Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 26, og jeg er så sliten :(

Jeg får ikke sove på nettene og det medfører at jeg blir enda mer trøtt og sliten. Jeg orker ikke gjøre noe som helst etter jeg kommer hjem fra jobb, og alt dreier seg om å stå opp, jobbe, hjem og hvile/sove.

Jeg jobber 100 %, og det er ikke snakk om noe tilrettelegging el.l. 

Vurderer nå å ta en tur til legen og fortelle hvordan jeg føler meg, og evt høre om han er evig at jeg bør jobbe redusert en periode. Jeg har aldri vært sykmeldt før, så føler ikke jeg utnytter at jeg er gravid sånn sett, men jeg orker ikke å brenne meg helt ut :(

Får man egentlig sykmelding på bakgrunn av slitenhet?

Anonymkode: 082f1...6da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns at "sove-jobbe-sove" er bare slik det er å være gravid. Man blir ikke sykemeldt for å få energi til shopping og fine middager, mannen får ta seg av husarbeid denne perioden. Hadde heller tatt noen feriedager ved behov, da slitenhet er slik det er - og ikke en sykdom. 

Men legen sykemelder, ikke kg.

Anonymkode: 5cc42...b92

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns at "sove-jobbe-sove" er bare slik det er å være gravid. Man blir ikke sykemeldt for å få energi til shopping og fine middager, mannen får ta seg av husarbeid denne perioden. Hadde heller tatt noen feriedager ved behov, da slitenhet er slik det er - og ikke en sykdom. 

Poenget er at jeg ikke fungerer på jobb heller.  Jeg klarer absolutt ikke yte slik jeg normalt gjør. 

Jeg forventer da ikke å ha overskudd til å leve livet på topp, men å kunne gjøre en god jobb og ha en normal hverdag der jeg ikke sover hele døgnet fordi jeg slites ut på jobb.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

jeg tenker at du må tenke på deg og barnet. er du sliten og kroppen sier i fra, så bør du ta en tur til legen. 

hvilken type jobb har du? vet at i enkelte yrker, feks der man jobber med mennesker, kan man få en person som går skulder til skulder med deg for å avlaste.

Anonymkode: 1f8db...992

• Liker 7
Gjest Sisti
Skrevet

Snakk med legen. Ikke umulig å få en sykemelding, spesielt hvis du yter dårlig på jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Gradert sykemelding i en periode er jo og værdt å prøve ut.

Anonymkode: 27e87...665

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gradert sykemelding i en periode er jo og værdt å prøve ut.

Anonymkode: 27e87...665

Det er det jeg også har tenkt på, men vet jo ikke om legen er enig da. Tror jeg skal ta meg en tur.

Idag har jeg enkelte dager der jeg orker bidra maks 50% på jobb, og det er ikke en ok følelse. 

Skrevet

Du kommer til å få hundre forskjellige svar fra alle slags kanter. Jeg synes ikke det er noe i mot å gå til legen og legge frem hva du føler, så kommer dere frem til en løsning. Du må tenke på deg selv, det er ingen andre som gjør det. Du skal heller ikke slite deg helt ut - det er ingen som takker deg for det i ettertid! Lykke til :-) Ta deg en tur til legen du!

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars dere som klarer ikke en vanlig dag nå - vent til barna kommer. Da blir det helt håpløs. 

Anonymkode: 3dff3...5d2

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Som fastlegen min sa "Hovedfokuset nå må være å komme det til fødsel og permisjonstiden uten at du er helt nedkjørt og tappet for krefter." Ingen kommer til å takke deg for det.  Er ikke sikkert du trenger så masse sykemelding men bare litt kortere dager kan hjelpe mye. 

Anonymkode: 59c3b...db5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars dere som klarer ikke en vanlig dag nå - vent til barna kommer. Da blir det helt håpløs. 

Man skal heldigvis ikke jobbe 100% mens man passer babyen, så det ordner seg vel.... 

Anonymkode: 59c3b...db5

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke at man kan ha perioder som er ekstreme, akkurat som med folk som ikke er gravide?

Regnet med at du også spretter rundt når du har feks influensa da? 

:fnise:

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo veldig an på hva slags jobb man har også. Jeg er sykepleier, og utover i svangerskapet ble det minimalt med søvn. Tror jeg gjorde i lurt å få en sykmelding, så jeg ikke satte pasientenes liv i fare fordi jeg var så trøtt. 

Anonymkode: 140e1...72e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke at man kan ha perioder som er ekstreme, akkurat som med folk som ikke er gravide?

Regnet med at du også spretter rundt når du har feks influensa da? 

:fnise:

Det er bare i Norge at graviditet er en sykdom. 

• Liker 7
Skrevet

Om jobben din ikke kan tilrettelegges, så tror jeg at du har en fair sjanse til å få en sykemelding. Ta deg uansett en legetime for å høre. Bruk det som en "rådgivertime". Kanskje legen evt. kan gi deg noen råd om hvordan du kan få mer energi, eller kanskje h*n vet mer om dine rettigheter :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare i Norge at graviditet er en sykdom. 

Du er en liten tullekopp du.

Det er da ingen som sier at graviditet er en sykdom. At graviditet kan MEDFØRE  plager derimot :)

Men du mener vel at de som kaster opp i 9 mnd og må legges inn på sykehus også må ta seg sammen. 

Men takk til deg for ditt "bidrag".

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en liten tullekopp du.

Det er da ingen som sier at graviditet er en sykdom. At graviditet kan MEDFØRE  plager derimot :)

Men du mener vel at de som kaster opp i 9 mnd og må legges inn på sykehus også må ta seg sammen. 

Tullekopp?  HA - har født flere barn og jobbet uansett det var slitsomt.  Morsomt at folk kommer med andre ekstrem eksemplarer når en mener at gravide kvinner burde skjerpe seg.  TS kaster ikke opp i 9 måneder kjære deg -hun er sliten.  Litt annerledes. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du synes ikke det finnes noen mellomting mellom å ikke engang klare "sove-jobbe-sove" og å ha energi til "shopping og fine middager"? 

Mener du forresten det samme om man også har barn fra før av?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aww,  takk at du takket meg! Så hyggelig!  

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tullekopp?  HA - har født flere barn og jobbet uansett det var slitsomt.  Morsomt at folk kommer med andre ekstrem eksemplarer når en mener at gravide kvinner burde skjerpe seg.  TS kaster ikke opp i 9 måneder kjære deg -hun er sliten.  Litt annerledes. 

Så sinna da :fnise:

Du viser en enorm forståelse for at folk kan oppleve verre svangerskap enn deg selv da... 

• Liker 15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...