Gå til innhold

Har folk som oser hvitløk lav sosial intelligens?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig følsom i forhold til lukter. Sitter jeg ved siden en som har spist hvitløk på bussen så må jeg nesten flytte meg, for å unngå å bli kvalm. Her om dagen  ble jeg stanset i trappa av en fyr som skulle på jobbintervju og ikke visste hvilken etasje han skulle i. Han oste også hvitløk. Synes synd på han som skulle stå for intervjuet.

jeg skulle gjerne likt å høre om folk som oser hvitløk er klar over det selv og konsekvensene det medfører?

Anonymkode: 0683d...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du sier jo selv at du er veldig følsom for lukter - betyr det at du tror alle merker hvitløkslukten like mye som deg? Det gjør de neppe. 

Anonymkode: f1eee...6ee

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig følsom for folk som bruker "i forhold til" feil men jeg retter ikke på dem

Anonymkode: f0950...339

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke de har lav sosial intelligens, jeg tror nok at de bare liker hvitløk og ikke bryr seg om hva folk som deg syns om matvanene deres :P 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde begynne å bruke litt hvitløk i maten selv, så merker du ingenting fra andre. :)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig følsom i forhold til lukter. Sitter jeg ved siden en som har spist hvitløk på bussen så må jeg nesten flytte meg, for å unngå å bli kvalm. Her om dagen  ble jeg stanset i trappa av en fyr som skulle på jobbintervju og ikke visste hvilken etasje han skulle i. Han oste også hvitløk. Synes synd på han som skulle stå for intervjuet.

jeg skulle gjerne likt å høre om folk som oser hvitløk er klar over det selv og konsekvensene det medfører?

Jeg elsker hvitløk og spiser det med god samvittighet. Legger sjeødent merke til at andre lukter hvitløk. 

Hvorfor det å spise hvitløk skal handle om lav inteligens skjønner jeg ikke. Det er sunt og godt så ser heller fordeler ved det. 

Dere som ikke tåler andre mennesker får holde dere hjemme. 

Anonymkode: 9da66...b42

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier jo selv at du er veldig følsom for lukter - betyr det at du tror alle merker hvitløkslukten like mye som deg? Det gjør de neppe. 

Anonymkode: f1eee...6ee

Jeg har vanskelig for å tro at andre ikke lukter hvitløken. Hvor sjenerende det er avhenger av den enkelte.

var på et språkkurs og måtte samtale med en som hadd spist hvitløk. Glad for at det ikke gjentok seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj, hvitløkslukt er forferdelig. Nesten værre en røykelukt.

Anonymkode: 12fea...8ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Muscae skrev:

Du burde begynne å bruke litt hvitløk i maten selv, så merker du ingenting fra andre. :)

Dette! :) Jeg tror de som reagerer på hvitløkslukt begynner å bli i kraftig mindretall her i landet etter hvert som matvanene har endret seg, så å prioritere denne minoritetens luktesans framfor min egen helse og nytelse virker lite hensiktsmessig. 

Anonymkode: 7150f...b90

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Muscae skrev:

Jeg vil hevde at det er en stor forskjell på å ha litt hvitløk i maten, som jeg gjør i blant, kontra å spise en hel hvitløk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker hvitløk og spiser det med god samvittighet. Legger sjeødent merke til at andre lukter hvitløk. 

Hvorfor det å spise hvitløk skal handle om lav inteligens skjønner jeg ikke. Det er sunt og godt så ser heller fordeler ved det. 

Er det noe du ville ha spist før ett jobbintervju?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil hevde at det er en stor forskjell på å ha litt hvitløk i maten, som jeg gjør i blant, kontra å spise en hel hvitløk!

En hel hvitløk? Det er i alle fall ganske uvanlig. 

(Sikker på at han ikke har spist mat med hvitløkspulver? Det stinker mye mer enn fersk hvitløk. Jo ferskere hvitløken er jo bedre smaker den, og visstnok stinker den mindre jo ferskere den er også. Så jeg anbefaler alle å kaste hvitløkspulveret og kjøpe deilig, fersk hvitløk!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er du gravid?

Anonymkode: aa831...0db

Nope. Men blir jeg gravid så kommer det til å ta helt av

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! :) Jeg tror de som reagerer på hvitløkslukt begynner å bli i kraftig mindretall her i landet etter hvert som matvanene har endret seg, så å prioritere denne minoritetens luktesans framfor min egen helse og nytelse virker lite hensiktsmessig. 

Greit nok det. Men da må regne med å bli ekskluder av enkelte. Om du stiller med hvitløksånde på jobbintervju så kan du ikke klage på at du ikke fikk jobben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noe du ville ha spist før ett jobbintervju?  

Hadde ikke tenkt tanken på at jeg ikke skulle gjort det en gang.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, omvendt! Vi som ikke tåler andre mennesker, vi spiser hvitløk. Da holder andre seg borte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke tenkt tanken på at jeg ikke skulle gjort det en gang.

Men jeg knasker ikke en hel hvitløk. Jeg bruker hvitløk i mat og i vanlige mengder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...