AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #21 Skrevet 16. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må bare lufte noen tanker her, ettersom jeg ser så mye negativt om Tinder. Selv har jeg endelig lastet ned, og er veldig positivt overrasket. Er veldig selektiv med de jeg sveiper til høyre, men har fått matcher på dem alle, og hyggelige meldinger - og date! Så da lurer jeg litt på hvor problemene starter. Et viktig moment her som det virker som mange ignorerer, er at Tinder er jo ikke 'tilfeldig', det er kalkulert. Du får opp menn som ofte har felles venner eller kontakter med deg, og ofte også felles interesser blant de du har listet opp på Facebook. Her går jeg utifra at de fleste faktisk tenker over dette i datingøyemed. Selv ser jeg f.eks. an hvilke venner vi har felles - jeg velger heller en fyr som er felles venn med fetteren min eller en hyggelig venninne, enn en som er venn med den ene utelivsfyren jeg kjenner. Sekundært er jeg obs på hvilke FB-sider vi begge liker, og prioriterer f.eks. de som har satt opp at de liker Manhattan eller Litteraturhuset, ikke de som også liker en tilfeldig matvarekjede de har satt opp for å få en kupong. Ellers går det jo på skjønn - har han sympatiske øyne, en ordentlig profil, bilder fra aktiviteter han driver med eller med andre mennesker, fremfor poseringer i speilet. Selvsagt er det mange useriøse menn på Tinder, som på nettdating generelt. Det er lett å melde seg inn, og terskelen for å ta kontakt med kvinner er lav, mye lavere enn i det virkelige liv. Da fungerer det som et fiskenett som fanger opp alt som er. Men slik er jo datingen i det virkelige liv og, det er bare forsterket. Kvinner står på tilbudssiden, og menn tar kontakt. Kvinner har privilegiet å ikke måtte kontakte menn, men derav "byrden" å filtrere ut de useriøse. Og jo flere som tar kontakt og jo lettere de tar kontakt, jo mer seriøst må man ta den jobben. Dere som sliter veldig på Tinder; sliter dere også med dating i det virkelige liv? Og ser dere noen ganger an hva slags nettverk av mennesker dere selv har, ettersom mange av disse mennene tross alt er venner av venner? Anonymkode: bfdbb...ee2 Til å være helt ny på tinder er det godt å se at du har knekt koden og vet alt om hvordan andre tenker og syns om appen. Anonymkode: d168e...aa7 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #22 Skrevet 16. mars 2017 Jeg har ikke brukt tinder før, men trodde ikke at hva og hvem man har på Facebook var så viktig. Jeg har få venner, men på Facebook har jeg litt ulike kontakter fra diverse steder. Hadde ikke falt meg inn å bedømme noen etter hvem de var venn med i hvert fall. Jeg synes hele greia virker veldig overfladisk. Sveipe noen bort liksom, og det å sitte og bedømme noen utfra hva de har på Facebook. Nåværende kjæreste liker for ikke mye av det samme som meg, og sånne ting er ikke spesielt viktige. Jeg har prøvd annen nettdating før, men liker best å treffe noen i virkeligheten. Mye man ikke ser utfra kun et bilde. Anonymkode: a8949...ef7 1
JackIost Skrevet 16. mars 2017 #23 Skrevet 16. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har så vidt prøvd en gang, aldri mer Ja, jeg "sliter" med dating i betydning av at jeg ikke gidder det falske spillet lenger. Som du skriver står norske kvinner bare på tilbudssiden og krever, mens menn må ta kontakt. Da tar jeg heller en mellomeuropeisk kvinner når som helst Gjerne der man møtes i mer tradisjonelle fora. Tinder er en overfladisk verden uten like, der man filtrerer på uviktige kriterier som de du lister opp, antall likes, de rette typer likes osv. Men det sier lite om hvem jeg er som person fordi jeg knapt nok bruker Facebook annet enn å arrangere events og liknende. Anonymkode: 0e350...22f Et typisk bittert innlegg fra en som ikke hadde noe suksess på Tinder 3
hocane Skrevet 16. mars 2017 #24 Skrevet 16. mars 2017 1 minutt siden, JackIost skrev: Et typisk bittert innlegg fra en som ikke hadde noe suksess på Tinder Herregud enig. Det at menn tar initiativ er hva som gjør oss til menn! My god, så mange pysete menn i dagens samfunn, er latterlig. 3
hocane Skrevet 16. mars 2017 #25 Skrevet 16. mars 2017 Jeg mener, hvis kvinner har lyst til å ta initiativ er jeg glad hvis de gjør det. Men hvis de ikke gjør det kommer jeg som mann til å gjøre det, er full klar over en mann biologiske rolle når det gjelder dating, og rømmer ikke fra det ansvaret.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #26 Skrevet 16. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til å være helt ny på tinder er det godt å se at du har knekt koden og vet alt om hvordan andre tenker og syns om appen. Anonymkode: d168e...aa7 Det var vel egentlig slike svar jeg forventet fra alle som ikke har hatt hell på Tinder... Hva med å faktisk respondere på det som blir skrevet? Det må være grunner til at noen har hell der og andre ikke, hvorfor er det så tabu å snakke om? Er det slik at de som har hatt negative opplevelser ikke VIL få det bedre? Anonymkode: bfdbb...ee2 1
AnonymSjiraff Skrevet 16. mars 2017 #27 Skrevet 16. mars 2017 49 minutter siden, Vevila skrev: Tingen er jo at man har null aning om hva mennesker som skjuler seg bak bildene. Ikke hvordan de ser ut heller. Bilder kan absolutt lyve. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #28 Skrevet 16. mars 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var vel egentlig slike svar jeg forventet fra alle som ikke har hatt hell på Tinder... Hva med å faktisk respondere på det som blir skrevet? Det må være grunner til at noen har hell der og andre ikke, hvorfor er det så tabu å snakke om? Er det slik at de som har hatt negative opplevelser ikke VIL få det bedre? Anonymkode: bfdbb...ee2 Jeg tror kanskje måten dette legges frem på i HI blir litt nedlatende. Har hatt bra erfaring med Tinder (truffet bra menn, unngått fuckboys), men det betyr ikke at jeg ikke kan se ting på en litt annen måte enn deg. Jeg syns også det var super enkelt i starten forresten. Anonymkode: d168e...aa7
hocane Skrevet 16. mars 2017 #29 Skrevet 16. mars 2017 23 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Ikke hvordan de ser ut heller. Bilder kan absolutt lyve. De kan ikke bare lyve. Det fullt av fake profiles ute der 1
AnonymSjiraff Skrevet 16. mars 2017 #30 Skrevet 16. mars 2017 19 minutter siden, hocane skrev: De kan ikke bare lyve. Det fullt av fake profiles ute der Ja, men selv når det er ekte profiler synes jeg ikke biler gir så mye. Nå får ikke jeg matcher på Tinder, men når jeg har sett på venninnenes profiler så ligner de sjeldent på profilbildene. Og det kan jo gå begge veier, enkelte er penere i virkeligheten enn på bildene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #31 Skrevet 16. mars 2017 Først og fremst: 1. Har du ikke en venninneflokk elker noen kamerater å snakke om Tinder med? Det høres nemlig ikke sånn ut når du automatisk går ut ifra at folk som ikke bruker Tinder eller misliker Tinder ikke har opplevd det samme som deg der inne. Du snakker som en sosialt tilbakestående person som nettopp har "sett lyset" - "du har forstått noe som resten ikke har forstått!" - og det verste er at jeg tror du gir deg selv cred for det og tenker "jeg er så bra at jeg bruker Tinder på denne måten! Ingen slemminger på Tinder!". Hvis du hadde snakket om Tinder med venninner og kamerater, hadde pene og opoegående mennesker sagt "jeg liker ikke Tinder fordi jeg liker ikke å treffe mennesker på den måten!". Ganske enkel logikk. Jeg har bare møtt høflige mennesker på Tinder og har aldri sagt noe stygt om menneskene der inne. Null "uhell" med andre ord. Ser at du vil ha en seriøs diskusjon om hvirfor mennesker ikke liker Tinder; men du spør jo ikke Hvorfor folk misliker Tinder. Du prøver heller bare å snakke nedsettende om de som ikke liker Tinder. Noe som faktisk avslører viss manglende sosial kunnskap. Nei jeg liker ikke Tinder. Og nei, jeg trenger ikke at du forteller meg hvordan man får napp eller hell på Tinder 😂 Anonymkode: 2156a...7eb 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #32 Skrevet 16. mars 2017 2 timer siden, JackIost skrev: Et typisk bittert innlegg fra en som ikke hadde noe suksess på Tinder 2 timer siden, hocane skrev: Herregud enig. Det at menn tar initiativ er hva som gjør oss til menn! My god, så mange pysete menn i dagens samfunn, er latterlig. ...Men da langt mer sukess i virkeligheten Og nei, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg foretrekker europeiske kvinner, gjerne de mellomeuropeiske som ofte er litt mer jordnære. Det handler ikke om at man ikke kan ta initiativ, men at responsen er langt bedre i det virkelige liv, særlig i demografien jeg beskriver. At du beskriver folk du ikke kjenner som pyse hadde du nok ikke turt i virkeligheten. Strengt tatt er det å sitte anonymt på et forum og slenge dritt ganske så mye feigere. Anonymkode: 0e350...22f 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #33 Skrevet 16. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har bodd i syd-Europa i store deler av mitt liv, og der er jo kjønnsrollene enda mer tradisjonelle, dvs. at menn er forventet å ta alt initiativ. Så akkurat den logikken er litt feilslått. Men deg om det. Jeg forsøkte bare å poengtere at jeg ser ikke problemet med Tinder dersom man bruker det riktig og vet hva det er. Anonymkode: bfdbb...ee2 Jeg har også bodd i Europa. Det kommer an på hvor man er, men det er ikke nødvendigvis korrelasjon mellom kjønnsroller og initiativ. Jada, mange av kvinnene forventer kanskje at mannen tar det første steget, men man får til gjengjeld mer initiativ tilbake enn ved dating med norske kvinner er min erfaring. Anonymkode: 0e350...22f 2
JackIost Skrevet 16. mars 2017 #34 Skrevet 16. mars 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: ...Men da langt mer sukess i virkeligheten Og nei, jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg foretrekker europeiske kvinner, gjerne de mellomeuropeiske som ofte er litt mer jordnære. Det handler ikke om at man ikke kan ta initiativ, men at responsen er langt bedre i det virkelige liv, særlig i demografien jeg beskriver. At du beskriver folk du ikke kjenner som pyse hadde du nok ikke turt i virkeligheten. Strengt tatt er det å sitte anonymt på et forum og slenge dritt ganske så mye feigere. Anonymkode: 0e350...22f At du har behov for å skrive disse tingene som AB forteller det meste 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #35 Skrevet 16. mars 2017 2 minutter siden, JackIost skrev: At du har behov for å skrive disse tingene som AB forteller det meste Jeg skriver samtlige innlegg som AB uansett, så den må du nok lenger ut på landet med Du er faktisk ikke så veldig mye mindre anonym med personlig bruker, det er ikke akkurat som jeg vet hvem du er i virkeligheten, og der ligger også feigheten. Anonymkode: 0e350...22f 3
JackIost Skrevet 16. mars 2017 #36 Skrevet 16. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver samtlige innlegg som AB uansett, så den må du nok lenger ut på landet med Du er faktisk ikke så veldig mye mindre anonym med personlig bruker, det er ikke akkurat som jeg vet hvem du er i virkeligheten, og der ligger også feigheten. Anonymkode: 0e350...22f Hadde den man svarer ikke vært en AB kunne jeg vært tildels enig, å angripe navngitte personer som anonym synes jeg er feig Men til saken her, så er det da ikke tvil om at menn som er negative til Tinder i stor grad er det fordi de selv har fått lite respons der 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #37 Skrevet 16. mars 2017 55 minutter siden, JackIost skrev: Hadde den man svarer ikke vært en AB kunne jeg vært tildels enig, å angripe navngitte personer som anonym synes jeg er feig Men til saken her, så er det da ikke tvil om at menn som er negative til Tinder i stor grad er det fordi de selv har fått lite respons der Men du er jo ikke navngitt Man er ikke navngitt før man fremstår med fullt navn, noe de færreste gjør på forum i dag. Da syntes jeg heller ikke man påperope seg at man er "tøff" nok til å fremstå med såkalt navn. Men nok om det. Det er vel så enkelt som at noen av oss foretrekker mer tradisjonelle arenaer, gjerne i kombinasjonen med mellomeuropeiske kvinner. Anonymkode: 0e350...22f
JackIost Skrevet 16. mars 2017 #38 Skrevet 16. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Men du er jo ikke navngitt Man er ikke navngitt før man fremstår med fullt navn, noe de færreste gjør på forum i dag. Da syntes jeg heller ikke man påperope seg at man er "tøff" nok til å fremstå med såkalt navn. Men nok om det. Det er vel så enkelt som at noen av oss foretrekker mer tradisjonelle arenaer, gjerne i kombinasjonen med mellomeuropeiske kvinner. Anonymkode: 0e350...22f Det var ikke jeg som brakte tøff eller ikke tøff på banen, men når man diskuterer saken med en som konstant velger å bruke AB-funksjonen så virker det noe merkelig 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #39 Skrevet 16. mars 2017 Det er som med alt annet. Enten liker du Tinder, eller ikke. Personlig har jeg kun møtt kjempekoselige mennesker på Tinder. Anonymkode: e13c1...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #40 Skrevet 16. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er som med alt annet. Enten liker du Tinder, eller ikke. Personlig har jeg kun møtt kjempekoselige mennesker på Tinder. Anonymkode: e13c1...ed5 Korrekt! Jeg liker ikke Tinder, men jeg har ikke misl Anonymkode: 2156a...7eb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå