Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pølse i lompe og/eller brød er helt supert. Iallfall om pølsene er fra Grøstad. Brusen står jeg over. All brus. Gi meg heller en øl eller farris/vann.

Anonymkode: 697c4...18c

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt ut pølsebrødet med lompe, fjern ketchupen, sennepen og den sprøstekte løken, og bytt cola til pepsi max, så snakker vi :) 

AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad i wiener. Men prøver å ha ett sunt kosthold så blir sjelden det vi spiser 😊

Anonymkode: 22572...518

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Winry skrev:

Bytt ut pølsebrødet med lompe, fjern ketchupen, sennepen og den sprøstekte løken, og bytt cola til pepsi max, så snakker vi :) 

Det høtest jo forferdelig tørt og kjedelig ut. Men enig med pepsi maxen.

Anonymkode: b021b...eb5

Skrevet (endret)

Kun en mann ville kalt dette for en "rett". 

Endret av Antoinette
Skrevet
23 timer siden, Winry skrev:

Bytt ut pølsebrødet med lompe, fjern ketchupen, sennepen og den sprøstekte løken, og bytt cola til pepsi max, så snakker vi :) 

Kan ha noen blader med spinat mellom pølsen og lompen og.

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Antoinette skrev:

Kun en mann ville kalt dette for en "rett". 

Det er jo en helt vanlig matrett som finnes overalt i verden. Ser ikke dette behovet for å nedgradere maten bare fordi du selv ikke liker det. Eller så vet du bare ikke hva som inngår i begrepet "rett". I så fall foreslår jeg at du slår det opp i en ordbok og lærer noe nytt. 

Anonymkode: 03ac5...b94

  • Liker 4
Skrevet
11 timer siden, Antoinette skrev:

Kun en mann ville kalt dette for en "rett". 

Skal jeg være mannen din?

Gjest Froning
Skrevet
På 1.4.2017 den 19.32, Bob Larson skrev:

I dag skal jeg ha pølsemiddag. Wienerpølser fra Gilde, og pølsebrød (med sesamfrø), ketchup, sennet og sprøstekt løk.

Og Coca Cola til.

Er dere glad i denne retten?

JA! :alice:

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en helt vanlig matrett som finnes overalt i verden.

Det er sant; pølser med og uten tilbehør ER mat, og mat er også f.eks. wienerbrød. Med litt godvilje kan også begge kalles for retter. Men jeg vil ikke kalle noen av dem for middagsmat, selv om begge unektelig lar seg spises mid(t på) dag(en). Den betegnelsen synes jeg bør reserveres for litt mer allsidige og gedigne måltider enn kjappmat eller kaker.

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Vox_populi skrev:

Det er sant; pølser med og uten tilbehør ER mat, og mat er også f.eks. wienerbrød. Med litt godvilje kan også begge kalles for retter. Men jeg vil ikke kalle noen av dem for middagsmat, selv om begge unektelig lar seg spises mid(t på) dag(en). Den betegnelsen synes jeg bør reserveres for litt mer allsidige og gedigne måltider enn kjappmat eller kaker.

Det er helt irrelevant hva du mener bør inngå i betegnelsen. 

Anonymkode: 03ac5...b94

  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. 

Nori, mod

Skrevet

Pølseeee, gi meg pølse, kokte, røkte, grill og wiener slank og delikaaaaat! 

Pølse, gi meg pølse med løk og ketchup og rekesalat! :romeo:

  • Liker 1
Skrevet

 

Gjest Uhumskheter
Skrevet
På 1.4.2017 den 21.11, AnonymBruker skrev:

Pølse er Harry 

Anonymkode: d044e...b75

Nei, pølse er vanligvis gris.

Snakk om å være uopplyst. Ikke lov til å spise mennesker i Norge, ikke engang de som er så uheldige å hete Harry.

Skrevet
1 minutt siden, Uhumskheter skrev:

Nei, pølse er vanligvis gris.

Snakk om å være uopplyst. Ikke lov til å spise mennesker i Norge, ikke engang de som er så uheldige å hete Harry.

:hoho::hoho::hoho: Fantastisk! Nå måtte jeg bite meg hardt i leppa for å ikke gapskratte høyt! :skratte: Jeg ler så stille jeg kan så jeg rister her! 

  • Liker 1
Skrevet (endret)
13 timer siden, Salka skrev:

Pølseeee, gi meg pølse, kokte, røkte, grill og wiener slank og delikaaaaat! 

Pølse, gi meg pølse med løk og ketchup og rekesalat! :romeo:

Jah! Wiener i lompe, rekesalat, rå og sprøstekt løk, sinnasennep og ketchup.   :spise:

Liker best Finsbråten, Grøstad og Leiv Vidar.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...