Gå til innhold

Hevnet meg på venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Salka skrev:

Har vel ingen ting å si at de bor på en annen kant av landet vel? Og om hun bruker kg eller ikke vet du ikke. Enkelt og greit.

Ja det er nok bare én i landet som leier ut til student uten at det er godkjent, og denne ene har bare én venninne, så da er anmelderen avslørt. Eller?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest antbug

Det skurrer i mine ører når du kaller henne en venninne. I min verden behandler i alle fall venner hverandre på en hyggeligere måte enn dere to gjør. 

Det andre har jeg ikke noe å utsette på. De leier ut en leilighet som ikke er godkjent på grunn av sikkerheten, og det skal man selvfølgelig ikke gjøre, så det er bra om noen sørger for å få orden på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så sykt lei av denne venninnen som skryter av hvor mye de tjener og hvor godt de kan leve av inntekter fra leieboer. Nå har det seg slik at kommunen har gitt de avslag på godkjenning av leiligheten fordi det blant annet er for lavt under taket og har for små vinduer, det er med andre ord ikke forsvarlig å la noen bo der pga sikkerheten( brann, rømning).

Men bryr de seg? Neiiiida, de lar studenter bo og betale i dyrt så de kan betale ned huslånet og bruke penger på ferier støtt og stadig. Det irriterer meg grenseløst at de ikke bryr seg om leieboers sikkerhet og tenker kun på profitt. Nå skal det sies at denne venninnen skryter av hvor flink og dyktig hun er til alt som har med relasjoner i jobbsammenheng å gjøre og av alle reisene de kan gjøre fordi de har leieboer. Jeg synes ikke man er så j....dyktig når man velger å omgå vedtak fra kommunen og ofrer leieboer sikkerhet.

Så jeg meldte ifra til kommunen, sa de har leieboer i en leilighet som ikke er godkjent å bo i. (De finner ikke ut at det er meg som har sagt ifra)

Jeg synes man har ansvar for andres bosikkerhet når man velger å la de leie deler av boligen. Var det dumt av meg? Burde jeg ha dårlig samvittighet ?

Anonymkode: 1f189...c37

Både ja og nei. Mest nei fordi du muligens stopper kjeften hennes. Men du er vel litt misunnelig også. Du bryr deg vel egentlig ikke om leieboerene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så sykt lei av denne venninnen som skryter av hvor mye de tjener og hvor godt de kan leve av inntekter fra leieboer. Nå har det seg slik at kommunen har gitt de avslag på godkjenning av leiligheten fordi det blant annet er for lavt under taket og har for små vinduer, det er med andre ord ikke forsvarlig å la noen bo der pga sikkerheten( brann, rømning).

Men bryr de seg? Neiiiida, de lar studenter bo og betale i dyrt så de kan betale ned huslånet og bruke penger på ferier støtt og stadig. Det irriterer meg grenseløst at de ikke bryr seg om leieboers sikkerhet og tenker kun på profitt. Nå skal det sies at denne venninnen skryter av hvor flink og dyktig hun er til alt som har med relasjoner i jobbsammenheng å gjøre og av alle reisene de kan gjøre fordi de har leieboer. Jeg synes ikke man er så j....dyktig når man velger å omgå vedtak fra kommunen og ofrer leieboer sikkerhet.

Så jeg meldte ifra til kommunen, sa de har leieboer i en leilighet som ikke er godkjent å bo i. (De finner ikke ut at det er meg som har sagt ifra)

Jeg synes man har ansvar for andres bosikkerhet når man velger å la de leie deler av boligen. Var det dumt av meg? Burde jeg ha dårlig samvittighet ?

Motivet ditt er jo helt feil, men det er jo selvsagt helt rett å vasle når det går utover sikkerheten til leieboerne. I verste fall kan det gå liv tapt om det skulle begynne å brenne.

Anonymkode: f6c50...4c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har selv bodd i en par slike leiligheter, og som leieboer er man ofte prisgitt utleiere og deres manglende ansvarsfølelser. Jeg skulle gjerne anmeldt de selv hadde det ikke vært for at det var vanskelig å finne egnet bolig da.

Hun leier ut ulovlig, tjener penger på ulovligheter, det er klart ts kan se seg lei på manglende etisk moral.

Rådet mitt blir å ta et oppgjør med seg selv om du virkelig ønsker å fortsette dette vennskapet med en person med dårlig ansvarsvilje og moral.

Anonymkode: 6de45...cb0

Ts her..

Ja det er jo dilemmaet, det går jo ut over den som leier, uansett hvordan man ser det. Jeg har leid ut selv og opplever at ho skal flotte seg med at de ikke bruker en krone på oppussing for å leie ut, slik jeg gjorde.  Det er denne småligheten og manglende evne til å se at man utsetter andre mennesker for uegnet sted å bo, samtidig som man selv lever i sus og dus.

Vi er ikke veldig nære, nettopp pga ulike holdninger og moral. Det verste er jo at de har pusset opp hele huset, unntatt leiligheten. Så selv bor de flott, mens leieboer bor i et hull med dør. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, galaxy skrev:

så er det fordi du er lei av at ho skryter eller er det pga sikkerhet du ønsker å melde i fra? 

Ts her...

Begge deler, er lei av ho flotter seg på bekostning av leieboer som bor i ett hull med dør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her...

Begge deler, er lei av ho flotter seg på bekostning av leieboer som bor i ett hull med dør. 

misunnelse altså

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her...

Takk, men det er hennes holdning som provoserer meg og at hun utsetter andre for dårlige bokår mens hun selv nyter godt av det. Siden det er en venninne føles det som en salgs hevn, også fordi jeg ikke er åpen om det.

Du har dolket en venninne i ryggen,og så prøver du å unnskylde det med at "du gjorde det rette". Jeg syns du ikke bare bør ha dårlig samvittighet,men også skamme deg for den høye misunnelsesfaktoren. En regner med venner,ikke at de går bak ryggen på en ved første "legale"anledning. For en moral. Det eneste rette vile vært å si fra hva du mente om uleie osv,-hvis du er den typen som absolutt må si alt de mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er høyst menneskelig å ville få jekket ned noen som er så kjepphøy. Men det er bare tull å unnskylde det med at det er synd på leieboer og bla bla. Tøys, det er jo for å gjøre livet surt for din fiende!

På samme måte var det noen her som meldte en kjenning til politiet for promillekjøring. Det kom opp hvem det var, men ingen trodde jo et sekund på forklaringa om at den ubetydelige kjøreturen kunne representere noen nevneverdig fare for folk og fe. Det hele var selvfølgelig kuns for å være full av f. Og hun hadde kanskje grunn til å være det, hva vet jeg? Det er ikke min sak, uansett.

Min konklusjon blir: gjør som du synes! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skam dere! Alle dere som skrek om korsfestelse I tråden der mærra av ei venninne bare måtte angi "venninnen" til Nav!  

Anonymkode: 9e84c...135

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her spekulerer dere I alle andre motiver til Ts som meldte snyltevenninnen som gambler meg leietakeres sikkerhet!  

Men i Nav tråden var  angiveren en helt. Kvalm av å se hvordan ting forskjells behandles!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å melde fra, og helt riktig å gjøre det. Sikkerhet er viktig! 

Når det er sagt synes jeg du har tatt misunnelse til et helt nytt nivå. HI oser av at du skulle ønske du var like godt økonomisk stilt. At de tjener godt og kan dra på ferier har nada med sikkerheten i leieboligen å gjøre.

Endret av Inwe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spent på om venninnen må hive ut leietakeren nå:fnise:

Oppdater oss om hvordan det går, TS

Kjepphøye og selvgode mennesker fortjener å snuble i søla:bolledeig:

Anonymkode: 0935d...e1e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her spekulerer dere I alle andre motiver til Ts som meldte snyltevenninnen som gambler meg leietakeres sikkerhet!  

Men i Nav tråden var  angiveren en helt. Kvalm av å se hvordan ting forskjells behandles!

Enig. At folk misliker trygdesnyltere har jeg full forståelse for. Men at folk bryter loven, og utsetter leietakere for økt risiko til egen fortjeneste er er altså helt greit? Hvorfor er det det ene lovbruddet uglesett og det andre ikke? 

Bra gjort TS! Du rapporterte et potensielt alvorlig lovbrudd. At misunnelse/irritasjon var årsaken er egentlig revnende likegyldig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spent på om venninnen må hive ut leietakeren nå:fnise:

Oppdater oss om hvordan det går, TS

Kjepphøye og selvgode mennesker fortjener å snuble i søla:bolledeig:

Anonymkode: 0935d...e1e

Hvis det var som den gangen jeg bodde i ulovlig leilighet og kommunen kom på besøk, fikk jeg bare informasjon om at hybelen var ulovlig og de sa at det ikke var trygt for meg å bo der. Jeg spurte dem om det var tryggere for meg å bo på gata, siden det var stor mangel på ledige leiligheter. De dro og jeg fikk fortsette å bo i hybelen. 

Innlegget til ts lukter sjalusi lang vei. 

Anonymkode: abc08...4df

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å du, å du for en lojal, snill og hyggelig venninde du er. 

Å kalle deg venninde når du har så mye imot den du kaller din venninde sier mer om degg enn tusen ord. Missinnelsens pris, kan lett bli at du har laget en grav du selv kommer til å falle i. 

Anonymkode: 9360a...2b1

Glemte du å møte opp i norsktimene? Det heter venninne, deg og misunnelse. Det er INGEN som klarer å ta deg seriøst når du skriver så dårlig.

Anonymkode: 40c09...e45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte du å møte opp i norsktimene? Det heter venninne, deg og misunnelse. Det er INGEN som klarer å ta deg seriøst når du skriver så dårlig.

Anonymkode: 40c09...e45

Det er sikkert noen tastefeil og venninde er riksmål. 

Anonymkode: fe977...6ce

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Kreps1 skrev:

Enig. At folk misliker trygdesnyltere har jeg full forståelse for. Men at folk bryter loven, og utsetter leietakere for økt risiko til egen fortjeneste er er altså helt greit? Hvorfor er det det ene lovbruddet uglesett og det andre ikke? 

Bra gjort TS! Du rapporterte et potensielt alvorlig lovbrudd. At misunnelse/irritasjon var årsaken er egentlig revnende likegyldig.

For min del handler det nok om at ikke-godkjente utleieenheter er så vanlig her, at man knapt får leid noe annet. Man kan leie et helt hus eller en egen leilighet som er godkjent, men kjellerleiligheter er så godt som aldri det. Jeg har selv leid en kjellerleilighet der inngangsdøren var eneste godkjente rømningsvei.

Hvis man skulle begynt å slå ned på dette nå, ville det blitt akutt mangel på bosteder ganske kjapt, noe ingen egentlig ønsker. Markedet er allerede presset, prisene er latterlig høye, og en singel person med en lavinntektsjobb, kan neppe leie seg et helt hus med det første. 

At jeg har det i bakhodet, kombinert med at jeg synes de som melder fra kun pga. misunnelse er nedrige mennesker, så er det ikke så lett å støtte TS. 

Anonymkode: 01ab5...249

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi alle på KG harer NAV snyltere og priset venninnen som meldte henne inn :klappe: Det var ikke måte på hvor mye ros og støtte hun fikk.

Mens her blir ts kjeftet på, og blir kalt misunnelig, dårlig venninne osv. Et lovbrudd er et lovbrudd. Snakk om forskjellsbehandling ja!

jeg synes det er bra du meldte i fra om lovbrudd ts. Det handler om noens sikkerhet. Brenner det, så er de ganske fucked. Jeg hadde også meldt inn. Skyt meg.

Kan godt være ts er misunnelig, men det for hun bare være. Synes uansett det bra hun meldte i fra.

Endret av smalls
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vanligvis ber vi hjemmelshaver på eiendommen om en redegjørelse, men i alvorlige tilfeller må vi søke bistand fra politiet og brannvesenet. Noen nekter å la utleien opphøre og da må vi av og til pålegge de å fjerne for eksempel bad eller kjøkken, eventuelt sende tvangsmulkt osv. 

Anonymkode: 8a612...155

Hvilket hjemmelsgrunnlag er det politiet eller/og brannvesenet har som ikke dere har til å få utleien til å opphøre?

Anonymkode: 6fc45...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...