Gå til innhold

.

Gjest Sirisiri10

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig vondt å høre hvordan du har det. Ingen må misforstå meg nå, for jeg støtter IKKE gjerningene til denne mannen. Men kan det hende han har forandret seg? Alle har lik i skapet, noen flere enn andre. Noen har begått en voldtekt, men de blir ikke automatisk serieovergripere av den grunn. Kan det tenkes at han ikke er pedofil lengre? Ja det han gjorde var grusomt, men kan virkelig et menneske klandres resten av livet? 

Men det jeg også lurer på er.. ble han funnet skyldig i rettssaken? For på meg høres det ut som han ble frikjent iom at han jobber med barn i dag. 

På den andre siden tenker jeg.. hvilket fullverdig liv vil din søster ha, om hun alltid må ta hensyn til deg? Folk har sitt å stri med fra før av, om de ikke må ta hensyn til alle andre sine "byrder" også. Håper ikke du tar deg nær av det jeg skriver TS, for jeg unner ingen det du har gått gjennom. 

Det virker som alle involverte her (overgriperen, arbeidsgiveren hans, din familie) har gått videre. Kanskje du aldri helt ble ferdig med terapien, og trenger å komme deg 100% videre? Det vil alltid være noe inni deg etter det som har skjedd, men med rett hjelp klarer du å fokusere på det gode i livet, det vet jeg. Klem til deg:klem:

Anonymkode: 4196b...947

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Sirisiri10 skrev:

Det er helt riktig at man må, men han har dessverre funnet en vei rundt og jobber som frilanser/frivillig hvor idretten mener de ikke har ansvar for han. Han er ganske så involvert i disse barna. Jeg har også vært i kontakt med politiet, men de gjør ikke noe. 

Tro meg jeg har prøvd. 

Du bør kanskje ta det med foreldrene som har barn i de aktuelle lagene og foreningene... Jeg tviler på at noen er særlig interesserte i at en dømt pedofil skal ha tilgang til deres barn.

Anonymkode: 8a145...ab2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Sirisiri10 skrev:

Det er selvsagt lov å ha meninger og andre tanker, så tar meg ikke nær av det. Når det gjelder om han fortsatt er pedofil kan jeg ikke tenke meg noen annet siden han på død og liv gjør alt for å være rundt barn. Jeg tror pedofile er det livet ut. Men om han overgriper seg på barn, det kan jeg jo ikke vite helt sikkert. 

En slik sak blir man nok aldri ferdig med, men jeg lever et normalt og godt liv. Men må si dette de gjorde var virkelig vondt og bringte mye vondt tilbake. Jeg vet det er helt normalt å reagere på. Dette pågikk i mange år når jeg var ei lita jente, og det setter spor og arr i meg som alltid vil være der.

Han ble dømt til fengsel og erstatning. Den gikk helt til høyesterett og aldri noe tvil om skyld.

OK, fikk oppklart mye nå. Veldig rart at han fortsatt får jobbe med barn når han har dette på rullebladet som dømt. Er ikke dette du spør om i utgangspunktet, men jeg ville gått til media med dette. Det at en pedofil jobber med barn. Du kan helt fint være anonym. Jeg kan ikke forestille meg hvordan du har det, men kan det være at du ikke helt klarer å legge lokk på saken når du ser han fortsatt omgås barn? At du føler på det at andre kan havne i samme situasjon som deg? 

Ut i fra hvordan du formulerer deg virker du veldig reflektert over hele situasjonen. Beklager at jeg ikke kan gi deg noen råd på dette. Har heldigvis ikke vært i det helvetet du har gått gjennom, så jeg kan liksom ikke si det ene eller det andre. Jeg håper hvertfall det går din vei.

Anonymkode: 4196b...947

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 27.3.2017 den 23.55, Sirisiri10 skrev:

For mange år siden ble jeg seksuelt misbrukt i mange år. Overgriperen innrømmet det meste i rettssaken og etter 4 år med rettssaker var det "ferdig". Han ble dømt pedofil, men fortsetter i dag med å jobbe med barn (tro meg jeg har gjort det jeg kan for å stoppe det)Jeg har selvsagt slitt mye, men er noenlunde normalt fungerende i dag med jobb, familie mye glede i livet, gode venner osv.

Her om dagen fant jeg ut at søsteren min og moren min hadde "gått" bak ryggen min å kjøpt leilighet i samme gate som overgriperen. Søsteren min har 3 barn. Dette visste de da dette var et tema for en stund tilbake, men hun unnlot å kjøpe leiligheten pga situasjonen min og ovenfor sine egne barn. De kjørte til å med forbi leiligheten hans når de var på visning bare for å se. 

Nå sliter jeg mer enn jeg noen gang har gjort på mange år. Mareritt, tårer og alt kommer tilbake, alt er bare kaos og jeg må nok tilbake til terapi igjen. Dette forstår ikke min mor og søster og prøver å få dette over på meg. De skjønner ikke at jeg ikke kan besøke søsteren min igjen og flere i familien vil ikke dra på besøk dit. 

Jeg synes dette bare er så syk. De fleste vil vel flytte bort fra overgripere? Hvordan kan de se på han og leve med han i nærheten når de vet hva han har gjort og er i stand til? Hva hadde dere gjort? Kuttet all kontakt med mor og søster?  Si hva jeg mener (jeg har fortalt dem med rolig hva jeg føler, men de tråkker bare på meg når jeg allerede er nede, det gjør bare vondt). 

Synes det er vanskelig å prate om dette til de rundt meg, litt lettere her da dere ikke sitter oppi det og tenker litt mer klarere. 

Takk på forhånd. 

Fire år med rettssaker i en overgrepssak, er unormalt. Det er bestemmelser i loven for hvor lenge disse sakene kan ligge. 

Har mannen innrømmet alt, så er det en tilståelsesdom, om det går raskt unna, uten at det er nødvendig å anke saken til høyere domstoler enn tingretten. 

Man blir ikke dømt pedofil. 

En person som er dømt for seksuelle overgrep, får dette på sitt rulleblad og på sin vandelattest. Vandelsattest må fremlegges ved blant annet jobb i barnehage, skole og andre steder. Der vil det stå at personen er dømt for seksuelle overgrep. En person med en slik dom på vandelsattesten får ikke jobbe med barn. Vandelsattest går tilbake på alt personen har vært dømt for. 

Anonymkode: 67f0c...956

Endret av Edie
Ryddet for spekulasjoner. Edie, mod.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Sirisiri10 skrev:

Det er helt riktig at man må, men han har dessverre funnet en vei rundt og jobber som frilanser/frivillig hvor idretten mener de ikke har ansvar for han. Han er ganske så involvert i disse barna. Jeg har også vært i kontakt med politiet, men de gjør ikke noe. 

Tro meg jeg har prøvd. 

Tull! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den Lille Heksa

Jeg gidder ikke siterer innelggene deres, men dere som ikke tror ts, eller syns det er helt ok at søstra hennes flytter inn ved siden av hennes overgriper og at hun må "komme seg videre", må ha null innlevelsesevne/empati.

Det er litt typisk KG, ts, man får alltid svar fra noen "djevelens advokater" her inne.

Jeg hadde iallefall aldri besøkt søsteren min om hun gjorde noe sånt. Det er ikke dine reaksjoner det er noe galt med, men det må være noe alvorlig galt med søsteren og moren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Får veldig vondt av deg, TS! Jeg tror ærlig talt ikke jeg kunne tilgitt min mor og søster for dette. Hadde kuttet kontakten. Ser at du skriver at de har vært ganske stygge med deg opp igjennom. Da kan du kutte med god samvittighet.

Jeg hadde også tatt kontakt med media og forledrene til ungene på laget. Legg også ut om politiets og lagets ansvarsfraskrivelse i og med han jobber frilands. Herregud, blir helt matt.

Lykke til, jeg heier på deg!

Anonymkode: 102ea...109

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Jeg gidder ikke siterer innelggene deres, men dere som ikke tror ts, eller syns det er helt ok at søstra hennes flytter inn ved siden av hennes overgriper og at hun må "komme seg videre", må ha null innlevelsesevne/empati.

Det er litt typisk KG, ts, man får alltid svar fra noen "djevelens advokater" her inne.

Jeg hadde iallefall aldri besøkt søsteren min om hun gjorde noe sånt. Det er ikke dine reaksjoner det er noe galt med, men det må være noe alvorlig galt med søsteren og moren din.

Man trenger ikke å ha jobbet mye med overgrepssaker og vært nær overgepsofre for å kunne systemet og gangen i både sqker og kvinners reaksjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes din søster er helt på jordet her. Hun vet hva denne mannen har gjort mot deg, sin egen søster. I tillegg så har hun barn. Også flytter hun inn rett ved siden av forgriperen din. Jeg har rett og slett ikke ord for hvor jævlig det er. Ja, jeg sier jævlig, for ingen med vett mellom ørene og små barn flytter inn ved siden av en overgriper!  

Og din mor er med ombord på dette. Sinnsykt, rett og slett. Og han får fremdeles jobbe med barn? Det spiller ingen rolle om han har sonet sin straff, han har likevel begått overgrep mot barn og da bør og skal han overhodet ikke jobbe med barn.

Du skriver også at din mor og søster ikke har vært så grei med deg i oppveksten (sånn jeg leste det iallefall). Også kommer dette på toppen. Du klarer deg fint uten dem, ts. Jeg ville unngått kontakt med dem en stund for å få klarnet hodet mitt. Uansett, så har de rett og slett gjort et svik mot deg og din søster utsetter barna sine for fare, uansett hvordan man vrir og vender på det. 

Jeg håper virkelig at du får en bedre tid framover og slipper all redselen, marerittene og tårene:klemmer:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 28.3.2017 den 0.21, AnonymBruker skrev:

Da var det et rart valg av bosted, ja. Spesielt når man har barn selv. Jeg skjønner godt at det kjennes tungt. Men fint at flere ikke vil på besøk dit da. Det viser at de støtter deg. De tror kanskje han har forandret deg. Jeg tror ikke pedofile forandrer seg. 

Anonymkode: 9cbf0...dc0

Man kan gjerne være pedofil uten å være overgriper. Det er her snakk om en tidligere aktiv overgriper. Det er mulig overgripere kan forandre seg, men jeg hadde ikke tatt sjansen, uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2017 den 23.55, Sirisiri10 skrev:

For mange år siden ble jeg seksuelt misbrukt i mange år. Overgriperen innrømmet det meste i rettssaken og etter 4 år med rettssaker var det "ferdig". Han ble dømt pedofil, men fortsetter i dag med å jobbe med barn (tro meg jeg har gjort det jeg kan for å stoppe det)Jeg har selvsagt slitt mye, men er noenlunde normalt fungerende i dag med jobb, familie mye glede i livet, gode venner osv.

Her om dagen fant jeg ut at søsteren min og moren min hadde "gått" bak ryggen min å kjøpt leilighet i samme gate som overgriperen. Søsteren min har 3 barn. Dette visste de da dette var et tema for en stund tilbake, men hun unnlot å kjøpe leiligheten pga situasjonen min og ovenfor sine egne barn. De kjørte til å med forbi leiligheten hans når de var på visning bare for å se. 

Nå sliter jeg mer enn jeg noen gang har gjort på mange år. Mareritt, tårer og alt kommer tilbake, alt er bare kaos og jeg må nok tilbake til terapi igjen. Dette forstår ikke min mor og søster og prøver å få dette over på meg. De skjønner ikke at jeg ikke kan besøke søsteren min igjen og flere i familien vil ikke dra på besøk dit. 

Jeg synes dette bare er så syk. De fleste vil vel flytte bort fra overgripere? Hvordan kan de se på han og leve med han i nærheten når de vet hva han har gjort og er i stand til? Hva hadde dere gjort? Kuttet all kontakt med mor og søster?  Si hva jeg mener (jeg har fortalt dem med rolig hva jeg føler, men de tråkker bare på meg når jeg allerede er nede, det gjør bare vondt). 

Synes det er vanskelig å prate om dette til de rundt meg, litt lettere her da dere ikke sitter oppi det og tenker litt mer klarere. 

Takk på forhånd. 

Hva med å kontakte Alarmtelefonen for barn og unge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vandelsattest går tilbake på alt personen har vært dømt for. 

Nei, det er kun visse paragrafer i attester man må fremvise for jobber med barn.

Anonymkode: 5cb57...2de

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...