del av meg selv for noen. Man utsetter seg da for muligheten til å bli såret eller bagatellisert på ett område som blir for nært til at dette gjøres med enkelhet. At noen sitter på gulvet og furter fordi kjæresten prater med andre, kan komme av usikkerhet (kanskje akkurat venninda di kjedet seg, men du snakker vel om generelt gjør du ikke?) Noen ønsker ikke å be om oppmerksomhet, fordi dette er å åpent be om en nærhet som man ikke har krav på, og som derfor kan oppfattes (såvell av en selv som av andre) som mas eller krav. Noen av oss hinter etter følelser eller oppmerksonhet fordi, som sissan sier, vi ønsker at den vi hinter ovenfor skal gi oss denne oppmerksomheten frivillig og ikke kun fordi vi ber om det. Om vi ber om noe som betyr mye for oss, kan vi også risikere å bli ledd av, bagatellisert eller såret. Og som andre har sagt, mange runder rundt grøten blir nok gått for ikke å såre andre mennekser. Det kan bli litt for mye av det gode, men er den man hinter ovenfor litt hårsår, så kan det kanskje være ok. og selv de som oppfattes som sterke/kule/morsomme/selvstendige eller hva som helst, kan faktisk være usikre på visse områder. eller engstelige for å åpne seg ang nære ting. Selv om det ikke oppfattes slik av omgangskretsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå