Gå til innhold

Bør psykisk utviklingshemmede få lov til å få barn?

tirben

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

En diagnose i seg selv er ikke nok til å miste omsorgen for sine barn. Diagnosen i seg selv er uviktig. Det bvtj ser på er samspill mellom foreldre og barn, samt omsorgsevnen. 

Anonymkode: 93ed3...47d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mari Y skrev:

Jeg tviler faktisk på at man stiller en diagnose bare for å få trygdeytelser. Det høres egentlig litt søkt ut. 

I natasja-saken sto det at de søkte diagnose for å få trygdeytelser. Men de trodde jo antakeligvis at den stemte da. Lite visste de om de korrupte barnevernsansatte (og den godt betalte sleipe legen) som skulle få litt ekstra kronasjer på kontoen om 15-20 år :P

Anonymkode: 77e61...971

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I natasja-saken sto det at de søkte diagnose for å få trygdeytelser. Men de trodde jo antakeligvis at den stemte da. Lite visste de om de korrupte barnevernsansatte (og den godt betalte sleipe legen) som skulle få litt ekstra kronasjer på kontoen om 15-20 år :P

Hvordan i all verden er det barnevernet og legen som er korrupt når Natasha + familie SELV oppsøker lege for å få en diagnose for å få trygdeytelser?! Hvordan får du dette til å lande på at barnevernet er korrupt?! :haar:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, mjauritz skrev:

Du legger ord i munnen på meg, og nekter å svare på hva jeg skriver til deg. Hvis du ikke klarer å holde en diskusjon, så burde du la være å bastant komme med disse bastante løgnaktige påstandene uten noen form for rot i virkeligheten. 

Jeg forventer ærlige svar. Det er urimelig å beskylde en for å legge ord i munnen på en når du nekter å svare for deg. Du støtter et barnevern og nærmest sier at vi skal kun stole på barnevernet og deres samarbeidspartnere. Når du kommer med løgner om barnevernet må du forvente at du får spørsmål og et ønske om at du kommer med saklige og ærlige begrunnelser for dette. Hold deg til diskusjonen. 

Endret av slagelse
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Spiteful skrev:

Hva legges i ordet psykisk utviklingshemmet? Noen som er "født" psyke?

Hvordan er det mulig å ikke vite hva psykisk utviklingshemming er?! Det ligger jo i ordet. Kanskje du burde google, så dumme spørsmål er det egentlig ikke lov å stille. 

Anonymkode: 308d5...668

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En diagnose i seg selv er ikke nok til å miste omsorgen for sine barn. Diagnosen i seg selv er uviktig. Det bvtj ser på er samspill mellom foreldre og barn, samt omsorgsevnen. 

Anonymkode: 93ed3...47d

Bingo. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, mjauritz skrev:

Hvordan i all verden er det barnevernet og legen som er korrupt når Natasha + familie SELV oppsøker lege for å få en diagnose for å få trygdeytelser?! Hvordan får du dette til å lande på at barnevernet er korrupt?! :haar:

Jeg skulle visst brukt ironiflagg. Trodde det var nok med geipemunn. Innlegget mitt var ironisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Natasha visste ikke om diagnosen :) . http://www.tv2.no/a/8258725/

Endret av slagelse
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, Spiteful skrev:

Hva legges i ordet psykisk utviklingshemmet? Noen som er "født" psyke?

Det har ingenting med noens psyke å gjøre. Psykisk utviklingshemning betyr at du er mentalt tilbakestående, at du er mentalt handikappet mao, men ikke mentalt psyk. Det har ulike grader fra lett til dyp, der lett betyr at du mentalt som en 12 åring og dyp som en 3 åring også er det noen grader i mellom. 

Anonymkode: f5794...0f1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2017 den 21.12, tirben skrev:

Nok en barnevernskritisk sak på tv2 i kveld. Denne gang om psykisk utviklingshemmede bør få barn eller bør få beholde barna dersom de blir gravide. Hva synes dere? 

Liker den danske metoden.

Da får de først en baby dokke og om de fikser det så kan de få lov til å få barn

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, slagelse skrev:

Jeg forventer ærlige svar. Det er urimelig å beskylde en for å legge ord i munnen på en når du nekter å svare for deg. Du støtter et barnevern og nærmest sier at vi skal kun stole på barnevernet og deres samarbeidspartnere. Når du kommer med løgner om barnevernet må du forvente at du får spørsmål og et ønske om at du kommer med saklige og ærlige begrunnelser for dette. Hold deg til diskusjonen. 

Du svarer virkelig ikke på spørsmål som blir stilt deg. Ditt hat mot barnevernet gjør tydeligvis at du ikke greier å se motargumenter.  Og så beskylder du andre for ikke å svare på spørsmål????? 

Les: Det var IKKE BARNEVERNET som ga Natasha diagnosen!! Foreldrene hennes ba om en diagnose! Hvorfor skal barnevernet klandres?  1. Hun har en diagnose.  2. Barnevernet mottar flere bekymringsmeldinger.  3. Foreldrene oppholder seg på en institusjon hvor de skal lære seg å ta vare på barna.  Her oppdages det at foreldrene har dårlig samspill med barna.  

Selvfølgelig måtte barnevernet gripe inn!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle visst brukt ironiflagg. Trodde det var nok med geipemunn. Innlegget mitt var ironisk.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Liker den danske metoden.

Da får de først en baby dokke og om de fikser det så kan de få lov til å få barn

Det er i hvert fall helt latterlig. Et barn er ikke baby særlig lenge. Det er når barnet blir større at utfordringene kommer. De aller fleste kan ta seg av en baby og stelle den, det er jo den mentale biten som er krevende, og mer og mer krevende jo eldre barnet blir.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, slagelse skrev:

Natasha visste ikke om diagnosen :) . http://www.tv2.no/a/8258725/

Nei, men du skjønner hvem som har unnlatt å fortelle henne det? De samme som også mottok trygdeytelsene som var grunnen til at diagnosen ble satt. De samme som ikke har gitt lyd fra seg i denne saken og forsvart henne (så vidt jeg har fått med meg).

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig å ikke vite hva psykisk utviklingshemming er?! Det ligger jo i ordet. Kanskje du burde google, så dumme spørsmål er det egentlig ikke lov å stille. 

Anonymkode: 308d5...668

Å herregud gi deg da. Istedenfor åvære frekk så bare la være og svar. Ja jeg er dum, men man kan da ikke noe for at man er dum, kan man? 

Ærlig talt, nei jeg vet faktisk ikke hva det er. Når jeg hører ordet psykisk tenker jeg bare på depresjon, angst og personlighetsforstyrrelser. Jeg kan da ikke vite om det er utviklinghemming??? Når jeg tenker på utviklingshemmet ser jeg for meg DS og folk i rullestol. 

Er det ikke mulig å være litt hyggelig og hjelpe mindre smarte mennesker? Du bare MÅ trykke meg ned???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, asterix skrev:

Det er i hvert fall helt latterlig. Et barn er ikke baby særlig lenge. Det er når barnet blir større at utfordringene kommer. De aller fleste kan ta seg av en baby og stelle den, det er jo den mentale biten som er krevende, og mer og mer krevende jo eldre barnet blir.

De får jo selvfølgelig oppfølging hele veien og de vet at det er en lav terskel for at barnet blir fosterbarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2017 den 21.12, tirben skrev:

Nok en barnevernskritisk sak på tv2 i kveld. Denne gang om psykisk utviklingshemmede bør få barn eller bør få beholde barna dersom de blir gravide. Hva synes dere? 

Det kommer ann på alvorlighetsgrad og hvilken type utviklingshemmede. Men klarer man ikke å ta vare på seg selv, så klarer man ikke ta vare på et barn. Mye kan gjøres med litt hjelp utenfra, hos enkelte. Å få barn et et stort ansvar som man har i 18 år, og man er forelder resten av livet. Det er krevende med barn i tide og utide. Klarer de det ansvaret? Barnet skal utvikle seg, klarer de å følge opp barnet? Føre en normal samtale? Klarer de å forstå barnets behov og ønsker? 

Jeg tenker mennesker med letteste grad av psykisk utviklingshemmede som klarer å ta vare på seg selv og sitt liv, kan få barn. Men, det er et stort MEN. Selv om de klarer å ta hånd om seg selv og sitt eget liv, betyr ikke at de klarer å ta vare på barnet, barnets behov, ønsker og liv. Så heller mer mot nei jeg altså.. 

Sier ikke nei for å være slem eller se ned på de med psykisk utviklingshemning. Man må se realiteten i øynene. Av og til er svaret det motsatte av det man ønsker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

NEI. Absolutt ikke. De evner ikke å ta vare på et barn

Anonymkode: e83a3...9d9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...