AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #41 Del Skrevet 27. mars 2017 All denne jævla kakespisinga som tvangskos på arbeidsplasser. og pizza i tillegg. Er det rart man blir feit. Og for å svare på HI. Selvfølgelig skal hun ikke betale for mat hun ikke spiser, spesielt ikke når hun må ta med sin egen mat pga cøliaki. Anonymkode: 4f88f...dd3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #42 Del Skrevet 27. mars 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Takk for svar! Dessverre er jeg ikke noe søndagstroll, men er som AB9d2 skriver. Det er jeg som ikke bidrar. Og nei. Det lages ikke noe jeg kan spise, og eneste stedet som leverer pizza eksempel har ikke glutenfri bunn uten melk. Så jeg må kjøpe egen mat og ta med, for jeg kan ikke forvente at de andre skal lage "spesialmat" som de kaller det. Det var min kakedag igjen på fredag, som endte i litt festlige menigsutvekslinger da jeg (enda en gang) ikke hadde tatt med noe, ei heller putta på disse 20 kronene (ikke at det blakker meg, det er bare blitt prinsipper). Hver gang jeg har prøvd å få litt forståelse på at dette ikke er greit, så får jeg høre at jeg må bidra til fellesskapet fordi det sosiale burde være viktigere, og jeg ikke bare må tenke på meg selv... Så jeg hadde lyst til å bare se at jeg virkelig ikke er på jordet og skal fortsette å stå på mitt. At det høres så tåpelig ut i andres hode som mitt egent... Anonymkode: 1797d...d7e Det er virkelig kollegaene dine som er på jordet. Anonymkode: 4f88f...dd3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2017 #43 Del Skrevet 27. mars 2017 TS her. For meg er det ikke noe problem å ha med noe egent. Viktigste er jo at vi samles til lunsj og er sosiale, men så er det vel dette med rutiner og vaner. Jeg hadde med ting i starten, men dette ble aldri gjengjeldt. Så jeg gikk litt lei. Men fikk bare svar om at "spesialmat" må jeg sørge for selv (jeg er jo mindretallet). Det jeg tenker er at enten må det være inkluderende for alle, eller så får de som ikke kan delta slippe med å bidra. Men jeg blir nok å stå på mitt framover. Bare litt oppgitt over at mat kan føre til så mye krangel tidvis... Anonymkode: 1797d...d7e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #44 Del Skrevet 28. mars 2017 Dere må jo jobbe i kommunen eller noe slikt som har så mye tid til kos! Anonymkode: 4e959...ee9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Holititten Skrevet 28. mars 2017 #45 Del Skrevet 28. mars 2017 (endret) Slett Endret 28. mars 2017 av Holititten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #46 Del Skrevet 28. mars 2017 Er TS både kollegaen som skal ta dette opp med hun med cøliaki, OG hun som har cøliaki nå..? Siden HI handlet om at de skulle ta det opp med noen andre, og nå svarer hun som det er henne selv. Anonymkode: d369a...df1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 28. mars 2017 #47 Del Skrevet 28. mars 2017 Jeg synes at TS bør ta med kake når det er hennes tur, de andre kan fint spise glutenfri/laktosefri kake. Det handler om å ta sin del, bidra til felleskapet. Jeg skjønner på en måte at "fellesskapet" ikke gidder å bidra tilbake med å ta mer hensyn, når TS allerede har meldt seg ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #48 Del Skrevet 28. mars 2017 Enten så er dette troll.. ellers så må det være en ny grad av dumhet. På en skala fra grønnsak til overkvalifisert mensa deltager. så er dette langt under mentalt tilbakestående grønnsak. Gratulerer med å ha laget nytt trinn på skalaen. Anonymkode: 20944...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #49 Del Skrevet 28. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er TS både kollegaen som skal ta dette opp med hun med cøliaki, OG hun som har cøliaki nå..? Siden HI handlet om at de skulle ta det opp med noen andre, og nå svarer hun som det er henne selv. Anonymkode: d369a...df1 Hvis du leser alle innleggene så skjønner du det. Anonymkode: cde07...a66 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #50 Del Skrevet 28. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er TS både kollegaen som skal ta dette opp med hun med cøliaki, OG hun som har cøliaki nå..? Siden HI handlet om at de skulle ta det opp med noen andre, og nå svarer hun som det er henne selv. Anonymkode: d369a...df1 Nei, hun snudde på rollene for å få mer ærlige svar. Hun er den som ikke tåler maten de andre mener hun må være med å betale for. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enten så er dette troll.. ellers så må det være en ny grad av dumhet. På en skala fra grønnsak til overkvalifisert mensa deltager. så er dette langt under mentalt tilbakestående grønnsak. Gratulerer med å ha laget nytt trinn på skalaen. Anonymkode: 20944...92e Er hun ekstremt dum fordi hun snudde på rollene for å se hva folk mente og ikke risikerte å få folk som bare jatta med henne? Jeg må være ekstremt dum, siden jeg ikke skjønner hvofor hun er dum. Hun har jo innrømmet hva som er det faktiske scenarioet. Det er tre sider i tråden, tar ikke så lang tid å lese seg opp før man svarer. Anonymkode: 8b4df...491 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #51 Del Skrevet 28. mars 2017 Jeg vet ikke helt hvem jeg misliker mest av tvangskosere og folk med diverse matallergier, men heller kanskje så vidt mot at det er du (allergikeren) som får min sympati i denne saken. Anonymkode: 5a3d8...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 28. mars 2017 #52 Del Skrevet 28. mars 2017 Jeg er allergiker og kjenner dette igjen, litt i alle fall. På min arbeidsplass blir det alltid kjøpt noe annet til meg, om det er snakk om kake, godteri eller mat til fellesskapet. Jeg får som regel beskjed om å bestille noe selv, fordi de er redd for å bestille feil. På en tidligere arbeidsplass hadde vi kake ved hver bursdag. Da lagde jeg som regel noe klassisk som alle liker, og tok med noe annet til meg selv. I TS' tilfelle syns jeg man kan være rund fra begge sider av saken. Jeg deltar gjerne, men krever ingen tilpasning. Syns folk skal være klar over at livet til en matallergiker kan være vanskelig, selv føler jeg alltid at jeg er til bry når jeg blir invitert noe sted. Får gjerne tusenvis av spørsmål i forkant, og får også spesialmat i brylluper osv. Det er ille nok å ikke kunne spise hva man vil, man er til bry også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2017 #53 Del Skrevet 28. mars 2017 1 time siden, canacas skrev: Jeg er allergiker og kjenner dette igjen, litt i alle fall. På min arbeidsplass blir det alltid kjøpt noe annet til meg, om det er snakk om kake, godteri eller mat til fellesskapet. Jeg får som regel beskjed om å bestille noe selv, fordi de er redd for å bestille feil. På en tidligere arbeidsplass hadde vi kake ved hver bursdag. Da lagde jeg som regel noe klassisk som alle liker, og tok med noe annet til meg selv. I TS' tilfelle syns jeg man kan være rund fra begge sider av saken. Jeg deltar gjerne, men krever ingen tilpasning. Syns folk skal være klar over at livet til en matallergiker kan være vanskelig, selv føler jeg alltid at jeg er til bry når jeg blir invitert noe sted. Får gjerne tusenvis av spørsmål i forkant, og får også spesialmat i brylluper osv. Det er ille nok å ikke kunne spise hva man vil, man er til bry også. Vil bare si at jeg har en venninne med mange matallergier, er nesten mer hun ikke tåler i denne verden enn hun tåler. Men hun har aldri vært til bry, selv om jeg må fikse noe ekstra hver gang hun er med på noe sosialt, så er det verdt det for meg. Fordi det er jeg som inviterer henne, jeg vil at hun skal føle seg inkludert og hun er virkelig verdt de ekstra 40 minuttene det tar å lage en ekstra rett. Ikke føl deg til bry, de ville jo åpenbart ha deg med Anonymkode: 56434...14b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strider Skrevet 29. mars 2017 #54 Del Skrevet 29. mars 2017 (endret) . Endret 29. mars 2017 av Strider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2017 #55 Del Skrevet 31. mars 2017 Det kan jo ikke være så vanskelig. Har cøliaki selv, så forstår problemstillingen, men det er da lett å løse. Når alle er samlet og dette blir tatt opp, så sier du bare: Det er nå frivillig, og de fleste oppegående mennesker skjønner vel at man ikke skal betale for noe man ikke får tilbake for selv. Hvis jeg skal betale for maten deres, må det bli gjengjelt. Dette er en kronisk sykdom jeg ikke kan noe for, så det er da en selvfølge at folk respekterer det. Jeg betaler gjerne 20 kr og har med glutenfri og melkefri kake på min uke, derson alle dere gjør det samme. Hvis dere ikke vil det så er det jo et ikke-problem, da dropper vi bare min uke og fortsetter på neste etter meg Jeg syntes det er koselig å være med på det sosiale og trenger ikke kake og pizza for å ha det kosleig med dere. Anonymkode: 2f90c...102 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 31. mars 2017 #56 Del Skrevet 31. mars 2017 (endret) dustete kjerringregler! Endret 31. mars 2017 av makkapakka 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå