Gå til innhold

Noen tanker om kvinnen

waco

Anbefalte innlegg

Gjest ¤_Fairytale_¤

Hmm... Det jeg har lagt merke til Waco, er at du rett og slett er FEIG!!!

Du ber om saklige spørsmål, og ikke personhets, og når noen endelig stiller deg et slikt spørsmål, later du som du ikke ser det og svarer på noe helt annet!

Hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.... (æææ)... ehem (renser stemmen og sier klart og tyyydelig):

-Næææhei, det gjorde jeg ihvertfal ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Æh, jekk dere ned to hakk da jenter.... (kid-a og ice..)

Jeg lurer på hvor mange flere kvinner som hadde vært hjemmeværende hvis de fikk sjansen til det. Nå er det jo sånn at begge må være i jobb for å få ting til å gå rundt, og på et vis så er det litt dumt. Jeg tror barna lider litt under det.

Hadde jeg fått velge så hadde jeg nok latt være å jobbe de 2-3 første året av barnets liv. Men sånn det er nå, må jeg ut og jobbe igjen etter 1 år. Det er dumt at det må være sånn.

Men så tenker jeg, jeg har ikke noe med å klage på systemet, for det hjelper ikke, det eneste jeg kan gjøre er å tenke selv, hva jeg kan gjøre for å skape den situasjonen jeg vil ha. Og det er bare min sak. Velger jeg å syte og skylde på feministene, kommer jeg ingen vei. Kreativ, positiv tenking må til, damer/jenter!!

Vi har selv ansvaret.

Eller får jeg si det på denne måten: Det blir slik vi gjør det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ganske poengløst å diskutere saker som dette. Mulig du kan ha mye rett i det du sier waco, men jeg begynner å bli så grundig lei av at du i hvert eneste innlegg du gjør skal si noe nedsettende om kvinner. Så dagen etterpå kan du komme å fortelle om den dama du nedla i helga... dobbeltmoral? vel, om ikke helt, så på grensa...

Men, dette handler ikke om waco, dette handler om kvinner... om dem skal være hjemme eller i arbeid. Grunnen til at jeg syns det er poengløst å diskutere noe sånt, er at det må bli opp til hver enkelt om hun vil ut i arbeidslivet, eller bli hjemme. Og, for å se realitetene i øynene, så er det vel veldig få familier (med 1-2-3 barn) som har råd til å la den ene av foreldrene være hjemme... Hvor skal de da få pengene fra? Skal da vi andre som jobber og sliter og betaler skatt, betale penger inn til staten som sender dem ut til de familier som vil ha en av foreldrene hjemme? Nei... tror ikke det... De som har økonomi til å være hjemme hos barna må gjerne gjør det... og de som ikke har det, vel de må vel bare innse at de må jobbe, eller kanskje vente med å få barn? Prioriteringer er noe mennesker ikke er flinke til... vi vil ha i pose og sekk, men sannheten er at det kan vi som regel ikke få.

----------

bompi - som ikke skal ha barn før hun har råd til å forsørge dem og samtidig tilbringe tid med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forslag: hvis mennene gjør halvparten av husarbeidet og barnestellet, noe mange gjør i dag (hurra!), kan oss kvinner få litt avlastning og vi vil også fungere bedre på jobb når vi ikke må stresse så jævlig hele tida. så blir vi mer opplagte og replikken "ikke i kveld kjære" vil ikke bli sitert så ofte som i dag. dessuten går husarbeidet ganske greit når man er to! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har du helt rett i vaffelrøre! En av grunnene til at kvinner blir mer syke enn menn er jo at de har to heltidsjobber (en om dagen og en om kvelden), mens mange mannfolk har en... så, det ligger nok mye der også! Det var dette med å feie for egen dør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bedre forslag....

Mange kvinner jobber i stat og kommune det er i forvaltningen skattepengene våres forvinner.

Si opp disse kvinnene og vi kan betale lavere skatt. Vi kan samtidig heve lønninger for menn, da mye unødvendig arbeide vil bli gjort mer produktivt.

Skal vi få til noe slikt, trengs det en holdningsendring blant folk, kvinner må rett og slett lære å like å holde seg hjemme. Og det gjør vi heldigvis med å diskutere problemet.

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men for et teit forslag. Når noen skal sies opp, hvorfor må det alltid være kvinner? Og hvorfor i h... skal menn få enda høyere lønninger? Der er vel gapet stort nok som det er fra før...

Og det at mange kvinner jobber i stat og kommune er en ting, men ikke ALLE... derfor vil vel dette neppe løse noen ting.

Kanksje det må til en holdningsendring ja... kanskje en holdningsendring som får mannfolka til å skjønne at vi kvinner faktisk har like rettigheter som dere? Og at alle mennesker bestemmer over seg selv, hva de vil gjøre og ikke gjøre... Syns dette er skikkelig lavmål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke kjedelig med bare menn på jobben?? Jeg hadde trivdes strålende i en slik jobbsituasjon, men jeg hadde ikke fått lov å være med. Jeg hadde oppholdt meg hjemme sammen med strikketøyet.

Jeg tenker på alle de stakkars mennene. Det hadde ikke vært særlig festlig for hverken dem eller noen andre, vil jeg tro.

Er du redd for utro damer, Waco???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco :

At du gidder å kaste bort tida di med å sitte å skrive dumme og usannsynlige påstander om kvinner i et kvinneforum ? Det er jo selvfølgelig at du er ute etter å provosere, det kan jo alle se, men at du ikke blir lei ?

Når du snakker om den massive pillebruken, får du det til å høres ut som kvinner er en haug med narkomane! Er den hasjrøykinga di så mye bedre ?

Uansett : Vi har mensen, menssmerter, vi føder, tar p-piller for å kontrollere uønskede svangerskap. Noe jeg helt sikkert vet mange unge gutter vil at vi skal fortsette med. Osv.

Du gjentar deg selv mer og mer, Waco

På tide å finne nye utfordringer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man høyner lønna til menn, for at de skal forsørge familien sin... Hva da med enslige kvinner? De som ikke har noen familie. Skal de tjene mindre penger enn enslige menn uten familie? (Vent nå litt, det gjør de vel allerede.) Hva med alenemødre, der mannen har tatt sin hatt og gått. SKal han få beholde den gode pappa-lønna si? Skal alle enslige menn få bli mye rikere, mens enslige kvinner skal gå på sosialen? Er det i så fall rettferdig?

Eller skal det være en lønn for kvinner i forhold, og en for kvinner utenfor forhold? Skal lønn settes etter antall barn?

Hvis alle kvinner skal ut av arbeid, så vil det bli solid manko på arbeidskraft. Da trenger vi arbeidsinnvandrere. Skal disse få lov til å ta med seg kona og ungene sine? Eller skal vi si at "Nei, vi trenger bare deg. Familien din er ditt problem". Er det moralsk rett?

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Catzy, det er hyggelig du stiller konstruktive spørsmål angående denne kvinneproblematikken.

Vi vet jo at det fire av fem ganger er kvinnene som tar initativ til seperasjon, det er nærliggende å anta at dette tallet ville vært merkbart lavere dersom det ble for dyrt for kvinner å bo alene.

Dagens støtteordninger favoritiserer enslige kvinner og enslige kvinner med barn.

Hva er det som er så galt med at man sin lønn som fortjent?

Nå er også Waco for full arbeidsinnvandring, og selvsagt skal de få lov til å ta med seg familiene sine, hvorfor skulle dem ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet jo at det fire av fem ganger er kvinnene som tar initativ til seperasjon

Vet vi det? Jeg visste ikke det? Hvorfor det da?

Dagens støtteordninger favoritiserer enslige kvinner og enslige kvinner med barn.

Det er akkurat samme støtteordninger for enslige menn og enslige menn med barn.

Men du...

Jeg tjener mer enn mannen min. Da er det vel egentlig han som burde være hjemme da?

Han har barn også, det har ikke jeg, burde han ikke holde seg ved kjøkkenbenken?

De eneste pillene jeg tar er p-piller, og jeg har 0 sykedager de siste 5 årene, så jeg ser ikke at noen av argumentene dine holder.

Men en ting har du rett i. Det hadde vært FRYKTELIG deilig å komme hjem til ferdig middag og rent hus hver eneste dag. Dersom mannen min kunne tatt 2/3 av svangerskapspermisjonen, kunne jeg kanskje tenkt meg å få barn også. Men han er dessverre ikke så opplyst som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Waco,

De støtteordningene du nevner er som reglene for gramatikk/rettskrivning; de gjelder for alle - ikke bare kvinner :D

Jeg håper også du kan gi meg en liten orientering om støtteordningene for enslige kvinner da jeg må innrømme at jeg er lite kjent med disse!

Mvh

Leo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Catzy, det er hyggelig du stiller konstruktive spørsmål angående denne kvinneproblematikken.

Vi vet jo at det fire av fem ganger er kvinnene som tar initativ til seperasjon, det er nærliggende å anta at dette tallet ville vært merkbart lavere dersom det ble for dyrt for kvinner å bo alene.

Søte deg, Waco, både du og jeg vet at jeg var ironisk. Eller?

Jeg tror at hvis det virkelig er slik at flere kvinner enn menn tar initiativ til seperasjon, så er det fordi de er misfornøyde med tilværelsen. Hvis enslige kvinner ikke kunne brødfø seg og de barna de evt. skal ta ansvaret for, så tror jeg faktisk det ville vært veldig mange ulykkelige ekteskap der ute. Jeg tror nemlig at dagens kvinner ville gått på veggen hvis de kun hadde hatt en "karriere"mulighet i livet, og det var å være husmor. Og jeg tror også at de fleste ektemenn der ute hadde syntes det var lite stimulerende å ha en partner som hadde et så lite innholdsrikt liv som det å være husmor ser ut til å være for en utenforstående. Hvor spennende er det egentlig å høre om dagens klesvask? At naboen har nye gardiner? Og bann på at han ville fått høre om alt, for går du hjemme alene en hel dag, så hiver du deg over første og beste menneske som kan føre en passelig intelligent samtale.

I Japan så har kvinner valget mellom to alternativer: Å ha en karriere eller å være husmor og få barn. Veldig mange japanske kvinner har en god utdannelse. Men det er uaktuelt å både ha en karriere og å være mor. Hva skjer? De siste årene har flere og flere japanske damer giftet seg. De bor hjemme hos foreldrene sine, har sin karriere, bruker pengene på seg selv og slipper noe ansvar. Når alternativet er å gå hjemme og sture og bare forholde seg til barna sine, så skjønner jeg karrierekvinnene godt! Japanske menn tilbringer ca 30 minutter sammen med barna sine i løpet av dagen. Er det en bra ting?

Jeg personlig tror ikke det. Men hvis det er sånn at pappa bare skal jobbe for å ta seg av familien, så tror jeg det blir slik i Norge også hvis Waco får gjennomslag for sin manne-lønns-ide. Kvinnene bundet til kjøkkenbenken, unger som ikke ser den ene forelderen sin, menn som jobber døgnet rundt for å forsørge familien sin... Det tror jeg det blir et fint samfunn av!

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...