Gå til innhold

Lav utdannelse og overvekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I grunnen ikke, da jeg stadig leser nye studier.

Anonymkode: df343...0ca

Link til de da. 

Anonymkode: 21bd3...158

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vist du har mastergrad, så bør du forstå statistikk så pass at du skjønner at selv om noen er feit og har mastergrad, så betyr ikke det noe for korrelasjonen.

Anonymkode: 58172...370

Hvorfor skulle jeg gidde det når denne og en haug av andre tråder er opprettet utelukkede for å hetse overvektige? Deres eneste agenda er å hetse, så de kommer glatt te å overse all statistikk eller kilde som kan motvise dem. Men, kanskje DU kan vise til statistikk eller kilde som påstår at lav utdannelse og overvekt henger sammen i Norge?

Ellers kan jeg nevne stikkord som: psykiske problemer, spiseforstyrrelser (bulimi, trøstespising, overspising), medisinbruk, hormonelle sykdommer, lavt stoffskifte.

Anonymkode: a1d99...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har mastergrad burde du klare å gjøre noen enkle søk som sier at du tar feil.

Merkelig at en med mastergrad gjør en slik metodisk feil som du gjør når du tar utgangspunkt kun i deg selv og din situasjon.

Anonymkode: df343...0ca

Så Erna Solberg er lavt utdannet? 

Anonymkode: ac2d5...b46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det (i mer eller mindre rike land iallfall, ikke i land med hungersnød blant fattige ofc), og det burde ikke være en veldig kontroversiell påstand.

Til dere som tviler, det er bare å putte ordene fedme og lav utdannelse i google og trykke søk om du skulle være i tvil om at det finnes noen forskning og statistikk på dette. Klikk på første lenken som kommer opp, og voila.

Jeg kan godt gjøre det for dere:

https://www.fhi.no/nyheter/2015/mer-fedme-blant-lavt-utdannede-i-ri/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig sier du? Vel, denne og andre tråder om overvekt er opprettet kun for å hetse overvektige. Det florerer av slike tråder nå på kg. Patetisk.

Anonymkode: a1d99...562

Utdanningsnivå og overvekt henger sammen, sånn er det faktisk bare. Det er ikke hets. 

Anonymkode: df343...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så Erna Solberg er lavt utdannet? 

Anonymkode: ac2d5...b46

Unntak, har du hørt om det?

At disse to tingene henger sammen er ikke ensbetydende med at alle fete mennesker er lavt utdannet og at alle med høy utdannelse er slanke. Det er en generell tendens.

Anonymkode: df343...0ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søk på sosioøkonomisk status og helse.

Anonymkode: 1af55...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...