AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #21 Skrevet 16. mars 2017 9 minutter siden, cmd skrev: Huff av meg. Jeg har lest flere tråder her inne om utroskap men maken til kommentarer. Når en mann Harry utro, fordømmer folk ham, sier om å kaste ut, bryt forhold, en gang utro alltid utro, hvorfor du tilgir ham etc. men nær det skjer motsatt, er det liksom at du kan tilgi, tenk på barn etc. Hun kommer til å jobbe sammen med ham selvom du tar henne tilbake. Hun vil vel bytte jobb? Dvs hun vil fortsatt treffe ham. Du vet ikke om hun jobber eller har sex. samtidig er det tillitsbrudd. Ta dere pause i forhold og evt finne hver sin vei. Enig, det er stor forskjell på hva man sier til menn og hva man sier til kvinner! Det er ikke riktig. En kvinne klarer også å være trofast hvis hun vil, ingen grunn til å behandle henne som et barn uten ansvar for egne handlinger. Ts var på god vei mot separasjon, synes han skulle fortsatt den veien. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når hun er så bunnsolid som du sier: har hun nok ganske høy list for å være utro. Hun er nok enten dypt ulykkelig i ekteskapet deres eller oppriktig forelsket i en annen mann. Du bør tenke mer på hvorfor hun var utro, enn på at hun var det. Kvinner er nesten aldri utro for sex, men pga følelser. Anonymkode: 5b65e...8b1 Hun har da vitterlig det samme moralske ansvar for å si fra at hun er ulykkelig og gjøre det slutt før hun har sex med andre! Hvorfor skal bare menn stilles til ansvar for utroskap og kvinner dulles med som barn? Hun kommer ikke til å få flere følelser eller ha mere sex med en mann som er en dørmatte. Anonymkode: f5d9a...d66 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #22 Skrevet 16. mars 2017 5 minutter siden, cmd skrev: er du sikker på det? at de er utro KUN pga følelser? da er det STOR løgn. Kvinner kan også være utro pga sex. Sex og følelser henger sammen for kvinner, så hun har nok følelser. Men det kan være at hun mangler respekt for mannen sin og da vil det å bli værende og tåle hennes utroskap og mangel på sex, bare forverre alt. Anonymkode: f5d9a...d66
Gjest antbug Skrevet 16. mars 2017 #23 Skrevet 16. mars 2017 Jeg tror det vil kreve stor innsats, jobbskifte, parterapi og et oppriktig ønske fra begge om å finne tilbake til hverandre for å få forholdet på bena igjen. Hvis ikke blir det bare snakk om å holde sammen for barnet/barnas skyld. Det kan sikkert fungere for en periode hvis begge legger sjela i det og greier å legge bitterhet og sinne til side, men det blir neppe de lykkeligste årene å se tilbake på.
Gjest canacas Skrevet 16. mars 2017 #24 Skrevet 16. mars 2017 26 minutter siden, cmd skrev: Huff av meg. Jeg har lest flere tråder her inne om utroskap men maken til kommentarer. Når en mann har vært utro, fordømmer folk ham, sier om å kaste ut, bryt forhold, en gang utro alltid utro, hvorfor du tilgir ham etc. men når det skjer motsatt, er det liksom at du kan tilgi, tenk på barn etc. Hun kommer til å jobbe sammen med ham selvom du tar henne tilbake. Hun vil vel ikke bytte jobb? Dvs hun vil fortsatt treffe ham. Du vet ikke om hun jobber eller har sex. samtidig er det tillitsbrudd. Ta dere pause i forhold og evt finne hver sin vei. Pisspreik. De av oss som misliker utroskap gjør det uavhengig av om det er en mann eller kvinne som er utro. Jeg er så drita lei av å lese de samme påstandene her inne hele tiden "det hadde vært andre svar om det var en mann/kvinne". Det blir ikke sant uansett hvor mye dette påstås! TS: du virker svært tvilende, samtidig høres det ut som dette er så ferskt at jeg tenker du trenger litt avstand for å la det synke inn. Kan du leve med dette? For om dere skal fortsette er du nødt til å legge det bak deg og ikke bruke det mot henne siden, dette kan bli giften i familien og det går utover barna. Gjør ingenting overilt, men du må kjenne på hva du kan leve med.
cmd Skrevet 16. mars 2017 #25 Skrevet 16. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sex og følelser henger sammen for kvinner, så hun har nok følelser. Men det kan være at hun mangler respekt for mannen sin og da vil det å bli værende og tåle hennes utroskap og mangel på sex, bare forverre alt. Om følelser var også til stede, hadde hun ikke bedt om å være sammen igjen. Hun ville heller ønsket å være sammen med ham hun var utro med. Og ei går IKKE til en mann som allerede i forhold/gift. Nå vet vi ikke om deres sex liv etc. Uansett hun går til en mann som var allerede i forhold og ødelegger også ei annen dame sitt liv også. Det er bedre å gjøre slutt.
juliane Skrevet 16. mars 2017 #26 Skrevet 16. mars 2017 Jeg tenker at en uke er altfor kort tid til å ta en så stor avgjørelse som at dere skal separeres og selge huset. Du er fremdeles (med rette) sjokkert og opprørt og har altfor sterke følelser rundt det hele til å klare å ta en rasjonell avgjørelse så raskt. Du må bruke litt tid på å få roet deg ned og klarnet tankene. Så må dere snakke, snakke og snakke, både om eget forhold og om sidepranget. Helst også sammen med en parterapaut som kan få dere til å tenke annerledes enn det dere klarer selv. Og hvis du da er villig til å se om dere fremdeles kan fortsette må dere legge noen premisser for hvordan dere skal ha det fremover, alt fra jobbskifte for henne til hvordan dere skal jobbe med deres eget forhold. Og hvis du uansett ender med at dette er noe du ikke klarer å leve med har dere hvertfall prøvd, og du slipper å sitte der om fem år og lure på om du/dere gjorde noe dumt i affekt. 5
cmd Skrevet 16. mars 2017 #27 Skrevet 16. mars 2017 1 minutt siden, canacas skrev: Pisspreik. De av oss som misliker utroskap gjør det uavhengig av om det er en mann eller kvinne som er utro. Jeg er så drita lei av å lese de samme påstandene her inne hele tiden "det hadde vært andre svar om det var en mann/kvinne". Det blir ikke sant uansett hvor mye dette påstås! Nei, men mange kommenterer slik som mannfolk bør tåle alt. Men som du skriver, utroskap er utroskap. uansett om det er mann eller dame. Men jeg har lest mange tråder her inne hvor de har skrevet/kommentert om aldri å tilgi, kommer til å være utro for alltid. men her er folk litt mer forsiktige, varsomme etc. Er det pga dame som har vært utro? (det var derfor jeg skrev sånn) 3
SCW Skrevet 16. mars 2017 #28 Skrevet 16. mars 2017 Hei TS, det er nå litt over et år siden jeg var i _meget_ lik situasjon som deg. Om du vil ha noen å prate med, så bare skriv til meg, så skal jeg bidra så godt jeg kan i denne fasen.
Sphere Skrevet 16. mars 2017 #29 Skrevet 16. mars 2017 Jeg har dumpet de som har vært utro mot meg. Det et et tillitsbrudd jeg ikke ville klart å leve med videre. Jeg ville ikke klart å stole på henne igjen, og da er det liten vits i å fortsette. For om man skal kunne klare å finne tilbake til hverandre igjen, vil det kreve mye av begge. Hun må i såfall jobbe hardt for å bygge opp tilliten, og du må tilgi og legge tillitsbruddet bak deg. Samtidig kjenner jeg meg igjen i mye der. Du er irritabel pga lite sex i forholdet. Er du som meg, har du forsøkt alt for å legge til rette for nærhet, lek og kåthet. Og det å vite at hun har avvist deg, men samtidig har holdt på med en annen, bare forsterker det negative. Tenk deg godt om. Hun er åpenbart dårlig til å kommunisere seksuelt, ellers ville hun tatt opp evt problemer med manglende lyst på deg. Dette vil ikke bedre seg bare med et sving med tryllestaven. Dersom du føler at du klarer å slippe dette, og vil forsøke på nytt, må dere kjøre på med parterapi, sexolog, og jeg ville også krevd at hun bytter jobb. Barna er selvsagt viktige oppi dette de også, men de har ikke godt av å se pappa bli spist opp innvendig. Uansett hva du gjør videre ønsker jeg deg lykke til, og vit at det er mange andre som både har vært og er i samme situasjon. 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #30 Skrevet 16. mars 2017 14 minutter siden, cmd skrev: Om følelser var også til stede, hadde hun ikke bedt om å være sammen igjen. Hun ville heller ønsket å være sammen med ham hun var utro med. Og ei går IKKE til en mann som allerede i forhold/gift. Nå vet vi ikke om deres sex liv etc. Uansett hun går til en mann som var allerede i forhold og ødelegger også ei annen dame sitt liv også. Det er bedre å gjøre slutt. Ikke enig i det første. Det er ikke sikkert kollegaen har følelser for henne, derfor holder hun seg til mannen. Er det virkelig så vanskelig å gjennomskue? Kona til ts er ikke forelsket i ts, da hadde de hatt sex. Anonymkode: f5d9a...d66 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #31 Skrevet 16. mars 2017 6 minutter siden, cmd skrev: Om følelser var også til stede, hadde hun ikke bedt om å være sammen igjen. Hun ville heller ønsket å være sammen med ham hun var utro med. Og ei går IKKE til en mann som allerede i forhold/gift. Nå vet vi ikke om deres sex liv etc. Uansett hun går til en mann som var allerede i forhold og ødelegger også ei annen dame sitt liv også. Det er bedre å gjøre slutt. Nå har vi ikke fått detaljer, men det at et av barna er spesielt krevende (spesielle behov/diagnose?) gjør vel at de aller fleste ville tenkt seg om to ganger før de gikk etter en sånn episode som dette. Det er ingen hemmelighet at skilsmissestatistikken er langt høyere for foreldre med krevende barn, men jeg tenker at det gjør hverdagen enda mer krevende for alle parter om familien splittes opp. Man trenger heller ikke ha særlig gode forestillingsevner til å tenke seg hvorfor "krevende barn" går på bekostning av samlivet. Og om det er sånn at både trådstarter og konen har forsømt å ta vare på samlivet i en hektisk hverdag, vel, da sier det seg selv at den ene (eller begge) søker trøst og bekreftelse andre steder. En slags virkelighetsflukt? Det er ikke greit, og konen burde snakket med mannen sin, men det ligger i hvert fall en slags logisk forklaring bak det hele her. Det kan kanskje gjøre at de rent konkret ser hva de bør ta tak i, og at det er lettere å tilgi den andre for feilstegene sine? Vel, jeg vet ikke. Men verden er ikke svart/hvitt. Og de kan i teorien komme styrket ut av dette - om det er sånn at de klarer å se hvorfor dette skjedd, hva de kan endre på, og de fremdeles er glade nok i hverandre. Klart mannen føler seg sviktet, såret, tråkket på osv. Samtidig må ha prøve å føle på hvordan han hadde det i samlivet FØR dette skjedde. Var det egentlig så merkelig at konen gjorde som hun gjorde, kunne han blitt fristet til det samme selv? Er konen virkelig et så grusomt menneske? Eller er hun rett og slett bare et menneske... Anonymkode: 94e83...a48 7
cmd Skrevet 16. mars 2017 #32 Skrevet 16. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Klart mannen føler seg sviktet, såret, tråkket på osv. Samtidig må ha prøve å føle på hvordan han hadde det i samlivet FØR dette skjedde. Var det egentlig så merkelig at konen gjorde som hun gjorde, kunne han blitt fristet til det samme selv? Er konen virkelig et så grusomt menneske? Eller er hun rett og slett bare et menneske... sant, barn må tas hensyn til. Nei, jeg ville generelt skrevet om mennesker er grusomme? De som har vært utro er grusomme? Kona bør tenke om hva om mannen hennes hadde vært utro. Kunne HUN akseptert det og tatt ham tilbake med åpne hender. Kunne akseptert at han fortsetter å jobbe i samme firma og treffe henne hver dag etc. Dersom kona vet svaret til dette, vet hun hva hun bør gjøre. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #33 Skrevet 16. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har vi ikke fått detaljer, men det at et av barna er spesielt krevende (spesielle behov/diagnose?) gjør vel at de aller fleste ville tenkt seg om to ganger før de gikk etter en sånn episode som dette. Det er ingen hemmelighet at skilsmissestatistikken er langt høyere for foreldre med krevende barn, men jeg tenker at det gjør hverdagen enda mer krevende for alle parter om familien splittes opp. Man trenger heller ikke ha særlig gode forestillingsevner til å tenke seg hvorfor "krevende barn" går på bekostning av samlivet. Og om det er sånn at både trådstarter og konen har forsømt å ta vare på samlivet i en hektisk hverdag, vel, da sier det seg selv at den ene (eller begge) søker trøst og bekreftelse andre steder. En slags virkelighetsflukt? Det er ikke greit, og konen burde snakket med mannen sin, men det ligger i hvert fall en slags logisk forklaring bak det hele her. Det kan kanskje gjøre at de rent konkret ser hva de bør ta tak i, og at det er lettere å tilgi den andre for feilstegene sine? Vel, jeg vet ikke. Men verden er ikke svart/hvitt. Og de kan i teorien komme styrket ut av dette - om det er sånn at de klarer å se hvorfor dette skjedd, hva de kan endre på, og de fremdeles er glade nok i hverandre. Klart mannen føler seg sviktet, såret, tråkket på osv. Samtidig må ha prøve å føle på hvordan han hadde det i samlivet FØR dette skjedde. Var det egentlig så merkelig at konen gjorde som hun gjorde, kunne han blitt fristet til det samme selv? Er konen virkelig et så grusomt menneske? Eller er hun rett og slett bare et menneske... Anonymkode: 94e83...a48 Cry me a river. Hvis barna er så krevende at man ikke kan splitte, så er det KONA som burde latt være å knulle rundt. Kona har like stort ANSVAR som mannen, og det er ikke mer vanskelig å la være å knulle enn det er å gjøre andre ting rett, ellers ville vi ikke stilt voldtektsutøvere til ansvar for handlingene sine. "Livet er ikke sort hvit" Der kom den igjen, gitt. Anonymkode: f5d9a...d66 7
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #34 Skrevet 16. mars 2017 Hva er dette for noe tull, det er da en kjent sak at bare menn er utro. Anonymkode: 9249c...ed4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #35 Skrevet 16. mars 2017 27 minutter siden, antbug skrev: Jeg tror det vil kreve stor innsats, jobbskifte, parterapi og et oppriktig ønske fra begge om å finne tilbake til hverandre for å få forholdet på bena igjen. Hvis ikke blir det bare snakk om å holde sammen for barnet/barnas skyld. Det kan sikkert fungere for en periode hvis begge legger sjela i det og greier å legge bitterhet og sinne til side, men det blir neppe de lykkeligste årene å se tilbake på. Kvinne er utro= Jobb med forholdet Mann er utro= Forlat drittsekken Anonymkode: 9249c...ed4 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #36 Skrevet 16. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er dette for noe tull, det er da en kjent sak at bare menn er utro. Anonymkode: 9249c...ed4 Det stemmer. Så i dette tilfellet er det kona som er mannen. Anonymkode: f5d9a...d66
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #37 Skrevet 16. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kvinne er utro= Jobb med forholdet Mann er utro= Forlat drittsekken Anonymkode: 9249c...ed4 Ja. Det er helt utrolig hvor ulikt man skriver til menn og kvinner her inne. Anonymkode: f5d9a...d66 3
Gjest antbug Skrevet 16. mars 2017 #38 Skrevet 16. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kvinne er utro= Jobb med forholdet Mann er utro= Forlat drittsekken Anonymkode: 9249c...ed4 Svaret mitt var ikke ment som et råd om å jobbe med forholdet. Jeg skrev noen ord om hva jeg tror må til for å lykkes hvis han velger å fortsette ekteskapet, for jeg fikk inntrykk av at han er veldig glad i henne og har et slags ønske om det selv om han snakker om flytting og skilsmisse. Hvis det var meg ville jeg dumpet tvert og tatt utfordringen med barna når den kom.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #39 Skrevet 16. mars 2017 Hvis den utro dama angrer så følt så kan man gi en passende straff uansett først. F.eks. film deg selv med en annen dame mens dere har sex og krev at dama di må se på videoen mens dere har sex de første årene. Anonymkode: 78845...2c6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2017 #40 Skrevet 16. mars 2017 4 minutter siden, antbug skrev: Svaret mitt var ikke ment som et råd om å jobbe med forholdet. Jeg skrev noen ord om hva jeg tror må til for å lykkes hvis han velger å fortsette ekteskapet, for jeg fikk inntrykk av at han er veldig glad i henne og har et slags ønske om det selv om han snakker om flytting og skilsmisse. Hvis det var meg ville jeg dumpet tvert og tatt utfordringen med barna når den kom. Men hvis han er glad i henne så står han opp for seg selv slik at hun kan få respekt for han igjen. Det gjør han ikke hvis han blir værende. Det er dette paradokset mange synes å ikke få med seg her. Han oppfører seg ikke bra mot noen ved å bli værende, og dermed er det umulig å ha respekt for han. Om han drar sin vei nå, så kan han eventuelt dra tilbake senere. Men å bli værende nå, vil ødelegge alt. Anonymkode: f5d9a...d66 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå