Gå til innhold

Regler ved matbordet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Få lov til å være barn? Barneoppdragelse er da en vesentlig del av det å være barn. Vi kan ikke plutselig gi dem et lynkurs i oppførsel når de fyller 18 år. Bok bør du nok ikke kjøpe nei, men du har ikke gjort noe galt ved å sette grenser i ditt eget hjem, og si fra til barnet på en bra måte slik at dette følges. Hvis ikke mor synes det er ok, må hun selv sørge for at barnet oppfører seg i ditt hjem.

Anonymkode: 1b5cb...dde

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2017 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Nettopp derfor jeg laget en tråd om dette. Jeg lar være :) 

Men jeg håper jo at dette ikke har ødelagt vennskapet vårt. Jeg gir henne litt tid før jeg tar kontakt og ber om unnskyldning, selv om jeg ikke føler at jeg har gjort noe galt her.  

Anonymkode: 932ca...428

IKKE be henne om unnskyldning!!!!!!!!!

Hun skal takke deg som satt barnevakt

Anonymkode: 8de4f...f33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke be om unskyldning. Hvis du unnskylder deg for dette sier du samtidig at heretter kan femåringen få lov til å oppføre seg som han vil hos deg, fordi du ikke har noe med å oppdra andres barn. Jeg hadde valgt å la episoden ligge til neste gang det ble snakk om at mor og barn skulle komme på besøk til meg. Da hadde jeg sagt noe om at jeg ville synes det var veldig koselig om de kom, men at mor måtte være klar over at i mitt hjem gjaldt mine regler, og at dersom hun ikkeville at jeg skulle oppdra barnet måte hun selv sørge for at femåringen kunne oppføre seg.

Ellers skjønner jeg behovet for å lufte situasjonen med noen, men synes at å snakke med moren til toåringen om det var et dårlig valg. Når det gjelder sånne ting er det bedre å snakke med noen som overhode ikke kjenner vedkommende.

Anonymkode: d5efc...54e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...