Gå til innhold

Søskenbilde- mine, dine, våre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har tilsammen fire barn. Han har to som går på barneskole og ungdomsskolen, jeg har en som går i barnehagen og sammen har vi en baby. Til høsten begynner også baby i barnehagen og i den forbindelse kommer det til å bli fotografering av ungene i barnehagen. De som har søsken i barnehagen  får også tilbud om søskenfotografering i samme slengen. For meg er dette en selvfølge! Klart vi vil ha søskenfoto, men min samboer synes det blir feil å bare ha bilde av de to yngste, uten hans særkullsbarn.

Det skal sies at her i huset (hans hus) er det en klar overvekt av bilder av KUN hans barn, fra før min tid. Type 60x50 som henger mitt i stua. Jeg har foreslått å ta nye bilder av alle barna, men han mener vi ikke vil ha plass til noe nytt bilde på stua (nei, ikke så lenge bildene av hans barn henger der nei! Er vist ikke aktuelt å flytte de et annet sted)

Jeg gidder ikke å ta den diskusjonen igjen, så da får de bare henge! Men da burde jeg da i det minste få ta søskenfoto av MINE barn!! Ikke snakk om noe 60x50 da, Max A4. Men dette er vist ikke min samboer særlig keen på....🙄

Hva skal jeg gjøre?! Han nekter å se min side av saken! Synes det er sårt at det knapt er bilder av mine barn i huset. Det er jo begrenset med plass. Det irriterer meg også at han legger ut bilder av særkullbarna sine flere ganger i mnd. På SoMe, men aldri av vår felles. Og det hadde vært greit det, hadde det ikke vært for at han har ment at JEG legger ut for lite bilder av HANS særkullsbarn på mine SoMe... Jeg har faktisk fått klager både fra han og stedatter ang. Dette. Jeg har aldri med hensikt ikke lagt ut bilder av mine stebarn på nettet for å "stenge de ute" (som anklagen lød) men rett og slett fordi jeg ikke legger ut bilder av andres barn! 

Litt frustrasjon her på en lørdagskveld....🙄

Anonymkode: 9d1df...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle barna burde vært med på bildet for å ikke skape skiller, men kunne jo tatt nytt bilde av alle til stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Regn skrev:

Alle barna burde vært med på bildet for å ikke skape skiller, men kunne jo tatt nytt bilde av alle til stua.

Hei! Ts her.

Hvis du leser innlegget så ser du at jeg har forslått å ta nye bilder. Men min samboer er ikke interessert å flyttet det store bilde av barna hans, så da må Evt. Det nye bilde henge på loftstua. Det synes jeg blir litt bortkastet. 

Anonymkode: 9d1df...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nye bilder av alle barna og Evt. Også oss voksne. 

 

Ts

Anonymkode: 9d1df...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei! Ts her.

Hvis du leser innlegget så ser du at jeg har forslått å ta nye bilder. Men min samboer er ikke interessert å flyttet det store bilde av barna hans, så da må Evt. Det nye bilde henge på loftstua. Det synes jeg blir litt bortkastet. 

Anonymkode: 9d1df...6ff

 

Jeg har lest det og derfor mener jeg at det er et dårlig valg av din sa m boer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han ta seg sammen. Selvfølgelig skal du ta søskenfoto av de to som går i barnehagen! Det er ikke akkurat sånn at du tar med bare dine to til fotograf, det er barnehagebilder. Da er det helt naturlig at de to som går i barnehage blir fotografert sammen. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da våre to yngste gikk i barnehagen var det disse to det ble tatt søskenbilde av. Hadde ikke falt meg inn å ta de eldste ut av skolen for å ta et barnehagebilde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, så da forstår jeg riktig at søskenfoto av kun de søsknene som går i barnehagen (som også har eldre søsken, både hele og halve) er vanlig? 

Bra. Da vil jeg ikke godta å bli anklaget for å favoritisere, noe jeg absolutt ikke gjør. Men folk er så raske med å trekke opp stemorskortet for tiden at jeg snart ikke tørr å uttale meg angående noe lengre.

ts

Anonymkode: 9d1df...6ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv i helsøskenflokker så er søskenbilder i barnehagen kun vanlig om barnet har et søsken i samme barnehage. Er slik i hele min familie, søsteren min har ni års forskjell i alder fra eldste til yngste, fire til sammen. Den eldste har kun singel ilder i barnehagen fordi nest eldste begynte etter at eldste begynte på skolen. Det finnes søskenbilder av de to i midten og av de to yngste, fordi de gikk i barnehagen på samme tid. Alle fire barn har samme foreldre. 

For å få bilder av alle fire, så gikk de privat til fotografering. At de to i barnehagen stiller på søskenbilde sammen bør dere takke ja til, dere velger jo selv hvor mange bilder dere skal kjøpe, regner jeg med? 

Anonymkode: 3b2be...b6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, er det virkelig noe å diskutere? Unnskyld at jeg sier det, men du virker som en total dørmatte, TS. Du trenger vel ikke din samboers tillatelse for dette? Det virker ikke som han har så veldig mye respekt for deg, så nå er det faktisk på tide at du også bestemmer litt!

Anonymkode: d7966...5d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, så da forstår jeg riktig at søskenfoto av kun de søsknene som går i barnehagen (som også har eldre søsken, både hele og halve) er vanlig? 

Bra. Da vil jeg ikke godta å bli anklaget for å favoritisere, noe jeg absolutt ikke gjør. Men folk er så raske med å trekke opp stemorskortet for tiden at jeg snart ikke tørr å uttale meg angående noe lengre.

ts

Anonymkode: 9d1df...6ff

Jeg har to (hel)søsken som er 6 og 7 år yngre enn meg. Det ble tatt søskenfoto av dem uten meg hvert år da de gikk i barnehagen. Det falt meg aldri inn å reagere på det, jeg var jo ikke der. Det var jo et barnehagebilde. Jeg gikk jo på skolen...

Bare gjør det, det hadde jeg gjort!

Anonymkode: 784d9...fbe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke han som bestemmer om dine barn skal fotograferes. Ta bildene og heng de akkurat der du vil.

Han bør lage plass for dere som flyttet i hans hus. Ta den debatten nå. Og ta din plass. Det blir bare vanskeligere med andre ting i fremtiden.

Snakker av egen erfaring. Bor i hans hus jeg også og har hatt en del kamper.

 

Anonymkode: c38f4...212

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...