AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #1 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg er invitert i en bursdag, men har ikke lyst. Jeg har ingen unnskyldning, har bare ikke lyst. Jeg er ikke opptatt den dagen (dessverre). Hva svarer man? Man må jo ha en unnskyldning for ikke å komme. "Jeg kan dessverre ikke komme da jeg ikke har lyst" er jo ikke greit å si! Anonymkode: c4cbf...531 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krystallglass Skrevet 17. mars 2017 #2 Del Skrevet 17. mars 2017 (endret) Det holder faktisk å si "jeg har dessverre ikke mulighet til å komme, men håper feiringen blir koselig" eller noe aldri helt skjønt dette med å måtte komme med unnskyldninger for alt som er Endret 17. mars 2017 av Krystallglass 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #3 Del Skrevet 17. mars 2017 Evt "takk for invitasjon, men jeg er dessverre opptatt den kvelden. Kos dere :)" Ingen trenger å vite at du er opptatt med netflix i din egen sofa. Tar ofte den løsningen, funker fint. Anonymkode: a6a25...b8c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. mars 2017 #4 Del Skrevet 17. mars 2017 Det passer dessverre dårlig for meg den dagen, men ha en hyggelig feiring! Eller: Jeg har dessverre andre planer. Enig med flere, MÅ man virkelig begrunne hvorfor man ikke vil komme på en fest/tilstelning? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JegErMeg Skrevet 17. mars 2017 #5 Del Skrevet 17. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er invitert i en bursdag, men har ikke lyst. Jeg har ingen unnskyldning, har bare ikke lyst. Jeg er ikke opptatt den dagen (dessverre). Hva svarer man? Man må jo ha en unnskyldning for ikke å komme. "Jeg kan dessverre ikke komme da jeg ikke har lyst" er jo ikke greit å si! Anonymkode: c4cbf...531 Enig med flere her at du trenger ingen grunn! Men dersom du vet at det kommer masse spørsmål om hvorfor du ikke kan komme anbefaler jeg at du kjøper teaterbilletter eller noe annet du har lyst til å gjøre den kvelden:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 17. mars 2017 #6 Del Skrevet 17. mars 2017 Å si at det ikke passer holder i massevis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 17. mars 2017 #7 Del Skrevet 17. mars 2017 Man trenger ingen unnskylding. Man kan bare si nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #8 Del Skrevet 17. mars 2017 Sier du at det ikke passer, så lyger du ikke. Det kan bety både at du har andre planer, og at du ikke har overskudd/lyst. Folk flest er høflig nok til å ikke spørre og grave om hva du skal gjøre i stedet. Anonymkode: ec012...fdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #9 Del Skrevet 18. mars 2017 Du sier at det ikke passer. Ingen som har noe med hvorfor du takker nei. Anonymkode: 45cc3...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #10 Del Skrevet 19. mars 2017 Å ikke ha lyst, er faktisk en helt grei unnskyldning for å si nei. Du kan kanskje pakke det litt inn, med å bare si at det ikke passer. At en må ha en gyldig grunn blir for meg litt sånn som på barneskolen, da en ikke fikk fred før en hadde en god nok grunn for "sjefene" i klassen. Men, i voksen alder er det lov å si nei...rett å slett fordi du ikke har lyst. Anonymkode: 0cac0...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #11 Del Skrevet 19. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å ikke ha lyst, er faktisk en helt grei unnskyldning for å si nei. Du kan kanskje pakke det litt inn, med å bare si at det ikke passer. At en må ha en gyldig grunn blir for meg litt sånn som på barneskolen, da en ikke fikk fred før en hadde en god nok grunn for "sjefene" i klassen. Men, i voksen alder er det lov å si nei...rett å slett fordi du ikke har lyst. Anonymkode: 0cac0...b2c Lov er det ja, men ikke særlig høflig. Jeg hadde blitt litt såret om en av de jeg ville ha i bursdagen min hadde svart nei og at de bare ikke hadde hatt lyst. Da hadde jeg foretrukket at de hadde dratt en liten hvit løgn om at de hadde vært optatt. Anonymkode: 2e2ec...d53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #12 Del Skrevet 19. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lov er det ja, men ikke særlig høflig. Jeg hadde blitt litt såret om en av de jeg ville ha i bursdagen min hadde svart nei og at de bare ikke hadde hatt lyst. Da hadde jeg foretrukket at de hadde dratt en liten hvit løgn om at de hadde vært optatt. Anonymkode: 2e2ec...d53 Det er jo det jeg sier, at en sier at det ikke passer, selv om grunnen er at en ikke har lyst. Anonymkode: 0cac0...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #13 Del Skrevet 19. mars 2017 "Takk for invitasjonen, men jeg har dessverre ikke lyst til å komme. Håper dere får det koselig " Det enkle og ærlige er ofte det beste. Hvorfor overanalysere? Anonymkode: 424f9...d1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 19. mars 2017 #14 Del Skrevet 19. mars 2017 På 18.3.2017 den 16.23, AnonymBruker skrev: Du sier at det ikke passer. Ingen som har noe med hvorfor du takker nei. Anonymkode: 45cc3...b6f Ingen som har noe med det, nei. Men det sier man jo ikke til dem om de spør hvorfor det ikke passer. Og slike spørsmål kan komme. Det kan også bli litt klein stemning om det i ettertid blir oppdaget at man faktisk var hjemme alene den kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 19. mars 2017 #15 Del Skrevet 19. mars 2017 Bare si at det ikke passer eller at du har andre planer Du trenger ikke å fortelle hva du skal (som du jo ikke skal...). Aldri opplevd at noen har krevd et svar om hva annet jeg skal om jeg takker nei til noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2017 #16 Del Skrevet 20. mars 2017 På 19.3.2017 den 18.37, Newroz skrev: Bare si at det ikke passer eller at du har andre planer Du trenger ikke å fortelle hva du skal (som du jo ikke skal...). Aldri opplevd at noen har krevd et svar om hva annet jeg skal om jeg takker nei til noe. Heldig:) Anonymkode: 5f9f0...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå