AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #1 Del Skrevet 28. mars 2017 Jeg vurderer å studere psykologi i Tromsø, altså først ta årsstudium også profesjon etter det. Men jeg ville høre erfaringene av noen som har gjort det ? Og det hadde vært fint å høre studentmiljøet også + hvor det er best å bo for å faktisk studere og ikke feste ? Anonymkode: 9d962...33c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #2 Del Skrevet 29. mars 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vurderer å studere psykologi i Tromsø, altså først ta årsstudium også profesjon etter det. Men jeg ville høre erfaringene av noen som har gjort det ? Og det hadde vært fint å høre studentmiljøet også + hvor det er best å bo for å faktisk studere og ikke feste ? Anonymkode: 9d962...33c Tromsø har verdens beste studentmiljø. Øya er lita, og byen er varm - selv i 20 minus! Å velge "bydel" i Nordens Paris er uvesentlig - men Kvaløya blir litt langt unna alt. Du bør også starte søket etter plass å bo før sommeren. Er du lur kontakter du samskipnaden og leier deg inn nå i mai der det flyttes ut- og tar sommerjobbinga der oppe. På høsten kan det være ei utfordring... Anonymkode: bd417...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #3 Del Skrevet 29. mars 2017 Det er nydelig her, og studentlivet er helt perfekt. Søk tidlig på studentbolig, på øya. Går selv årsstudium i pyskologi, det er greit, men så å si umulig å komme inn på profesjon. Det er ca 26 plasser på profesjon for resten av Norge å søke på (resten er nornorsk og same kvote). Du MÅ ha A på alle eksamener, og pga så få plasser så trekker de tilfeldig utifra alle som får A snitt. Har vært hos rådgiver, som de fleste andre på studie, og hu sier til meg og andre med A snitt hittil, det er en liten sjansge for å komme inn, og vi burde tenke på et bra andrevalg på søkingen. Skal mest sannsynlig starte på sykepleie til høsten, profesjonsdrømmen har jeg lagt litt bort, selvom jeg bare har A'er hittil. Vi er over 300 i klassen, alle konkurrerer, og alle andre i norge som går årsstudium har akkurat samme tanke - profesjon i Tromsø. Anonymkode: aa9b3...7b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #4 Del Skrevet 29. mars 2017 ^Men annbefaler deg absolutt å prøve, det er ingenting med dette året jeg angrer på, det har uten tvil vært det beste året i livet mitt, og jeg blir nok her oppe for resten av livet. Fantastiske mennesker, NYDELIG universitet og by, fantastisk uteliv, fantastisk studentby. Psykologi er kjempespennende og lærerikt, som man kan flette inn i mange utdanninger, og er fint på cv'en. Jeg bor også i de helt nye studentboligene i Dramsvegen, søk her, det er sykt bra miljø og så fint og moderne her. Har også fått jobb i studentskipnaden, og på en resturant i sentrum, er ikke så vanskelig å finne seg deltidsjobb dersom du sender ut litt søknader, mange som trenger ekstrahjelp. Anonymkode: aa9b3...7b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #5 Del Skrevet 29. mars 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tromsø har verdens beste studentmiljø. Øya er lita, og byen er varm - selv i 20 minus! Å velge "bydel" i Nordens Paris er uvesentlig - men Kvaløya blir litt langt unna alt. Du bør også starte søket etter plass å bo før sommeren. Er du lur kontakter du samskipnaden og leier deg inn nå i mai der det flyttes ut- og tar sommerjobbinga der oppe. På høsten kan det være ei utfordring... Anonymkode: bd417...351 Det er aldri så kaldt som 20 minus i Tromsø Anonymkode: 04eed...913 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #6 Del Skrevet 29. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er aldri så kaldt som 20 minus i Tromsø Anonymkode: 04eed...913 Hvis det ikke var i 1966 du bodde der da http://www.itromso.no/nyheter/article8946679.ece Anonymkode: 04eed...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #7 Del Skrevet 29. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nydelig her, og studentlivet er helt perfekt. Søk tidlig på studentbolig, på øya. Går selv årsstudium i pyskologi, det er greit, men så å si umulig å komme inn på profesjon. Det er ca 26 plasser på profesjon for resten av Norge å søke på (resten er nornorsk og same kvote). Du MÅ ha A på alle eksamener, og pga så få plasser så trekker de tilfeldig utifra alle som får A snitt. Har vært hos rådgiver, som de fleste andre på studie, og hu sier til meg og andre med A snitt hittil, det er en liten sjansge for å komme inn, og vi burde tenke på et bra andrevalg på søkingen. Skal mest sannsynlig starte på sykepleie til høsten, profesjonsdrømmen har jeg lagt litt bort, selvom jeg bare har A'er hittil. Vi er over 300 i klassen, alle konkurrerer, og alle andre i norge som går årsstudium har akkurat samme tanke - profesjon i Tromsø. Anonymkode: aa9b3...7b7 Jeg er en person som går årsstudium i Bergen, har ikke hatt profesjon i tankene. Vet ikke om det hjelper på håpet, men . Jeg måtte bare... Anonymkode: 08350...77a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2017 #8 Del Skrevet 29. mars 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en person som går årsstudium i Bergen, har ikke hatt profesjon i tankene. Vet ikke om det hjelper på håpet, men . Jeg måtte bare... Anonymkode: 08350...77a De fleste da, vartfalll de med A snitt har tenkt tanken. Anonymkode: aa9b3...7b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #9 Del Skrevet 31. mars 2017 På 29. mars 2017 den 17.28, AnonymBruker skrev: Det er aldri så kaldt som 20 minus i Tromsø Anonymkode: 04eed...913 Nå har jeg vokst opp i Tromsø, og jo, det har vært 20 minus - sist denne vinteren! Men ta -12, legg på stiv kuling fra nord, så har du langt over 20 effektive! Anonymkode: bd417...351 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #10 Del Skrevet 31. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg vokst opp i Tromsø, og jo, det har vært 20 minus - sist denne vinteren! Men ta -12, legg på stiv kuling fra nord, så har du langt over 20 effektive! Anonymkode: bd417...351 Jeg også, og det har ikke vært så kaldt siden 1966. Her er en artikkel fra slutten av 2016 hvor 1966-rekorden fortsatt står Jeg mener ikke å krangle med deg men vil bare at studentene skal vite hva de går til Anonymkode: 04eed...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå