Gå til innhold

Kvinner er ansvarlige for sine valg av partner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser støtt å stadig på dette forumet kvinner som klager på menn som kun er ute etter sex, menn som er ute etter å holde på med flere enn en dame, menn som ikke lever opp til de forventningene kvinnene har til dem.

Har det noen gang gått opp for de kvinnene dette gjelde at dere velger feil menn? Som dame får de fleste massevis av henvendelser av menn som flørter med dem hver dag. Kvinner generelt tar jo ikke så mye initiativ til å gå får menn når de har så mange på slep. De trenger simpelten ikke det. I valget av hvem  dere ønsker å forholde dere til, har dere også et ansvar. Men det virker som om når man leser disse trådene at at damene fraskriver seg alt ansvaret om det skulle vise seg at mannen er utro eller simpelten ikke lever opp til forventningene. Husk at ved å velge en mann, velger du bort mange andre menn. Du er selv medskyldig i om et forhold ikke skulle fungere om du velger feil mann! 

Anonymkode: 5ace0...c1f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La meg gjette; du er en snill og god mann som ikke skjønner hvorfor han ikke drar damer? 

Forøvrig det dummeste innlegget på KG i dag. Lykke til! 

Anonymkode: 1e7b3...de5

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har uten tvil valgt feil menn tidligere. Nå er det problemet løst: Ingen mann blir valgt nå!

 

Anonymkode: 398ad...c81

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette; du er en snill og god mann som ikke skjønner hvorfor han ikke drar damer? 

Forøvrig det dummeste innlegget på KG i dag. Lykke til! 

Anonymkode: 1e7b3...de5

Må nesten spørre deg hvem han du snakker? Du virker ganske nedsnødd. Men for all del det var mange rare dyr ombord på Noahs ark. Du må uten tvil være en av etterkommerne.

Anonymkode: 5ace0...c1f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må nesten spørre deg hvem han du snakker? Du virker ganske nedsnødd. Men for all del det var mange rare dyr ombord på Noahs ark. Du må uten tvil være en av etterkommerne.

Anonymkode: 5ace0...c1f

Jeg kan skrive i alle fall :laugh:

Anonymkode: 1e7b3...de5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, kvinner har ikke "byrden" det er å ta initiativ, men de har byrden å filtrere ut de rette mennene. Slik sett opplever kvinner ofte avvisning litt lenger inn i datingfasen, da det stikker mer, men også sjeldnere enn menn. Så det er ulike former for avvisning, der jeg ikke vil si at det ene er verre enn det andre.

Anonymkode: 77245...4a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser støtt å stadig på dette forumet kvinner som klager på menn som kun er ute etter sex, menn som er ute etter å holde på med flere enn en dame, menn som ikke lever opp til de forventningene kvinnene har til dem.

Har det noen gang gått opp for de kvinnene dette gjelde at dere velger feil menn? Som dame får de fleste massevis av henvendelser av menn som flørter med dem hver dag. Kvinner generelt tar jo ikke så mye initiativ til å gå får menn når de har så mange på slep. De trenger simpelten ikke det. I valget av hvem  dere ønsker å forholde dere til, har dere også et ansvar. Men det virker som om når man leser disse trådene at at damene fraskriver seg alt ansvaret om det skulle vise seg at mannen er utro eller simpelten ikke lever opp til forventningene. Husk at ved å velge en mann, velger du bort mange andre menn. Du er selv medskyldig i om et forhold ikke skulle fungere om du velger feil mann! 

Anonymkode: 5ace0...c1f

Dette er et kvinneforum. Damer gjør ikke slike feil. At menn velger å være utro kan man ikke laste damene for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at jeg er ansvarlig for mitt valg av mann. Men det kan være vanskelig å skille ut en dårlig mann i begynnelsen av datingen. Jeg har også ansvar for hva jeg velger å finne meg i når jeg er i et forhold. Men at jeg har ansvar for at han er utro? No way. Har han ikke baller nok til å dumpe meg eller jobbe med forholdet og velger heller å være utro så er ikke det mitt ansvar. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som dame får de fleste massevis av henvendelser av menn som flørter med dem hver dag.

Anonymkode: 5ace0...c1f

Dette er en påstand som går igjen her på KG. Kvinner svømmer i tilbud, i følge menn. Hvorfor opplever ikke kvinnene det sånn? Hvorfor er det utelukkende menn som hevder dette? 

Jeg får i hvertfall ikke MASSEVIS av henvendelser HVER DAG fra flørtende menn. Hvor skulle jeg liksom møte alle disse mennene som viser interesse? På jobb er det to menn, begge er ca dobbelt så gamle som meg og dessuten gift. Etter jobb går jeg stort sett hjem? Litt sosialt liv har jeg selvsagt, men ikke i slikt omfang at jeg møter massevis av nye folk hver dag. Det blir jo mye de samme gamle - og langt fra alle er interessert. En ganske stor porsjon er jo allerede opptatt, har feil kjønn eller feil alder. Selv om ALLE single menn mellom 20 og 40 (jeg er 30) jeg møter hadde begynt å flørte med meg ville det fortsatt ikke være snakk om mer enn maks et par i uka. Hvor mener du kvinner møter dette havet av flørtende menn? På byen? Men der er man jo ikke HVER DAG akkurat... 

Uansett hvor mye menn her på KG hevder det, så har jeg hittil til gode å møte kvinner som opplever så mye oppmerksomhet. Mennene jeg møter i den virkelige verden ser heller ikke ut til å tro dette. Mange menn sliter med å finne "den rette" og mange kvinner sliter også med å finne "den rette". Det er jo om lag like mange heterofile kvinner som blir sammen med menn, som det er menn som blir sammen med dem. Noen kvinner får seg ikke mann fordi de stiller skyhøye krav, noen menn får seg ikke kvinne av samme grunn. 

Anonymkode: 3fd5a...348

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en påstand som går igjen her på KG. Kvinner svømmer i tilbud, i følge menn. Hvorfor opplever ikke kvinnene det sånn? Hvorfor er det utelukkende menn som hevder dette? 

Jeg får i hvertfall ikke MASSEVIS av henvendelser HVER DAG fra flørtende menn. Hvor skulle jeg liksom møte alle disse mennene som viser interesse? På jobb er det to menn, begge er ca dobbelt så gamle som meg og dessuten gift. Etter jobb går jeg stort sett hjem? Litt sosialt liv har jeg selvsagt, men ikke i slikt omfang at jeg møter massevis av nye folk hver dag. Det blir jo mye de samme gamle - og langt fra alle er interessert. En ganske stor porsjon er jo allerede opptatt, har feil kjønn eller feil alder. Selv om ALLE single menn mellom 20 og 40 (jeg er 30) jeg møter hadde begynt å flørte med meg ville det fortsatt ikke være snakk om mer enn maks et par i uka. Hvor mener du kvinner møter dette havet av flørtende menn? På byen? Men der er man jo ikke HVER DAG akkurat... 

Uansett hvor mye menn her på KG hevder det, så har jeg hittil til gode å møte kvinner som opplever så mye oppmerksomhet. Mennene jeg møter i den virkelige verden ser heller ikke ut til å tro dette. Mange menn sliter med å finne "den rette" og mange kvinner sliter også med å finne "den rette". Det er jo om lag like mange heterofile kvinner som blir sammen med menn, som det er menn som blir sammen med dem. Noen kvinner får seg ikke mann fordi de stiller skyhøye krav, noen menn får seg ikke kvinne av samme grunn. 

Anonymkode: 3fd5a...348

Den påstanden kommer som oftest fra menn som sliter på damefronten. Dette er en slags projisering. En "sannhet" de har laget seg for å unnskylde at de ikke når opp, har draget, eller har en flokk av damer hengende etter seg. Det er jo også ofte slik at menn har satt seg en standard de mener de fortjener, og disse damene søker jo også oppover. Og sånn går sirkelen ikke helt rundt. 

Tror jeg i alle fall, og forsøker å ikke generalisere her. Men jeg er også lei av den påstanden. 

Må legge til påstanden om at enhver singel kvinner har minst 10 beilere klare om de vil. Den har jeg sett mange ganger her på KG, men ikke sett disse beilerne på trappa utenfor døra mi altså :fnise:

Endret av canacas
lagt til tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er da også ansvarlige for valg av partner. Fellesnevneren i mine raserte forhold, er faktisk meg. Jeg blir vel som mange andre komplett blind når følelsene slår til, og klarer ikke alltid ta det fornuftige valget. Dette handler ikke om kjønn. Det handler om følelser som overskygger rasjonell tenkning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Både menn og kvinner har selvfølgelig ansvar for å velge ut partnere som er bra mennesker, og selv om du sikkert har rett i at enkelte gjør dårlige valg tror jeg de fleste gjør både gode og gjennomtenkte. Det er bare det at ikke alt er mulig å forutse, og man har ikke mulighet til å teste hvordan vedkommende vil fungere i alle tenkelige og utenkelige situasjoner. Det skjer ting, og der noen kommer gjennom det som et mer sammensveiset par kan andre skli fra hverandre. Det dukker opp utfordringer vi aldri drømte om å få i fanget, og når det faste og kjente snus på hodet kan vi oppleve fullstendig ukjente sider hos hverandre og oss selv. Man kan tro at man kjenner et menneske ut og inn, men det gjør man sjelden. Hvor ofte leser man ikke "jeg trodde aldri han/hun kunne være i stand til å gjøre noe sånt"? Vi kan ikke være 100% sikre på at partneren for alltid skal forbli den flotte personen vi falt for, men jeg er enig i at noen godt kan være litt mer kresne når de velger ut kjæreste. Noen ganger er varseltegnene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt mange menn som har vært feile. De har holdt på med flere om gangen. Men jeg har vært blind og stokk idiot mot meg selv som ikke gikk før jeg selv ble dumpet. Det endte med ekstra mye tårer. Skal vi ta på oss skyld for det? Det som vi kan lære er at vi må forsøke å unngå slike situasjoner. Sette på plass beina i nesen :) 

Anonymkode: f63be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som dame får de fleste massevis av henvendelser av menn som flørter med dem hver dag. Kvinner generelt tar jo ikke så mye initiativ til å gå får menn når de har så mange på slep. 

Anonymkode: 5ace0...c1f

God dag mann økseskaft..

Anonymkode: 868d8...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som singel kvinne, lurer på hvor alle disse mennene er?

Ja, jeg får jevnlig tilbud om sex av menn, men jeg vil ha et forhold. Men det ønsker ingen av disse mennene.

Og selvfølgelig tar vi vårt valg. Men da jeg møtte en snill flott mann som ung, hvordan skulle jeg da vite, at han 10 år senere, skulle bli deprimert og endre seg totalt. Det er ikke jeg ansvarlig for på noen måte.

Og noen menn, er faktisk utrolig dyktige til å lyve. Og da ender man opp med å bli lurt. Men er man smart, så går man, da man finner ut at man blir lurt.

Jeg prøver alt jeg kan, å finne bra menn. Men jeg har da blitt lurt, og løyet for og. Da går jeg. Men jeg er ikke ansvarlig for at en mann lyver til meg. Det er bare hans ansvar.

Anonymkode: 33516...4d8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg som singel kvinne, lurer på hvor alle disse mennene er?

Ja, jeg får jevnlig tilbud om sex av menn, men jeg vil ha et forhold. Men det ønsker ingen av disse mennene.

Og selvfølgelig tar vi vårt valg. Men da jeg møtte en snill flott mann som ung, hvordan skulle jeg da vite, at han 10 år senere, skulle bli deprimert og endre seg totalt. Det er ikke jeg ansvarlig for på noen måte.

Og noen menn, er faktisk utrolig dyktige til å lyve. Og da ender man opp med å bli lurt. Men er man smart, så går man, da man finner ut at man blir lurt.

Jeg prøver alt jeg kan, å finne bra menn. Men jeg har da blitt lurt, og løyet for og. Da går jeg. Men jeg er ikke ansvarlig for at en mann lyver til meg. Det er bare hans ansvar.

Anonymkode: 33516...4d8

Jeg har blitt lyvet til og. En som ikke lyver vil ofte poengtere at han ikke er en løgner. Jeg har vært med to som drev med løgner. Begge de to var veldig opptatt av å fortelle at de alltid var ærlige, og de anklaget meg for å være løgner. Men etter at det ble slutt så dukket alle løgnene deres opp. En etter en. Dette er ikke vårt ansvar. Men er adferden til mannen urimelig så bør vi gå.

Anonymkode: f63be...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er klart at ansvaret for valg av partner er noe man gjerne overser fullstendig i forskjellige debatter, og vi så jo hvor hysteriske en del ble da Sylvi Listhaug sa noe så åpenbart som at et av de viktigste valgene for en kvinnes(og mann, min poengtering) karriere er valg av partner. Vi ser dette igjen når mange kvinner velger menn med bedre økonomi, karriere og status, og hans jobb dermed prioriteres foran hennes, samtidig som man klager voldsomt på at kvinner tar mer ansvar hjemme. 

Det virker generelt å være en frikobling mellom egne valg og konsekvenser som jeg ikke tror er sunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Dette er en påstand som går igjen her på KG. Kvinner svømmer i tilbud, i følge menn. Hvorfor opplever ikke kvinnene det sånn? Hvorfor er det utelukkende menn som hevder dette? 

Jeg får i hvertfall ikke MASSEVIS av henvendelser HVER DAG fra flørtende menn. Hvor skulle jeg liksom møte alle disse mennene som viser interesse? På jobb er det to menn, begge er ca dobbelt så gamle som meg og dessuten gift. Etter jobb går jeg stort sett hjem? Litt sosialt liv har jeg selvsagt, men ikke i slikt omfang at jeg møter massevis av nye folk hver dag. Det blir jo mye de samme gamle - og langt fra alle er interessert. En ganske stor porsjon er jo allerede opptatt, har feil kjønn eller feil alder. Selv om ALLE single menn mellom 20 og 40 (jeg er 30) jeg møter hadde begynt å flørte med meg ville det fortsatt ikke være snakk om mer enn maks et par i uka. Hvor mener du kvinner møter dette havet av flørtende menn? På byen? Men der er man jo ikke HVER DAG akkurat... 

Uansett hvor mye menn her på KG hevder det, så har jeg hittil til gode å møte kvinner som opplever så mye oppmerksomhet. Mennene jeg møter i den virkelige verden ser heller ikke ut til å tro dette. Mange menn sliter med å finne "den rette" og mange kvinner sliter også med å finne "den rette". Det er jo om lag like mange heterofile kvinner som blir sammen med menn, som det er menn som blir sammen med dem. Noen kvinner får seg ikke mann fordi de stiller skyhøye krav, noen menn får seg ikke kvinne av samme grunn. 

Anonymkode: 3fd5a...348

Jeg tror de fleste kvinner kunne skaffet seg en kjæreste i løpet av en ukes tid, men tror mange ikke "ser" de som de opplever som mindre attraktive.

Anonymkode: 9e67c...b59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de fleste kvinner kunne skaffet seg en kjæreste i løpet av en ukes tid, men tror mange ikke "ser" de som de opplever som mindre attraktive.

Anonymkode: 9e67c...b59

Jeg har vært singel i 5 år, jeg faller for personlighet og ikke utseende. Og dater menn som blir sett på som mindre pene og. Men problemet er at, de fleste menn på nettdatingsider er bare ute etter sex. Så jeg finner ikke kjæreste. For det å finne en mann, med en flott personlighet, som vil ha et seriøst forhold til meg, som jeg og faller for. Det er ikke enkelt.

Anonymkode: 33516...4d8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle har jo ansvar for sine valg av partnere. Min forrige partner var definitivt ikke for meg i det hele tatt så jeg tok valget og gikk! Og det er jo det folk gjør. Man prøver og feiler. Noen feiler mange ganger, mens andre treffer blink fort. Mange sliter med å finne "den rette" - de har nok vært borti en del folk som ikke passer med dem, folk som har virket rett og så har de sviktet dem på et eller annet vis. Det er lov å klage! 

Er ikke alltid like lett å velge rett partner. Kan ta tid! 

Anonymkode: 13f4e...ca4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...