AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #1 Skrevet 29. mars 2017 Ble målt i uke 21 pga sterke kynnere med nedpress. Livmorhalsen var da lang og lukket, hele 5,5 cm. Ny sjekk i dag, 25+1, og livmorhalsen er nå nede i 3,5 cm, men fremdeles lukket. Vet at 3,5 cm ikke er ille, men synes allikevel at 2 cm forkortning på 4 uker er mye! Hvor er jeg om nye 4 uker tro? Gynekologen var egentlig litt som en østers, vanskelig å komme inn på. Han sa ikke så mye annet enn at "det ser greit ut" og ny måling om 4 uker. Som sagt, lengden i seg selv er ikke ille, men grad av forkortning bekymrer meg....noen med erfaring? Anonymkode: c29cc...cc6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #2 Skrevet 30. mars 2017 Har du fått sykemelding og beskjed om å ta det med ro? Første barn? Anonymkode: f7246...fa9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #3 Skrevet 30. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du fått sykemelding og beskjed om å ta det med ro? Første barn? Anonymkode: f7246...fa9 Nope, nummer 3. Fikk beskjed etter konisering med 2. mann at jeg kom til å føde 2 uker før termin pga koniseringen, men gikk 40+3. Livmorhalsen ble heller aldri målt i svangerskap nr 2 da det forløp uten altfor sterke kynnere. Dette svangerskapet tok kynnerne helt av i uke 19, defor ble det i uke 21 sjekket. De hadde da ikke hatt noen effekt siden 5,5 cm er godt over gjennomsnittet lang livmorhals, ble så overrasket og glad! Også får jeg den nedturen 4 uker senere med 2 cm forkortning fra sist. På papirene har gyn skrevet i uke 21: "cervix lang og lukket, 5,5". 25+1 står det: "cervix lukket, 3,5" så han synes tydeligvis ikke den er lang lenger.... 😑 Aldri vært nevnt sykemelding, jeg føler meg i fin form og kynnerne er blitt bedre etter at jeg roet litt ned på tempoet generelt. Men ikke like lett med 2 små barn, gressenke og 100% jobb. Anonymkode: c29cc...cc6
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2017 #4 Skrevet 30. mars 2017 Jeg har fått beskjed om at jeg kommer til å bli sykemeldt og må ta det helt med ro om jeg blir gravid igjen, fødte prematurt sist. Gikk fra fire cm til null livmorhals fra uke 20 til 29... men bra du skal skjekket regelmessig! Anonymkode: f7246...fa9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå