Missii Skrevet 21. mars 2017 #1 Skrevet 21. mars 2017 (endret) Hei. Er det noen som har erfaring med eksen til sin nåværende partner? Og vet hvordan de skal forholde seg til det? Han og eksen møttes på byen og 1 uke senere var de gravid. Yeeyy! Han elsket henne ikke, men de holt i sammen for barnet sin del. 6 måneder senere traff jeg han via tinder av alle ting. Og ble fort glad i han! Han var en player og badboy det var det ingen tvil om men siden jeg nettopp hadde komt ut av et forhold selv brydde jeg meg ikke om jeg ble playa for da kunne jeg playe tilbake. Men så viste det seg at vi valgte å bli sammen i kort tid etterpå å nå skal vi gifte oss om 4 måneder! Drittsekken er the one for me Anyways! Han hadde onge å eks med på kjøpet så det var jo en utfordring. Fikk melding av eksen helt i starten av forholdet at han var et kjøtthue så hvis vi ble sammen så var det synd på meg og masse info om hva han hadde gjort osv osv.. Hun snakket til døve ører.. Eksen fikk også bror sin og ei venninne av hu til å skrive til meg som en "advaring" om at jeg ikke må gå inn i noe forhold med han. Wow! Tenkte jeg - Da vil jeg i hvert fall gjøre det! KUN for å provosere og for å finne ut selv! Jeg kjente han ikke! Hvorfor kunne ikke jeg finni ut av det selv? Fortid er fortid. Rekk opp en hånd hvis du aldri har gjort no galt! Han var utro mot henne og masse andre ting som gjør at de er bitre på hverandre og hakker på hverandre som høner. Jeg vet ikke hvor min plass er x) Etter 9 måneder der eksen nekter han å se dattere av ulike grunner så får han endelig se henne nå 2 ganger i måneden pga vi sende henne en invitasjon til bryllupet. De har hatt mekling 3 ganger før det. Så har vert mye frem å tilbake. Det som plager meg litt er at han min får jo ikke lov til å si hva han mener før det liksom er krig.. Hun truer han med trussler om at han ikke får se datteren sin hvis han plutselig sier noe som er "feil" i hennes ører.. Nå er det jo to sider av en sak, men det er sånn vi føler det i hvert fall. Han sa at hun var kontrollerende og det ble hun tydeligvis veldig fornærmet over så da var han så "slem" som kunne si noe sånt. Hun er det.. Hun skal vite ting som angår meg å han.. Og ha kontroll på alt som har med barnebidrag osv. De siste 3 månedene har han ikke hatt jobb så jeg må betale hans utgifter i tillegg. Så da ringte vi nav å fortalte situasjonen og sa at vi kunne betale 2500 av 4000. Åsså plutselig så skal eksen vite hvor mye vi har betalt t nav. Sier vi det så blir hun sint for at vi ikke betaler mer og hvis vi ønsker å ikke si det til henne så er han the bad guy for å ikke samarbeide for hun må planlegge å betale barnehageregninger så hun vil vite det.. Så da sa vi ring nav å snakk med dem heller og nå har hun blokket han og vi vet ikke hva som skjer mer. Kanskje han ikke får se datteren pga han ikke vil oppgi en opplysning.. Endret 22. mars 2017 av Missii Mer forklaring av situasjon
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #2 Skrevet 21. mars 2017 4 timer siden, Missii skrev: Hei. Er det noen som har erfaring med eksen til sin nåværende partner? Og vet hvordan de skal forholde seg til det? Møte samboeren min når barnet demmes var kun 6 måneder. Har enda ikke møtt jenten hans og vi har vert sammen i 1,5 år. Gifte oss om 4 måneder. Han min har ikke omsorg for datteren fordi eksen nekter han. Han var utro mot eksen og av den grunn veldig bitter på fortiden. Hun har endelig begynt å latt han få se datteren 2 ganger i måneden. De bor 2t fra hverandre med ferje og alt. Men det som plager meg er at han min får jo ikke lov til å si hva han mener enn gang før hun truer han med trussler om at han ikke får se datteren sin. Han sa at hun var kontrollerende og det ble hun tydeligvis veldig fornærmet over så da var han så "slem" som kunne si noe sånt. Jeg må jo spy av hun.. er det mulig liksom? Kan hun nekte han å se datteren ? Vi har prøvd å gått rettensvei men det koster jo flesk! Som vi ikke har råd til rett å slett.. har ikke krav på frirettshjelp heller pga vi tjener for mye i måneden. Hva kan vi gjøre? Hun blander seg inn i alt og out of the blue saie hu at at barnevernet komme til å starte en sakt hvis vi får barn i sammen? 😂 sier at forloveden min har omsorgsvikt åsså har vi aldri hørt noenting fra noen andre enn hun. Blir så oppgitt ! Hater å ha hu i livet vårt! Han kunne ha gått til familievernkontoret for lenge siden hvis han virkelig var interessert. Mor kan ikke nekte far noe som helst hvis han ikke tillater det. Typisk ansvarfraskrivelse og elendig unnskyldning. Han var utro mot mor to ganger og tillegg kommer han med personangrep, rart de har et dårlig forhold? Du mener hun burde bli glad for at en mann som var utro mot henne flere ganger i tillegg sier hun er kontrollerende? Be den tafatte mannen din komme seg på familievernkontoret hvis han ønsker å ta del i datterens liv. I tillegg bør du holde deg langt unna henne og ikke ha kontakt med hun siden du ikke har noe med det å gjøre og bare vil gjøre det verre. Steforeldre bør holde seg langt unna betente forhold mellom foreldre. Barnevernet kommer jo selvfølgelig ikke til å opprette en sak hvis dere får barn sammen. Anonymkode: f68ab...9fb 34
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #3 Skrevet 21. mars 2017 Jeg må si jeg blir skeptisk til mannen ...sikker på at dere skal gifte dere så fort? Nok av menn som har TO ekser med barn sittende frustrerte igjen... Har du sjekket hennes versjon av historien? Uklart i innlegget ditt om fyren var utro mot henne FØR han møtte deg, eller om han møtte deg og var utro med deg mens han fortsatt var i forhold med henne. Det er ganske dårlig gjort å gå fra partner når man har en 6 mnd gammel baby! Det er enda dårligere gjort når man er utro først, og ikke er tøff nok til å bryte forholdet før man begynner å være sammen med andre. Veldig umodent. Og når han planlegger å gifte seg (!!!) så raskt etter et rotete brudd....og ikke prioriterer å ordne opp i forholdet til barnet sitt først.... Umoden drittsekk-alarmen går hvertfall her! Anonymkode: 70e51...b08 29
Outlander Skrevet 21. mars 2017 #4 Skrevet 21. mars 2017 (endret) hahaha! Herregud TS - og du vil gifte deg med denne mannen? Du er nok valpesyk også - skal få barn så fort som mulig og bli en til alenemor. Mitt råd er til å slutte å blande deg inn. Han vet han kunne ha søkt for å ha delt samvær for lengst - men det er nok du som maser om hvor urettferdig det er for at moren holder barna unna han. Hvis han hadde vist en smule av interesse til denne jente ville det ikke ha vært en tema. Endret 21. mars 2017 av Outlander 14
Gjest New Girl Skrevet 21. mars 2017 #5 Skrevet 21. mars 2017 Jeg skjønner meg ikke på de som frivillig går inn i forhold med så mye rot og uoppklarte saker. Vent med å gift dere, vent med å få barn. Mannen din må jo ta skikkelig grep her dersom han vil se mer til barna sine. Hun kan ikke bare nekte mannen å møte barnet sitt, så her virker det som far er veldig tafatt. Familievernkontoret er et sted å begynne. Og kanskje du bør ta et skritt til side og la mannen ordne opp i dette før dere gjør noe mer.
Kattugla Skrevet 21. mars 2017 #6 Skrevet 21. mars 2017 Han mannen din høres ut som en "kjekk kar" som bedro sin eks mens hun var gravid/i barselstiden.. 😣 Jeg tenker at mor føler ikke at han er til å stole på og slik han har oppført seg har han jo vist i klartekst at han setter seg selv foran andre, sitt eget barn inkludert. Ikke rart hun vil beskytte barnet. Du sier du hater å ha henne i livet ditt, vel, jeg vil tro at mor selv skulle mer enn gjerne vært uten dere begge i sitt eget liv.. 15
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 21. mars 2017 #7 Skrevet 21. mars 2017 5 timer siden, Missii skrev: Hei. Er det noen som har erfaring med eksen til sin nåværende partner? Og vet hvordan de skal forholde seg til det? Møte samboeren min når barnet demmes var kun 6 måneder. Har enda ikke møtt jenten hans og vi har vert sammen i 1,5 år. Gifte oss om 4 måneder. Han min har ikke omsorg for datteren fordi eksen nekter han. Han var utro mot eksen og av den grunn veldig bitter på fortiden. Hun har endelig begynt å latt han få se datteren 2 ganger i måneden. De bor 2t fra hverandre med ferje og alt. Men det som plager meg er at han min får jo ikke lov til å si hva han mener enn gang før hun truer han med trussler om at han ikke får se datteren sin. Han sa at hun var kontrollerende og det ble hun tydeligvis veldig fornærmet over så da var han så "slem" som kunne si noe sånt. Jeg må jo spy av hun.. er det mulig liksom? Kan hun nekte han å se datteren ? Vi har prøvd å gått rettensvei men det koster jo flesk! Som vi ikke har råd til rett å slett.. har ikke krav på frirettshjelp heller pga vi tjener for mye i måneden. Hva kan vi gjøre? Hun blander seg inn i alt og out of the blue saie hu at at barnevernet komme til å starte en sakt hvis vi får barn i sammen? 😂 sier at forloveden min har omsorgsvikt åsså har vi aldri hørt noenting fra noen andre enn hun. Blir så oppgitt ! Hater å ha hu i livet vårt! Du skal ikke forholde deg til noen ting. Her er det tydeligvis veldig betent og du risikerer å gjøre vondt verre. Når dere velger å bo to timer unna hverandre med en ferje i mellom så vil samværet bli komplisert, ikke bare nå, men så lenge det er snakk om samvær. Når mannen din er så genial at han er utro så ber han om ting blir ille. Det må virkelig være grusomt å oppleve utroskap og bli forlat i barseltiden. Er det sånn å forstå at dere også har truet med å gå rettens vei? Hun mener at dere ikke til å stole på og er tydelig urolig for barnet når det er hos dere. Og om det er noe trøst så hater hun dere sikkert like mye. Og unnskyld meg, men hvor gamle er dere egentlig?
Veslefrikk Skrevet 21. mars 2017 #8 Skrevet 21. mars 2017 6 timer siden, Missii skrev: Hei. Er det noen som har erfaring med eksen til sin nåværende partner? Og vet hvordan de skal forholde seg til det? Møte samboeren min når barnet demmes var kun 6 måneder. Har enda ikke møtt jenten hans og vi har vert sammen i 1,5 år. Gifte oss om 4 måneder. Han min har ikke omsorg for datteren fordi eksen nekter han. Han var utro mot eksen og av den grunn veldig bitter på fortiden. Hun har endelig begynt å latt han få se datteren 2 ganger i måneden. De bor 2t fra hverandre med ferje og alt. Men det som plager meg er at han min får jo ikke lov til å si hva han mener enn gang før hun truer han med trussler om at han ikke får se datteren sin. Han sa at hun var kontrollerende og det ble hun tydeligvis veldig fornærmet over så da var han så "slem" som kunne si noe sånt. Jeg må jo spy av hun.. er det mulig liksom? Kan hun nekte han å se datteren ? Vi har prøvd å gått rettensvei men det koster jo flesk! Som vi ikke har råd til rett å slett.. har ikke krav på frirettshjelp heller pga vi tjener for mye i måneden. Hva kan vi gjøre? Hun blander seg inn i alt og out of the blue saie hu at at barnevernet komme til å starte en sakt hvis vi får barn i sammen? 😂 sier at forloveden min har omsorgsvikt åsså har vi aldri hørt noenting fra noen andre enn hun. Blir så oppgitt ! Hater å ha hu i livet vårt! Du/dere virker veldig umodne og i tillegg så er det tydelig at du bare har hørt en side av saken og den versjonen du har hørt er garantert ikke den riktige. 10
xinnia Skrevet 21. mars 2017 #9 Skrevet 21. mars 2017 6 timer siden, Missii skrev: Hei. Er det noen som har erfaring med eksen til sin nåværende partner? Og vet hvordan de skal forholde seg til det? Møte samboeren min når barnet demmes var kun 6 måneder. Har enda ikke møtt jenten hans og vi har vert sammen i 1,5 år. Gifte oss om 4 måneder. Han min har ikke omsorg for datteren fordi eksen nekter han. Han var utro mot eksen og av den grunn veldig bitter på fortiden. Hun har endelig begynt å latt han få se datteren 2 ganger i måneden. De bor 2t fra hverandre med ferje og alt. Men det som plager meg er at han min får jo ikke lov til å si hva han mener enn gang før hun truer han med trussler om at han ikke får se datteren sin. Han sa at hun var kontrollerende og det ble hun tydeligvis veldig fornærmet over så da var han så "slem" som kunne si noe sånt. Jeg må jo spy av hun.. er det mulig liksom? Kan hun nekte han å se datteren ? Vi har prøvd å gått rettensvei men det koster jo flesk! Som vi ikke har råd til rett å slett.. har ikke krav på frirettshjelp heller pga vi tjener for mye i måneden. Hva kan vi gjøre? Hun blander seg inn i alt og out of the blue saie hu at at barnevernet komme til å starte en sakt hvis vi får barn i sammen? 😂 sier at forloveden min har omsorgsvikt åsså har vi aldri hørt noenting fra noen andre enn hun. Blir så oppgitt ! Hater å ha hu i livet vårt! Enig med den moren, din forlovede har nemlig vist omsorgssvikt overfor sitt eget barn, med å prioritere seg selv ( og deg kanskje) før sitt eget barn. Det er helt klart omsorgssvikt . Hva i alle dager skal du med en slik mann? 12
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #10 Skrevet 21. mars 2017 Høres ut som en fantastisk mann... I dag går det ikke å nekte en mann å treffe barnet som, treffer han ikke barnet så er det på hans kappe ingen andres. Anonymkode: 129f7...f91 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #11 Skrevet 21. mars 2017 6 timer siden, Missii skrev: Hei. Er det noen som har erfaring med eksen til sin nåværende partner? Og vet hvordan de skal forholde seg til det? Møte samboeren min når barnet demmes var kun 6 måneder. Har enda ikke møtt jenten hans og vi har vert sammen i 1,5 år. Gifte oss om 4 måneder. Han min har ikke omsorg for datteren fordi eksen nekter han. Han var utro mot eksen og av den grunn veldig bitter på fortiden. Hun har endelig begynt å latt han få se datteren 2 ganger i måneden. De bor 2t fra hverandre med ferje og alt. Men det som plager meg er at han min får jo ikke lov til å si hva han mener enn gang før hun truer han med trussler om at han ikke får se datteren sin. Han sa at hun var kontrollerende og det ble hun tydeligvis veldig fornærmet over så da var han så "slem" som kunne si noe sånt. Jeg må jo spy av hun.. er det mulig liksom? Kan hun nekte han å se datteren ? Vi har prøvd å gått rettensvei men det koster jo flesk! Som vi ikke har råd til rett å slett.. har ikke krav på frirettshjelp heller pga vi tjener for mye i måneden. Hva kan vi gjøre? Hun blander seg inn i alt og out of the blue saie hu at at barnevernet komme til å starte en sakt hvis vi får barn i sammen? 😂 sier at forloveden min har omsorgsvikt åsså har vi aldri hørt noenting fra noen andre enn hun. Blir så oppgitt ! Hater å ha hu i livet vårt! Vel: det er jo sånn at en personlig konflink alltid (og da mener jeg ALLTID) har to skyldige parter. En saklig partner og en usaklig partner evner ikke krangle. Du må nå gjerne starte et forhold til og gifte deg med en utro faen, men få ikke barn med han - du ser hva som skjer. I forhold til å ha råd/ikke ha råd - dere er screwed uansett. Dersom en foreldresak går til retten tenker retten på EN eneste person - barnet. Selvsagt. Barnet kjenner mor, mor og far krangler, barnet har best av å slippe krangel, ergo må en (og bare en) forelder ha omsorg. Dette blri mor, med mindre hun av en eller annen grunn er uegnet. Og selv da må din samboer være mindre uegnet. Jeg ser også vanskelig for meg i hvilken sammenheng sambo under samvær med sin datter finner det passende å komme med negative kommentarer til hennes mor? En gjør ikke sånt foran et barn, hva en nå enn måtte mene om vedkommende. Anonymkode: a5926...3e7 6
Bergtatt Skrevet 21. mars 2017 #12 Skrevet 21. mars 2017 Kjæresten din må kjempe med nebb og klør, for den lille jenta har ikke godt av å kun bo med mor. Tydeligvis at moren er en forferdelig kvinne som bruker barnet som våpen for straffe sin eks. Dét er omsorgsvikt. Og når dere vinner i retten må moren betale saksomkostningene.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #13 Skrevet 21. mars 2017 1 time siden, Bergtatt skrev: Kjæresten din må kjempe med nebb og klør, for den lille jenta har ikke godt av å kun bo med mor. Tydeligvis at moren er en forferdelig kvinne som bruker barnet som våpen for straffe sin eks. Dét er omsorgsvikt. Og når dere vinner i retten må moren betale saksomkostningene. Nei, han hadde bare trengt å løfte ræva si inn på familievernkontoret. Tydeligvis har ikke dette vært en særlig prioritering. Anonymkode: f68ab...9fb 8
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #14 Skrevet 21. mars 2017 Eksen min lyver til folk om hvorfor han ikke ser barnet. Vær kritisk og åpen når du går fram her, for det er ikke helt sikkert at det er mor som er problemet. Anonymkode: aa225...fa0 14
Bergtatt Skrevet 21. mars 2017 #15 Skrevet 21. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, han hadde bare trengt å løfte ræva si inn på familievernkontoret. Tydeligvis har ikke dette vært en særlig prioritering. Anonymkode: f68ab...9fb Vel... Datteren hans var jo veldig liten når de gikk fra hverandre og i den alderen så trenger barnet mor mest. Og med tanke på konflikten mellom dem er kanskje det var best at han trakk seg tilbake. Hadde jeg vært i hans situasjon hadde jeg prøvd å ordne opp med eksen, men gitt henne tid og rom. Så hadde det blitt mer aktuelt å ha mer samvær når barnet ikke lenger er avhengig av ammingen. Men noen er så bitter at de ikke klarer å oppføre seg som normale folk. Han må bruke alt som kan fremstå som negativt ovenfor moren, for det kommer nok hun til å gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #16 Skrevet 21. mars 2017 Akkurat nå, Bergtatt skrev: Vel... Datteren hans var jo veldig liten når de gikk fra hverandre og i den alderen så trenger barnet mor mest. Og med tanke på konflikten mellom dem er kanskje det var best at han trakk seg tilbake. Hadde jeg vært i hans situasjon hadde jeg prøvd å ordne opp med eksen, men gitt henne tid og rom. Så hadde det blitt mer aktuelt å ha mer samvær når barnet ikke lenger er avhengig av ammingen. Men noen er så bitter at de ikke klarer å oppføre seg som normale folk. Han må bruke alt som kan fremstå som negativt ovenfor moren, for det kommer nok hun til å gjøre. Det høres ut som om du snakker av bitterhet selv. Hvor tok ikke far kontakt når barnet var 1 år da? Anonymkode: aa225...fa0 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #17 Skrevet 21. mars 2017 1 time siden, Bergtatt skrev: Vel... Datteren hans var jo veldig liten når de gikk fra hverandre og i den alderen så trenger barnet mor mest. Og med tanke på konflikten mellom dem er kanskje det var best at han trakk seg tilbake. Hadde jeg vært i hans situasjon hadde jeg prøvd å ordne opp med eksen, men gitt henne tid og rom. Så hadde det blitt mer aktuelt å ha mer samvær når barnet ikke lenger er avhengig av ammingen. Men noen er så bitter at de ikke klarer å oppføre seg som normale folk. Han må bruke alt som kan fremstå som negativt ovenfor moren, for det kommer nok hun til å gjøre. Ingen som sier han skulle hatt barnet 50 % når det var så lite, men null kontakt? Kan ikke si du er en engasjert pappa som elsker barnet ditt når du går år uten å se barnet ditt. Skjønner godt man er bitter når man har blitt utsatt for utroskap flere ganger, mest sannsynligvis under graviditeten leser man HI. Du er jo like bitter selv hvis du skal bruke alt som kan fremstå som negativit, og da prøver du jo så absolutt ikke å ordne opp. Anonymkode: f68ab...9fb
Bergtatt Skrevet 21. mars 2017 #18 Skrevet 21. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som om du snakker av bitterhet selv. Hvor tok ikke far kontakt når barnet var 1 år da? Anonymkode: aa225...fa0 Spar deg for sånne kommentarer du fremstår ganske patetisk. Har ikke barn så har ingen å være bitter ovenfor. Men har sett hvordan mennesker kan rett og slett bli ondskapsfulle. Min stefar hadde en slik eks. og min stebror er i dag takknemlig for at han tok opp kampen mot mor. Han opplevde mye psykologisk terror. Fikk ham blant annet til å hate faren, men når de ble kjent forstod han hvordan moren er. Det fremkommer ikke tydelig av HI hvordan kommunikasjonen dem imellom har vært så det blir bare spekulasjoner. Om mannen er "veik" rettferdiggjør det ikke morens forsøk på å hindre samvær. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #19 Skrevet 21. mars 2017 1 time siden, Bergtatt skrev: Spar deg for sånne kommentarer du fremstår ganske patetisk. Har ikke barn så har ingen å være bitter ovenfor. Men har sett hvordan mennesker kan rett og slett bli ondskapsfulle. Min stefar hadde en slik eks. og min stebror er i dag takknemlig for at han tok opp kampen mot mor. Han opplevde mye psykologisk terror. Fikk ham blant annet til å hate faren, men når de ble kjent forstod han hvordan moren er. Det fremkommer ikke tydelig av HI hvordan kommunikasjonen dem imellom har vært så det blir bare spekulasjoner. Om mannen er "veik" rettferdiggjør det ikke morens forsøk på å hindre samvær. Nei, en mor bør ikke nekte en far å se sitt barn med mindre det er vold/rus osv inni bildet. Likevel, en far som ikke en gang gidder å dra på familievernkontoret for å se barnet sitt kan ikke si han er mye interessert i å være en del av barnet sitt liv. Anonymkode: f68ab...9fb 5
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2017 #20 Skrevet 21. mars 2017 7 timer siden, Missii skrev: Hei. Er det noen som har erfaring med eksen til sin nåværende partner? Og vet hvordan de skal forholde seg til det? Møte samboeren min når barnet demmes var kun 6 måneder. Har enda ikke møtt jenten hans og vi har vert sammen i 1,5 år. Gifte oss om 4 måneder. Han min har ikke omsorg for datteren fordi eksen nekter han. Han var utro mot eksen og av den grunn veldig bitter på fortiden. Hun har endelig begynt å latt han få se datteren 2 ganger i måneden. De bor 2t fra hverandre med ferje og alt. Men det som plager meg er at han min får jo ikke lov til å si hva han mener enn gang før hun truer han med trussler om at han ikke får se datteren sin. Han sa at hun var kontrollerende og det ble hun tydeligvis veldig fornærmet over så da var han så "slem" som kunne si noe sånt. Jeg må jo spy av hun.. er det mulig liksom? Kan hun nekte han å se datteren ? Vi har prøvd å gått rettensvei men det koster jo flesk! Som vi ikke har råd til rett å slett.. har ikke krav på frirettshjelp heller pga vi tjener for mye i måneden. Hva kan vi gjøre? Hun blander seg inn i alt og out of the blue saie hu at at barnevernet komme til å starte en sakt hvis vi får barn i sammen? 😂 sier at forloveden min har omsorgsvikt åsså har vi aldri hørt noenting fra noen andre enn hun. Blir så oppgitt ! Hater å ha hu i livet vårt! Min eks feks lyver om hvorfor han ikke har kontakt med barnet, så hadde vert litt skeptisk i en slik situasjon.. Anonymkode: b8303...171 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå