Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går kveld opplevde jeg at jeg ikke kunne gå, det dunket i øret og hodepine. Jeg sovnet etter hvert, men har blødd fra øret oppdaget jeg når jeg stod opp. Med dunking i øret mener jeg som en puls i øret /hodet. Men, jeg klarte løfte armene og tviler på at det var slag. Familien mente jeg bør kontakte legevakta, men jeg har ikke lyst og har ikke utringing på  mobilen. Føler meg sliten. Noen som vet hva disse symptomene betyr? .  

Anonymkode: 356a6...0fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke utrigning på mobilen?

Anonymkode: e169e...d0f

• Liker 1
Skrevet

Kom deg til legen med en gang, du får ingenting ut av å sitte på KG. Jeg vet ikke hva du mener med å ikke klare å gå, men er det tilfellet så høres dette virkelig ikke bra ut. Jeg er helsepersonell hvis det er av betydning. 

• Liker 1
Skrevet

Når du opplevde dette, kunne du da smile og snakke normalt (i tillegg til å løfte armene over hodet)? 

Uansett burde du ringe legen og fortelle om situasjonen. Det er ikke normalt å blø ut av øret. Kan være du f.eks. har sprukket trommehinnen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Auroraborealiset skrev:

Kom deg til legen med en gang, du får ingenting ut av å sitte på KG. Jeg vet ikke hva du mener med å ikke klare å gå, men er det tilfellet så høres dette virkelig ikke bra ut. Jeg er helsepersonell hvis det er av betydning. 

Jeg kan gå nå, men ikke i går kveld. Føler meg trett. Men er det tegn på slag? Jeg har legeskrekk, og har ikke lyst å kontakte dem selv om jeg er klar over at det er riktig å gjøre.

3 minutter siden, Moonwalker skrev:

Når du opplevde dette, kunne du da smile og snakke normalt (i tillegg til å løfte armene over hodet)? 

Uansett burde du ringe legen og fortelle om situasjonen. Det er ikke normalt å blø ut av øret. Kan være du f.eks. har sprukket trommehinnen.

Jeg kunne løfte armene, men prøvde ikke løfte de over hodet. Jeg vet ikke om jeg kunne snakke, var alene når det hendte. Tror ikke trommehinnen er sprukket siden jeg ikke fysisk rørte ørene med for eksempel bomullspinne. Kan den sprekke uten videre.

Ts

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan gå nå, men ikke i går kveld. Føler meg trett. Men er det tegn på slag? Jeg har legeskrekk, og har ikke lyst å kontakte dem selv om jeg er klar over at det er riktig å gjøre.

Jeg kunne løfte armene, men prøvde ikke løfte de over hodet. Jeg vet ikke om jeg kunne snakke, var alene når det hendte. Tror ikke trommehinnen er sprukket siden jeg ikke fysisk rørte ørene med for eksempel bomullspinne. Kan den sprekke uten videre.

Ts

Du har ikke "lyst" til å kontakte legen din selv om det står om livet? Hvis det er slag, kan du i verste fall ende opp i rullestol og talevansker resten av livet eller miste livet. Jeg kjenner en person som fikk et slag og vedkommende ligger nå på sykehjem uten å kjenne igjen sine nærmeste.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

RING LEGE NÅ! Blør man fra øret skal man ringe! 

Og det der tullet om å løfte armene over hodet og smile skal du ikke ta for god fisk. Jeg tilbragte en hel dag sammen med min far, mens han hadde flere hjerneblødninger uten å merke noe, han hadde litt vondt for å røre på en fot, men snakket, smilte fint og løftet armene uten problem (jeg sjekket nemlig). Så vi trodde det ikke var slag, neste dag var han (varig) lam. 

Kan du ikke få noen andre til å ringe for deg? Familiemedlem eller venn, Du trenger ikke ringe selv. 

Anonymkode: 6c61b...b56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg ikke noe på. Så tafatte går det virkelig ikke ann å være. Om du er så dum så burde virkelig familien din ta ansvar og få deg til legen. 

Anonymkode: d0794...dce

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke noe på. Så tafatte går det virkelig ikke ann å være. Om du er så dum så burde virkelig familien din ta ansvar og få deg til legen. 

Anonymkode: d0794...dce

Jeg har angst for leger, men skal ringe legevakta så får de vurdere. Men, jeg har sterk og lammende angst. Tror dere legevakta kan komme  hjem til meg?

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har  ingen energi, er trett. Det i går var skremmende, jeg har ikke dødsangst. Har ringt min mor, men som vanlig bagatelliserer hun det meste.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg har  ingen energi, er trett. Det i går var skremmende, jeg har ikke dødsangst. Har ringt min mor, men som vanlig bagatelliserer hun det meste.

Ts

Hvis du har angst for leger, så kanskje det kunne hjulpet å fått en støttekontakt, som kunne tatt slike telefoner for deg. Ring kommunen og be om hjelp. 

Anonymkode: 6c61b...b56

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Så få en venn til å bli med deg. Er du mer redd leger en for ditt eget liv?? Det å blø ut sv øret er IKKE normalt! Hva mener du egentlig vi skal si når du skriver sånne ting? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, HappyWaffle skrev:

Så få en venn til å bli med deg. Er du mer redd leger en for ditt eget liv?? Det å blø ut sv øret er IKKE normalt! Hva mener du egentlig vi skal si når du skriver sånne ting? 

Jeg skal på legevakta. Men er dette et tegn på drypp/slag?

Ts

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har angst for leger, men skal ringe legevakta så får de vurdere. Men, jeg har sterk og lammende angst. Tror dere legevakta kan komme  hjem til meg?

Ts

Nei

Gjest HappyWaffle
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Jeg personlig tror ikke det. Men det kan være noe i øret som skulle vært sjekket. I øret er det mye nerver og annet som kan påvirke både balansen og mye annet. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Blod fra øret er ikke tegn på slag. Slapp av!
Ta turen til legevakta likevel, få å få en sjekk. Lykke til!

Anonymkode: c81a8...0af

AnonymBruker
Skrevet

Det høres jo ut som om det er noe med øret ditt, da kan man blir svimmel, dårlig balanse og det er vondt! En legesjekk er lurt.

Anonymkode: 30fb2...012

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjon om trolling og svar til dette.

Nori, mod

Skrevet

Hvordan går det, TS? Håper du tok turen til legevakten. Balanse og tretthet høres ikke bra ut. Å ikke klare å gå er noe ikke bør tulle med. 

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
På ‎22‎.‎03‎.‎2017 den 20.37, sweety pie skrev:

Hvordan går det, TS? Håper du tok turen til legevakten. Balanse og tretthet høres ikke bra ut. Å ikke klare å gå er noe ikke bør tulle med. 

Jeg dro aldri til legen, og i går opplevde jeg å bli plutselig nummen i høyre hånd og tunga mens jeg stod i dusjen. Har opplevd nummenhet i tunga par ganger før. Synet ble også forstyrret i forkant, men ga seg raskt og jeg klarte ikke se tydelig på dataskjermen. Samtidig opplevde jeg en temmelig voldsom forvirring som var skremmende mens jeg satt og leste på nett. Fikk for eksempel problemer med å oppfatte hvem Sylvia Listhaug er selv om jeg var klar over at jeg visste det. Hadde også svak hodepine. I det siste har jeg vært svimmel, men har vært plaget med svimmelhet siden barndommen i forbindelse med virus på balansenerven. I vinter fikk jeg store problemer med å komme meg opp bakken på vei hjem, var kraftløs og redd jeg skulle svime av. Det bedret seg når jeg kom inn og fikk lagt meg ned litt, men det var ikke vanlig svimmelhet. Blodet fra øret tilskriver jeg at jeg har klort meg mens jeg sov selv om det var flere flekker på puta.

Nummenheten og forvirringen ga seg etter en halv time i går kveld, og jeg fikk telefon fra en venninne. Hun ringte nå igjen og oppfordret meg til å dra til lege. Jeg fikk satt opp time på onsdag. Hun var likevel ikke fornøyd og mente jeg bør ringe legevakta i dag. Eksen hennes hadde flere små drypp uten å vite det og han beskrev mye av det jeg har opplevd, med forvirring, nummenhet og hodepine. Jeg har lett for å bagatellisere alt, men forvirringen gjorde meg skremt. Jeg har lovet å ringe legevakta. Takk for svar i denne tråden.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...