Gå til innhold

Kan menn og kvinner EGENTLIG kun være venner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ei kvinne i begynnelsen av 30 årene som i 20 årene har hatt flest kompiser da jeg foretrekker å ha menn som venner versus kvinner. Rett og slett av den grunn at jeg har flere felles interesser, humor og trives bedre i selskap med menn. Sjelden jeg møter kvinner jeg klikker med. Skulle gjerne hatt flere vennskap med kvinner men som sagt er det ikke så ofte jeg møter kvinner jeg synes er interessante og morsomme å være med. Jeg er klar over at det er mitt "problem" og ikke kvinnene jeg møter som det er noe "gærent" med :)

Men jeg ser at jeg har mistet en del vennskap med menn etter en stund da de som regel får/har (?) følelser. Det får meg til å lure litt på om de i utgangspunktet ønsket noe mer enn vennskap og om hele vennskapet egentlig ikke har vært ekte? At de kun har vært venn med meg pga de håpet at det kanskje kunne bli noe mer etterhvert..? Jeg er helt middels attraktiv så har ikke tenkt at det burde være noe problem tidligere. Men føler jeg har gjort noen erfaringer i 20 årene som gjør at jeg tviler på om menn og kvinner faktisk kan ha langvarige og ekte vennskap? Hva tenker dere? :) 

Anonymkode: 3650a...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei det går ikke fordi menn greier ikke å holde seg i skinnet.

Anonymkode: d47d3...758

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det går ikke fordi menn greier ikke å holde seg i skinnet.

Anonymkode: d47d3...758

Nå var det nesten så jeg ble marginalt provosert. Men jeg skal ta den meningsløse kommentaren med et smil. :heks:

Menn og kvinner kan fint være venner. Jeg har alltid i mange år hatt en venn som er nærmere meg enn alle andre, og det er tifeldigvis en kvinne. Skulle jeg ikke klare å motstå å kline med denne vennen fordi hun har (det jeg bare kan anta er) flotte pupper og går i hippe ullskjørt om vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke anstendig at hetro menn og kvinner er venner på et personlig plan. (Omgangsvenner som del av større gruppe, gjeng er vel greit.) Homofile menn / kvinner og hetro menn / kvinner er derimot helt comme il faut. Det var en slik sosial lim- / nøkkel-funksjon naturen tiltenkte oss homofile.

Endret av Hurepoix
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Hurepoix skrev:

Det er ikke anstendig at hetro menn og kvinner er venner på et personlig plan. (Omgangsvenner som del av større gruppe, gjeng er vel greit.) Homofile menn / kvinner og hetro menn / kvinner er derimot helt comme il faut. Det var en slik sosial lim- / nøkkel-funksjon naturen tiltenkte oss homofile.

Hvorfor ikke tenker du?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som mann så er det vel sjelden at jeg vil stifte noe mer enn et overfladisk vennskap med en kvinne. Har for lite fellesintresser og til felles generellt for at det funker med vanlig vennskap. Men det er klart at jeg kan være "venn" i den forstand at jeg snakker hyggelig med dem og slikt, men tror det er sjelden vare at man treffer en nærmest "sjelevenn" som du finner på kule aktiviteter sammen med uten at det er noe mer for følelsenes del.

Jeg er opptatt av politikk og spesiellt verdenspolitikk. Bare dette feltet er jo noe som de fleste kvinner unngår å snakke eller mene for mye om.

Anonymkode: 94bd9...209

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke tenker du?

Stor fare for erotiske forviklingar, misforståingar, sjalu og såra kjensler, desto mer så hvis noen av dem er i forhold.

Endret av Hurepoix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som mann så er det vel sjelden at jeg vil stifte noe mer enn et overfladisk vennskap med en kvinne. Har for lite fellesintresser og til felles generellt for at det funker med vanlig vennskap. Men det er klart at jeg kan være "venn" i den forstand at jeg snakker hyggelig med dem og slikt, men tror det er sjelden vare at man treffer en nærmest "sjelevenn" som du finner på kule aktiviteter sammen med uten at det er noe mer for følelsenes del.

Jeg er opptatt av politikk og spesiellt verdenspolitikk. Bare dette feltet er jo noe som de fleste kvinner unngår å snakke eller mene for mye om.

Men hvis du ser for deg at du møter en kvinne som også er opptatt av verdenspolitikk og dere hadde noen gode samtaler rundt det. Og at dere trivdes i hverandres selskap og hadde mye latter og moro.. Kunne du hatt et vennskap da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min beste venn er en mann jeg har kjent i 30 år. Skjønner ikke problemet.

Anonymkode: 0b9df...c50

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om mange vennskaper mellom menn og kvinner som har fungert helt fint.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det går fint:) Har en del mannlige kamerater , og mannen min er og venner med de:) Har en veldig god kollega som er født samme år og dato som meg, så på jobben er vi bare "kjøkkentvillingene" ps Han har mann 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ei kvinne i begynnelsen av 30 årene som i 20 årene har hatt flest kompiser da jeg foretrekker å ha menn som venner versus kvinner. Rett og slett av den grunn at jeg har flere felles interesser, humor og trives bedre i selskap med menn. Sjelden jeg møter kvinner jeg klikker med. Skulle gjerne hatt flere vennskap med kvinner men som sagt er det ikke så ofte jeg møter kvinner jeg synes er interessante og morsomme å være med. Jeg er klar over at det er mitt "problem" og ikke kvinnene jeg møter som det er noe "gærent" med :)

Men jeg ser at jeg har mistet en del vennskap med menn etter en stund da de som regel får/har (?) følelser. Det får meg til å lure litt på om de i utgangspunktet ønsket noe mer enn vennskap og om hele vennskapet egentlig ikke har vært ekte? At de kun har vært venn med meg pga de håpet at det kanskje kunne bli noe mer etterhvert..? Jeg er helt middels attraktiv så har ikke tenkt at det burde være noe problem tidligere. Men føler jeg har gjort noen erfaringer i 20 årene som gjør at jeg tviler på om menn og kvinner faktisk kan ha langvarige og ekte vennskap? Hva tenker dere? :) 

Det du er inne på er helt naturlig. Og det veldig mange kvinner søker. 

Man blir gode venner, deler humor, interesser og trives sammen. Så oppstår det følelser fordi man liker hverandre bedre og bedre, så blir det romantikk.. Det er jo dette som er måten å finne en partner på, ikke tinder, på fylla på byn, osv osv..... 

Det som skjer det skjer, man utvikler følelser for hverandre. Å forvente noe annet er vel naturstridig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har hatt en kvinnelig bestevenn i 35 år, 10 mer enn jeg har kjent min kone. Har aldri vært noe problem. Har selvfølgelig tenkt tanken på å ha bestevenninnen i senga men tanken har blitt raskt jaget videre. Etter som årene går er det mindre og mindre aktuelt. Jeg setter vennskapet så høyt at jeg vil ikke rote det til med noen risikable seksuelle greier. Så god i senga er hun garantert ikke.

Anonymkode: bf235...13a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Coolaid skrev:

Det du er inne på er helt naturlig. Og det veldig mange kvinner søker. 

Man blir gode venner, deler humor, interesser og trives sammen. Så oppstår det følelser fordi man liker hverandre bedre og bedre, så blir det romantikk.. Det er jo dette som er måten å finne en partner på, ikke tinder, på fylla på byn, osv osv..... 

Det som skjer det skjer, man utvikler følelser for hverandre. Å forvente noe annet er vel naturstridig. 

Mener du det er naturstridig at man kun forblir venner? Det er jo ikke sikkert det er noe tiltrekning til stede..?

Ellers helt enig med at det er en fin måte å finne en partner på, men kanskje ikke utelukkende det? Blir også feil å se det på den måten hvis man har flere kompiser? Spør deg for jeg har sett at du kommer med mange fornuftige svar her inne på kg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis du ser for deg at du møter en kvinne som også er opptatt av verdenspolitikk og dere hadde noen gode samtaler rundt det. Og at dere trivdes i hverandres selskap og hadde mye latter og moro.. Kunne du hatt et vennskap da? 

Ja, det kunne jeg. Men da måtte damen gi tydelige signaler på at det kun er vennskap. Ikke noe flørting da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du det er naturstridig at man kun forblir venner? Det er jo ikke sikkert det er noe tiltrekning til stede..?

Nei, det kan jo være at en eller begge egentlig er homofile eller bare ekstremt lite tiltrekkende. Kanskje til og med alt sammen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kompiser som jeg har kjent i over 15 år. De har aldri vist meg noe annet en vennskapsfølelser gjennom alle disse årene og jeg har aldri sett på de på en annen måte heller. Vi har støttet hverandre gjennom mange tunge perioder i livet og jeg ser på de mere som brødre en noe annet. Jeg vil tørre å påstå at de ville ha prøvd seg på noe til nå hvis de var interessert i mer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, slabbedask skrev:

Nei, det skulle tatt seg ut.

Forklar nærmere? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...