tuppelene Skrevet 17. juli 2018 #1381 Del Skrevet 17. juli 2018 Smelt😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 17. juli 2018 #1382 Del Skrevet 17. juli 2018 Svangerskapskontrollene er jordmor eller lege. Er så fin lesing her om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #1383 Del Skrevet 17. juli 2018 1 time siden, tuppelene skrev: Smelt😍 Ja, SÅ herlig altså 😍 33 minutter siden, Tonio skrev: Svangerskapskontrollene er jordmor eller lege. Er så fin lesing her om dagen! Aha, så det er vanlig å ikke dra tilbake til sykehuset før fødsel? Tror ikke legen min har sp god peiling på svangerskap, så får håpe jeg får god kjemi med jordmor og at hun har tid til å følge meg opp da 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 17. juli 2018 #1384 Del Skrevet 17. juli 2018 1 time siden, Chickenwings85 skrev: Ja, SÅ herlig altså 😍 Aha, så det er vanlig å ikke dra tilbake til sykehuset før fødsel? Tror ikke legen min har sp god peiling på svangerskap, så får håpe jeg får god kjemi med jordmor og at hun har tid til å følge meg opp da 😅 Min jordmor hadde kontor på sykehuset, så sånn sett dro jeg dit. Men vanlige kontroller blir enten jordmor eller lege! Mulig du får mulighet for omvisning eller lignende, ellers blir nok neste gang når du ringer føden enten fordi du har rier eller fordi du lurer på noe. For eksempel dro jeg dit fordi lille i magen bevegde seg mye mindre. Det skal være forholdsvis lavterskel for å ringe dem frem til 6 uker etter du drar hjem med baby i armene. (I det minste var det slik på mitt sykehus) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 17. juli 2018 #1385 Del Skrevet 17. juli 2018 Åh, så koselig! Herlig med en grundig gjennomgang så fikk dere se lenge på den lille ❤️ Jeg gikk også til jordmor. De er jo eksperter på svangerskap, så er kjemien god, er det topp. Jeg hadde siste time der på termindatoen, og hvis jeg ikke hadde født da, var neste kontroll på sykehuset. Vi var forresten på fødselsforberedende kurs. Det på Ahus var veldig bra, syns jeg. Mye på grunn av hun som holdt det da, hun formidlet på en lettfattelig og morsom måte. Ikke flere ul, forhåpentligvis må en vel nesten si. Vi klarte ikke holde oss, og tok 3D-ul privat i uke 29. Det var skikkelig gøy 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 23. juli 2018 Forfatter #1386 Del Skrevet 23. juli 2018 På 17.7.2018 den 20.05, Tonio skrev: Min jordmor hadde kontor på sykehuset, så sånn sett dro jeg dit. Men vanlige kontroller blir enten jordmor eller lege! Mulig du får mulighet for omvisning eller lignende, ellers blir nok neste gang når du ringer føden enten fordi du har rier eller fordi du lurer på noe. For eksempel dro jeg dit fordi lille i magen bevegde seg mye mindre. Det skal være forholdsvis lavterskel for å ringe dem frem til 6 uker etter du drar hjem med baby i armene. (I det minste var det slik på mitt sykehus) Ja, jeg fikk beskjed om at jeg bare måtte ringe dersom det var noe. Jaja, blir kjekt å komme til jordmor etterhvert da 😊 På 17.7.2018 den 20.14, Illy skrev: Åh, så koselig! Herlig med en grundig gjennomgang så fikk dere se lenge på den lille ❤️ Jeg gikk også til jordmor. De er jo eksperter på svangerskap, så er kjemien god, er det topp. Jeg hadde siste time der på termindatoen, og hvis jeg ikke hadde født da, var neste kontroll på sykehuset. Vi var forresten på fødselsforberedende kurs. Det på Ahus var veldig bra, syns jeg. Mye på grunn av hun som holdt det da, hun formidlet på en lettfattelig og morsom måte. Ikke flere ul, forhåpentligvis må en vel nesten si. Vi klarte ikke holde oss, og tok 3D-ul privat i uke 29. Det var skikkelig gøy 😊 Fødselsforbereredende kurs ja, ja det har jeg lyst til å sjekke opp. Skal undersøke litt hvor det er bra, men takk for tips ang Ahus. Ja, får håpe jeg slipper å bli bekymret sånn at jeg må bestille ultralyd. Nå er det godt med liv i magen, Så det er jo betryggende. Men, hehe, skal ikke se bort i fra at jeg må han en 3D ultralyd etterhvert 🙈😅❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 23. juli 2018 Forfatter #1387 Del Skrevet 23. juli 2018 20+5: Her har det vært liv i magen hver dag de siste 4-5 dagene- skikkelig koselig er det! Mannen klarte til og med å kjenne bevegelsene til babyen når han holdt hånden på magen min her om dagen. Nei, det her er virkelig gøy altså!! 😅 Begynner å få halsbrann når jeg legger meg og jeg sliter en del med hard og stinn mage, spesielt når jeg går lange turer. Da føles det ut som jeg verker litt neders på magen og jeg blir hard. Veldig rart. Det gir seg heldigvis fort, men synes likevel det er litt skummelt, noe som igjen gjør at jeg ikke tørr å være så aktiv som jeg kanskje har overskudd til akkurat nå 🙈 Jeg og mannen snakker masse om guttenavn, men vi synes det er SÅ utrolig vanskelig. Det er ett jeg liker spesielt godt, men minuset er at navnet kan skrives på minst fire forskjellige måter. Blir ikke det stress? Jaja, ellers har jeg det bra! ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 23. juli 2018 #1388 Del Skrevet 23. juli 2018 Er det kynnere du kanskje har? Er ikke uvanlig at de kommer når man driver på fysisk (trene, vaske, orgasme). Er ubehagelig, men også ufarlig. Gir seg vanligvis når man slapper av. Jeg het Dahl før, husker jeg mislikte det. "Jeg heter Dahl, med H, a-h altså." Var en setning jeg lærte i ung alder. Ellers ble det gjerne skrevet som Dal, Dhal og til og med Dalh. Har ett vanskeligere etternavn nå, så jeg var opptatt av å gi ett enkelt fornavn. Det å kjenne spark er så fantastisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 23. juli 2018 Forfatter #1389 Del Skrevet 23. juli 2018 (endret) 6 timer siden, Tonio skrev: Er det kynnere du kanskje har? Er ikke uvanlig at de kommer når man driver på fysisk (trene, vaske, orgasme). Er ubehagelig, men også ufarlig. Gir seg vanligvis når man slapper av. Jeg het Dahl før, husker jeg mislikte det. "Jeg heter Dahl, med H, a-h altså." Var en setning jeg lærte i ung alder. Ellers ble det gjerne skrevet som Dal, Dhal og til og med Dalh. Har ett vanskeligere etternavn nå, så jeg var opptatt av å gi ett enkelt fornavn. Det å kjenne spark er så fantastisk. Janei, jeg vet ikke. Har venninner som har slitt med kynnere, men er ikke der mer rier-aktig? Nå vet forsåvidt ikke jeg hvordan en rie kjennes ut da men, ser for meg det at det knytter seg og at det kommer og går mer. Med meg føles det bare ut som jeg har en hard stein som blir veldig tung og som presser ned mot bekkenet. Hm, kanskje det er kynnerer... Ja, ikke sant- da vet du godt hva jeg mener med at det er irriterende å ha et navn som skrives på forskjellige måter. Nei, det er nok til å skippe det og heller velge et annet. Jeg synes bare det er vanskelig med navn, alt som er fint er liksom litt brukt opp. Hmm, så vil jeg unngå det jeg anser som populære "tullenavn". Hehe, jaja, jeg har god tid enda Har du tips til leting av navn forresten? JA, bevegelse i magen er herlig altså ❤️ Endret 23. juli 2018 av Chickenwings85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 23. juli 2018 #1390 Del Skrevet 23. juli 2018 Fra Babyverden: Sitat Magen strammer seg. Er det kynnere eller rier? Noen er mye plaget av disse livmorsammentrekningene mens andre knapt merker dem. Men du har kynnere selv om du ikke merker dem! Tror det er det du har merket altså! Ikke farlig, er det ubehagelig så slapp av! Og kanskje nedpress i tillegg! Vi visste ikke kjønn, men vi ønsket ett enkelt, kort navn som ikke ble helt dust på engelsk og som heller ikke var for populært. Så jeg trålte gjennom navnlistene til SSB. Hadde over 100 barn fått navnet i 2017 ble det strøket fra listen. Endte med 12 navn til hvert kjønn, og spurte mannen hva han syntes. Han likte alle 24, så da sa jeg at han fikk bestemme etter fødsel. Likte metoden, tok litt tid men.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sinsiew Skrevet 23. juli 2018 #1391 Del Skrevet 23. juli 2018 Herlighet, så koselig å lese i dagboka di igjen! Har ikke vært inne her på alt for lenge, merker jeg. Når jeg leser, savner jeg nesten å være gravid Det er en så fantastisk spennende tid, selv om det er fullt av plager og vondter. Gratulerer med gutten 💚 Angående navn; mitt navn har hele 5 ulike skrivemåter, hvorav min måte er den mest uvanlige.. Det går så fint så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 23. juli 2018 Forfatter #1392 Del Skrevet 23. juli 2018 24 minutter siden, Tonio skrev: Fra Babyverden: Tror det er det du har merket altså! Ikke farlig, er det ubehagelig så slapp av! Og kanskje nedpress i tillegg! Vi visste ikke kjønn, men vi ønsket ett enkelt, kort navn som ikke ble helt dust på engelsk og som heller ikke var for populært. Så jeg trålte gjennom navnlistene til SSB. Hadde over 100 barn fått navnet i 2017 ble det strøket fra listen. Endte med 12 navn til hvert kjønn, og spurte mannen hva han syntes. Han likte alle 24, så da sa jeg at han fikk bestemme etter fødsel. Likte metoden, tok litt tid men.. Tror jeg må sjekke ut samme metode altså. Men jeg av navneliste på ssb så finner jeg bare "topp-navn". Fant du en liste over alle navnene? Blir en jobb i tilfelle, men koselig det 14 minutter siden, Sinsiew skrev: Herlighet, så koselig å lese i dagboka di igjen! Har ikke vært inne her på alt for lenge, merker jeg. Når jeg leser, savner jeg nesten å være gravid Det er en så fantastisk spennende tid, selv om det er fullt av plager og vondter. Gratulerer med gutten 💚 Angående navn; mitt navn har hele 5 ulike skrivemåter, hvorav min måte er den mest uvanlige.. Det går så fint så! Takk!! Veldig spennende tid altså. Jeg elsker det ❤️ Fem forskjellige skrivemåter ja? Hmm,ja her må jeg gruble litt på navn kjenner jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 23. juli 2018 #1393 Del Skrevet 23. juli 2018 Ja, for all del! Liker dere ett navn så ta det! Du må scrolle ned til liste over tabeller, denne lenken fungerer kanskje (er på telefonen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 23. juli 2018 #1394 Del Skrevet 23. juli 2018 Det med navn er sååå vanskelig, men skikkelig gøy og koselig! Er nesten litt misunnelig 😅 Vi gikk gjennom alle lister (til og med spanske og russiske lister liksom) vi kunne finne, lå i sengen og sa det første som falt oss inn, spurte rundt hva folk likte, sjekket slektstre... men nei, ikke søren. Så plutselig var det en i termingruppa som trengte hjelp til å velge mellom to navn, og vi falt helt pladask for det ene. Plutselig dukker navnet opp, og dere bare vet det er riktig 😁 Tror jeg da.. noen sliter i ukesvis etter fødsel til og med da, så 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 23. juli 2018 #1395 Del Skrevet 23. juli 2018 Så koselig med masse sprelling! Jeg syns også det høres ut som kynnere, tror de kan kjennes på mange ulike måter. Etter hvert begynte mini å sprelle så mye i magen at hun utløste kynnere her 😅 Jordmoren min beskrev forskjellen på kynnere og rier som at kynnere kommer plutselig, mens rier bygger seg opp. Navn er vanskelig, og gøy 😊 Vi bestemte guttenavn på to minutter, men det hjalp jo ikke mye. Jentenavn var vi ikke enige om i det hele tatt. Vi diskuterte det gjennom en fem timers kjøretur, og sa til slutt at det fikk bli det neste navnet vi så på et skilt. Dermed ble hun hetende Anastasia en liten periode 😄 Men hun fikk et navn som kan skrives på to ulike måter, hvorav vi valgte den minst vanlige i følge ssb. Jeg tenker det går greit, men spørs hva hun sier selv om noen år da. Jeg har et etternavn som alltid må staves, men det har aldri plaget meg. Mini fikk etternavnet til mannen, så slipper hun unna litt staving der i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 28. juli 2018 Forfatter #1396 Del Skrevet 28. juli 2018 På 23.7.2018 den 23.17, Tonio skrev: Ja, for all del! Liker dere ett navn så ta det! Du må scrolle ned til liste over tabeller, denne lenken fungerer kanskje (er på telefonen). Aha, TAKK! Tror virkelig jeg har funnet et alternativ til navn jeg etter at jeg har sett på den listen På 23.7.2018 den 23.27, tweet skrev: Det med navn er sååå vanskelig, men skikkelig gøy og koselig! Er nesten litt misunnelig 😅 Vi gikk gjennom alle lister (til og med spanske og russiske lister liksom) vi kunne finne, lå i sengen og sa det første som falt oss inn, spurte rundt hva folk likte, sjekket slektstre... men nei, ikke søren. Så plutselig var det en i termingruppa som trengte hjelp til å velge mellom to navn, og vi falt helt pladask for det ene. Plutselig dukker navnet opp, og dere bare vet det er riktig 😁 Tror jeg da.. noen sliter i ukesvis etter fødsel til og med da, så 🙈 Hehe, jeg vet, det er kjempevanskelig! Hehe, der gikk til og med gjennom spanske og russiske lister dere 😂 Kanskje vi skal ta oss en runde innom der vi å? Neimen, nå tygger vi på to/tre, så får vi se hva det blir til. Men ja, virkelig enig i at det både er vanskelig, gøy og koselig! Blir spennende å se hva vi ender med! På 23.7.2018 den 23.51, Illy skrev: Så koselig med masse sprelling! Jeg syns også det høres ut som kynnere, tror de kan kjennes på mange ulike måter. Etter hvert begynte mini å sprelle så mye i magen at hun utløste kynnere her 😅 Jordmoren min beskrev forskjellen på kynnere og rier som at kynnere kommer plutselig, mens rier bygger seg opp. Navn er vanskelig, og gøy 😊 Vi bestemte guttenavn på to minutter, men det hjalp jo ikke mye. Jentenavn var vi ikke enige om i det hele tatt. Vi diskuterte det gjennom en fem timers kjøretur, og sa til slutt at det fikk bli det neste navnet vi så på et skilt. Dermed ble hun hetende Anastasia en liten periode 😄 Men hun fikk et navn som kan skrives på to ulike måter, hvorav vi valgte den minst vanlige i følge ssb. Jeg tenker det går greit, men spørs hva hun sier selv om noen år da. Jeg har et etternavn som alltid må staves, men det har aldri plaget meg. Mini fikk etternavnet til mannen, så slipper hun unna litt staving der i hvert fall. Man får vel ta det navnet som høres mest riktig ut (uavhengig av om det må staves eller ei). Jeg synes det er veldig mange fine navn der ute. Vi får se. Jeg har funnet et, som jeg synes er veldig fint, og som jeg faktisk ikke har hørt noen andre hete. Hm, blir nesten litt skeptisk av det å jeg.Hehe. Vil ikke ha et for vanlig navn, men heller ikke et for sjeldent og rart Så har ikke jeg så lyst til å skrive det her inne heller i tilfelle negative kommentarer og at navnet blir "ødelagt". Skjønner når det sies at man skal holde navnet for seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 28. juli 2018 Forfatter #1397 Del Skrevet 28. juli 2018 21+3: Mini er aktiv i magen og det er fint og beroligende å kunne kjenne bevegelse daglig. Noen dager kan jeg merke mer til det enn andre dager, men det er vel nok helt normalt. I går hadde jeg besøk av en "venninne av en venninne" som utrolig nok har termin samme dag som meg. Hun med jente, jeg med gutt. Flaut å innrømme det, men jeg kjente jeg fikk litt komplekser da min mage var dobbelt så stor som hennes. Kanskje jeg spiser litt for mye om dagen? 😅🙈 Ja, for jeg er mye sulten, men jeg spiser ikke mye usunt. Jeg holder meg til et normalt og vanlig kosthold, men hiver nok i meg litt større porsjoner. Varmen i hovedstaden gjør at jeg ikke orker å bevege meg så mye mer enn å gå turer i marka (men gjerne da på de dagene som ikke er varmest). Jeg har nevnt det før og jeg nevner det igjen, jeg er så lei av denne varmen og jeg gleder meg massivt til høsten og litt kjøligere dager. Ikke er jeg høygravid akkurat, men jeg sliter med søvn og jeg kjenner jeg er konstant tung i hodet. Jeg har virkelig empati med kvinner der ute som er høygravide i den varmen her. Respekt! I natt våknet jeg av at jeg hadde helt sinnsykt vont i magen igjen. Sånn skikkelig denne gangen. Nederst, under "magekulen", sånn midt på. Jeg måtte ut av sengen og prøve å bevege på meg, kjente jeg ble litt redd. Når det hadde gått en timestid så måtte jeg stå opp for å lage med en flaske med varmt vann, for å legge på magen. Det lindret litt og jeg sovnet igjen. Men før det så var jeg livredd for at noe var galt, for det føles jo ikke riktig at man plutselig skal få sånne ubehag. Men igjen, det er vel det som er kynnere da. Jeg googlet i vei, og fant vel ut at dersom smertene ikke "kommer og går- og at de ikke bygger seg opp", så er det helt ufarlig. Så ja, det er nok helt ufarlig, men fryktelig ubehagelig. Har hatt lignende vondter (som jeg har skrevet om tidligere) men da når jeg har vært i fysisk aktivitet, IKKE har lagt stille og våknet av det om natta. Håper virkelig at jeg ikke må plages med dette fremover. Hvordan var det med dere som har slitt med kynnere? Sånn som du feks @Illy, husker du hvor langt på vei du var når fikk det? Hvor ofte? I hvilke situasjoner? Noe man kan gjøre for å motvirke det? Jeg vet det ikke er farlig, men at det er livmoren som trener seg til en fødsel, men hvordan vite når man bør ringe til sykehuset og ikke? Hadde jeg vært gravid tidligere så hadde det nok vært litt lettere å vite. Ah, rart å oppdage nye ting med kroppen. Er fortsatt litt øm i magen. Ellers så må jeg og mannen forsøke å se litt på hvordan vi skal gjøre det med permisjon og slike ting. Da vi har termin i desember så betyr jo det at det med barnehageplass ikke er så enkelt. Usikker på hvordan vi skal gjøre det mest økonomisk, for det lenge å skulle gå i et halvt år med ulønnet permisjon. Jeg synes det er helt sykt at det er SÅ dårlige ordninger for desemberbarn. Hehe, mye å tenke på i disse dager. Men, det er viktig for meg å si at jeg føler meg veldig heldig, selvom jeg helt fint kunne klart meg uten de kynnerne 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illy Skrevet 28. juli 2018 #1398 Del Skrevet 28. juli 2018 Så bra at du har funnet er veldig fint navn, så er det bare å smake på det framover og kjenne om det blir rett 😊 Det kan være en god idé å holde det for seg selv foreløpig, for det vil alltid være noen som ikke liker det (og andre som elsker det!). Vi fikk noen kommentarer på assosiasjoner til navnet. Men bare før fødselen, nå som det er det hun heter, er det ingen som tør å si noe, heldigvis! Jeg er hundre prosent sikker på at magen din er nydelig 😃 Vi møtte datteren til naboen, som har termin om et par uker, her om dagen, og mannen sa at hun hadde MYE mindre mage enn jeg hadde. Jeg så henne bare rett forfra først, og mente det var den andre dattera, hun som ikke er gravid 😅 Det er fort gjort å få litt komplekser når det skjer så store endringer. Jeg var ikke noe fornøyd med at jeg fikk strekkmerker, men nå har jeg vent meg til dem 😊 Hmh, de kynnerne ja. Hadde du stram mage samtidig som du hadde vondt? Jeg mener de begynte rundt OUL hos meg, og så ble det mer og mer utover i svangerskapet (kanskje fordi jeg fikk til å bevege meg litt mer da kvalmen letnet 😝). De kom særlig når jeg gikk på harde underlag (kjøpesenter, asfalt) hvis jeg gikk gikk for langt hunden og når jeg satt i bilen. Og når babyen var veldig aktiv, typisk om natta. Det hjalp å stoppe hvis jeg var i bevegelse eller endre stilling, men fant ikke noen måte å forebygge på. Det var stort sett ikke veldig vondt da. Jeg hadde noen episoder om natta sånn som den du beskriver med skikkelig vondt, vet ikke helt hva det var. Jeg klarte aldri å få noe klart svar på når det er for vondt og man må sjekke det opp. Det er jo så mye som skjer der inne. Men lurt å ringe uansett hvis man blir bekymret! Håper du slipper å bli mye plaget med kynnere. Og hvis du nå gjør det, så gikk jo fødselen min veldig kjapt. Liker å tenke st det var fordi livmoren hadde trent så mye, så kynnerne ikke var forgjeves 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 28. juli 2018 #1399 Del Skrevet 28. juli 2018 Magen din er akkurat slik den skal være tenker jeg 😊 Bestevenninna mi hadde termin fem dager etter meg, hun hadde «liten» mage hele veien, men la på seg over 15 kg. Jeg hadde passe stor mage, men la på meg lite. Alle mager er fine, synes jeg 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickenwings85 Skrevet 28. juli 2018 Forfatter #1400 Del Skrevet 28. juli 2018 9 timer siden, Illy skrev: Så bra at du har funnet er veldig fint navn, så er det bare å smake på det framover og kjenne om det blir rett 😊 Det kan være en god idé å holde det for seg selv foreløpig, for det vil alltid være noen som ikke liker det (og andre som elsker det!). Vi fikk noen kommentarer på assosiasjoner til navnet. Men bare før fødselen, nå som det er det hun heter, er det ingen som tør å si noe, heldigvis! Jeg er hundre prosent sikker på at magen din er nydelig 😃 Vi møtte datteren til naboen, som har termin om et par uker, her om dagen, og mannen sa at hun hadde MYE mindre mage enn jeg hadde. Jeg så henne bare rett forfra først, og mente det var den andre dattera, hun som ikke er gravid 😅 Det er fort gjort å få litt komplekser når det skjer så store endringer. Jeg var ikke noe fornøyd med at jeg fikk strekkmerker, men nå har jeg vent meg til dem 😊 Hmh, de kynnerne ja. Hadde du stram mage samtidig som du hadde vondt? Jeg mener de begynte rundt OUL hos meg, og så ble det mer og mer utover i svangerskapet (kanskje fordi jeg fikk til å bevege meg litt mer da kvalmen letnet 😝). De kom særlig når jeg gikk på harde underlag (kjøpesenter, asfalt) hvis jeg gikk gikk for langt hunden og når jeg satt i bilen. Og når babyen var veldig aktiv, typisk om natta. Det hjalp å stoppe hvis jeg var i bevegelse eller endre stilling, men fant ikke noen måte å forebygge på. Det var stort sett ikke veldig vondt da. Jeg hadde noen episoder om natta sånn som den du beskriver med skikkelig vondt, vet ikke helt hva det var. Jeg klarte aldri å få noe klart svar på når det er for vondt og man må sjekke det opp. Det er jo så mye som skjer der inne. Men lurt å ringe uansett hvis man blir bekymret! Håper du slipper å bli mye plaget med kynnere. Og hvis du nå gjør det, så gikk jo fødselen min veldig kjapt. Liker å tenke st det var fordi livmoren hadde trent så mye, så kynnerne ikke var forgjeves 😅 Ja, nå er det bare å tygge litt på navnet fremover. Vi kommer til å holde det for oss selv og heller forsøke å "bli kjent med det" på egenhånd. Ingen av oss har noen assiosasjoner til navnet fra før, det er jo litt fint Hehe, de magene er nok forskjellige ja. Jeg er jo ganske lav, så trøster meg med at det kanskje har noe å si De kynnerne ja...føle ikke at jeg hadde like stram mage i natt som de andre gangene jeg har har kjent på det. Når jeg har gått i fjellet og gått lange turer har jeg fått veldig stram mage mens det har mer føltes som en tung og hard klump. I natt føltes det ut som om det faktisk var rier, bare en lang en, som ikke kom og gikk men som varte lenge. Veldig ubehagelig, MEN ikke så vondt at jeg ikke klarte å reise meg. Høres ut som du kanskje har hatt det samme tidligere ja? Var bare utrolig spesielt å våkne til det der. Hehe, får håpe det ikke er noe å stresse over og at jeg er like heldig som deg. Jeg vil gjerne ha en kjapp fødsel. Jo raskere jo bedre, for den må jeg ærlig innrømme at jeg gruer med MASSE til 🙈🙈🙈 6 timer siden, tweet skrev: Magen din er akkurat slik den skal være tenker jeg 😊 Bestevenninna mi hadde termin fem dager etter meg, hun hadde «liten» mage hele veien, men la på seg over 15 kg. Jeg hadde passe stor mage, men la på meg lite. Alle mager er fine, synes jeg 😍 Ikke sant? Der har du det! Takk Jeg liker magen min, spesielt med tanke på hva som befinner seg inni der ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå