Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, Bolla2 skrev:

Alle spørsmålene om: Kan jeg strikke marius med rundfelling til mann?

Spør den som skal ha den isteden!

Personlig syns jeg ikke rundfelling er fint hverken til menn eller kvinner, kan til nød gå ann på små barn.

Ang det siste er vi uenige, da jeg syns rundfelling er fint uansett. Men jeg syns også enten man kan spørre mottakeren, som du sier, evt stole på egen dømmekraft. Det gjelder masse andre ting også, som om det er mulig å strikke noe annet enn blått og grått til gutter: ja, det går an! Jeg syns generelt mange har for mange begrensninger i valg av strikketøy. Derfor ender man jo med alle disse like prosjektene man kan se på fb.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.5.2018 den 11.18, Dorey skrev:

De fantasidraktene er dritstygge, rett og slett.

Det florerer av dem inne på "Vi sygale".

 

Åh, så deilig å se at det ikke bare er jeg som har fått nok av gamle duker og gardiner pyntet med søljer og dilldall!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dorey
7 timer siden, Buzzi skrev:

Åh, så deilig å se at det ikke bare er jeg som har fått nok av gamle duker og gardiner pyntet med søljer og dilldall!

Hehe, nei tror vi er fler ;)

Og jeg spyr av de dritstygge Runi-klærne og... og at alle skal lage det samme. OG den heftige eksponeringen av unger noen der inne driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Hagegruppenytt: Spis det!

Nå begynner jeg for alvor å bekymre meg over kostholdet til disse hagemenneskene. Nå som ramsløken er historie har de gått over til nye beitemarker, bokstavlig talt. Det er sesong for ugresstråder i gruppene og svaret er, uavhengig av ugress: Spis det! Skvallerkål er sunt, brennesle er godt i suppe, geitrams er godt i te og når du har laget tinktur av kjerringrokken kan du lage oppvaskbørste av stilkene. Til og med løvetann kan spises. Når jeg tar en titt på bestanden av nevnte ugress utenfor vinduet tenker jeg at kostholdet må bli noe ensidig, hvis alt skal spises. Kanskje de sper på med brunsnegler for proteinets skyld? Hvorfor stri med kjøkkenhage, sier jeg bare....

Anonymkode: a567d...dcd

Løvetann-te er kjempegodt

Anonymkode: cbb41...cdc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle kjerringer som setter seg til dommer over andres svar i en tråd og er langt mer ufyselige enn den de kritiserer for å ha svart ærlig og rederlig. Noen er gjengangere når det gjelder å påta seg oppdragelsesrollen. 

Anonymkode: b2ac4...d34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hagegruppenytt:

Nå begynner medlemmene å bli lei av gjentagelser. Det er daglig flere innlegg om samme ting; maur, løvetann og kattebæsj osv, de etterlyser bruk av søkefunksjonen. Jeg er hjertens enig, hva med at alle de leie medlemmene også bruker denne, så slipper vi utallige innlegg hver dag om hvor lei de er av folk som ikke kan bruke søkefunksjonen?

 

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"følger"

 

"jeg har fått denne i posten *bilde av hudpleie dings*, så noen anbefalte den. Hva gjør den og hvordan skal den brukes?" 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen mer av dette garnet? Bilde av magebånd og en minimalistisk trådbit. Kan noen anbefale meg en luper :ler2:

Anonymkode: 7d7f7...11d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Har noen mer av dette garnet? Bilde av magebånd og en minimalistisk trådbit. Kan noen anbefale meg en luper :ler2:

Anonymkode: 7d7f7...11d

Ja og så de med bare et nøste, uten bånd og nummer som skriver at den er en slags rosa/beige :ohmy: Lurer på om de får tak i garn på denne måten.

Anonymkode: ed626...14f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en sykt morsom tråd!! 

Det som irriterer meg mest er at mange tror at en håndarbeids/hobbyside på facebook er plassen for salg av overprisede grytekluter, sokker, kjøkkenkluter, glassbrikker og andre enkle og lite tidkrevende prosjekter. Hvis strikkeinteresserte folk vil ha nye grytekluter så lager de seg vel et par selv, fremfor å kjøpe noen andre har laget til 200,- +evt porto... 

Anonymkode: 99877...099

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

For en sykt morsom tråd!! 

Det som irriterer meg mest er at mange tror at en håndarbeids/hobbyside på facebook er plassen for salg av overprisede grytekluter, sokker, kjøkkenkluter, glassbrikker og andre enkle og lite tidkrevende prosjekter. Hvis strikkeinteresserte folk vil ha nye grytekluter så lager de seg vel et par selv, fremfor å kjøpe noen andre har laget til 200,- +evt porto... 

Anonymkode: 99877...099

Haha ja, og så er det de som gjerne vil kjøpe noe noen har lagt ut bilde av der det står klart og tydelig at "denne genseren laget jeg til søsteren min sin bursdag", de vil gjerne betale langt under normalt også. Elsker disse fb gruppene, så god underholdning :fnise:

Anonymkode: ed626...14f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha ja, og så er det de som gjerne vil kjøpe noe noen har lagt ut bilde av der det står klart og tydelig at "denne genseren laget jeg til søsteren min sin bursdag", de vil gjerne betale langt under normalt også. Elsker disse fb gruppene, så god underholdning :fnise:

Anonymkode: ed626...14f

Litt avsporing, men det er tydeligvis ikke helt enkelt å lese bildetekster! På en av de lokale nyhets-/skravlesidene er det mange som legger ut bilde hvis katten deres forsvinner. HVER gang er det noen som svarer at de gjerne vil ha katten som skal omplasseres... :murvegg:Folk som ikke klarer å lese en linje eller to under et bilde (Katt savnet, forsvant fra xxx den nn.mm.2018. Har noen sett den?) burde vel i utgangspunktet diskvalifiseres fra å ha dyr... 

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Ullvott skrev:

Litt avsporing, men det er tydeligvis ikke helt enkelt å lese bildetekster! På en av de lokale nyhets-/skravlesidene er det mange som legger ut bilde hvis katten deres forsvinner. HVER gang er det noen som svarer at de gjerne vil ha katten som skal omplasseres... :murvegg:Folk som ikke klarer å lese en linje eller to under et bilde (Katt savnet, forsvant fra xxx den nn.mm.2018. Har noen sett den?) burde vel i utgangspunktet diskvalifiseres fra å ha dyr... 

 

Når mange ikke klarer å lese eller oppfatte reglene for hva de kan poste i ei gruppe, hvordan skal de da forstår annen tekst? 

Mange svarer i hytt og pine så en annen leser blir direkte flau over deres dumskap. 

Anonymkode: 7d7f7...11d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så lei isse fruktnettene! Hadde de nå enda vært litt kreative, fine, annerledes... Alle er jo helt like! Eller, det finnes de med variasjoner selvsagt, da snakker jeg helst om de med så store masker at alt mindre enn en appelsin kommer til å falle ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monstrum skrev:

Er så lei isse fruktnettene! Hadde de nå enda vært litt kreative, fine, annerledes... Alle er jo helt like! Eller, det finnes de med variasjoner selvsagt, da snakker jeg helst om de med så store masker at alt mindre enn en appelsin kommer til å falle ut...

Enig, og når trenger man egentlig et FRUKTNETT? Er det noen som noensinne har sett et fruktnett i bruk? Er det meningen at de skal brukes i stedet for de tynne plastposene i fruktdisken, eller er det annen "frukttransport" som er ment?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ti10 skrev:

Enig, og når trenger man egentlig et FRUKTNETT? Er det noen som noensinne har sett et fruktnett i bruk? Er det meningen at de skal brukes i stedet for de tynne plastposene i fruktdisken, eller er det annen "frukttransport" som er ment?

Er vel ment som platerstatning ja..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går var jeg så dum at jeg la inn et spørsmål på en av strikkesidene. Jeg var veldig spesifikk på hva jeg var ute etter, syns jeg selv. Selvsagt får jeg MASSE tips om ting som ikke er i nærheten av å ligne på det jeg er ute etter.
Når jeg vil ha tips om en enkel genser i glattstrikk, med raglan og uten mønster, da trenger jeg ikke tips om kofter med isydde armer og masse mønster! Det er noe helt annet, folkens!
Blåste ut litt frustrasjon til gubben, men han minte meg på at det var jeg som var dum som i det hele tatt trodde jeg skulle få noen relevante tips på en slik gruppe på Facebook...noe han selvsagt har helt rett i.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Angelheart2 said:

I går var jeg så dum at jeg la inn et spørsmål på en av strikkesidene. Jeg var veldig spesifikk på hva jeg var ute etter, syns jeg selv. Selvsagt får jeg MASSE tips om ting som ikke er i nærheten av å ligne på det jeg er ute etter.
Når jeg vil ha tips om en enkel genser i glattstrikk, med raglan og uten mønster, da trenger jeg ikke tips om kofter med isydde armer og masse mønster! Det er noe helt annet, folkens!
Blåste ut litt frustrasjon til gubben, men han minte meg på at det var jeg som var dum som i det hele tatt trodde jeg skulle få noen relevante tips på en slik gruppe på Facebook...noe han selvsagt har helt rett i.

:fnise: Haha huff synes synd på deg, jeg har ikke laget noen innlegg i gruppene på FB fordi jeg er redd for at jeg får en hel haug med ubrukelige svar eller beskjed om å rekke opp alt og starte på nytt om jeg spør om rød eller gul passer best.

Om du vil ha en helt enkel raglangenser så kan du bruke et av europris sine gratismønster og la være å strikke mønsteret :) f.eks tilla raglangenser.

Anonymkode: ed626...14f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Angelheart2 skrev:

I går var jeg så dum at jeg la inn et spørsmål på en av strikkesidene. Jeg var veldig spesifikk på hva jeg var ute etter, syns jeg selv. Selvsagt får jeg MASSE tips om ting som ikke er i nærheten av å ligne på det jeg er ute etter.
Når jeg vil ha tips om en enkel genser i glattstrikk, med raglan og uten mønster, da trenger jeg ikke tips om kofter med isydde armer og masse mønster! Det er noe helt annet, folkens!
Blåste ut litt frustrasjon til gubben, men han minte meg på at det var jeg som var dum som i det hele tatt trodde jeg skulle få noen relevante tips på en slik gruppe på Facebook...noe han selvsagt har helt rett i.

Det du evt kan gjøre, er å finne oppskrift på en mønstret genser med raglanfelling og strikke den i ensfarget garn. Det har jeg gjort mange ganger :phaedra:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.6.2018 den 9.44, Angelheart2 skrev:

I går var jeg så dum at jeg la inn et spørsmål på en av strikkesidene. Jeg var veldig spesifikk på hva jeg var ute etter, syns jeg selv. Selvsagt får jeg MASSE tips om ting som ikke er i nærheten av å ligne på det jeg er ute etter.
Når jeg vil ha tips om en enkel genser i glattstrikk, med raglan og uten mønster, da trenger jeg ikke tips om kofter med isydde armer og masse mønster! Det er noe helt annet, folkens!
Blåste ut litt frustrasjon til gubben, men han minte meg på at det var jeg som var dum som i det hele tatt trodde jeg skulle få noen relevante tips på en slik gruppe på Facebook...noe han selvsagt har helt rett i.

Du kan både stenge og slette din egen tråd på facebook, om du ikke alt vet det da? 

Anonymkode: 70669...145

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...