AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #21 Skrevet 3. april 2017 6 minutter siden, Siri_H skrev: Det blir ikke mindre kveld og helg som sykepleier da. Så kanskje du skulle tenkt på et alternativt utdanningsløp som gir muligheten for dagtidjobbing. Hva med sosionom, barnevernspedagog eller lærer? ganske mye turnus som sosionom og barnevernspedagog også. Anonymkode: 54e93...305 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #22 Skrevet 3. april 2017 Ikke for å være negativ, men tror ikke du klarer sykepleien hvis ikke du har hjelp til pass. Var alene selv, men måtte ha endel barnevakt i praksis feks, da begynner du jo ofte på jobb før barnehagen åpner. Hvis ikke du har barnehage som åpner 6.30 da, da kan du klare det. Det er jo ganske mye praksis. Anonymkode: 2a145...872 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #23 Skrevet 3. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke for å være negativ, men tror ikke du klarer sykepleien hvis ikke du har hjelp til pass. Var alene selv, men måtte ha endel barnevakt i praksis feks, da begynner du jo ofte på jobb før barnehagen åpner. Hvis ikke du har barnehage som åpner 6.30 da, da kan du klare det. Det er jo ganske mye praksis. Anonymkode: 2a145...872 Nå tenkte jeg ikke på kvelds og nattevakter🙈 Er jo selvfølgelig det også i praksis Anonymkode: 2a145...872
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #24 Skrevet 3. april 2017 Om du allerede har utdanning skal det mye til for å få overgangsstønad under studier. Studiene må ansees som nødvendige og hensiktsmessige for å komme i jobb.. Du kan jo ikke akkurat argumentere med at du ikke kan fortsette som frisør på grunn av ubekvem arbeidstid, og så søke om stønad til et annet yrke med ubekvem arbeidstid... Anonymkode: d6d9f...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #25 Skrevet 3. april 2017 Du vil måtte jobbe veldig mye mer på ubekvemme tider som sykepleier enn som frisør. Anonymkode: 2a3c9...c37 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #26 Skrevet 3. april 2017 Hva med å studere sykepleie desentralisert? så kan du bo på hjemstedet ditt mens du studerer😊 Anonymkode: e159c...b0b 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #27 Skrevet 3. april 2017 Hvorfor ventet du ikke med å få barn før du var ferdig med studiene? Går glipp av mye morro når du har ansvar for et barn. Elsker friheten jeg har. Hilsen student Anonymkode: 2ede5...d82 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #28 Skrevet 3. april 2017 Jeg støtter absolutt å få deg en utdannelse, og kan anbefale Oslo. Jeg har både bodd i SiO-bolig (gjør det ennå) og hatt barnet mitt i SiO-barnehage (nå er h*n på skolen) og var/er storfornøyd med begge deler. Jeg fikk beholde OS for å studere fordi arbeidstidene mine (i butikk) var uforenelige med aleneomsorg for et barn og jeg hadde ikke noe nettverk, men da kan du som andre her sier, ikke velge et yrke med turnus. Mitt barn var også 2,5 da vi flyttet, og det har vært veldig fint. Jeg liker godt å være student med barn, så ikke hør på innlegget over meg. Selvsagt er det annerledes, og selvsagt går du glipp av noe, men du får jammen mye tilbake også. Å studere sykepleie her kommer du ikke til å klare uten nettverk, fordi det er mye praksis med kveld, helg og natt, og selv om SiO-barnehager tilrettelegger, så kan de ikke ha kvelds/helge/nattåpent, f.eks. Anonymkode: 02dbc...44f 3
Siri_H Skrevet 3. april 2017 #29 Skrevet 3. april 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: ganske mye turnus som sosionom og barnevernspedagog også. Anonymkode: 54e93...305 Jeg har aldri jobbet i turnus i alle årene hvor jeg har vært sosionom. Sosionom i fengsel, sosialkurator på rusinstitusjon, miljøterapeut på skole og i barnehage, sosialkontor, barnevernstjenesten, nav-kontor har alle vært dagjobber. Selvfølgelig kan man jobbe turnus i disse yrkene også, men det er ikke en så ekstrem overvekt av turnusjobber som det er i sykepleieryrket. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2017 #30 Skrevet 3. april 2017 Må si at du har fått veldig mange kritiske og skeptiske svar her inne. Er det dette du har lyst til så gå for det, mye enklere for deg nå som datteren din er såpass liten. Du får jo både lån og stipend fra Lånekassen. Man får til det man vil, men negative mennesker kan dra deg veldig ned, og få deg til å tvile. Stol på deg selv, dette klarer du! Anonymkode: d28a7...848
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #31 Skrevet 4. april 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Må si at du har fått veldig mange kritiske og skeptiske svar her inne. Er det dette du har lyst til så gå for det, mye enklere for deg nå som datteren din er såpass liten. Du får jo både lån og stipend fra Lånekassen. Man får til det man vil, men negative mennesker kan dra deg veldig ned, og få deg til å tvile. Stol på deg selv, dette klarer du! Anonymkode: d28a7...848 Hvordan mener du hun skal klare turnusjobbing når hun ikke har nettverk med barnevakter tilgjengelig? Skal 2-3-4-åringen være alene hjemme? Eller skal hun ta henne med på jobb kanskje? Selv om det er viktig å være positiv, er det også viktig å være realistisk. Anonymkode: 02dbc...44f 4
