AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #21 Del Skrevet 31. mars 2017 1 minutt siden, impressa skrev: Hvor lurt er det å skrive om dette på et åpent forum? Eller, hvor mange opplysninger har du endret på for å ikke gjøre det gjenkjennelig? Mistenker at hvis det faktisk hadde skjedd så hadde du holdt det for deg selv. Ts her... De bor på en annen kant av landet og bruker ikke KG, så er ikke bekymret for å lufte det her Anonymkode: 1f189...c37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #22 Del Skrevet 31. mars 2017 Si ifra, det er en grunn for at ikke leiligheten er godkjent. Er den ikke trygg skal man ikke bo i den, og i hvertfall ikke i uvissthet eller betale mye penger for det. Anonymkode: 7edb5...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jon Are Skrevet 31. mars 2017 #23 Del Skrevet 31. mars 2017 Smålighet , miusunnelse og ondskap er det som ståt bak handlingene dine, ikke bekymring for leieboer. Med hisen fra Jon Are Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 31. mars 2017 #24 Del Skrevet 31. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her... De bor på en annen kant av landet og bruker ikke KG, så er ikke bekymret for å lufte det her Anonymkode: 1f189...c37 Det er ingen av mine venner som vet at jeg bruker KG, fordi jeg er litt flau for å si akkurat det. Så kan godt hende de sitter og leser tråden din likevel. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 31. mars 2017 #25 Del Skrevet 31. mars 2017 (endret) Jeg slenger meg på bølgen og tror også du kun gjorde dette fordi du er misunnelig. Du sier jo du gjorde det for å hevne deg Hadde du brydd deg, så hvorfor ikke ta det opp med de først? Jaja, håper du har ro i sjelen nå da. Endret 31. mars 2017 av Snuppah00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #26 Del Skrevet 31. mars 2017 2 minutter siden, Minlillesky skrev: Så bra noen tok ansvar! Altså du Så lenge du gjorde dette på grunn av leieboerens sikkerhet, så burde du ikke ha dårlig samvittighet. Gjorde du dette for å hevne deg på venninnen, så synes jeg du burde ha dårlig samvittighet. Alle mennesker er forskjellige, noen skryter mer enn andre osv. Det eneste jeg reagerer på etter det jeg har lest, er at venninnen din fremdeles leier ut etter de fikk beskjed om at boligen ikke er godkjent å bo i. For meg, så virker det som de ikke tar sikkerheten på alvor. Skjer det noe i den leiligheten, brann etc, så går det utover venninnen din som leier ut. Boligen er ikke godkjent til å bo i, så det hadde slått ned på henne ved eventuell brann osv. Jeg hadde også sagt i fra om ulovlig utleie, som du gjorde. Ikke pga hevn på venninne, men pga leieboeren. Sikkerheten er viktig. Det er skremmende å lese om mennesker som ikke bryr seg om det... Ts her... Takk, jeg føler at jeg har gjort det riktige. Men det føles også som om jeg hevner meg fordi jeg ikke er åpen om at jeg har meldt til kommunen. Det er som du sier hennes ansvar om det skjer noe med leieboer, leieboer vet ikke om dette. Dette har jo pågått i mange år, ingen andre står oppført på adressen deres heller til tross for to postkasser. På en måte føler jeg at jeg har tatt ansvar og meldt ifra om at det er noen som ikke bor trygt, på en annen side har jeg meldt noen jeg kjenner godt... Anonymkode: 1f189...c37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 31. mars 2017 #27 Del Skrevet 31. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her... Takk, jeg føler at jeg har gjort det riktige. Men det føles også som om jeg hevner meg fordi jeg ikke er åpen om at jeg har meldt til kommunen. Det er som du sier hennes ansvar om det skjer noe med leieboer, leieboer vet ikke om dette. Dette har jo pågått i mange år, ingen andre står oppført på adressen deres heller til tross for to postkasser. På en måte føler jeg at jeg har tatt ansvar og meldt ifra om at det er noen som ikke bor trygt, på en annen side har jeg meldt noen jeg kjenner godt... Anonymkode: 1f189...c37 Du har gjort det riktige! Men skjønner følelsen du har. Det er ikke lett å skulle si fra når man i tillegg kjenner personen godt Men det er bedre at du sier ifra og at dette blir gjort på en ordentlig måte, enn at det i verste fall begynner å brenne, leieboeren omkommer osv. Det blir verre for henne Ikke ha dårlig samvittighet for dette. Om du føler det letter hjertet ditt litt, så kan du si fra til henne om dette. Og forklare hvorfor. Ikke sikkert hun vil ha kontakt med deg etter det, men er hun voksen og reflektert så burde hun i ettertid innsett at det hun holdt på med da, ikke var greit. Og takket deg for at du sa fra Eller bare hold deg for deg selv Jeg tenker at du og hadde følt deg dårlig, om en brann etc skulle skjedd. Da hadde du fått tanken om at du hadde muligheten til å si i fra om dette, men gjorde ingenting med det pga venninnen. Det vil du i hvert fall ikke ha på samvittigheten! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 31. mars 2017 #28 Del Skrevet 31. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her... De bor på en annen kant av landet og bruker ikke KG, så er ikke bekymret for å lufte det her Anonymkode: 1f189...c37 Har vel ingen ting å si at de bor på en annen kant av landet vel? Og om hun bruker kg eller ikke vet du ikke. Enkelt og greit. De fleste snakker nok ikke så høyt om at de har bruker her inne. Jeg håper hun ab-en som svarte deg virkelig er venninna di, da ler jeg! Tror du gir faen i studentenes sikkerhet, du er bare ute etter å sverte venninna di. Jeg er imot at misunnelseskortet skal dras til enhver tid, men du virker nesten sykelig misunnelig. Jeg skjønner at det er irriterende at hun skryter sånn, men jeg syns du har gått altfor langt. En virkelig venninne ville aldri gjort noe sånt, så ville nok revurdert det vennskapet. Du burde heller hatt guts til å be henne holde kjeft med det skrytet sitt. Er ikke sikkert hun forstår at det er slitsomt å høre på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 31. mars 2017 #29 Del Skrevet 31. mars 2017 Når folk sier fra pga alle de feile grunnene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppah00 Skrevet 31. mars 2017 #30 Del Skrevet 31. mars 2017 51 minutter siden, Salka skrev: Har vel ingen ting å si at de bor på en annen kant av landet vel? Og om hun bruker kg eller ikke vet du ikke. Enkelt og greit. De fleste snakker nok ikke så høyt om at de har bruker her inne. Jeg håper hun ab-en som svarte deg virkelig er venninna di, da ler jeg! Det hadde faktisk vært veldig funny! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #31 Del Skrevet 31. mars 2017 Du gjorde det rette. Jeg jobber med ulovlighetsoppfølging av slike saker og du vil ikke tro hvor dårlig folk bor. De bor i skur, på loft, i garasjer og kjellere uten vinduer. Man er helt avhengig av tips for å luke ut sånne utleire. Det er en grunn til at reglene finnes. Anonymkode: 8a612...155 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #32 Del Skrevet 31. mars 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du gjorde det rette. Jeg jobber med ulovlighetsoppfølging av slike saker og du vil ikke tro hvor dårlig folk bor. De bor i skur, på loft, i garasjer og kjellere uten vinduer. Man er helt avhengig av tips for å luke ut sånne utleire. Det er en grunn til at reglene finnes. Anonymkode: 8a612...155 Takk. Ja det tenker jeg også, at jeg må skille mellom sak og personlige forhold. Hvordan går kommunen frem for å undersøke slike saker ? Anonymkode: 1f189...c37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #33 Del Skrevet 31. mars 2017 Vet du hva ordet hevn betyr egentlig? Hva har hun gjort mot deg? Anonymkode: a1906...336 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galaxy Skrevet 31. mars 2017 #34 Del Skrevet 31. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så sykt lei av denne venninnen som skryter av hvor mye de tjener og hvor godt de kan leve av inntekter fra leieboer. Nå har det seg slik at kommunen har gitt de avslag på godkjenning av leiligheten fordi det blant annet er for lavt under taket og har for små vinduer, det er med andre ord ikke forsvarlig å la noen bo der pga sikkerheten( brann, rømning). Men bryr de seg? Neiiiida, de lar studenter bo og betale i dyrt så de kan betale ned huslånet og bruke penger på ferier støtt og stadig. Det irriterer meg grenseløst at de ikke bryr seg om leieboers sikkerhet og tenker kun på profitt. Nå skal det sies at denne venninnen skryter av hvor flink og dyktig hun er til alt som har med relasjoner i jobbsammenheng å gjøre og av alle reisene de kan gjøre fordi de har leieboer. Jeg synes ikke man er så j....dyktig når man velger å omgå vedtak fra kommunen og ofrer leieboer sikkerhet. Så jeg meldte ifra til kommunen, sa de har leieboer i en leilighet som ikke er godkjent å bo i. (De finner ikke ut at det er meg som har sagt ifra) Jeg synes man har ansvar for andres bosikkerhet når man velger å la de leie deler av boligen. Var det dumt av meg? Burde jeg ha dårlig samvittighet ? Anonymkode: 1f189...c37 så er det fordi du er lei av at ho skryter eller er det pga sikkerhet du ønsker å melde i fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #35 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg syntes ikke det var en spesielt edel motivasjon som lå til grunn. Jada, du har mange som skryter, men det er ikke i seg selv grunn nok til å hevne seg på dem, man kan heller unngå dem hvis man misliker dem. Hevn skal forbeholdes de som aktivt (dvs. med vilje og intensjon om å gjøre det) har gjort en grusom handling mot deg eller dine nærmeste, det er i hvert fall min filosofi. Når det er sagt er det jo fint hvis kommunen får ryddet opp. Det er dessverre en del som bor kummerlig og i brannfarlige boliger. Vi som leier ut eller vurderer å leie ut, og som er seriøse med tanke på boforhold og sikkerhet er avhengige av at det offentlige luker ut uforsvarlige og useriøse aktører. Hvis ikke konkurrerer de jo ikke på samme grunnlag som oss, og det er ikke riktig at lovbrytere skal ha denne fordelen. Anonymkode: ff87c...82a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #36 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg har selv bodd i en par slike leiligheter, og som leieboer er man ofte prisgitt utleiere og deres manglende ansvarsfølelser. Jeg skulle gjerne anmeldt de selv hadde det ikke vært for at det var vanskelig å finne egnet bolig da. Hun leier ut ulovlig, tjener penger på ulovligheter, det er klart ts kan se seg lei på manglende etisk moral. Rådet mitt blir å ta et oppgjør med seg selv om du virkelig ønsker å fortsette dette vennskapet med en person med dårlig ansvarsvilje og moral. Anonymkode: 6de45...cb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #37 Del Skrevet 31. mars 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk. Ja det tenker jeg også, at jeg må skille mellom sak og personlige forhold. Hvordan går kommunen frem for å undersøke slike saker ? Anonymkode: 1f189...c37 Vanligvis ber vi hjemmelshaver på eiendommen om en redegjørelse, men i alvorlige tilfeller må vi søke bistand fra politiet og brannvesenet. Noen nekter å la utleien opphøre og da må vi av og til pålegge de å fjerne for eksempel bad eller kjøkken, eventuelt sende tvangsmulkt osv. Anonymkode: 8a612...155 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dove Skrevet 31. mars 2017 #38 Del Skrevet 31. mars 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva ordet hevn betyr egentlig? Hva har hun gjort mot deg? Anonymkode: a1906...336 Dette lurte jeg også på. Hun gjentar stadig "jeg føler det er hevn fordi det er en venninne", men det gir jo ikke mening... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittlingur Skrevet 31. mars 2017 #39 Del Skrevet 31. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg fant det ut nå, takk skal du ha. Jævlig god venninne. Anonymkode: 49160...e58 Oisannn!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #40 Del Skrevet 31. mars 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanligvis ber vi hjemmelshaver på eiendommen om en redegjørelse, men i alvorlige tilfeller må vi søke bistand fra politiet og brannvesenet. Noen nekter å la utleien opphøre og da må vi av og til pålegge de å fjerne for eksempel bad eller kjøkken, eventuelt sende tvangsmulkt osv. Anonymkode: 8a612...155 Brukes det virkelig så lite tenner? Kan lett se for meg at useriøse og uforsvarlige aktører skriver en standard redegjørelse der de påstår at alt er på stell. Hvor lang tid tar det før dere går opplysningene i sømmene? For jeg antar at det gjøres en kontroll opp mot de faktiske forhold? Hilsen seriøs utleier som ser seg lei på at useriøse aktører konkurrerer på urimelige vilkår. Anonymkode: ff87c...82a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå