Gå til innhold

Er Åndenes Makt ekte?

Ekte eller falskt?  

140 stemmer

1. 1. Ekte eller falskt?

• Ekte
      27
    • Falskt
      85
    • Usikker
      28

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt klart ekte, jeg kan selv se de som går igjen, og jeg kan også skje hva som kommer til å skje iblant. Så jeg er overbevist om at det er ekte ja ;)

Anonymkode: 5b739...b91

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er stort sett bare tull, trur nå jeg.

Verst er det når Lill Bendriss drar fram disse trommene sine og ja, jeg vet ikke hva jeg skal kalle det: Stønner, hyler :alice:

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Skrotnes skrev:

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekte. Snakker selv med dyr og det er ganske likt mediumskap, så vet at dette går an. Kan også se at det er ekte.

Anonymkode: 63bb3...8fd

Hahahaha, ehm. What? Vent, er du seriøs? Holy shit. 
Når jeg tenker meg om så tror jeg ikke du mener dette, da du poster som AnonymBruker.

Åndenes Makt, som all annen reality-TV, er fake. 
Alt er nøye planlagt, redigert, og filmet flere ganger. 
At folk forsatt tror på dette i 2017 gjør meg skremt. Reality-TV er ikke ekte, og dette burde virkelig være allmennkunnskap i dag. e

Hva i alle dager får noen som helst til å tro dette er ekte? Hvem som helst som tror på dette, vær så snill, fortell meg hva som får deg til å tro at ting i underholdning er ekte. 

Jeg mener det helt seriøst, og poster anonymt for ikke å bli hetset. På det aller første kurset jeg var på snakket vi med en hest, og jeg fikk inn et bilde av at denne hesten ble slått over hodet med noen brune tøyler. Hun som satt tvers over bordet for meg fikk det samme bildet, men sa at hesten var blitt "slått med noe brunt", da hun ikke hadde noe greie på hester og kunne ikke si om det var tøyler. Vi skrev det begge ned, samtidig, uten å snakke med hverandre, så dette er verifiserbart. Vi fikk ikke vite om hesten virkelig hadde blitt slått, men eier mistenkte det allerede, og det var derfor vi skulle snakke med hesten (dette visste ikke vi på forhånd). Hesten hadde vært satt bort på for og hadde oppført seg merkelig etterpå.

Senere har jeg hatt utallige treff, f.ex. hvordan et område ser ut der et dyr har blitt borte, farge på utstyr, rase på hund, farge på dyr jeg ikke har sett, personlighet, eiers helsetilstand, dyrs helsetilstand etc etc etc.

Og det er ikke slik at jeg "cherry picker" det som passer og ignorerer resten. Jeg skriver alt ned og sender til eier, og mange ganger har jeg fått tilbakemelding at alt stemte, og 95% stemte. Men alle samtaler er selvfølgelig ikke like bra.

Jeg kan ikke overbevise deg, men dette er grunnlaget jeg har for å si at de i Åndenes Makt er ekte klarsynte. De gjør også andre ting enn å være på TV, og om du hadde fått en klarsynt reading av en av dem hadde du nok fått bakoversveis. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 timer siden, Ulla Ullsokk skrev:

Dette sier du helt til den dagen du opplever det selv. Ja, mye kan forklares, absolutt! Men noe kan ikke, uansett hvor kreativ du er. Jeg synes det er helt naturlig at energier kan henge igjen. Jeg synes ikke det er merkelig at det finnes andre ting enn det rent håndfaste. Og jeg tror ikke på Gud en gang. Men jeg blånekter ikke, for jeg KAN ta feil. Selv om jeg føler meg 99% sikker på at det er fjas. Og uansett kan jeg ikke tro på en bok, ihvertfall, så bibelen er bare bullshit for meg. En eventyrbok.

Jeg synes sånne innlegg er så snåle. Først kommer påstanden om at "noen ting kan ikke forklares" (hvordan vet man dét, forøvrig? Er det ikke ganske arrogant å påstå noe sånt? "Det kan ikke vites" er noe ganske annet enn "jeg vet ikke"), og så kommer, nesten umiddelbart, påstanden om å vite hva det er. Hvis du ikke har forklaringen er det selvmotsigende å si at det er ånder/spøkelser/guder/"energier".

Endret av Okapi
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

Det er stort sett bare tull, trur nå jeg.

Verst er det når Lill Bendriss drar fram disse trommene sine og ja, jeg vet ikke hva jeg skal kalle det: Stønner, hyler :alice:

Jeg har en historie om Lili Bendriss faktisk ;)  
For etpar år siden gikk jeg på kurs hos en hundeinstruktør. Som man vet er hundeinstruktører som driver med positiv forsterkning (som denne gjør) ekstremt vitenskapelige av seg, så h*n "tror" ikke på noe sånt, men hadde blitt nyskjerrig etter følgende hendelse:

H*n hadde en hund med prolaps i ryggen, som h*n var i en annen by med fordi de skulle til spesialist. På det stedet h*n overnattet befant også Lili Bendriss seg, og jeg tror dette var før hun ble så kjent. Instruktøren fikk vite at Lili var interessert i å møte hunden for å teste ut healing på den. Instruktøren tenkte at det hadde h*n jo ingenting å tape på og gikk med på det. De møtte Lili, som utførte healing på hunden i ca en time. Dagen etter da de kom til spesialisten fantes det ikke spor av at hunden noensinne hadde hatt prolaps.

Og dette er ikke en vandrehistorie. Jeg har det direkte fra denne instruktøren som er temmelig jordnær og var fortsatt litt rystet av hendelsen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og dette er ikke en vandrehistorie.

Jo. En anonym bruker forteller en historie om en navnløs (og kjønnsløs) hundeinstruktør uten sted, dato og uavhengig bekreftelse som opplever noe som ikke kan dokumenteres på noe vis. Det er INGENTING å ta tak i her. Selve definisjonen på både anekdote og vandrehistorie.

Anonymkode: 32c27...510

• Liker 5
Skrevet

Når man tror på Gud...men ikke forstår at folk kan kan tro på spøkelser :hoho:hva blir sett mest? Gud eller spøkelser? Men om spøkelser ikke finnes, da var det nok hen Gud som støtt la hånda si på skulderen min i stallen, og ikke bare min skulder, men de fleste som jobbet i stallen, eller hadde vi bare samme innbildning alle sammen over flere år? Kom gjerne med en naturlig forklaring for vi er mange som har forsøkt finne en :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. En anonym bruker forteller en historie om en navnløs (og kjønnsløs) hundeinstruktør uten sted, dato og uavhengig bekreftelse som opplever noe som ikke kan dokumenteres på noe vis. Det er INGENTING å ta tak i her. Selve definisjonen på både anekdote og vandrehistorie.

Anonymkode: 32c27...510

For deg blir det det ja, men ikke for meg som hørte det direkte fra instruktøren.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Nastine skrev:

Når man tror på Gud...men ikke forstår at folk kan kan tro på spøkelser :hoho:hva blir sett mest? Gud eller spøkelser? Men om spøkelser ikke finnes, da var det nok hen Gud som støtt la hånda si på skulderen min i stallen, og ikke bare min skulder, men de fleste som jobbet i stallen, eller hadde vi bare samme innbildning alle sammen over flere år? Kom gjerne med en naturlig forklaring for vi er mange som har forsøkt finne en :) 

Det har jo ingenting med saken å gjøre. Hun spesifiserer jo at de blir plaget.
Tenk deg selv hvis du er langt utpå bondelandet og det kommer en gammel fyr 80-90 år og kjefter på deg og stenger deg inne på låven. Hadde det vært gøy? Nei. Også blå-nekter de gamle folkene for det også. "Nei, vi har aldri stengt Lilli Bendriss inne - det er de i Stavanger som har gjort det". Og når hun drar dit eller får venninnen sin til å dra dit så kaster dem ting, smeller i dører og protesterer når en av dem kommer for å si at: "Jo, det har dere gjort mot folk". De er saklige når de snakker med den gamle mannen og dama. Det er ikke som om at dem tar igjen, men å få slippe å bli låst inne vil vel alle.
Igjen så sier dem: "Det er en gammel mann og han er mye sur og sånt" - så en 80 år gammel mann følger etter to damer i 60-åra? Tidlige tegn på demens kanskje... :vetikke: 

Anonymkode: 07e48...c0d

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo ingenting med saken å gjøre. Hun spesifiserer jo at de blir plaget.
Tenk deg selv hvis du er langt utpå bondelandet og det kommer en gammel fyr 80-90 år og kjefter på deg og stenger deg inne på låven. Hadde det vært gøy? Nei. Også blå-nekter de gamle folkene for det også. "Nei, vi har aldri stengt Lilli Bendriss inne - det er de i Stavanger som har gjort det". Og når hun drar dit eller får venninnen sin til å dra dit så kaster dem ting, smeller i dører og protesterer når en av dem kommer for å si at: "Jo, det har dere gjort mot folk". De er saklige når de snakker med den gamle mannen og dama. Det er ikke som om at dem tar igjen, men å få slippe å bli låst inne vil vel alle.
Igjen så sier dem: "Det er en gammel mann og han er mye sur og sånt" - så en 80 år gammel mann følger etter to damer i 60-åra? Tidlige tegn på demens kanskje... :vetikke: 

Siterte du riktig? Jeg nevnte kun en historie jeg har opplevd og dermed jeg tror på spøkelser :) svaret ditt aner jeg ingenting om...var dette med i et åndenes makt program? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha ha. :skratte: 
Ja, okey...

Katten spiste undulaten. 

Jeg hører fortsatt skrikene til undulaten og den fornøyde malingen til katten.

Anonymkode: cbade...516

Skrevet

Æ føle nokka heeer

Skrevet

Det er en rekke tilstander og diagnoser som kan gi mennesker en endret virkelighetsoppfatning som kan tolkes som overnaturlighet. Psykoser, rusmisbruk, søvnparalyse, epilepsi og fysisk og psykisk stress for eksempel. Dersom man ikke har kunnskap om eller intuitiv forståelse for det man opplever er hallusinasjoner skapt av hjernen så kan disse opplevelsene tolkes som overnaturlige fenomener.

Så jeg tror ikke de fleste som påstår at de er synske lyver. Men når disse såkalt synske blir "riksmedier" skapt av reality-tv, så begynner vi å snakke om mer kynisk spill. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

På tv2 i helgen kåret de tidenes beste underholdningsprogram gjennom tidene, og Åndenes makt kom på 2.plass. Der fortalte de at programmet startet i 2005, dvs det har gått stadige episoder på skjermen i hele 12 år. Tolv sesonger med 10 episoder hver gang- dvs 120 episoder med ulike mennesker som like skremte har opplevd det de mener er uforklarlig.

Jeg tenker som følger; det er gjerne en familie med i hvert program, 4 stykker, og ofte har de med venner av familien eller slektninger som verifiserer rare episoder.. HVIS dette hadde vært løgn og oppspinn, hvordan hadde tvNorge klart å regissere alle involverte parter  i hvert eneste program? Hvordan har de klart å få ALLE disse menneskene til å holde tett om at det er løgn i så mange år? Hvor store summer måtte de ikke ha betalt fr det? Og hvor utrolig gode skuespillere må ikke alle deltakerne ha vært for å huske alt sammen og fortelle med så god innlevelse, om de ikke hadde opplevd dette? Og alle barna som er involvert, hvordan har de klart å skjule dette, hvis det virkelig ikke var sant? 

Nei, jeg synes faktisk ideen om at alt dette er scam er vanskeligere å svelge enn innholdet i programmene. Jeg tenker folk virker oppriktig redde når de deltar, slitne, fortvilte. De forteller om barn som har endret atferd og som snakker om skikkelser som ikke er der. Og til og med dyr som endrer atferd og blir rolige etter husrensen. De har jo til og med fått på tape noen tilfeller hvor ting flyr gjennom lufta så Tom strømnæss hopper. Han sier selv han var skeptisk til å være programleder, men at han har sett og hørt så mye nå at han er mer ydmyk til disse fenomenene enn de aller fleste andre..

Jeg er sikker på at det finnes mer enn vi ser og hører i hverdagen. Jeg synes nesten det er litt naivt å tro at det IKKE er en åndelig dimensjon to this game called life.

Anonymkode: 872d1...bd8

• Liker 4
Skrevet

det er ikke noe dokumentar eller noe som gjenspeiler virkeligheten. det er et tv show som er laget for å underholde og tjene penger. det er selvfølgelig ikke ekte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt de får 10000 for å være med i programmet.
Og litt regissert blir de jo, for de skal jo gjenfortelle og spille litt for å vise hva som skjedde...

Men historiene er nok som oftest sanne. 

Dog har nok noen diktet litt for å få være med - bli kjendiser og ikke minst få 10 000 :)
Også er det alltids godt å få en husrens... (hadde det bare involvert nedvask)

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt de får 10000 for å være med i programmet.
Og litt regissert blir de jo, for de skal jo gjenfortelle og spille litt for å vise hva som skjedde...

Men historiene er nok som oftest sanne. 

Dog har nok noen diktet litt for å få være med - bli kjendiser og ikke minst få 10 000 :)
Også er det alltids godt å få en husrens... (hadde det bare involvert nedvask)

Da er det sikkert derfor de er med - det koster ikke dem å ljuge for litt penger. Jeg hadde aldri løyet om noe så alvorlig for 10 000 kr.

1 time siden, brownbrown skrev:

det er ikke noe dokumentar eller noe som gjenspeiler virkeligheten. det er et tv show som er laget for å underholde og tjene penger. det er selvfølgelig ikke ekte. 

:enig: 

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, SaraG82 skrev:

Det er en rekke tilstander og diagnoser som kan gi mennesker en endret virkelighetsoppfatning som kan tolkes som overnaturlighet. Psykoser, rusmisbruk, søvnparalyse, epilepsi og fysisk og psykisk stress for eksempel. Dersom man ikke har kunnskap om eller intuitiv forståelse for det man opplever er hallusinasjoner skapt av hjernen så kan disse opplevelsene tolkes som overnaturlige fenomener.

Så jeg tror ikke de fleste som påstår at de er synske lyver. Men når disse såkalt synske blir "riksmedier" skapt av reality-tv, så begynner vi å snakke om mer kynisk spill. 

Ja, de er to stressede damer som ikke tåler mye.
Er det litt kaldt blir dem stresset, er det litt varmt så besvimer hun nesten, hvis en av dem ikke finner frem fort nok så ringer dem rundt til alle, og hvis dørene ikke er låst så skylder dem på gamle folk (og dem som mener folk burde vise hensyn til eldre). 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

På tv2 i helgen kåret de tidenes beste underholdningsprogram gjennom tidene, og Åndenes makt kom på 2.plass. Der fortalte de at programmet startet i 2005, dvs det har gått stadige episoder på skjermen i hele 12 år. Tolv sesonger med 10 episoder hver gang- dvs 120 episoder med ulike mennesker som like skremte har opplevd det de mener er uforklarlig.

Jeg tenker som følger; det er gjerne en familie med i hvert program, 4 stykker, og ofte har de med venner av familien eller slektninger som verifiserer rare episoder.. HVIS dette hadde vært løgn og oppspinn, hvordan hadde tvNorge klart å regissere alle involverte parter  i hvert eneste program? Hvordan har de klart å få ALLE disse menneskene til å holde tett om at det er løgn i så mange år? Hvor store summer måtte de ikke ha betalt fr det? Og hvor utrolig gode skuespillere må ikke alle deltakerne ha vært for å huske alt sammen og fortelle med så god innlevelse, om de ikke hadde opplevd dette? Og alle barna som er involvert, hvordan har de klart å skjule dette, hvis det virkelig ikke var sant? 

Nei, jeg synes faktisk ideen om at alt dette er scam er vanskeligere å svelge enn innholdet i programmene. Jeg tenker folk virker oppriktig redde når de deltar, slitne, fortvilte. De forteller om barn som har endret atferd og som snakker om skikkelser som ikke er der. Og til og med dyr som endrer atferd og blir rolige etter husrensen. De har jo til og med fått på tape noen tilfeller hvor ting flyr gjennom lufta så Tom strømnæss hopper. Han sier selv han var skeptisk til å være programleder, men at han har sett og hørt så mye nå at han er mer ydmyk til disse fenomenene enn de aller fleste andre..

Jeg er sikker på at det finnes mer enn vi ser og hører i hverdagen. Jeg synes nesten det er litt naivt å tro at det IKKE er en åndelig dimensjon to this game called life.

Anonymkode: 872d1...bd8

De er vel flere som tror det selv at de ser spøkelser, så det er ikke nødvendigvis alltid scam på den måten. Ser det jo i denne tråden at det er flere som er uvillige til å akseptere naturlige årsaker som forklaring, eller ikke greier eller ønsker å forestille seg en naturlig årsak. Det bare være en åndelig dimensjon liksom, nærmere forklaring unødvendig... :P

Anonymkode: 3e9cd...d67

• Liker 2
Skrevet
På 25.3.2017 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål som er litt på kanten:

Det finnes tusenvis, for ikke å si hundretusenvis, av øyenvitner som mener de har sett spøkelser, at de kan snakke med de døde, er synske osv. Er ikke dette nok bevis i seg selv?

Eller er det slik at hundretusenvis av øyenvitner ikke er nok til å fastslå at noe er sant?

Anonymkode: e2827...753

Når det gjelder øyevitner så er det vitenskapelig kjent som det dårligste beviset man kan ha. I kriminalsaker er øyenvitner den mest usikre informasjonen.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...