Gå til innhold

Kan menn og kvinner EGENTLIG kun være venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
11 minutter siden, Hurepoix skrev:

Men reiser disse mann-kvinne-vennene på overnattingstur sammen? Det er som sagt litmustesten.

Jeg har sovet over hos noen av dem ja når det har blitt sene kvelder og fått litt for mye å drikke. Besøkte en kompis i Sverige og da som vi i samme seng. Stor seng. Med klær på. Null problem. Har også vært på hyttetur jeg og flere andre kompiser. 

Har alltid vært sånn. Når jeg var yngre (fjortiss) var det er problem at kjærestene var sjalu. Disse kompisene har falt fra. 

Jeg er ikke flørtete av meg og finner de fleste gjennom jobb. 

Anonymkode: 93e7c...3b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sovet over hos noen av dem ja når det har blitt sene kvelder og fått litt for mye å drikke. Besøkte en kompis i Sverige og da som vi i samme seng. Stor seng. Med klær på. Null problem. Har også vært på hyttetur jeg og flere andre kompiser. 

Har alltid vært sånn. Når jeg var yngre (fjortiss) var det er problem at kjærestene var sjalu. Disse kompisene har falt fra. 

Jeg er ikke flørtete av meg og finner de fleste gjennom jobb. 

Det du skriver er ganske meningsløst så lenge du ikke spesifiserer ditt eget kjønn (og kompisenes) og om du var i forhold når dette skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎03‎.‎2017 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Nei det går ikke fordi menn greier ikke å holde seg i skinnet.

Anonymkode: d47d3...758

Er vel altid en eller annen "spenning" mellom to personer av hevert kjønn..........i mitt tilfelle var det ikke mannen som ikke klarte holde seg.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Hurepoix skrev:

Det du skriver er ganske meningsløst så lenge du ikke spesifiserer ditt eget kjønn (og kompisenes) og om du var i forhold når dette skjedde.

For min del er det irrelevant om jeg er i et forhold eller ikke. Venner er det uansett. 

Heterofil kvinne. Kompisene jeg refererte til er heterofile menn. Vært i forhold i 9 år, så det jeg beskrev har skjedd mens jeg har vært i forhold. Også skjedd tilsvarende flere ganger før jeg var i forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan fint kun være venner. Iallfall om man ikke er spesielt tiltrukket til den andre

Men det går det jo egentlig fint å være venn med attraktive jenter og. Man kan jo bare ha sex med andre jenter? Skader ikke at venninnen er pen å se på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går fint. 

Har ei venninne som jeg trives veldig godt sammen som venn. Pen og morsom jente. Men aldri i verden om jeg kunne vært kjæreste med henne. Det ville blitt alt for slitsomt. 

Anonymkode: c0fc8...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 16. mars 2017 den 22.30, Hurepoix skrev:

Det er ikke anstendig at hetro menn og kvinner er venner på et personlig plan. (Omgangsvenner som del av større gruppe, gjeng er vel greit.) Homofile menn / kvinner og hetro menn / kvinner er derimot helt comme il faut. Det var en slik sosial lim- / nøkkel-funksjon naturen tiltenkte oss homofile.

Da deler vi vel tenkemåte med land vi ikke liker å sammenligne oss med?

Anonymkode: 8b4ca...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg virker det som kvinner lettere kan ha vennskap med menn enn omvendt. Menn misforstår lett vennskap og en vennskapelig tone og tror man er interessert i noe mer. Det er min erfaring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Noen mennesker klarer dette, og mange klarer det ikke. Av mine opplevelser kommer det alltid opp noe sjalusi når h*n blir sammen med en person, og motsatte kjønn av venner blir sjalu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da deler vi vel tenkemåte med land vi ikke liker å sammenligne oss med?

Men i slike land er ikke homofili (i motsetning til homosialitet) særlig velsett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint så lenge begge er like lite interessert i noe annet enn vennskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym Bruker
På 16.3.2017 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei kvinne i begynnelsen av 30 årene som i 20 årene har hatt flest kompiser da jeg foretrekker å ha menn som venner versus kvinner. Rett og slett av den grunn at jeg har flere felles interesser, humor og trives bedre i selskap med menn. Sjelden jeg møter kvinner jeg klikker med. Skulle gjerne hatt flere vennskap med kvinner men som sagt er det ikke så ofte jeg møter kvinner jeg synes er interessante og morsomme å være med. Jeg er klar over at det er mitt "problem" og ikke kvinnene jeg møter som det er noe "gærent" med :)

Men jeg ser at jeg har mistet en del vennskap med menn etter en stund da de som regel får/har (?) følelser. Det får meg til å lure litt på om de i utgangspunktet ønsket noe mer enn vennskap og om hele vennskapet egentlig ikke har vært ekte? At de kun har vært venn med meg pga de håpet at det kanskje kunne bli noe mer etterhvert..? Jeg er helt middels attraktiv så har ikke tenkt at det burde være noe problem tidligere. Men føler jeg har gjort noen erfaringer i 20 årene som gjør at jeg tviler på om menn og kvinner faktisk kan ha langvarige og ekte vennskap? Hva tenker dere? :) 

Anonymkode: 3650a...578

Mange av mine venner er kvinner,og har ikkje noe problem med det....Menge menn jobber i eit kvinnlege miljø,og omvendt...Menn og Kvinner kan ha mange felles intrs.og det blir mer og mer kvinner på  tradisjonelt mannlige arbeidsplasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min erfaring er at det kun fungerer om man er barndomsvenner.

Jeg har løst "problemet" med å skaffe meg homofile mannlige venner.

Anonymkode: 6b8b2...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det går helt utmerket.

Noen av mine beste og nærmeste venner er menn. 

Anonymkode: d1efd...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarer det ikke om det er noen jeg faktisk er skikkelig venn med - altså en person som jeg ringer om jeg sliter med noe, og som jeg forteller det meste av mine følelser til. Å være en mer mindre-god-venn ala en som du kanskje tar en kinotur med eller reiser på fest med - det går fint - men ikke lenger enn det. Større gruppe med venner går også. Utover det så holder jeg meg til jentevenner. Har brent med én gang for mye.

Anonymkode: ee4fc...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...