AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #1 Del Skrevet 19. mars 2017 Jeg har noen venner men ikke så mange. Kjenner noen jeg liker jeg gjerne kunne blitt venner med, men hvordan tar man initiativ? Spør om å ta kaffe/lunsj etter jobb/skole? Eller snakker på facebook og ber med på noe? Eller skal man vente på at andre tar kontakt? Og de vennene jeg har, er det rart å ha noe sosial (for eksempel middag) med bare 5-6 mennesker? Hvordan gjør jeg det i så fall. Jeg er i 20årene og student om det betyr noe. Og venne jeg har er veldig ulike, ca 50/50 menn og kvinner. Jeg har lite erfaring fordi jeg har vært deprimert i mange år og ikke kommet meg "ut i livet" før i høst. Sliter litt med sosialangst, men ikke noe grusomt. Anonymkode: 15a34...d6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 20. mars 2017 #2 Del Skrevet 20. mars 2017 For meg er det ikke noe rart i å ha middag med 5-6 stykker hvertfall Inviterte ofte på middag/fest der jeg bodde før, og synes det var kjempehyggelig. Pga litt av de samme tingene som du nevner (depresjon, angst) foretrekker jeg gjerne at det ikke er særlig mange flere å forholde seg til i gangen. Nå bor jeg og samboeren i ett hus som krever en del oppussing før vi kan begynne å invitere folk på middag og lignende igjen, men jeg gleder meg veldig til vi kan det! Er 23 selv forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 20. mars 2017 #3 Del Skrevet 20. mars 2017 Inviter! Om det er til middag eller ettermiddagskaffe spiller ingen rolle. Middagsselskap med 5-6 personer er en helt normal størrelse. Ganske mange av mine venner som har gått fra bekjente til venner gjennom slike intitasjoner i alle fall. Send en sms eller melding på facebook. Det er er jo ikke sikkert det passer for alle, men langt de fleste synes alltid det er trivelig å bli invitert! Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 20. mars 2017 #4 Del Skrevet 20. mars 2017 Jeg hadde ikke giddet mer enn 5-6 stk til middag flere blir bare stress! Ellers: du kan sitte å vente på at noen tar kontakt, men hva om dem sitter å venter på at du tar kontakt da? Hva med å spørre om noen av dem kanskje vil joine på quiz en dag? Eller nevne at du har lyst å se en film å kino og om dem kanskje vil være med? Ta kontakt via fb på fritiden, og bare begynn småprat, hør hvordan helgen har vært, eller bare en "hei, hva driver du med da?" Det trenger ikke være så komplisert, men man må tørre si hei først liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå