FantasDick Skrevet 22. mars 2017 #1 Skrevet 22. mars 2017 Føler meg ikke klar for "barneforumet" så spør her, jeg. Hun er 18 mnd gammel og vi vurderer dyne og pute til henne. Nå sover hun i sprinkelseng med nattpose og et kosedyr (som hun ikke koser med) og vi ser at hun romsterer en del (har kamera), men ligger forsåvidt på rett plass i hodeenden. Tidligere sov hun i hele senga. Tror hun er fornøyd oppi der, men ser jo litt stakkarslig ut med bare den lille ungen oppi den tomme senga? Hvordan gjorde dere dette? Hvilken pute er det som gjelder for de små? Andungen? Vi har Andungen dyne og er fornøyd med den.
Essie_ Skrevet 22. mars 2017 #2 Skrevet 22. mars 2017 Vi kuttet nattposen i vinter til vår da 22 mnd gamle datter. Har fått andungen dyne og pute. Kjøpte 100x140 for at den skulle "dekke" uansett. De første ukene var det mye romstering med både dyne og pute, men oftere og oftere sovner hun nå på puta med dyna over seg. Det er også sjelden hun havner oppå dyna om natten nå. Jeg trodde avvenningen fra nattposen skulle bli mye "verre". Men hun var vel selv ganske lei den fordi den begrenset henne litt. Så i starten etter å ha kuttet den ut var det mye dans og hopping i senga.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2017 #3 Skrevet 22. mars 2017 Vår på snart 2,5 har fortsatt ikke pute. Han sover som regel på magen så jeg er usikker på når vi skal begynne med pute egentlig. Dyne sparker han av seg så vi kler han i en god pysj og har det ikke altfor kjølig på rommet. Aner ikke når dyna kommer til å holde deg på plass, ligger alltid i en krøll nederst i sengen om morgenen. Vår romsterer også en del, men ligger "riktig" vei med hode. Anonymkode: 18cae...68c
Essie_ Skrevet 22. mars 2017 #4 Skrevet 22. mars 2017 Hehe.. Dumt å skryte av at ting går bra. I dag hadde hun tatt av både dynetrekk og putetrekk før hun sovnet, og lå med hodet feil vei i senga (vi har hevet hodeenden pga forkjølelse), med hodet helt under dyna... Hun har forresten pysj med fot i ullfrotté fra nøstebarn, så hun holder seg ganske varm uansett. 18 grader i rommet.
Minlillelykke Skrevet 23. mars 2017 #5 Skrevet 23. mars 2017 Vår på 2 år bruker junior dyne og en lav voksen pute, han koser seg veldig med puta si😊 Begynte nok litt for sent med pute, da vi ser han sover roligere nå
Lumos Skrevet 26. mars 2017 #6 Skrevet 26. mars 2017 Vår begynte med pute når hun var 11 mnd Hun sovnet ikke før hun fikk ligge oppå dyna i fotenden, så det var akkurat som hun trengte å kose eller gnure hodet nedi noe, hehe. Hun har sovet roligere etter hun fikk pute. Ligger stort sett alltid på riktig plass i senga. Vi har sprinkelsengdyne og juniorpute.
FantasDick Skrevet 26. mars 2017 Forfatter #7 Skrevet 26. mars 2017 Ok, nå har vi kjøpt pute, men vi har ikke lagt den i senga hennes enda, haha! Vi kommer vel til å prøve ganske snart så blir vi sikkert sittende å følge med på kameraet hvordan det går. Hønemor og -far her!
lunamuna Skrevet 26. mars 2017 #8 Skrevet 26. mars 2017 Har ikke brukt pute til noen av mine før de har etterspurt en. 4 åringen begynte med pute for omkring et år siden. Først fikk hun en sånn flat sak, og nå har hun funnet ut at hun vil ligge høyere og sover på både den flate puta, samt en sånn tykk, myk hjertepute. Av og til to av dem... Min halvannetåring slapp unna nattposen fra og med i går natt, ettersom det nå er såpass mildt i været og derfor ikke så kaldt på rommet hennes, at det ikke er noen krise om hun sparker av seg dyna. Har selvfølgelig "onepiece" pysj, så ikke magen blir bar, i det minste. Gikk helt fint natt til i dag, men umulig for meg å si om hun sov med eller uten dyne... Jeg la dynen på henne før jeg la meg, så var jeg ikke inne hos henne før hun våknet igjen til morgenen, oppreist i sengen. Hun får ikke pute før hun etterspør en, som de andre ungene (kan ikke huske når de eldste begynte med pute, men mener det også var i 3 årsalderen).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå