Gå til innhold

Jeg har driti meg ut. Hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

trenger virkelig litt hjelp, for jeg får ikke sove.. :( 

Altså, på fredagen var jeg (j26) på fest, men hadde ingen planer om å bli drita. Jeg har begynt på en idrett hvor kompisen min (g27) er leder. Og vi hadde planer om en trening på lørdagen. Dette ville jeg være med på, men ville samtidig ikke gå glipp av festen. Greit nok. 

Kompisen min sendte flere mlder utover kvelden om å huske å ikke drikke mye, og at jeg måtte huske at jeg skulle opp tidlig. Ble litt irritert, for føler at han styrer litt mye sånn sett. 

Anyway. Klokka gikk og jeg fant ut at NÅ må jeg legge meg. Venna mine ville ikke det, men jeg sa jeg kunne vente 15-20 min. Da ble jeg skjenka, også får jeg beskjed av venninna mi om at hu hadde sendt mld til kompisen min om at jeg ikke kommer lørdagen. Litt skeptisk og irritert, siden hu ikke kjenner han. Men la gå, da kunne jeg jo være oppe litt til :P 

Lørdags morgen kommer, og rundt kl 12 får jeg mld fra kompisen min om at dette ikke holder. Han hadde forstått at jeg ville være med på festen, men en mld sånn på den måten kl 1 på natta var bare feil.

Jeg har beklaget meg, og forklart meg. Men han svarer ikke. Dette var i går, og jeg har gått med skikkelig dårlig samvittighet og vondt i magen siden. Nå ligger jeg og prøver og sove, men det ser ut til at jeg bare kan glemme. Jeg har bare lyst til å grine.

Ingen grunn til å komme med kommentarer på at jeg var en idiot, eller at jeg har driti meg ut. For det vet jeg veldig godt!! 

Men hvis noen har noen tips til hvordan jeg kan gjøre det godt igjen, blir jeg evig takknemlig!

Anonymkode: fdc49...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan jo begynne å ta ansvar for ditt eget liv og respektere vennene dine og avtaler dere har laget. Jeg er ganske overrasket over at du er 26 år. Du blir irritert over at kameraten din påminner deg om avtalen dagen etter (noe som var helt forståelig tydeligvis), du blir "sjenket" til tross for at du ikke skulle bli "drita" og du lar venninnen din ta full kontroll over mobilen din og avlyse planene midt på natten. Ikke greit. Jeg synes det er fint at han satte foten ned og viser at dette ikke er greit, så kan du kjenne litt på de følelsene du sitter med nå og ta de innover deg. Man behandler ikke vennene sine på denne måten, og den eneste måten du kan gjøre det godt igjen er å legge deg langflat og ikke la det bli en neste gang. 

Anonymkode: 966f5...bb9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må nok si meg helt enig med kommentaren over. Ta på deg alt skyld, si at du skal skjerpe deg og at det ikke skal skje igjen. Legg ikke skylden over på din venninne for det er kun du som har ansvar for deg og dine avgjørelser. Er treninga noe du virkelig vil så må du være innstilt på å jobbe for det også, da du sier du har en trener å du kaster bort hans og evt medspilleres tid. Du er voksen nå. 

Anonymkode: 8378a...2e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjort er gjort, spist er spist. Det er ikke verdens undergang om du ikke dukker opp på en trening. Om du ikke er prof. idrettsutøver synes jeg kompisen din skal klare seg greit med en enkel unnskyldning fordi du ikke dukka opp. Å gnage ut over dette virker for meg som et forsøk på å kontrollere og sette begrensninger for deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner ikke helt hvorfor denne karen furter som en 12-åring for at du skippa en liten trening, spesielt ikke når han vet at du var ut..dere hadde jo bare planlagt en treningsøkt, ikke akkurat noe krise..

Anonymkode: 1351d...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...