Gå til innhold

Direkte slem.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En fyr som gikk forbi meg for flere år siden startet å kontakte meg.
Han kunne kjøre utenfor hos folk å be seg selv inn på besøk, ringe ringe og ringe, går overalt hvor jeg går (hvis jeg går på en cafe så setter personen seg der bare fordi jeg er der), og sånne ting.
Men han er ikke bare sånn mot meg. Han er sånn i mot flere sa noen. I mot 2-3 andre jenter er han også sånn.
Han er sinnssykt slitsom, og sykt sleip. Jeg og en annen sier det som det er: kan du la folk være litt i fred. Ikke ta kontakt med meg/henne.

Det driter han i da. Det går en stund der han skriver: "Hjelp jeg har fått kreft", og "jeg har hjernehinnebetennelse" og "hjelp nå ligger jeg her og nesten er død (altså hjemme, ikke på sykehus), vil du komme å besøke meg".
Men det verste er at han lot som om at det er en kamerat som skriver i fra hans telefon. 

Han er nesten uforklarlig. Han tar ikke nei for et nei, og han kan ta pauser på en måned også dumper det inn meldinger i fra vedkommende. 
Han hadde kontakt med en nabojente som var halvparten av hans alder for at hun kunne komme der han bodde for å se på hestene hans og sånt. Men hun sluttet å gå der pga vgs (takk gud for det).

Han er helt ubeskrivelig. Jeg håper han finner en brud sånn at han glemmer "alle andre". 
Og han er ikke snill heller. Hadde han vært hyggelig og snill så hadde det nesten vært litt komisk, men han er utspekulert og slem. Direkte slem.

Anonymkode: 7fe1a...9dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du får ringe ambulanse neste gang da, så får han betale for bomturen når de møter på døra hans.

Ellers fungerer sånne ting som å si høyt offentlig "hva?? Nei jeg vil ikke ha sex med deg!" og ellers ikke svare ham på tlf/sms, så ser du at han forsvinner fort. 

Anonymkode: 42a6a...8a7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får ringe ambulanse neste gang da, så får han betale for bomturen når de møter på døra hans.

Ellers fungerer sånne ting som å si høyt offentlig "hva?? Nei jeg vil ikke ha sex med deg!" og ellers ikke svare ham på tlf/sms, så ser du at han forsvinner fort. 

Anonymkode: 42a6a...8a7

Ja, det var et godt råd. 

Jeg satt i en park og leste bok og da kom han løpende med en gullring og spurte: "Hva sier du". 

Hvis jeg sier: Jeg er opptatt (forbereder meg til jobb) så kan han bli så oppgitt at han nesten begynner å grine og sånn. 
Ved en feil klarte moren min å sende melding til han, da sender han meldinger til henne om meg. Da fikk han hennes nr, og da spør han: "Hva syntes du om meg og bla bla bla". Moren min sa rett ut: "hun vil ikke ha noe kontakt med deg" og hun er VELDIG direkte. Også spurte hun stille og rolig: "Forstår du hva jeg sier nå?". Da sier han ja, men jeg forstår ikke hva alt jeg har gjort, jeg vil bare være hennes venn. Moren min sier da: "Ja, men hun vil ikke det samme tilbake og da må du respektere det". Samtalen ender opp med at han skal la meg være i fred, men så fortsetter han og ikke bare til meg, men til mamma også før mamma smeller til enda en gang. Vi måtte ringe politiet siden han er så plagsom og siden han ikke er voldelig får man ikke gjort noe. :roll: 
Det sier litt om personvernet vårt. Selvom han ikke slår meg ned er det rimelig kjedelig å bli spammet med sms'er og sjikanert. For det er det han gjør. 

Etter 2 år ikke tar nei for et nei. Nå er det heldigvis lenger opphold i mellom sms'ene, men allikevel. Det poppa inn en i dag.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvifor fortsetter du å snakke med han? Blokker telefonnummer og sosiale medier. Og slutt å snakk med han om du møter han ute. Hold deg til et enkelt nei om han skulle spørre om noke.

Endret av Hoywin
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det han samme som later som om han jobber på bilverksted?

Anonymkode: 8f0c9...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må blokkere telefonnr hans!

Jeg tror faktisk at det kan være en ide å snakke med politiet, om ikke annet for å få råd om hvordan du skal gå frem for å få stanset dette. Kanskje det vil hjelpe at politiet tar en prat med han? Vanskelig å si når jeg ikke kjenner mannen, men dette er veldig stalker-ish og det er ikke bra!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han her høres helt syk ut. Minner om en tidligere kompis av meg som sto parkert nedenfor huset til alle tider. Han ringte ofte mens han sto der og spurte om jeg var hjemme fordi han "tilfeldigvis" var ute og kjørte og kunne komme opp til meg om 20 min. og sånt. æsj.

Anonymkode: 5cf16...37d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.3.2017 den 16.40, Sugemerke skrev:

Altså, du fortsetter å ha kontakt med han fordi?

Det er ikke jeg som fortsetter det. Jeg svarer han aldri på meldinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 24.3.2017 den 16.40, Sugemerke skrev:

Altså, du fortsetter å ha kontakt med han fordi?

Jeg har ikke kontakt med han, han har og tar kontakt med meg, men jeg svarer aldri han. 
Det går jo heldigvis lenger og lenger i mellom de gangene han tar kontakt og heldigvis bor han langt unna meg.  Det har blitt bedre i forhold til før, kontakten i fra hans side utvannes.

Men det er klart at når ting har vært rolig i flere måneder, så tikker det inn en melding uten at vedkommende har fått tlf.nr også (hvordan han har fått tak i det vet jeg ikke), så blir man litt lei for å si det mildt. Jeg ville skrive om han å fortelle at sånt kan skje og sånne ting skjer! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 13.20, AnonymBruker skrev:

Selvom han ikke slår meg ned er det rimelig kjedelig å bli spammet med sms'er og sjikanert. For det er det han gjør. 

Etter 2 år ikke tar nei for et nei. Nå er det heldigvis lenger opphold i mellom sms'ene, men allikevel. Det poppa inn en i dag.

Skaff deg hemmelig nummer da, og ikke finn deg i dette. Har du en moderne telefon, skal det også være en kjapp og enkel sak å BLOKKERE nummeret hans. Hvorfor i all verden har du ikke gjort dette, men bare sitter der og tar i mot det han sender?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, Honey Dew skrev:

Anmeld han for stalking og be om besøksforbud

Nei fordi han er ikke voldelig så man får ikke gjort noe med det sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, Million skrev:

Skaff deg hemmelig nummer da, og ikke finn deg i dette. Har du en moderne telefon, skal det også være en kjapp og enkel sak å BLOKKERE nummeret hans. Hvorfor i all verden har du ikke gjort dette, men bare sitter der og tar i mot det han sender?

Det er det. :P

Ja, men da bytter han tlf nr og skriver i fra et annet. Hadde det vært så lett så...
Nå er det den tredje gangen på kort tid at jeg må bytte tlf.nr. ;) Jeg aner ikke hvordan han får tak i nr mitt en gang altså. Det skulle jeg likt og visst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, EvaLena skrev:

Herregud så anmeld han da vel. Koster deg en tlf samtale til politiet.

Men kjære deg, les litt lenger opp. De får ikke gjort noe med det, for han er jo ikke voldelig, han er "bare slem og plagsom".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei fordi han er ikke voldelig så man får ikke gjort noe med det sånn sett.

En trenger ikke å være voldelig for å stalke folk

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men kjære deg, les litt lenger opp. De får ikke gjort noe med det, for han er jo ikke voldelig, han er "bare slem og plagsom".

Kjære deg, trur du kanskje mitt innlegg ble skrevet samtidig som ditt??

Det er bare å anmelde gang på gang, da får han beskjed om å holde seg unna til slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

En trenger ikke å være voldelig for å stalke folk

Stalke vil si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Stalke vil si?

Å forfølge og plage noen som ikke ønsker kontakt med en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...