Blackbird Skrevet 30. mars 2017 #21 Del Skrevet 30. mars 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboerkontrakt og prøvetid for to uker er vel litt voldsomt...? Anonymkode: b1624...702 Fra HI; En venninne har blitt dumpet og hun ringte før i dag om hun kunne bo hos meg i noen uker. Hun mistet jobben i januar og begynner i ny jobb om 2 uker. I mellomtiden har kun ikke råd til å bo alene. Jeg svarte ut fra at TS skrev "noen uker". Sånt kan fort balle på seg og skli ut, og vips har du en parasitt boende som du ikke klarer å bli kvitt.... like greit å avklare ting med en gang, om ikke så formelt som en kontrakt, så få noen felles skriftlige regler med dato og signatur... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #22 Del Skrevet 30. mars 2017 Ja, i den situasjonen hadde jeg selvsagt hjulpet en venninne. Men kan være lurt med noen kjøreregler og bli enige om fordeling av husarbeid osv. Anonymkode: c171e...946 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #23 Del Skrevet 30. mars 2017 4 minutter siden, Blackbird skrev: Fra HI; En venninne har blitt dumpet og hun ringte før i dag om hun kunne bo hos meg i noen uker. Hun mistet jobben i januar og begynner i ny jobb om 2 uker. I mellomtiden har kun ikke råd til å bo alene. Jeg svarte ut fra at TS skrev "noen uker". Sånt kan fort balle på seg og skli ut, og vips har du en parasitt boende som du ikke klarer å bli kvitt.... like greit å avklare ting med en gang, om ikke så formelt som en kontrakt, så få noen felles skriftlige regler med dato og signatur... Høres fortsatt veldig formelt ut mellom venner og for et kort tidsrom, men nå har jeg ingen venner med parasitt tendenser uten sosiale antenner De fleste ønsker vel å komme i egen bolig og ikke bo tett oppi en venninne i en liten leilighet. Hadde blitt litt paff om jeg måtte signere på noe i en sånn situasjon, altså. Anonymkode: b1624...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 30. mars 2017 #24 Del Skrevet 30. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres fortsatt veldig formelt ut mellom venner og for et kort tidsrom, men nå har jeg ingen venner med parasitt tendenser uten sosiale antenner De fleste ønsker vel å komme i egen bolig og ikke bo tett oppi en venninne i en liten leilighet. Hadde blitt litt paff om jeg måtte signere på noe i en sånn situasjon, altså. Anonymkode: b1624...702 I og med at TS ble overrasket over at en "ikke så god" venninne ringte og spurte om å bo der, så antar jeg at de ikke er så nære. Hvem som helst av mine nære venninner kan komme uanmeldt og legge seg på gjesterommet. 4 av de vet koden til nøkkelboksen. "Kom når du vil/trenger!" 2 av de har benyttet seg av tilbudet. (Hun ene skulle bo her ca 4 uker en sommer hun hadde leid ut huset sitt. Det ble katastrofe etter 1 uke for vi er så ulike..) Poenget er, nære venner er aldri et problem. Men selv de kan bli et problem og gå hverandre på nervene med sine vaner/uvaner om en ikke setter regler med en gang. Bestiser, men ikke nødvendigvis under samme tak. 🤣 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #25 Del Skrevet 30. mars 2017 Ypperlig mulighet til å bli bedre kjent, kanskje blir dere bestevenner for livet. Og for deg som aldri har bodd med andre enn dine foreldre, vil det uansett være en god og verdifull erfaring. Pass på å gjør det beste ut av hennes tid sammen med deg, kanskje får du aldri denne muligheten igjen. Anonymkode: 0aeb5...2ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #26 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg hadde sagt nei. Jeg er veldig introvert av meg, og orker ikke ha folk rundt meg hele tiden. Mitt hjem er min borg, og det stedet jeg kan trekke meg unna folk og få den freden jeg trenger. Selv de beste vennene mine orker jeg ikke tilbringe mer enn noen timer av gangen med. Å ha en ikke-kjempenær person boende hjemme hos meg høres ut som et mareritt av dimensjoner. Er dere veldig unge? Om man er i student-fasen av livet, er vel dette kanskje innafor, men jeg synes ærlig talt det er litt frekt om man er godt voksne folk. Anonymkode: c9f08...604 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 31. mars 2017 #27 Del Skrevet 31. mars 2017 Ja, jeg hadde stilt opp. Det er bare noen uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeilaS Skrevet 31. mars 2017 #28 Del Skrevet 31. mars 2017 Hadde det vært helt krise og vedkommende hadde ingen andre plasser å bo, så hadde jeg sagt ja. Bare det ikke blir alt for lenge da. Men jeg hadde forventet hun gjorde husarbeid og betalte litt for seg. Heldigvis har jeg gjesterom, så vedkommende slipper å side på sofaen. Bestevenninna bodde som meg en hel sommer og må ærlig innrømme at vi var ganske lei hverandre på slutten. Da bodde jeg i en mindre leilighet med et soverom. Vi var veldig oppå hverandre. Ta en prat med henne om husregler og hva du forventer. Gi henne beskjed om at du driver ikke et hotell. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #29 Del Skrevet 31. mars 2017 Jeg hadde hjulpet henne, uten å kreve betaling så lenge det bare dreier seg om et par uker, hun oppfører seg greit og hun aktivt leter etter noe annet Anonymkode: 5124b...72a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #30 Del Skrevet 31. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er dere veldig unge? Om man er i student-fasen av livet, er vel dette kanskje innafor, men jeg synes ærlig talt det er litt frekt om man er godt voksne folk. Anonymkode: c9f08...604 25. Men nå har jeg sagt ja så. Hun er veldig rolig og hyggelig, så satser på at det går bra Anonymkode: 5cb9c...ac2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå