Gå til innhold

Oss på femar/letrozol

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Interessert i å høre fra dere med erfaring fra femar. Hvordan var syklusene deres før femar vs etter? Ble dere gravid? Hvor lenge har dere prøvd? Når fikk dere EL?

Anonymkode: 2b897...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen erfaring enda, men skal til på letrozol nå, om bare mensen kunne komme snart. Vi har prøvd leeeeenge. Sluttet på pilla januar 2013. Planen var først bare å ta det som det kom, og ikke aktivt prøve, men ettersom tida gikk og ingenting skjedde tok jeg kontakt med gynekolog. Over et år etter pilleslutt hadde jeg enda ikke fått sånn noenlunde regelmessige sykluser. Gyn mente jeg skulle forsøke å legge på meg, 1-2 kg. Selvom jeg ikke var undervektig, kun nedre grense av normalvektig. La vel på meg ca 1 kg, og mensen ble noe mer stabil, men fremdeles lange sykluser og ikke eggløsning. Fordi det var mye som skjedde valgte vi å utsette  å begynne på medikamenter. Sommeren 2016 begynte jeg på pergo og ble gravid sjette måned, men mistet dessverre i MA i uke 7. Utrolig trist når man harvforsøkt så lenge. Nå skal jeg til på letrozol om bare mensen kan komme igjen. Håper det funker, og er også interessert i å høre andres erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid på første runde med enkel Femar-kur (2,5 mg i fem dager), men endte dessverre i kjemisk. Syklusen var også lang, tror EL må ha skjedd dag 25 eller 26. Senere forsøk kombinerte jeg med Menopur, men har altså fått eggløsning hver gang. Så mine erfaringer med Femar er i utgangspunktet gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt 5mg CD3-7, gyn sa at eggløsning ville finne sted 7-10 dager etter siste pille var tatt CD7. Er på CD21 nå men usikker på om jeg har hatt EL, pleier normalt å kjenne det veeeeeeldig godt. Noen som har opplevd mindre elsmerter på femar/letrozol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tatt 5mg CD3-7, gyn sa at eggløsning ville finne sted 7-10 dager etter siste pille var tatt CD7. Er på CD21 nå men usikker på om jeg har hatt EL, pleier normalt å kjenne det veeeeeeldig godt. Noen som har opplevd mindre elsmerter på femar/letrozol?

Nå har jo ikke jeg begynt på letrozol enda, men Gyn sa til meg at EL typisk kom senere på letrozol enn pergo, sånn type CD 20+. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...