Gå til innhold

50/50 er tøft...?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en sjef som har 50/50-ordning med sin ex.mann angående deres sønn på 5 år. Vår leder på jobb er en ressurssterk dame fullt av mot, drive og godt humør - men så ble de skilt, parterapien virket ikke  og de avtalte 50%50. Ex.mannen bor like ved og de har en minnelig og god tone og samarbeid, virker det som.

Vi som har jobbet nært med vår sjef i flere år merket litt forskjell fra bruddet og overgangen de vennet seg til 50/50. Hva vi merker at at hun er skutt mandagen etter hun har levert i barnehagen, etter å ha hatt sønnen hos seg en uke (de bytter fra og med å hente i barnehagen hver mandag).

Den uken sjefen vår har levert fra seg sønnen i barnehagen mandagen, "lukker" hun seg inne på kontoret sitt og holder seg for seg selv den mandagen. Når vi i lunchen snakker om helgen, har sjefen alltid kun vært på lekeplassen og andre barneaktiviteter og det går i ett, sier hun. Av og til stiller de opp for hverandre i den andres uke også.

Hun har ikke datet på et par år og hun virker litt energiløs. Noen rykter svirret også rundt om at det var et stygt og emosjonelt brudd de hadde og at de begge oppførte seg temmelig..overraskende emosjonelle...går ikke inn på hendelsen her.

Uansett, virker som om alt går bra men...vår sjef er blitt energiløs og noe mer trist og litt sur. 

Spørsmål:

- Hvorfor blir hun så sliten av 50/50 når hun ikke har barn den ene uken? 

-Kan vi legge henne ut på Tinder for gøy?

-Blir alle foreldre slik etter et stygt/emosjonelt brudd? Ingen av de har nye partnere (har hun fortalt).

Anonymkode: 97c04...271

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du/dere noe med sjefens privatliv? Jeg mener nei. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Meadow skrev:

Forstår jo hva du sier men...tør påstå at vi er en liten klikk som kjenner hverandre ganske bra. Tuller, mye humor og alle reiser en del til utlandet sammen og tar et glass vin i ny og ne fordi det er sammenkomster på jobb. Sjefen er åpen om mye også og synes det er romslighet for det meste.

Skrevet
1 minutt siden, Meadow skrev:

Jeg tror TS bryr seg, med positivt fortegn..  Vi gjør oss alle tanker når vi mener å se at noen sliter, og det synes jeg er flott. 

Til TS.  Hvordan 50/50 fungerer mellom mor og far vet vi ikke noe om.  Noen leverer barna til den andre med lett hjerte, i full tillit til den andre.  Andre er bekymret for hvordan barna vil ha det, fordi de ikke har tillit.  Det må være svært slitsomt. 

Nei, dere kan ikke legge henne ut på Tinder :)  Godt ment, men damen må selv finne riktig tid for å søke nye bekjentskaper. 

Hvordan folk takler brudd er veldig forskjellig.   

• Liker 3
Skrevet

Hun er nok deprimert fordi hun kommer ikke til å se barna hennes i en uke.  Du ser det kanskje at hun skal ha en uke fri fra barna så da burde hun blir glad.  Men faktum er nok at hun savner barna SKIKKELIG og er langt ned i bunnen når hun må levere de fra seg. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bry seg og snakke med henne? La henne få lufte ut tanker? Tenker det er ett bedre alternativ enn å spekulere og legge ut et innlegg her på KG med masse spørsmål. Det kan være mange årsaker til at hun blir sliten av 50/50, og det kan ligge i hennes fysiske eller psykiske helse. Kanskje sliter hun med bruddet eller barnefordelingen, eller så kan dere være andre plager hun har.

Om dere legger henne ut på Tinder for gøy, kan dere oppleve å ha skytet dere i foten, så det er ikke til å anbefale. Forstår at dere vil bedrive humør, men likevel. 

Anonymkode: cd0cb...cfc

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Tror dere 50/50 kan skape energitapping - eller kanskje bare er hun slik? Hun har sluttet å trene..sier hun ikke orker.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en sjef som har 50/50-ordning med sin ex.mann angående deres sønn på 5 år. Vår leder på jobb er en ressurssterk dame fullt av mot, drive og godt humør - men så ble de skilt, parterapien virket ikke  og de avtalte 50%50. Ex.mannen bor like ved og de har en minnelig og god tone og samarbeid, virker det som.

Vi som har jobbet nært med vår sjef i flere år merket litt forskjell fra bruddet og overgangen de vennet seg til 50/50. Hva vi merker at at hun er skutt mandagen etter hun har levert i barnehagen, etter å ha hatt sønnen hos seg en uke (de bytter fra og med å hente i barnehagen hver mandag).

Den uken sjefen vår har levert fra seg sønnen i barnehagen mandagen, "lukker" hun seg inne på kontoret sitt og holder seg for seg selv den mandagen. Når vi i lunchen snakker om helgen, har sjefen alltid kun vært på lekeplassen og andre barneaktiviteter og det går i ett, sier hun. Av og til stiller de opp for hverandre i den andres uke også.

Hun har ikke datet på et par år og hun virker litt energiløs. Noen rykter svirret også rundt om at det var et stygt og emosjonelt brudd de hadde og at de begge oppførte seg temmelig..overraskende emosjonelle...går ikke inn på hendelsen her.

Uansett, virker som om alt går bra men...vår sjef er blitt energiløs og noe mer trist og litt sur. 

Spørsmål:

-Blir alle foreldre slik etter et stygt/emosjonelt brudd? Ingen av de har nye partnere (har hun fortalt).

For å si det på en annen måte er det likt for begge foreldrene i utgangspunktet. Så hvorfor skal mor ha det bedre enn far?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke greid meg uten treningen. Har en på 4. :) kjøp henne nytt treningstøy i gave på spleis?

Anonymkode: b8c63...8fb

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere 50/50 kan skape energitapping - eller kanskje bare er hun slik? Hun har sluttet å trene..sier hun ikke orker.

Det kan hende at hun er deprimert.

Anonymkode: c3404...9d1

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Peter007 skrev:

For å si det på en annen måte er det likt for begge foreldrene i utgangspunktet. Så hvorfor skal mor ha det bedre enn far?

Fordi ts kjenner moren ikke faren?  Da er tema om mor da.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er noen av dere som jobber sammen med henne, venner av henne?

Kunne dere gjort noe trivelig sammen med henne?

Har noen av dere barn på samme alder som hennes barn? Finn evt på ting å gjøre sammen med henne og hennes barn og dere og deres barn?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Outlander skrev:

Fordi ts kjenner moren ikke faren?  Da er tema om mor da.  

Hurra . Det er prinsippet jeg vil frem til. Jeg tror også at mange mødre står steilt på at de skal ha bosted barna, nettopp pga egne følelser og ikke hva er best for barna. Barnas best som er begge foreldrene stilles da til siden. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Peter007 skrev:

Hurra . Det er prinsippet jeg vil frem til. Jeg tror også at mange mødre står steilt på at de skal ha bosted barna, nettopp pga egne følelser og ikke hva er best for barna. Barnas best som er begge foreldrene stilles da til siden. 

Nå må du rulle inn.

Det er ikke dette som er sakens kjerne i det hele tatt.

De HAR 50/50, noe som du Petter007 er en ivrig forkjemper for i sånn ca alle tråder om barn her på forumet. Så du trenger ikke å krangle om det i denne tråden. 

Anonymkode: 98950...524

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forstår jo hva du sier men...tør påstå at vi er en liten klikk som kjenner hverandre ganske bra. Tuller, mye humor og alle reiser en del til utlandet sammen og tar et glass vin i ny og ne fordi det er sammenkomster på jobb. Sjefen er åpen om mye også og synes det er romslighet for det meste.

Hadde dette vært sant, hadde du ikke trengt spørre på KG. Jeg mener uansett nei. Er vel en grunn til at hun stenger seg inne de mandagene. 

Anonymkode: b1890...d92

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål:

-1) Hvorfor blir hun så sliten av 50/50 når hun ikke har barn den ene uken? 

-2) Kan vi legge henne ut på Tinder for gøy?

-3) Blir alle foreldre slik etter et stygt/emosjonelt brudd? Ingen av de har nye partnere (har hun fortalt).

1) Det kan det være mange årsaker til.

2) NEI! Mener du for at dere skal ha det gøy?

3) Nei, men for de fleste så vil et stygt brudd ha innvirkning.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du rulle inn.

Det er ikke dette som er sakens kjerne i det hele tatt.

De HAR 50/50, noe som du Petter007 er en ivrig forkjemper for i sånn ca alle tråder om barn her på forumet. Så du trenger ikke å krangle om det i denne tråden. 

Jeg Kan også lese. Ikke noe problem det. Men sakens kjerne er at mor blir knekt av dette føllelsemessig den uken barnet er hos far. 

Skrevet
16 minutter siden, Peter007 skrev:

Det er som jeg sier at epler smaker godt, og du kommer med påstand at jeg må da hater appelsiner.    Du må slutte å rulle alle over samme kam, det er faktisk mange mødre der ute som er veldig flink å samarbeide med faren, du bare ikke høre om de, bare de "kjerringer".   

Så, hva med fedrene som gir paff i barna sine? Skal vi snakke også om de i tråden? Eller skal vi snakke om moren som ts kjenner som sikkert har det tøft etter et brudd?  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Peter007 skrev:

Jeg Kan også lese. Ikke noe problem det. Men sakens kjerne er at mor blir knekt av dette føllelsemessig den uken barnet er hos far. 

Og hva så? Kanskje hun bare er sliten mandagen etter ei helg med full rulle på lekeplassen? Det kan jeg være, og jeg bor sammen med barnets far. Hvis du ikke vet det så er de fleste småbarnsforeldre litt slitne når mandagen kommer etter ei hektisk helg. 

For alt du vet så kan det være at faren også synes det er kjempekjipt den uken barnet er til mor. 

Det er ikke noe unormalt i det å savne ungene sine, hverken for far eller mor. Mulig du ikke har erfaring med det. 

Uansett hva så er du inne i alle tråder og gnåler om dette, også i tråder der foreldrene faktisk HAR 50/50! Jaggu godt gjort! 

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmål:

For det første: NEI, dere skal ikke legge henne ut på Tinder "for gøy"..  Gøy for dere eller for henne? Hadde hun hatt lyst til å være på Tinder så hadde hun sørget for det selv. Sånne "pranks" har jeg ingenting til overs for. 

For det andre så synes jeg ikkke du har noe med dette å gjøre Ts. Hun er sjefen din, ikke ei venninne. Og la henne ha privatlivet sitt i fred. Så lenge hun gjør jobben sin og er en god sjef så har du ingenting med hvorfor hun er litt stille den mandagen barnet hennes drar til faren. 

La henne ha privatlivet sitt i fred. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...