Gjest judith Skrevet 16. desember 2004 #1 Del Skrevet 16. desember 2004 Hei! Vi er en familie på 4, et barn på 7 og et på 5 år. Vi skal til Pukhet i påsken, vi stopper 2 dager i Bangkok. Derfor lurer vi på om det er noen som har vært på de samme plassene, og har noen "must" som vi må gjøre. Kan vi spise alt av mat, tilogmed på "gatekjøkken"? Vi har ikke bestilt hotel enda i Pukhet, noe og anbefale. Noen gode råd hadde vært kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scaramouche Skrevet 16. desember 2004 #2 Del Skrevet 16. desember 2004 Heisann! Vi var på Phuket for 2 år siden. Hadde en kjempefin tur, sikkert veldig ok plass å reise med barn også. IKKE spis frukt/ salat som har ligget lenge, vi ble kjempedårlige av det . Må helst se på at det blir skrelt. Vi spiste på gatekjøkken og fra jalla resturanter som lå rett på stranden, men ble aldri dårlig av det. (Har hørt man blir helst oftere dårlig av å spise på flott resturant). Ellers var vi på flere turer. Turen til Bounty Island var bra, og ikke minst kanopadlingen inni grottene og lagunene (så apekatter og altslags rare dyr da ) Turen til fastlandet hvor vi red på elefanter i nasjonalparken var også en stor opplevelse, men det var en lang busstur, 3 timer hver vei. Et MUST i Thailand er å kjøpe snorkelutstyr! Sinnsykt fine koraller og fisker Ønsker dere god tur :-) Bare spør hvis det er noe du lurer på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #3 Del Skrevet 18. desember 2004 Når det gjelder mat, bør du tenke over hva dere og ungene tåler. Jeg tåler alt og spiser både salat og fra de lugubre gatebodene i Thailand uten å bli dårlig. Samboeren derimot holder seg til biiff, hamburfer og pizza. I Bangkok pleier jeg bare å shoppe. Dere kan jo dra på "The Golden Palace", men da må dere huske å ha på dere noe sømmerlig. Ikke åpne sko, ikke skjørt eller shorst, og langermede trøyer. Om dere glemmer det, får dere låne noe der mot et depositum. Du sier ikke noe om hvor på Phuket dere skal være. Vi pleier å bo på Kata, og legger oss på stranden på Kata Noi. Lite selgere der. Ettersom dere drar med barn hadde det vært en god idé å dra på FantaSea som er ved Kamala Beach. Fantastisk scene- og dyreshow. Litt tivoli er det også... Det er også badeland på Phuket, samt seaworld osv. Ikke vær redde for å ikke finne på noe. Dere kommer til å få det kjempe gøy! GOD TUR!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2004 #4 Del Skrevet 18. desember 2004 Når det gjelder mat, bør du tenke over hva dere og ungene tåler. Jeg tåler alt og spiser både salat og fra de lugubre gatebodene i Thailand uten å bli dårlig. Samboeren derimot holder seg til biiff, hamburfer og pizza. I Bangkok pleier jeg bare å shoppe. Dere kan jo dra på "The Golden Palace", men da må dere huske å ha på dere noe sømmerlig. Ikke åpne sko, ikke skjørt eller shorst, og langermede trøyer. Om dere glemmer det, får dere låne noe der mot et depositum. Du sier ikke noe om hvor på Phuket dere skal være. Vi pleier å bo på Kata, og legger oss på stranden på Kata Noi. Lite selgere der. Ettersom dere drar med barn hadde det vært en god idé å dra på FantaSea som er ved Kamala Beach. Fantastisk scene- og dyreshow. Litt tivoli er det også... Det er også badeland på Phuket, samt seaworld osv. Ikke vær redde for å ikke finne på noe. Dere kommer til å få det kjempe gøy! GOD TUR!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest judith Skrevet 6. januar 2005 #5 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei og tusen takk for gode råd! Må innrømme at reiselysten forsvant i jula, men det begynner å ta seg opp igjen! satser på at det blir tur. Hilsen Judit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. januar 2005 #6 Del Skrevet 6. januar 2005 Hei. Hvis du fortsatt planlegger tur til Thailand, men vil styre unna Phuket (og det skjønner jeg godt hvis du vil) så er det jo mange flotte steder på østkysten å velge mellom. Østkysten var helt skjermet for flodbølgen. Den var ikke rammet i det hele tatt. Koh Samui er jo et populært reisemål. Selv har jeg vært på Koh Chang - en stille og rolig og flott øy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liss60 Skrevet 11. januar 2005 #7 Del Skrevet 11. januar 2005 Hei! Må bare sende inn ett par ord her........... Thailand er det flotteste landet jeg har reist til: Menneskene er fantastiske, og klima er herlig. Når det gjelder maten, er det en regel å ikke spise noe som du ikke ser blir skrellet, eller skreller selv, men en god ide, er å gå å spise der hvor lokalbefolkningen går! Der er det gor, og billig mat. Før vi reiste, fant vi en del opplysninger på nett, og vil anbefale deg en side som heter www.bangkok.no. Den har også linker til andre sider.....Kan også på det varmeste anbefale Hua-Hin. Ikke berørt av flodbølgen! GOD TUR!!!! (ps. Husk vaksinering) :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silje H. Skrevet 11. januar 2005 #8 Del Skrevet 11. januar 2005 Blander meg inn i debatten, selv om det er litt på siden. Er det noen som kan gi noen nærmere opplysninger om Koh Chang. Vi vurderer dette reisemålet etter tragedien som rammet vestkysten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå