AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #41 Del Skrevet 17. mars 2017 13 timer siden, Hurepoix skrev: Stor fare for erotiske forviklingar, misforståingar, sjalu og såra kjensler, desto mer så hvis noen av dem er i forhold. Dette er ikke et problem for meg og min kompis. Vi har fått utallige ultimatum fra tidligere kjærester om å velge, og da er det alltid kjæresten som må gå. Vi har vært bestevenner siden barnehagen og i dag er vi 28 år. Ikke søren som vi kaster bort et så langt og godt vennskap for en ny flamme. vi ser begge etter noen som er selvsikre og vil bli kjente med oss og våre venner. Anonymkode: 4b28d...8b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bippo Skrevet 17. mars 2017 #42 Del Skrevet 17. mars 2017 Mine beste venner er menn, det har de vært gjennom mange år, selv om alle parter har hatt kjærester, eller vært single. Det har aldri vært noe tegn til noe annet. De som mener at kvinner og menn ikke kan være bare gode venner, tror jeg det er noe galt med for å være helt ærlig. Man må jo ikke ligge med enhver person av det motsatte kjønn bare fordi man kommer godt overens. Jeg har samboer, og han kommer godt overens med kompisene mine. Jeg kommer godt overens med kjærestene til kompisene mine. Det har aldri vært noe problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 17. mars 2017 #43 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg har hatt venner av motsatt kjønn siden jeg var liten. I tillegg til venner av samme kjønn. Men flest av motsatt. Og det er akkurat det, de er venner! Flere av dem har vært mine venner mye lenger enn jeg har vært gift. Men jeg er heldigvis gift med en som ikke opplever mine vennskap som noen trussel. Nå har vel de fleste av disse vennene hatt forhold som har vart lenger enn mitt, og jeg kjenner også deres partnere. Noen ganger er det bare meg og vennene som finner på noe. Andre ganger har vi med partnere/familie og begge deler er både hyggelig og uproblematisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #44 Del Skrevet 17. mars 2017 Dess mer primitiv man er som menneske, dess mindre evner til å være venn med det motsatte kjønn. De som er litt mer opphøyet klarer det fint, da de ser på mennesker som individer og ikke kjønn som skal knulles Anonymkode: 2b45d...8b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #45 Del Skrevet 17. mars 2017 Menn og kvinner kan selvsagt være venner, men i de fleste tilfeller har de så lite til felles at det funker ikke. I slike vennskap er det ofte bare hun som er vennen, mens han spiller rollen som omtenksom venn. Da tenker jeg på virkelig nært vennskap, hvor dere tilbringer mye tid sammen, og gjør ting sammen. Sånn er det bare, dette er fasiten. hilsen mann Anonymkode: c7727...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 17. mars 2017 #46 Del Skrevet 17. mars 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ei kvinne i begynnelsen av 30 årene som i 20 årene har hatt flest kompiser da jeg foretrekker å ha menn som venner versus kvinner. Rett og slett av den grunn at jeg har flere felles interesser, humor og trives bedre i selskap med menn. Sjelden jeg møter kvinner jeg klikker med. Skulle gjerne hatt flere vennskap med kvinner men som sagt er det ikke så ofte jeg møter kvinner jeg synes er interessante og morsomme å være med. Jeg er klar over at det er mitt "problem" og ikke kvinnene jeg møter som det er noe "gærent" med Men jeg ser at jeg har mistet en del vennskap med menn etter en stund da de som regel får/har (?) følelser. Det får meg til å lure litt på om de i utgangspunktet ønsket noe mer enn vennskap og om hele vennskapet egentlig ikke har vært ekte? At de kun har vært venn med meg pga de håpet at det kanskje kunne bli noe mer etterhvert..? Jeg er helt middels attraktiv så har ikke tenkt at det burde være noe problem tidligere. Men føler jeg har gjort noen erfaringer i 20 årene som gjør at jeg tviler på om menn og kvinner faktisk kan ha langvarige og ekte vennskap? Hva tenker dere? Anonymkode: 3650a...578 Ja de gjør det, selv om de blånekter for det, så er de ute etter det til slutt. Har mistet mye kompiser pga det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #47 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg trives ofte best med menn, enn av mine hobbyer er det stort sett menn som har. Og jeg bryr meg om politikk, friluftsliv osv. Men jeg ser at vennskap med menn, sjelden fungerer i lengden. Enten får en av oss følelser, eller mannen får en kjæreste, og denne kvinnen liker ikke vårt vennskap. Så jeg har hatt flere bestekompiser, men de forsvinner alle etter en stund. Kan hende jeg bare har hatt uflaks da. Anonymkode: 253b7...88c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
s0la Skrevet 17. mars 2017 #48 Del Skrevet 17. mars 2017 Ja det går helt fint an! Er ikke sånn at man tiltrekkes seksuelt av alle av motsatt kjønn (dersom man er heterofile). Det kommer nok an på hvem det er - noen faller jo lett for andre. Men jeg har troa på at man kan være venner uten noen form for romantiske/seksuelle tanker om hverandre. Så klart, ting kan skje, man kan endre seg over tid. Men det betyr ikke at det skjer alle. Jeg har hatt en kompis i 15 år - verken jeg eller han har følt noe for hverandre, flørtet, etc. Vi har kun vært venner. Begge har vært i forhold, begge er i forhold nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #49 Del Skrevet 17. mars 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Og bifile kan ikke ha venner i det hele tatt Anonymkode: 4a525...15d Her har dere alle som sier nei et forklaringsproblem😂 Anonymkode: 16dea...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
draug 75 Skrevet 17. mars 2017 #50 Del Skrevet 17. mars 2017 I lengden, så er det tvilsomt. Menn vil ønske seg en mer intim omgang. Kvinner vil ha en slags aseksuell tøffelkjæreste. Så man går lei av det, det føles ikke tilfredsstillende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #51 Del Skrevet 17. mars 2017 Jeg (mann) har 4 gode venninner. Det de har til felles er at det begynte med en flørt som ikke hadde livets rett. Hun ene har jeg sex med hver gang begge er single. Tror vennskap går an, men ikke uten at det har vært noe fra minst ene parten. Anonymkode: a08a8...643 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 18. mars 2017 #52 Del Skrevet 18. mars 2017 Vi kan ikke "bare" være venner. Mannfolk har kun en tanke og et instinkt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #53 Del Skrevet 18. mars 2017 Ja, det går virkelig an. Hvis man er forelsket i en annen Anonymkode: b43b8...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergtatt Skrevet 18. mars 2017 #54 Del Skrevet 18. mars 2017 Jeg mener at det er mulig ja, men er også innforstått med at følelser/tiltrekkning kan oppstå. Så lenge man har noe oppi topplokket og ikke oppfører seg som en drittsekk/bitch så går det som oftest fint. Det er jo heller ikke slik at en vil prøve seg på alle en føler seg tiltrukket av. Hadde blitt temmelig mye intriger i så fall😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurepoix Skrevet 16. april 2017 #55 Del Skrevet 16. april 2017 Litmustesten er vel at det vil være helt OK for en person at den mannlige / kvinnelige partneren reiste på vennetur med overnatting med en venn av samme kjønn for å dyrke en felles interesse (fotball, shopping, fiske, musikk, kunst osv.), men de fleste ville vel vært ganske mistenksomme dersom mannen / kona vil reise på helgetur med en venn av motsatt kjønn, selv om de har en felles interesse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #56 Del Skrevet 16. april 2017 Jeg har mange nære venner som er menn (er kvinne i langvarig forhold). De fleste heterofile. Aldri vært noe problem ene eller andre veien. Er ofte sammen med dem alene også, kaffe, middag, kino, pub osv. Mange av dem har egne kjærester. Hvorfor skulle det vært et problem? Anonymkode: 93e7c...3b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hurepoix Skrevet 16. april 2017 #57 Del Skrevet 16. april 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har mange nære venner som er menn (er kvinne i langvarig forhold). De fleste heterofile. Aldri vært noe problem ene eller andre veien. Er ofte sammen med dem alene også, kaffe, middag, kino, pub osv. Mange av dem har egne kjærester. Hvorfor skulle det vært et problem? Anonymkode: 93e7c...3b8 Men reiser disse mann-kvinne-vennene på overnattingstur sammen? Det er som sagt litmustesten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2017 #58 Del Skrevet 16. april 2017 Kvinner kan, menn kan ikke. Anonymkode: 44521...596 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 16. april 2017 #59 Del Skrevet 16. april 2017 På 18.3.2017 den 13.02, Cartman skrev: Vi kan ikke "bare" være venner. Mannfolk har kun en tanke og et instinkt Snakk for deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avocado90 Skrevet 16. april 2017 #60 Del Skrevet 16. april 2017 (endret) Jeg tror man må anerkjenne at man ikke fullt ut vet hva andre mennesker tenker. Du er jo deg, og vet ikke hvordan det er å være en annen. Så man kan si med hånden på hjertet at "jeg har aldri hatt noen seksuell/romantisk interesse for ham" og at "vennskapet fungerer helt fint". Men å insistere på at den andre aldri, noensinne, har sett på deg med noe romantisk eller seksuelt i tankene, kan man faktisk ikke. Det vet du ikke, uansett hva de sier. Jeg har sett velfungerende vennskap, og det er noen ting som kjennetegner dem; a) den ene parten er veldig atypisk sitt kjønn. De snakker jeg ikke om selverklærte "guttejenter" som sminker seg før de skal møte sine kompiser, men veldig maskuline jenter (f.eks. del av MC-miljø o.l.) som rett og slett er så innlemmet guttegjengen i stil og alt som er, at de ikke er ansett som seksuelle objekter overhodet. b) Omgivelsene forhindrer noe mer. Begge to har hver sin partner, og alle kjenner hverandre og omgås som par. Har sett nok "velfungerende vennskap" som tydelig ikke er så funksjonelle som de fremstår. Det siste eksempelet er min venninne som er selverklært "guttejente" med mange "kompiser" men alltid ser ut til å bli litt vanskelig og klengete når denne gode kameraten er interessert i en annen jente... Endret 16. april 2017 av Avocado90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå