Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt man er bitter når man har blitt utsatt for utroskap flere ganger, mest sannsynligvis under graviditeten leser man HI.

Du er jo like bitter selv hvis du skal bruke alt som kan fremstå som negativit, og da prøver du jo så absolutt ikke å ordne opp.

Anonymkode: f68ab...9fb

Det å bli bitter er ikke ille, men å handle utifra den er det.

Moren virker til å være typen som driver med løgn og skittkasting for å få det som hun vil. Da må han være forberedt på det og ta igjen, men samtidig fremstå saklig.

Hvor mye han elsker barnet vet vi ikke og si at han ikke er interessert fordi han ikke har tatt opp kampen mot mor er en overforenkling av saken.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Bergtatt skrev:

Det å bli bitter er ikke ille, men å handle utifra den er det.

Moren virker til å være typen som driver med løgn og skittkasting for å få det som hun vil. Da må han være forberedt på det og ta igjen, men samtidig fremstå saklig.

Hvor mye han elsker barnet vet vi ikke og si at han ikke er interessert fordi han ikke har tatt opp kampen mot mor er en overforenkling av saken.

Det kommer du ingen vei med. Eneste du gjør er å forverre situasjonen. Du fremstår ikke saklig om du tar igjen. Tvertimot.

Jo, det kan man så absolutt si. Å ikke engang gidde å gå på familievernkontoret å se sitt barn sier mye om interessen og ekstremt mye om mannen.

• Liker 7
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, en mor bør ikke nekte en far å se sitt barn med mindre det er vold/rus osv inni bildet. Likevel, en far som ikke en gang gidder å dra på familievernkontoret for å se barnet sitt kan ikke si han er mye interessert i å være en del av barnet sitt liv.

Det var dumt av han å ikke gjøre det, men hvorfor han ikke har gjort det vet vi rett og slett ikke. Kanskje han har hatt et håp om ordne opp med moren? Det betyr nødvendigvis ikke at han er glad i datteren sin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Bergtatt skrev:

Spar deg for sånne kommentarer du fremstår ganske patetisk. Har ikke barn så har ingen å være bitter ovenfor.

Men har sett hvordan mennesker kan rett og slett bli ondskapsfulle. Min stefar hadde en slik eks. og min stebror er i dag takknemlig for at han tok opp kampen mot mor. Han opplevde mye psykologisk terror. Fikk ham blant annet til å hate faren, men når de ble kjent forstod han hvordan moren er.

Det fremkommer ikke tydelig av HI hvordan kommunikasjonen dem imellom har vært så det blir bare spekulasjoner. 

Om mannen er "veik" rettferdiggjør det ikke morens forsøk på å hindre samvær.

Like patetisk å tro at mor alltid er jævlig og straffer far. I mange tilfeller er det en reell grunn.

Anonymkode: aa225...fa0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Missii skrev:

Hei. Er det noen som har erfaring med eksen til sin nåværende partner? Ja, det har mange, bare å lese tråder på tråder her.
Og vet hvordan de skal forholde seg til det? Man skal forholde seg som en støtte til sin egen mann, alltid tenke på barnets beste og ellers ligge langt unna konflikter. La far og mor orden opp og lage samværavtaler slik de finner det for godt.
 Møte samboeren min når barnet demmes var kun 6 måneder. Altså allerede et vondt brudd som ikke har noe med deg å gjøre (?)
Har enda ikke møtt jenten hans og vi har vert sammen i 1,5 år. Det er vanlig, hun er veldig ung og så lenge hun ikke er på overnatting hos sin far, men han møter henne hjemme hos moren, er det vel det beste. 
Gifte oss om 4 måneder. Det var veldig tidlig, er du sikker på at det er så lurt, med tanke på hans forrige forhold og datter? (og eks?). Hvorfor så travelt?
Han min har ikke omsorg for datteren fordi eksen nekter han. Hvor mye har han forsøkt? Er han egnet? Han var utro mot eksen og av den grunn veldig bitter på fortiden. Det er ikke bra, men forståelig. Hun har endelig begynt å latt han få se datteren 2 ganger i måneden. Så bra, det er en start. De bor 2t fra hverandre med ferje og alt. Ønsker han mer samvær da? Hvordan skal det foregå, når det er så tungvindt og barnet er så lite? Men det som plager meg (hvorfor plager det DEG?) er at han min får jo ikke lov til å si hva han mener enn gang før hun truer han med trussler om at han ikke får se datteren sin. Han sa at hun var kontrollerende og det ble hun tydeligvis veldig fornærmet over så da var han så "slem" som kunne si noe sånt. Det var da slemt sagt? Selvfølgelig er en mor kontrollerende når det gjelder hennes to år gamle datter, hva mente han? Jeg må jo spy av hun.. er det mulig liksom? Hun mente at det var slemt sagt og hun ble fornærmet. Hvorfor må du spy? Kan hun nekte han å se datteren ? Det er mye som spiller inn, men hun har ganske mye hun skulle ha sagt siden datteren er så liten, og samvær tydeligvis ganske problematisk. Vi har prøvd å gått rettensvei men det koster jo flesk! Som vi ikke har råd til rett å slett.. Har dere gått rettens vei, eller har dere ikke?  har ikke krav på frirettshjelp heller pga vi tjener for mye i måneden. Hva kan vi gjøre? Du kan ikke gjøre noe. Han må komme seg på familievernkontoret og få laget en skriftlig samværsavtale der alle detaljer er med, og som skal endres etter ett år for eksempel (siden barnet er så liten, og ting utvikler seg veldig underveis). Så skal han oppfylle avtalen til punkt og prikke, og samarbeide med moren så godt det lar seg gjøre. Skriftlig kommunikasjon er nok lurt i dette tilfellet (som nok ikke du bør stå for, du har en del feil og rare vendinger) Hun blander seg inn i alt Hva da? Hvorfor snakker dere så mye med henne? Hva kan hun blande seg inn i, hvordan foregår det? Kanskje mannen din har rett i at hun er kontrollerende, altså, det framgår bare ikke helt her. og out of the blue saie hu at at barnevernet komme til å starte en sakt hvis vi får barn i sammen? 😂 sier at forloveden min har omsorgsvikt åsså har vi aldri hørt noenting fra noen andre enn hun. Helt uten grunn?  Blir så oppgitt ! Skjønner det. Hater å ha hu i livet vårt! Forsøk å ha henne minst mulig i livet deres. Lag gode avtaler ang barnet, og lykke til!

Anonymkode: 6a29b...cdc

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min eks feks lyver om hvorfor han ikke har kontakt med barnet, så hadde vert litt skeptisk i en slik situasjon.. 

Anonymkode: b8303...171

Det gjorde min x også, det tar seg liksom ikke ut å si at en som far ikke gidder/orker/vil ha noe samvær med sine barn. Når de legger skylden på en gal mor som nekter får de jo masse medfølelse😡

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Like patetisk å tro at mor alltid er jævlig og straffer far. I mange tilfeller er det en reell grunn.

Anonymkode: aa225...fa0

Når har jeg sagt at det alltid er slik? Få hue ut av ræva og les hva som står skrevet. 

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, han hadde bare trengt å løfte ræva si inn på familievernkontoret. Tydeligvis har ikke dette vært en særlig prioritering.

😂

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel: det er jo sånn at en personlig konflink alltid (og da mener jeg ALLTID) har to skyldige parter. En saklig partner og en usaklig partner evner ikke krangle.

Anonymkode: a5926

Fint å vite, om jeg blir gravid og bedratt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, stor sjangse for at mannen er en drittsekk og du naiv. Her ligger det noe mere bak og mannen din lyver så det renner når han skylder på henne. Kan være hva som helst. Lest tråden i gravid-forum hvor mannen var utro, ga sin gravide kjæreste en kjønnssykdom og satte barnets helse i fare? Hadde ei venninne og hennes kjøreste hadde en vanskelig eks, viste seg at han hadde klådd på noen småjenter. 

Anonymkode: 9ebe5...8f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, dette "tilbehøret" er du nødt til å drasse på i lang tid så like greit å begynne å trene opp tålmodighetsmuskelen og overbærenhetsmusklene.

Anonymkode: 38edd...c0a

• Liker 6
Skrevet

Dette burde han tatt tak i for lenge siden. Hun kan ikke nekte han sånn uten videre å treffe barnet sitt. Har de felles foreldreansvar? Nå har du kun hørt en side av saken, og ja selvfølgelig tar du parti med han du lever med. Det kan ofte ligge en helt annen historie bak dette en den du blir fremstilt, men det kan også være en mor som straffer far (og barn) kun pga bitterhet. Men ligger det ikke en reel årsak bak det at mor nekter far samvær. Så må jeg si at far har vært tafatt fra første stund av, var de samboere på tidspunktet barnet ble født? I såfall skulle de på det tidspunktet de gikk fra hverandre drøftet samvær ol. Og kommet frem til noe med en objektiv tredjepart, ofte på familievernkontoret. Har mor da med viten sabotert dette, så kunne far allerede da tatt saken videre.  Det virker ikke på meg som at far har engasjert seg så voldsomt i denne saken, og heller bare latt mor ture frem.. Ja det finnes mange mødre der ute som tror de har fullstendig råderett over barnet. Men det finnes også mange tafatte menn og menn som også beskylder mor for å nekte samværet, men har i utganspunktet heller ikke vist den største interessen

Men mitt råd til deg (av egen erfaring) vær 100% sikker på at mor her handler ut i fra ren bitterhet og at det ikke ligger noe annet bak det, før du binder deg helt med denne mannen, får unger ol.

