Gå til innhold

Eksplosjon i St. Petersburg

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 99561...db6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

?

Så du har ikke lagt merke til at vesten gir Russland skylda for så og si alt som går galt her i verden.

Anonymkode: 0c5b5...259

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har ikke lagt merke til at vesten gir Russland skylda for så og si alt som går galt her i verden.

Nei, det har jeg ikke lagt merke til.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde alt var muslimenes feil?

Anonymkode: 81ffc...b53

• Liker 9
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det trodde jeg også...

Endret av Tibbie
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og, ikke å forglemme, feministene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke alltid omvendt, Russland som gir Vesten skylda for alt som er galt (og muslimene selvsagt)?  Hvorfor skulle ikke "Vesten" gi "Russland" skylda for en terroraksjon i Russland? Skal vestlig presse eller myndigheter gå ut nå og si: "Det er vår skyld?"! EU, Norge og USA, det er vi som har ansvaret for at det har gått av en bombe i St. Petersburg i dag. Unnskyld!"

Det mener du hadde vært logisk?

Anonymkode: a1b58...d45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det ikke alltid omvendt, Russland som gir Vesten skylda for alt som er galt (og muslimene selvsagt)?  Hvorfor skulle ikke "Vesten" gi "Russland" skylda for en terroraksjon i Russland? Skal vestlig presse eller myndigheter gå ut nå og si: "Det er vår skyld?"! EU, Norge og USA, det er vi som har ansvaret for at det har gått av en bombe i St. Petersburg i dag. Unnskyld!"

Det mener du hadde vært logisk?

Anonymkode: a1b58...d45

Det går begge veier

Det er aldri Russlands skyld det er alltid vestens skyld

Det er aldri vår skyld det er alltid Russlands skyld

Skrevet

feministene + russland og muslimene skal nå danne en ny gruppe som tar på seg skyld for alt som går galt i vestlige land. Den skal hete ferusmu

• Liker 4
Skrevet

Nå har Russland hatt problemer med Tjetsniske terrorister, så jeg tror neppe de skylder på vesten først. Nå har jo Soviet Unionen falt, så "Vesten" er ikke den stygge ulven den en gang var der borte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flaut å lese når folk gjøgler om hendelser som dette og de helt reelle fakta at muslimer står for mesteparten av terroraksjonene i verden/vesten i dag. Man "gir" ikke skylden til skyldige, de ER skyldige. Håper dere slipper å oppleve noen av deres nære og kjære skadet eller døde for muslimske terroristers hender og at andre bare fjaser det vekk med "morsomme" kommentarer om feminister og lignende tøv etterpå. 

Nå er dette et forum med fortrinnsvis venstrevridde kvinner som poster mest om helt trivielle, meningsløse temaer og synser om politikk og samfunnsmekanismer de ikke forstår, så det er kanskje ikke overraskende at det er oppgulp som dette som dukker opp i en nyhetstråd om en forferdelig hendelse i et av våre naboland. 

Tilbake til topic; det meldes om minst 10 døde, muligens barn eller ungdom på "spring break"/vinter-vårferie. 1-2 eksplosjoner, sentralt i St Petersburg. Putin har vært/er i byen i dag, dette kan muligens linkes til Russlands neste valg (ubekreftet). Rt.com melder om disse tingene.

Anonymkode: 20d0a...cd0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men Russland-ekspert, Jakub M. Godzimirski, sier det er en mulighet for at det er IS-sympatiserer som står bak aksjonen

Godzimirski tror imidlertid at det er mer sannsynlig at det er grupper tilhørende regionen Nord-Kaukasus, som står bak. I Nord-Kaukasus er det mange ulike grupperinger som kjemper for uavhengighet. Flere av gruppene har elementer av islamittisk ekstremisme i seg.

Kopiert fra nettavisen. Vi får se hvem som er ansvarlig, jeg krysser fingrene for at ingen barn omkom. 

Anonymkode: 3a78d...396

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Russland-ekspert, Jakub M. Godzimirski, sier det er en mulighet for at det er IS-sympatiserer som står bak aksjonen

Godzimirski tror imidlertid at det er mer sannsynlig at det er grupper tilhørende regionen Nord-Kaukasus, som står bak. I Nord-Kaukasus er det mange ulike grupperinger som kjemper for uavhengighet. Flere av gruppene har elementer av islamittisk ekstremisme i seg.

Kopiert fra nettavisen. Vi får se hvem som er ansvarlig, jeg krysser fingrene for at ingen barn omkom. 

Det stemmer, tsjetsjenerne og nord-kaukasus har (islamske) ekstremister og terrorister av verste sort. De står bak noen av de blodigste aksjonene i nyere tid, Beslan der over 300 mennesker og barn ble drept, gisselsituasjonen i Moskva etc. 

Anonymkode: 20d0a...cd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/nyheter/eksplosjon-i-st-petersburg/67455410

Så får vi se hvor lang tid det tar før vesten gir Russland skylda for dette også.

Jeg regner med at det er Kushner og Trump som har satt dette igang, kun for å rette fokus bort fra dem og TrumpRussia gate. Nesten like dumt som at Russland skal gi Vesten skyld for det som har hendt.  Er nok en tsjetsjener som er furten fordi han ble tatt i kontroll og må betale noen rubler i avgift til t-bane folkene.

Anonymkode: a4f8d...2ac

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har som regel vært det, de siste årene. 

Det kommer vel neppe som en bombe om det en muslim denne gangen heller, men ikke godt å vite. Dette er Russland, så kan være noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den "Russland-eksperten" hater Russland som pesten, så man må ta alt han sier med masse salt. 

Anonymkode: 28adf...00e

Skrevet

At det er "russere" med IS-sympatier er det ingen tvil om, og meget sannsynlig at dette er en terroraksjon som har noe med fredens religion å gjøre. Ikke så alt for lenge siden et russisk fly gikk ned med en bombe pga. IS. 

Mange tsjetsjenere som også støtter IS eller har reist til Syria, i tillegg til det hatet de har mot Russland fra før.

• Liker 1
Skrevet

Er det bare jeg som syns at denne triste hendelsen i Russland ikke tar opp like stor plass i media slik som Londonterroren? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, makkapakka skrev:

feministene + russland og muslimene skal nå danne en ny gruppe som tar på seg skyld for alt som går galt i vestlige land. Den skal hete ferusmu

Veldig morsomt.

Anonymkode: 1555d...667

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...