Peter007 Skrevet 4. april 2017 #32 Skrevet 4. april 2017 Det hele er slik at ei kvinne kan bli pult på tjukken og få barn, få utdanningen dekket opptil 5 år, 6 år om under 18. Hun får 5/6 av underhold kostnader dekket gjennom barnebidrag. Altså velger mann med høy inntekt I praksis. Det hemmer delt bosted. Pga da ikke enslig og stønader opphører.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #33 Skrevet 4. april 2017 2 minutter siden, Peter007 skrev: Det hele er slik at ei kvinne kan bli pult på tjukken og få barn, få utdanningen dekket opptil 5 år, 6 år om under 18. Hun får 5/6 av underhold kostnader dekket gjennom barnebidrag. Altså velger mann med høy inntekt I praksis. Det hemmer delt bosted. Pga da ikke enslig og stønader opphører. Utdanningen skal være nødvendig og hensiktsmessig, jeg tror ikke det er spesielt vanlig at noen får dekket master. Anonymkode: 02dbc...44f 2
Peter007 Skrevet 4. april 2017 #34 Skrevet 4. april 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utdanningen skal være nødvendig og hensiktsmessig, jeg tror ikke det er spesielt vanlig at noen får dekket master. Anonymkode: 02dbc...44f Hehe ja det kan du si. Men jeg vet om bachelor som nylig fullførte master på denne måten. Noe utover vgs. skulle ikke vært gitt stønader til. Det er ikke en menneskerett å få dekket høyere utdanning og bli mamma. Altså få dekket utgifter til å blI mamma m/høyrere utdanning av deg, meg og resten av landet. Endret 4. april 2017 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #35 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, Peter007 skrev: Det hele er slik at ei kvinne kan bli pult på tjukken og få barn, få utdanningen dekket opptil 5 år, 6 år om under 18. Hun får 5/6 av underhold kostnader dekket gjennom barnebidrag. Altså velger mann med høy inntekt I praksis. Det hemmer delt bosted. Pga da ikke enslig og stønader opphører. Av og til så lurer jeg på hva kvinner egentlig har gjort mot deg siden du er så bitter og kvinnehatende. Anonymkode: 066dc...001 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #36 Skrevet 4. april 2017 Jeg synes du skal gå for det ts! Det blir tøft, men overkommelig. Du kan søke om å få praksis på hjemstedet ditt/der du har familie sånn at de hjelper deg med barnepass. Du må ikke ha praksis på studiestedet. Jeg var selv alene med et barn da jeg gikk sykepleien. Hverken familie eller barnefar i studiebyen. Etterhvert så dannet jeg meg også et godt nettverk på studiestedet, og vi byttet på å passe hverandres unger. Festligheter og det glade studentliv blir vanskelig når man er alene med barn, men for min del så var det ikke det som var hovedprioriteringen heller. Fokuset mitt lå på barnet, og på det fagmessige. Økonomisk så kan du søke om å beholde OS under studiet, men du har også stipend og studielån. Du vil få støtte til barnepass. Og ikke hør på den brukeren som mener at alenemødre ikke fortjener utdanning. Selvfølgelig fortjener alenemødre utdanning! Det er jo det beste på langsikt at aleneforeldre (både fedre og mødre) tar en solid og sikker utdanning og på sikt kan forsørge seg selv og barnet uten støtte fra det offentlige. Anonymkode: 066dc...001 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #37 Skrevet 4. april 2017 2 timer siden, Peter007 skrev: Det hele er slik at ei kvinne kan bli pult på tjukken og få barn, få utdanningen dekket opptil 5 år, 6 år om under 18. Hun får 5/6 av underhold kostnader dekket gjennom barnebidrag. Altså velger mann med høy inntekt I praksis. Det hemmer delt bosted. Pga da ikke enslig og stønader opphører. Så vidt jeg vet så går det fremdeles ikke an å voldta menn, så de går faktisk med på dette frivillig!!! Anonymkode: d28a7...848 2
Peter007 Skrevet 4. april 2017 #38 Skrevet 4. april 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg vet så går det fremdeles ikke an å voldta menn, så de går faktisk med på dette frivillig!!! Anonymkode: d28a7...848 Nå er de færreste kvinner som for barn pga.voldtekt. Voldtekt av menn skjer. Du virker ikke særlig opplyst. https://www.google.no/search?ei=82njWIyOJ8OisgGBraDwBw&q=kvinne++dømt+for+voldtekt+av+mann&oq=kvinne++dømt+for+voldtekt+av+mann&gs_l=mobile-gws-serp.12...9565.14359.0.15013.14.14.0.0.0.0.111.966.12j2.14.0....0...1c.1j4.64.mobile-gws-serp..0.3.254...30i10k1.OxkDuWwp2Yo
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #39 Skrevet 4. april 2017 6 timer siden, Peter007 skrev: få utdanningen dekket opptil 5 år, 6 år om under 18. Du og disse løgnene dine igjen. Anonymkode: 7f153...e4b 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2017 #40 Skrevet 4. april 2017 9 timer siden, Peter007 skrev: Hehe ja det kan du si. Men jeg vet om bachelor som nylig fullførte master på denne måten. Noe utover vgs. skulle ikke vært gitt stønader til. Det er ikke en menneskerett å få dekket høyere utdanning og bli mamma. Altså få dekket utgifter til å blI mamma m/høyrere utdanning av deg, meg og resten av landet. Du kan jo også ha aleneomsorg for et barn og få overgangsstønad, det re ikke en rettighet bare mammaer har. Og du som er så opptatt av barns rettigheter, burde også være interessert i barns levekår generelt. Faktum er at overgangsstønad og mulighet til å beholde den under utdannelse er et av de aller viktigste tiltakene vi har mot barnefattigdom. Anonymkode: 02dbc...44f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå