Gå til innhold

For mye tøfler og for lite MANN


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

du skriver jo at de skal være tøffe og mye mann og så drar du inn personligheten du også! Får bestemme deg du også og ikke sitte og virre rundt og motsi deg selv! er jo flere av dere som skifter kriteriene ettersom det passer dere! Så hva ønsker du da? Du får si enten A eller B da vet du og ikke sjonglere mellom de to hele tiden. Er jo det jeg har ment med at dere jenter sender ut dobbeltsignaler! Og så klager dere jo gjerne over at dere blir mistolket etterpå. Ihvertfall mange av dere som gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet er jo mye hvordan TS kommuniserer. Om du utfordrer folk, må du kanskje forvente å bli arrestert av og til (politi), og andre ganger blir folk underdanige fordi de: A-Ikke har sansen for mye drama i måten man fremstiller seg selv på, eller B-føler at de ikke har noe å stille opp med. Synes det egentlig er godt gjort å mene at man kan si om mennesker er den ene eller den andre typen på en date eller tre. Hvis noen er skarpe og skal bevise seg selv til meg, og utfordrer, får de svar på tiltale, om noen er rolige og tilbakelente, er jeg tilsvarende. Jeg ser vel ikke poenget med shit-testing. Hvis man er skarp i kantene, må man forvente at folk kan bli skarpe tilbake, hvis man er rund og raus, vil man kunne oppleve rundhet og raushet tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2017 den 18.01, Minesveiper skrev:

Jeg skrevet om dette før, men jeg kan ta det igjen. Menn blir ikke skremt av at du har mye ansvar, og er selvstendig. At du er utadvent er heller ikke en dårlig ting, men det som derimot kan være et problem er at du potensielt er for maskulin i væremåte til at du tiltrekker deg maskuline menn. Det å være en sterk lederskikkelse som dirigerer folk rundt er maskulint, og det å balansere det å være maskulin på jobben, og feminin utenfor jobben er nok ikke det letteste for damer i lederstillinger hvor de må være tøffe og sterke mentalt sett.

Det som generelt skjer når en dame er maskulin i væremåten sin er at feminine menn (tøffel menn) blir interessert, mens maskuline menn trekker seg unna. Grunnen til det er at de maskuline mennene trekker seg unna er at de vil ha feminine damer. Hvis en maskulin dame skal finne seg en maskulin mann så er han i så fall typen som liker å bli utfordret og sparret med, men mitt inntrykk er at den type mann er mer sjelden. Jeg synes selv det er greit å bli utfordret nå og da, men bli utfordret på små ting hele tiden er veldig slitsomt i lengden. Det ødelegger stemningen for meg, og derfor liker jeg mye bedre damer som er feminine i sin væremåte.

Løsningen hvis du er for maskulin er enten å lete etter maskuline menn som liker å bli utfordet, ellers så må du modere deg noe for å bli mer feminin i væremåte slik at de maskuline mennene ikke trekker seg unna. 

Jaja, så om jeg kjører lastebil på jobb, amerikansk bil med stort panser til og fra, er det da peniskomplekser som gjør at jeg er singel? Jeg tiltrekker meg helst arbeidsledige eller ambisjonsløse som ikke greier å bytte dekk selv engang, og som synes å gå på butikken og kjøpe en Fjordland-rett er å lage middag, da. Jeg er litt lei av å lage middag til meg selv, før jeg går ut og bytter dekk og skulle gjerne laget middag til to mens han skrudde i en skrue. 

 

Jeg ser ikke ut som en traktorlesbe, og oppfører meg heller ikke som det. Heller mer over i det stereotype i det daglige "Du er mann, dette kan du sikkert bedre enn meg" "Kvinner kan ikke rygge, men jeg skal gi det et forsøk" osv. Men med et smil :) 

Ikke har jeg barn, heller. 

Anonymkode: b35d4...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja, så om jeg kjører lastebil på jobb, amerikansk bil med stort panser til og fra, er det da peniskomplekser som gjør at jeg er singel? 

Anonymkode: b35d4...db8

Det er umulig for meg å svare på det. Jeg vet ingenting om deg annet at du kjører lastebil. Det er flere faktorer enn personligjet som spiller inn når det kommer til å tiltrekke det motsatte kjønn.

Jeg skrev om maskulinitet når det gjaldt ts fordi hun skrev at hun hadde en jobb hvor hun hadde mye ansvar, og hvor hun sa at hun var lite beskjeden. Jeg vet om mange kvinnelige ledere som er veldig maskuline i sin adferd. Siv Jensen i sine yngre dager var veldig skarp i kjeften, og tidligere sp leder Liv Signe var brautende i oppførsel. Menn generelt liker ikke slik oppførsel fordi det får oss til å føle oss dårlig. "Jeg sier bare ting som det er" Ja, men det sårer meg, og du er ubehagelig å være rundt. Når du har mye ansvar, og lederverv må du ofte være direkte for å bedskjedene gjennom, og det å balansere slik oppførsel mellom jobben og privaten er nok ikke så lett. 

Jeg ser ikke ut som en traktorlesbe, og oppfører meg heller ikke som det. Heller mer over i det stereotype i det daglige "Du er mann, dette kan du sikkert bedre enn meg" "Kvinner kan ikke rygge, men jeg skal gi det et forsøk" osv. Men med et smil :) 

Ikke har jeg barn, heller. 

Anonymkode: b35d4...db8

Det at en kvinne er handy og kan ting synes ikke jeg er uattraktivt i alle fall. Noen damer er bedre på rygge enn meg :P jeg er dritt dårlig på å rygge, og foretrekker å kjøre bilen med fronten først haha. Det er mer hvordan man oppfører seg rundt andre som har noe å si. Les om maskulin og feminin polaritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg skrev om maskulinitet når det gjaldt ts fordi hun skrev at hun hadde en jobb hvor hun hadde mye ansvar, og hvor hun sa at hun var lite beskjeden. Jeg vet om mange kvinnelige ledere som er veldig maskuline i sin adferd.

Det er heller et "problem" for meg at jeg er for blid og inkluderende og ser at folk(menn) ofte tolker dette som interesse eller flørt ( ikke aktuelle kandidater). Synes selv jeg er ganske omgjengelig og har ikke behov for å "bestemme", heller motsatt, jeg trenger noen som kan klare å ta styringa litt... av og til.... Når man har mye ansvar ellers er det godt å slippe det privat, type jeg vil ikke ta alle avgjørelser alene. Jeg har ikke problemer med å få kontakt med menn, men det er "feil" typer som er interessert. Polititypen er de jeg har møtt som er...politi... oftest manipulerende og feilfrie menn (det er alltid eksen som var gal) Ellers er det ikke noe galt i politifolk, bare de er omgjengelige og ikke prøver å tvinge seg på deg( ja har opplevd en som ikke var fornøyd med et nei og prøvde å tvinge meg) Den andre typen(tøffel) er bare snille menn som jeg blir som en mamma for, vi er bare ulike typer. 

Anonymkode: e05b7...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
16 timer siden, Cronosgjesten skrev:

 Spørsmålet er jo mye hvordan TS kommuniserer. Om du utfordrer folk, må du kanskje forvente å bli arrestert av og til (politi), og andre ganger blir folk underdanige fordi de: A-Ikke har sansen for mye drama i måten man fremstiller seg selv på, eller B-føler at de ikke har noe å stille opp med. Synes det egentlig er godt gjort å mene at man kan si om mennesker er den ene eller den andre typen på en date eller tre. Hvis noen er skarpe og skal bevise seg selv til meg, og utfordrer, får de svar på tiltale, om noen er rolige og tilbakelente, er jeg tilsvarende. Jeg ser vel ikke poenget med shit-testing. Hvis man er skarp i kantene, må man forvente at folk kan bli skarpe tilbake, hvis man er rund og raus, vil man kunne oppleve rundhet og raushet tilbake. 

Jeg synes dette er et veldig godt innlegg TS, det viser også at du kan ikke klage på at det er absolutt alle mannfolka du møter som det er "noe galt" med, det er din egen væremåte som reflekteres tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
På 31.3.2017 den 18.01, Minesveiper skrev:

Jeg skrevet om dette før, men jeg kan ta det igjen. Menn blir ikke skremt av at du har mye ansvar, og er selvstendig. At du er utadvent er heller ikke en dårlig ting, men det som derimot kan være et problem er at du potensielt er for maskulin i væremåte til at du tiltrekker deg maskuline menn. Det å være en sterk lederskikkelse som dirigerer folk rundt er maskulint, og det å balansere det å være maskulin på jobben, og feminin utenfor jobben er nok ikke det letteste for damer i lederstillinger hvor de må være tøffe og sterke mentalt sett.

Det som generelt skjer når en dame er maskulin i væremåten sin er at feminine menn (tøffel menn) blir interessert, mens maskuline menn trekker seg unna. Grunnen til det er at de maskuline mennene trekker seg unna er at de vil ha feminine damer. Hvis en maskulin dame skal finne seg en maskulin mann så er han i så fall typen som liker å bli utfordret og sparret med, men mitt inntrykk er at den type mann er mer sjelden. Jeg synes selv det er greit å bli utfordret nå og da, men bli utfordret på små ting hele tiden er veldig slitsomt i lengden. Det ødelegger stemningen for meg, og derfor liker jeg mye bedre damer som er feminine i sin væremåte.

Løsningen hvis du er for maskulin er enten å lete etter maskuline menn som liker å bli utfordet, ellers så må du modere deg noe for å bli mer feminin i væremåte slik at de maskuline mennene ikke trekker seg unna. 

Personlig anser jeg ikke menn som kun vil ha underdanige damer som særlig maskuline. Det er jo nettopp det å ville bli utfordret og sparret, takle dette, (like det!) -og fortsatt ha en form for dominans-  som gjør en mann maskulin... :wow: :alice::ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2017 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Hvem er Stian Floer?

 

Anonymkode: 1676d...557

En pusling. 

Anonymkode: b6040...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
På 4/3/2017 den 14.54, AnonymBruker skrev:

Det er heller et "problem" for meg at jeg er for blid og inkluderende og ser at folk(menn) ofte tolker dette som interesse eller flørt ( ikke aktuelle kandidater). Synes selv jeg er ganske omgjengelig og har ikke behov for å "bestemme", heller motsatt, jeg trenger noen som kan klare å ta styringa litt... av og til.... Når man har mye ansvar ellers er det godt å slippe det privat, type jeg vil ikke ta alle avgjørelser alene. Jeg har ikke problemer med å få kontakt med menn, men det er "feil" typer som er interessert. Polititypen er de jeg har møtt som er...politi... oftest manipulerende og feilfrie menn (det er alltid eksen som var gal) Ellers er det ikke noe galt i politifolk, bare de er omgjengelige og ikke prøver å tvinge seg på deg( ja har opplevd en som ikke var fornøyd med et nei og prøvde å tvinge meg) Den andre typen(tøffel) er bare snille menn som jeg blir som en mamma for, vi er bare ulike typer. 

Anonymkode: e05b7...85e

Vi kom vel fram til at det ikke var maskulinitet som var problemet :P Kanskje du bare har vært uheldig med de du har truffet. . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
På 4/3/2017 den 15.14, Raven.WritingDesk skrev:

Personlig anser jeg ikke menn som kun vil ha underdanige damer som særlig maskuline. Det er jo nettopp det å ville bli utfordret og sparret, takle dette, (like det!) -og fortsatt ha en form for dominans-  som gjør en mann maskulin... :wow: :alice::ninuskapus:

Alt med måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2017 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Ts her...

Det burde jeg IKKE gjøre, selv om jeg har tenkt tanken :fnise: Men til og med Oddvar på 63 har klappet meg på baken og lagt an på meg (håndtverker) EKKELT. "Alle" vet jo at håndtverkere er utsatt for alenemødre( jeg opplever det motsatte såklart)...jeg er ikke typen altså, vil ha et ordentlig forhold...ikke bare en flørt .

Bra du ikke har prøvd selv, ikke følg rådet ditt du heller da:P

Anonymkode: e05b7...85e

Jeg tenkte at ja, en håndtverker er tingen etter mange år alene....

DET var det ikke..... ble jo helt kræsj, vi hadde jo ingenting å snakke om! Jeg har, som deg- en utviklende og krevende jobb.... Nei bare vent, den rette dukker nok opp! 

Anonymkode: 8ab72...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...