Gå til innhold

Er Åndenes Makt ekte?

Ekte eller falskt?  

140 stemmer

1. 1. Ekte eller falskt?

• Ekte
      27
    • Falskt
      85
    • Usikker
      28

Anbefalte innlegg

Gjest Winza
Skrevet (endret)

Har alltid vært skeptisk til slike ting, tror dere det er ekte det som skjer i serien eller skuespill?

Endret av Winza
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ekte. Snakker selv med dyr og det er ganske likt mediumskap, så vet at dette går an. Kan også se at det er ekte.

Anonymkode: 63bb3...8fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, nu vart æ kvalm. Det e nesten som æ kjenne at noen her e skeptiske... Æ kjenne liksom sånne frysninga og at håra reise seg, det her e Ikkje normalt! Æ føle på mæ at folk her trur æ står og spille, at æ heller burde vært skuespiller!
Men æ skal sej dåkker det at æ har vært sannsigerske sia æ var konfirmant, og æ har aldri tatt feil!

Anonymkode: cbade...516

• Liker 8
Skrevet

Det er bare juks og fanteri.

• Liker 5
Gjest Winza
Skrevet

Skulle gjerne vært med på noe slikt og sett om jeg følte noe

Skrevet

Finnes det virkelig mennesker som tror på dette??   Fascinerende!:hoppendeglad:

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål som er litt på kanten:

Det finnes tusenvis, for ikke å si hundretusenvis, av øyenvitner som mener de har sett spøkelser, at de kan snakke med de døde, er synske osv. Er ikke dette nok bevis i seg selv?

Eller er det slik at hundretusenvis av øyenvitner ikke er nok til å fastslå at noe er sant?

Anonymkode: e2827...753

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Et spørsmål som er litt på kanten:

Det finnes tusenvis, for ikke å si hundretusenvis, av øyenvitner som mener de har sett spøkelser, at de kan snakke med de døde, er synske osv. Er ikke dette nok bevis i seg selv?

Eller er det slik at hundretusenvis av øyenvitner ikke er nok til å fastslå at noe er sant?

Nei, det er ikke vitenskaplige bevis.

Anonymkode: fe49d...b7e

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke vitenskaplige bevis.

Men ALLE kan vel ikke lyve? Eller er det en konspirasjon? Har de alle slått seg sammen om å lyve om dette?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner noen som var med i det programmet og de trodde virkelig at det spøkte hjemme hos dem. Om det faktisk spøker der eller ikke vet jeg ikke, men det jeg vet er at de ikke var med i programmet for å lure folk. 

Anonymkode: 6e1c2...32f

• Liker 14
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ALLE kan vel ikke lyve? Eller er det en konspirasjon? Har de alle slått seg sammen om å lyve om dette?

Menneskehjernen er fantastisk enkel å lure. Det kan godt hende at alle disse folka tror de har sett spøkelser, men det finnes jo mye mer sannsynlige forklaringer på det enn at det faktisk var spøkelser.

• Liker 15
Skrevet

Jeg synes det er facinerende at folk blånekter på at det finnes ting som ikke er vitenskapelig bevist...

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Jeg synes det er facinerende at folk blånekter på at det finnes ting som ikke er vitenskapelig bevist...

Det er bare å bevise det. Men det klarer man ikke.

Anonymkode: fe49d...b7e

• Liker 4
Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det er kamerafolka som er de skumle åndene. For de står alltid klar i et rom. Så kommer damen med tre kilo sminke i ansiktet i nettopp det rommet, og sier at det er der hun kjenner noe.  :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Hehe, nei

10 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Så du har ikke tenkt å blånekte for at enhjørninger eksisterer?

Anonymkode: d0b65...1d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Citpensacola skrev:

Menneskehjernen er fantastisk enkel å lure. Det kan godt hende at alle disse folka tror de har sett spøkelser, men det finnes jo mye mer sannsynlige forklaringer på det enn at det faktisk var spøkelser.

Ja, det var spot on.

13 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

I vitenskapen beviser man intet, man fremsetter hypoteser som så styrkes eller falsifiseres. Når du snakker om vitenskap men ikke vet det, mister du troverdighet.

• Liker 9
Skrevet
2 timer siden, Winza/Jacklost skrev:

Har alltid vært skeptisk til slike ting, tror dere det er ekte det som skjer i serien eller skuespill?

Dette tror jeg mest sannsynlig ikke er ekte. 

Det finnes enkelte naturlige forklaringer på hvorfor folk tror på ånder og spøkelser. Noe av dette kan ha sammenheng med hjernen, og hvordan vi reagerer på f eks lys og lyd, ting som underbevisstheten har vanskeligere for å fange opp. Jeg er alltid kritisk til å tro på noe som ikke kan støttes med holdbare bevis. Dessuten har noen av programlederne vært tiltalt for bedrageri, om jeg ikke tar feil. 

Jeg tror på en annen  side ikke  at folk lyver når de påstår å tro på spøkelser, fordi det er noe folk har trodd på i over hundrevis av år, og i mange land. Jeg ser det bare slik at det finnes andre forklaringer vi fortsatt ikke vet. 

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, gjestvest skrev:

Jeg er rimelig sikker på at det er kamerafolka som er de skumle åndene. For de står alltid klar i et rom. Så kommer damen med tre kilo sminke i ansiktet i nettopp det rommet, og sier at det er der hun kjenner noe.  :jepp:

Du vet aldri med disse reality- programmene. Det skjer gjerne at ting blir jukset med for å lage god underholdning. F eks ift Paradise Hotel. Nei, jeg liker folketro og en god fortelling, men jeg lar meg ikke overbevise så lett  over ting man gjerne bør ta med en klype salt😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ikke ekte. Fatter ikke at noen kan vurdere å tro at det er noe annet enn bullshit. 

Anonymkode: c487f...011

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekte. Snakker selv med dyr og det er ganske likt mediumskap, så vet at dette går an. Kan også se at det er ekte.

Anonymkode: 63bb3...8fd

Kan du utdype litt?  Ganske interessant. Hvordan er det likt mediumskap å snakke med dyr? Snakker selv mye med mine dyr og kan påstå at vi forstår hverandre veldig bra. Men jeg har alltid ment at jeg forstår dyrene mine fordi at jeg kjenner dem godt og at vi har lært hverandre en måte til å kommunikere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...