Gå til innhold

En skikkelig sur og negativ tråd om ting som irriterer grenseløst på hobbygrupper på facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som tør å inngå veddemål om hvor mange innlegg vi får fra de som reiser på påsketur med masse garn for å begynne på en ny genser, men som har glemt igjen mønsteret hjemme? :fnise: 

Anonymkode: aba57...112

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som tør å inngå veddemål om hvor mange innlegg vi får fra de som reiser på påsketur med masse garn for å begynne på en ny genser, men som har glemt igjen mønsteret hjemme? :fnise: 

Anonymkode: aba57...112

Så allerede i helga i Koftegruppa at det var noen som var dratt på påsketur med garn og uten mønster. Men så også at administratorene la ut at deling av betal-oppskrifter ikke var tillatt, samt kommenterte dette i de gjeldende postene. Likevel, vedder en hundrelapp på at det kommer i hvert fall ti slike "HJELP! Er dratt på hytta og har glemt oppskrifta hjemme"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som tør å inngå veddemål om hvor mange innlegg vi får fra de som reiser på påsketur med masse garn for å begynne på en ny genser, men som har glemt igjen mønsteret hjemme? :fnise: 

Anonymkode: aba57...112

Vurderte å legge ut tråd i et par grupper på torsdag/fredag :P "ALLE SOM SKAL PÅ FERIE - HUSK OPPSKRIFT!" :P 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Titania skrev:

Vurderte å legge ut tråd i et par grupper på torsdag/fredag :P "ALLE SOM SKAL PÅ FERIE - HUSK OPPSKRIFT!" :P 

Gjør det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Titania skrev:

Vurderte å legge ut tråd i et par grupper på torsdag/fredag :P "ALLE SOM SKAL PÅ FERIE - HUSK OPPSKRIFT!" :P 

Det ble gjort av adm. I koftegruppa. Det ble også gitt beskjed om at å dele hele eller deler av mønster ikke er lov på grunn av opphavsrett. Så går det knapt en time. Nytt innlegg, kan noen hjelpe, glemte mønsteret hjemme.....skal bare ha opplegget til Marius kofte i Sisu..... og hjelperne iler til deler både det ene og det andre. Snakk om å ha respekt for andres opphavsrett (strengeste på dette er vel nettopp Marius) og ikke minst klare å følge gruppas regler. 

Koftegruppa med sine 106 000 + medlemmer er blitt for stor. I tillegg kommer det folk inn som ikke leser regler og heller ikke vet hvordan de leter etter noe så enkelt som Nancykofta eller Gretekofta. Når folk heller ikke klarer å dele maskeantallet på antall masker de skal felle, så er det jammen godt gjort at de klarer å holde i to strikkepinner, og enda bedre gjort at de får til noe med garn og pinner...:regler:

Anonymkode: e8bf9...10c

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snart pallemøbelsesongen i gang.. Kjenner meg allerede oppgitt over alle pallebord, pallesofaer, pallestoler, palledaybeds, palleutekjøkken, pallefjas og pallemas som skal deles bilder av.. Gjerne i skrikende farger og med bohemske puter.. Samt disse kabeltromlene som brukes til alskens... Så leeeei... Finn på noe nytt... 

Anonymkode: e8857...d9f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er snart pallemøbelsesongen i gang.. Kjenner meg allerede oppgitt over alle pallebord, pallesofaer, pallestoler, palledaybeds, palleutekjøkken, pallefjas og pallemas som skal deles bilder av.. Gjerne i skrikende farger og med bohemske puter.. Samt disse kabeltromlene som brukes til alskens... Så leeeei... Finn på noe nytt... 

Anonymkode: e8857...d9f

Den hadde jeg glemt. 

Ingen ser ut til åse at mange tromler er fulle av både råtesopp og muggsopper. Og set drar folk i hus. God fornøyelse. 

Anonymkode: e8bf9...10c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå enig! Måtte bare melde meg ut av disse fb-gruppene fordi det vrengte seg i magen. Instagram er tusen ganger bedre når det kommer til inspirasjon. 

Denne syntes jeg var en gjenganger da klompelompe kom:

"Hva er fordelen med å strikke gensere ovenfra og ned?" Og så hundrevis av kommentarer om hvorfor ovenfra og ned var feil av typen "har alltid strikka nedenfra og derfor er det feil". 

Tydelig at 50+ og folk som har studert livets harde skole dominerer der inne... 

Anonymkode: ea927...a99

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting. Største hobby hos mange er nok shopping, og ikke sying, strikking, osv. For hvor mye garn og stoff det kjøpes, kjøpes bare for å samle. Jeg ble med i Norsk bæregruppe for lenge, lenge siden. Der kjøper folk sinnsykt dyre bæresjal, gjerne fra utlandet, så det kommer også frakt, toll og moms. Vi snakker 4-5 tusen liksom, og ihvertfall 2. Så bruker det det i et halvt år, og oj da, ungen har vokst, sjalet brukes ikke lengre, så den skal vi selge. Og gjerne til den samme pris det ble kjøpt for, sammen med frakt, moms, og toll. Never mind at ungen har spydd i det et par ganger, det ble brukt i fjør og ved bål, og til og med familiens hus har vært bært i denne - bare for gøy. Neida, her skal vi ta nypris. :fnise: Trodde det var bæresjal-fenomen, men neida, ser nå at det er sånn overalt, i barnevogn-gruppa, i sy-gruppa, i tøybleie-gruppa. De samme mødre prøver å selge brukte barnevogner til 80% av nypris,  selge ti år gamle symaskiner til omtrent det de betalte for den, selge sine enorme stoff lagere dyrere enn de stoffene koster i nettbutikk nå, selge godt brukte tøybleier til omtrent nypris osv. Hva er det med folk. 

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. den ble brukt i FJØS og familiens HUND. autokorrekt. :( 

Anonymkode: ec952...871

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gruppa «kalkmaling». Mange av medlemmene skulle ikke hatt lov til å kjøpe kost og maling. De ødelegger mere enn de fikser. Grøss og gru. 

Anonymkode: 81d52...df3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

.. den ble brukt i FJØS og familiens HUND. autokorrekt. :( 

Anonymkode: ec952...871

Og jeg som ble så imponert over at sjalet var så sterkt! :fnise:  Og så var det bare en hund og ikke et hus, jaja..

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg må bare....

Og hvorfor må jeg? 

Jo, nå er det påan igjen på facebook med Vendelakofte, en spør etter bilder av nevnte kofte, og folk legger ut bilder, i mengder, av Haukelikofter/gensre. De begriper ikke forskjellen på den kofta Vendela har designet, og Haukelikofta Vendela K. Hadde på seg på kjendis farmen.  :alice:

Hvor "hjernedød" kan folk bli? (Håper jeg blir utestengy fra nettet om jeg blir så hjernedød...)

Anonymkode: e8bf9...10c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud så lei jeg er av at hver eneste gang en strikket genser dukker opp på tv'en, mases det om oppskrift

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
1 time siden, Honey Dew skrev:

Herregud så lei jeg er av at hver eneste gang en strikket genser dukker opp på tv'en, mases det om oppskrift

Jepp. Nå om dagen kappes det mellom "Trenger oppskrift på denne!" - gjerne med et uklart bilde av en TV-skjerm - og "Takk for medlemskapet". For svarte, svingende - det er ei FB-gruppe, ikke Frimurerlosjen :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg meldte meg inn i diverse hagegrupper i vinter. Til å begynne med syntes jeg det var koselig og inspirerende. Mange kjempefine bilder av fjorårets hager etterfulgt av håp om en kort vinter. I store deler av landet har vinteren vært alt annet enn kort og frustrasjonen skinner veldig igjennom hos mange av brukerne. Makan til tone på enkelte. Det er fryktelig mange eksperter der inne som vet at deres metode er den eneste riktige, og de er ganske nebbete i tonen om noen gjør ting på en annen måte. Selv tør jeg ikke å legge ut noe som helst, selv om jeg sitter inne med mange gode råd da jeg både har utdannelse og jobber innenfor faget. Jeg takler ikke å bli sablet ned av bedrevitere.

Ta tomater, for eksempel: Det blir tomater selv om du ikke sår de 14. februar kvart over fire, bruker plantelys fra Nelson og kun gjødsler med Superba. Det er tomater, liksom, de spirer i kjøleskapet hvis du glemmer dem der for lenge. Jeg lurer på hvor mange nybegynnere som har gitt opp i startgropa på grunn av disse gruppene.

Og hva er greia med alle blodbegrene? Er det hobbygartnerens svar på Luthepus-genseren?

I går toppet det seg da to forskjellige brukere på samme dag hadde spørsmål om uønskede katter i hagen. Jeg er enig i at søkefunksjonen er en fin ting, men altså, for noen svar! De personangrepene fikk nok tøffere mennesker enn meg til å sove dårlig i natt! Og det er overraskende mange som synes dyremishandling og kattedrap er helt akseptabelt. Noen vil sågar utrydde katten som art. Jeg skjønner at man blir hissig når man diskuterer med slike mennesker, men løsningen er ikke trusler og oppfordring til vold. Herregud, jeg lurer på hva slags naboforhold disse menneskene har....

Håper det blir bedre når snøen forsvinner og det ikke lenger er fare for nattefrost og disse menneskene får brukt opp litt energi i hagen sin.

Anonymkode: a567d...dcd

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er med i interiør grupper å hater disse "slett hvis det ikke passer i gruppa"... Hvordan få ren Micro ovn?  Etc. 

Spør i en passende gruppe,  eller bruk google!! 

 

Anonymkode: 86579...bce

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.4.2018 den 23.31, Lafemmemauvaise skrev:

Jepp. Nå om dagen kappes det mellom "Trenger oppskrift på denne!" - gjerne med et uklart bilde av en TV-skjerm - og "Takk for medlemskapet". For svarte, svingende - det er ei FB-gruppe, ikke Frimurerlosjen :balltre:

:sjokkert:

Kan noen ha gått inn feil dør? 

(Vennligst sett opp skilt med veiledning til frimurerlosjen.)

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 18.51, AnonymBruker skrev:

Er med i interiør grupper å hater disse "slett hvis det ikke passer i gruppa"... Hvordan få ren Micro ovn?  Etc. 

Spør i en passende gruppe,  eller bruk google!! 

 

Anonymkode: 86579...bce

Vask hver gang du vasker komfyren og en ekstra gang etter at du har sølt da, for svarte svingende :raven:

Anonymkode: c0b26...0ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hobby og inspirasjon er en gruppe jeg undrer meg over. De lager mye ræl som de prøver å selge til ågerpris på messer. Når de ikke får solgt det legger de ut alt til salgs på gruppa. Admin er en historie for seg selv, ikke minst med sine rasistiske "vitser".

Anonymkode: ceba1...b8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...