Gå til innhold

Har utenomjordiske besøkt jorden?

Gjest GreenSky

Besøk av aliens?  

1. 1. Besøk av aliens?

• Ja - klart det!
      19
    • Nei, herregud for noe tull!
      8

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Dersom man skal snakke om sannsynligheten for at det FINNES liv der ute' date=' så er det rett og slett VELDIG usannsynlig å tro at vi er de eneste, med tanke på hvor mange stjerner og galakser det finnes. [/quote']

Å tro at det finnes noe mer der ute, er noe helt annet enn å tro at vi noensinne vil få vite det.

Mesteparten av universet består av ingenting. Det er mye ingenting mellom oss og andre som er like eller enda mer intelligente enn oss.

Sannsynligheten for å finne ingenting er dermed større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky

Kjenner jeg deg? Du virker kjent. :)

Men uansett, for å forklare hva du mener, må du definere 'ingenting'. Ingenting eksisterer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kjenner jeg deg? Du virker kjent. :)

Men uansett, for å forklare hva du mener, må du definere 'ingenting'. Ingenting eksisterer ikke.

Si to-tre atomer par tusen en eller annnen ting. Altså tomrom - vakuum.

Universet er vel som mikrokosmos. Zoomer du inn i kroppen din vil du til slutt se at du for det meste består av tomrom - tomrom mellom atomkjerner og elektroner. Vi står på et slikt atom, og av alle andre atomer der ute, tror vi nok at det står noen på noen av dem og, men det er så mange av dem som det ikke står noen på, så sannsynligheten for å treffe på dem det er noen på, er liten. Nesten lik null. Iallfall i det lille tidsperspektivet vårt.

Det hadde nesten vært mer betryggende å vite at det ikke var noen der ute, enn å vite at det er noen, men at vi aldri vil få se dem.

Har lagt igjen noen titusen meldinger her inne før. Blir som regel skjelt ut på grunn av nicket mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Tommern. Har sett gjesteinnleggene dine av og til.

Joda, jeg skønner hva du mener. Men her tenker du logikk, mens jeg drømmer. :)

Det hadde nesten vært mer betryggende å vite at det ikke var noen der ute, enn å vite at det er noen, men at vi aldri vil få se dem.

Jeg lever i en urokkelig tro at vi en dag vil få se dem. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda, jeg skønner hva du mener. Men her tenker du logikk, mens jeg drømmer. :)

Drømmer er viktig for visjoner, men drømmer som ikke tar utgangspunkt i noe logisk blir bare illusjoner - de forblir drømmer. Ikke at det er noe galt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, for de av dere som har lyst til å gjøre en strukturert gjentning kan drakes ligning benyttes:

N* x fs x fp x ne x fi x fc x fl = N

Der:

N* - antall stjerner i Melkeveien (eller en annen galakse)

fs - fraksjonen av sol-like stjerner

fp - fraksjonen av stjerner med planeter

ne - planeter i stjernens «beboelige sone»

fi - fraksjonen av beboelige planeter hvor liv oppstår

fc - fraksjonen av planeter med liv hvor intelligent liv oppstår

fl - prosentandel av en planets livstid hvor det finnes intelligent liv med kommunikasjonsmetoder over interstellare distanser

N endelig antall sivilsasjoner i melkeveien/galaksen med kommunikasjonsmuligheter

Personlig stemte jeg ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er jo en alien, enten dere tror meg eller ei...

Så egentlig skjønner jeg ikke spørmsmålet, men det er jo mitt problem, trodde dere visste at vi var her, blant dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Å tro at det finnes noe mer der ute, er noe helt annet enn å tro at vi noensinne vil få vite det.

Japp, med tanke på avstander så er det fryktelig liten sannsynlighet for å finne så masse, men å tro at det ikke finnes noe synes jeg blir veldig korttenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Han tror nok at det finnes noe der ute, men at det er snakk om så kollossale, abnorme, utenkelige avstander, slik at sjansen for at vi skulle komme i kontakt med dem er temmelig liten. Og det er så. Men, det betyr ikke at det ikke er umulig. En gang... Bare vent. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

av og til tenker jeg på det med de atomene i kroppen vår.. da får jeg helt angst, kan sitte på cafè med venner, og plutselig komme med et utbrudd:

"Herregud jeg er jo bare en haug med ingenting!!!! Æææææsj!!"

Vennene mine sier jeg er rar og tenker på mye rart..men det ER jo sant da, det med atomene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...