Skrevet
15 timer siden, Bergtatt skrev:

Vel... Datteren hans var jo veldig liten når de gikk fra hverandre og i den alderen så trenger barnet mor mest. Og med tanke på konflikten mellom dem er kanskje det var best at han trakk seg tilbake. 

Hadde jeg vært i hans situasjon hadde jeg prøvd å ordne opp med eksen, men gitt henne tid og rom. Så hadde det blitt mer aktuelt å ha mer samvær når barnet ikke lenger er avhengig av ammingen.

Men noen er så bitter at de ikke klarer å oppføre seg som normale folk.

Han må bruke alt som kan fremstå som negativt ovenfor moren, for det kommer nok hun til å gjøre. 

Han har prøvd familevernkontoret mange ganger :) 
Moren har silikon så hun ammer ikke :) Men får bare håpe det ordner seg :) Takk for at du svarer på en måte som gjør at det går ann å snakke med deg :) De andre hær bare anklager og sier ikke gift deg med han :) hehe! Han var en drittsekk,men ikke nå lengre :) Jeg elsker han og fortid er fortid så at han har vert utro ser ikke jeg på noe stort egentlig. De ble gravide etter 1 uke, ikke planlagt og han elsket henne ikke så derfor jeg kom inn i bildet ganske sjapt etter :) Hadde aldri lyst til å finne meg en med unge fra før rett å slett fordi jeg følte jeg fikk en unge og en eks med på kjøpet. Må ærlig innrømme at det ikke er særlig gøy, men får bare la han orde opp i det greiene der. D e hans unge ikke min. :)

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, bekka79 skrev:

Dette burde han tatt tak i for lenge siden. Hun kan ikke nekte han sånn uten videre å treffe barnet sitt. Har de felles foreldreansvar? Nå har du kun hørt en side av saken, og ja selvfølgelig tar du parti med han du lever med. Det kan ofte ligge en helt annen historie bak dette en den du blir fremstilt, men det kan også være en mor som straffer far (og barn) kun pga bitterhet. Men ligger det ikke en reel årsak bak det at mor nekter far samvær. Så må jeg si at far har vært tafatt fra første stund av, var de samboere på tidspunktet barnet ble født? I såfall skulle de på det tidspunktet de gikk fra hverandre drøftet samvær ol. Og kommet frem til noe med en objektiv tredjepart, ofte på familievernkontoret. Har mor da med viten sabotert dette, så kunne far allerede da tatt saken videre.  Det virker ikke på meg som at far har engasjert seg så voldsomt i denne saken, og heller bare latt mor ture frem.. Ja det finnes mange mødre der ute som tror de har fullstendig råderett over barnet. Men det finnes også mange tafatte menn og menn som også beskylder mor for å nekte samværet, men har i utganspunktet heller ikke vist den største interessen

Men mitt råd til deg (av egen erfaring) vær 100% sikker på at mor her handler ut i fra ren bitterhet og at det ikke ligger noe annet bak det, før du binder deg helt med denne mannen, får unger ol.

Altså det ligger jo myyye fortid mellom dem. De er ikke akkurat det paret som order opp i ting, de bare hakker på hverandre å slenger sårende ord til hverandre begge to. Han har tatt tak i det altså jeg har bare glemt å skrive hele situasjonen der oppe. Men han har vært på mekling osv 3 ganger. Han har sett henne også, men før vi møttes så har han mistet jobbet som gjorde han ikke hadde råd til å reise til de, og da ble jo selvfølgelig eksen veldig lei seg å sur pga han mista jobben og bla bla bla. men han har sitt na nå 3 ganger i måneden. fikk nettopp ha samvær igjen etter 9 måneder. hu er 2 år gammel nå. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Missii skrev:

Han var en drittsekk,men ikke nå lengre :) Jeg elsker han og fortid er fortid så at han har vert utro ser ikke jeg på noe stort egentlig.

LOOOOOOOL

Herregud, du er dum.

Anonymkode: 92526...c82

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Missii skrev:

D e hans unge ikke min. :)

I helvete, du skal gifte deg med ham. For et nek du er.

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOOOOOOOL

Herregud, du er dum.

Takk ^^

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I helvete, du skal gifte deg med ham. For et nek du er.

Du kan jo snakke skikkelig til meg. Vi er mennesker er vi ikke? Jeg spørr så hvis du kan forklare i steden for å slenge dritt så hadde jeg satt pris på det! JA vi skal gifte oss! Hvorfor er jeg er nek? Hva er det jeg gjør feil ? Oppmunt heller å kom med tilbakemeldinger å råd isteden for å være slik. Dette er nytt for meg. 

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 6a29b...cdc

Takk! :D 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Torfa skrev:

😂

Han har vert der 3 ganger :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...