Mounira76 Skrevet 4. april 2017 #41 Skrevet 4. april 2017 Jeg er student og alene med 2 barn. Mitt tips er å jobbe et par år først for å spare opp mest mulig penger. Jeg ventet med å studere til begge ungene var begynt på skolen slik at jeg ikke er like avhengig av barnevakt når jeg må jobbe ettermiddag eller en lørdag. Du får ca 9000kr i mnd fra Lånekassen, ca 1970 kr i barnetrygd, bidrag fra far kommer an på samvær og inntekt, kanskje bostøtte, men med barn er man nesten avhengig av en jobb ved siden av studiene for å få det til å gå rundt økonomisk. Støtte til barnetilsyn får du kun om du har en jobb ved siden av studiene.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #42 Skrevet 4. april 2017 5 minutter siden, Mounira76 skrev: Støtte til barnetilsyn får du kun om du har en jobb ved siden av studiene. Det er da ikke sant. Jeg har fått støtte til barnetilsyn hele tiden, har kun jobbet om sommeren. Anonymkode: 02dbc...44f
Mounira76 Skrevet 4. april 2017 #43 Skrevet 4. april 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da ikke sant. Jeg har fått støtte til barnetilsyn hele tiden, har kun jobbet om sommeren. Anonymkode: 02dbc...44f Les på nav under stønad til barnetilsyn. Nye regler fra 1.januar 2016.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #44 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, Mounira76 skrev: Les på nav under stønad til barnetilsyn. Nye regler fra 1.januar 2016. Det er jo unntak om man mottar OS, og det gjør jo TS. Anonymkode: 02dbc...44f
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #45 Skrevet 4. april 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo unntak om man mottar OS, og det gjør jo TS. Anonymkode: 02dbc...44f Men dersom mor begynner på skole, som nav kan si at ikke er hensiktsmessig eller nødvendig da mor allerede er i jobb, så mister hun den stødnaden.. Anonymkode: ebdf4...fab 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå