Gå til innhold

Jævla DNB!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen av dere FB, og har sett hva DNB skriver på sin FB-side og om de vet når nettbanken virker igjen?

Anonymkode: 4a6c1...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen av dere FB, og har sett hva DNB skriver på sin FB-side og om de vet når nettbanken virker igjen?

Anonymkode: 4a6c1...ef3

DnB skriver ingenting, men enkelte av kundene hevder at det har begynt å fungere igjen. Det fungerer imidlertid ikke hos meg og tydeligvis ikke hos mange andre heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:raven::raven: Nå var også KG nede (men kun i ett minutt denne gangen). I tillegg kommer jeg ikke inn på et annet nettsted.

Anonymkode: 4a6c1...ef3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

DnB skriver ingenting, men enkelte av kundene hevder at det har begynt å fungere igjen. Det fungerer imidlertid ikke hos meg og tydeligvis ikke hos mange andre heller.

Takk for svar :roser: Da er det forhåpentligvis snart i orden da.

Anonymkode: 4a6c1...ef3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å sulte ihjel på skolen, har ikke kontanter, kantina stenger om 1 time og jeg slutter om 5 timer, så jeg er rimelig gretten akkurat nå... De kunne hvert fall ha sendt en mld. til kundene sine om at det har oppstått problemer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke DnB sin feil at de blir utsatt for massivt hackerangrep. Ingen banker er trygge for det.

Anonymkode: 9239f...c43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter trådstarter i sin frustrasjon på det sterkeste! Jeg har DNB som hovedbank, har hatt samme kundeforhold til banken siden 1987, jeg fulgte med på lasset fra Fellesbanken i sin tid, så var det vel ABCbank, så ble det Sparebanken NOR, så ble det DNBNOR og nå er det DNB.

Så kuttet DNB kontantene i filialen sin i min by, hadde man behov for kontanter kunne man bruke minibanken, eller posten. Neste trekk var å legge ned filialkontoret fordi kundene skulle få minst like bra service via nettbanken. Så fjernet de minibanken sin her, fordi kundene skulle ikke ha behov for kontanter, etter at de innførte Vipps (som kanskje er det eneste gode de har gjennomført de siste ti årene). Og nå er altså nettbanken nede til stadighet. Den var nede forrige gang jeg skulle betale regninger, sånn at jeg måtte innom flere ganger for å sjekke når den kom opp igjen. Det samme nå, den har vært nede i et halvt døgn, ikke bare "noen timer", og er fortsatt ikke oppe igjen.

Jeg har annet å bruke tiden min på enn å sitte å gjete på når/om nettbanken til Norges største bank kommer opp igjen, så nå har jeg bestilt "byttetime" hos en annen bank. Gurimalla, det kjentes godt!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når det spares til beinet og ingen vil betale for ekstra redundans eller opprettholdelse av minibanker og filialer. Det må gå som det går det, og det ironiske er at mange av de som nå opplever problemer er de samme som taler varmt for et kontantløst samfunn :P 

Anonymkode: 667f7...a5a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bank er best egentlig. Samlet sett.

Noen som vet?

Anonymkode: 9e61b...6a8

Det finnes ingen bank som er best på alt. Det kommer helt ann på hva som er dine kriterier. Høy rente på sparekonto, lav rente på boliglån, lav rente på kredittkort, brukervennlighet nettbank, tilgjengelige kundekonsulenter, investeringsrådgivning etc.

Anonymkode: e648a...57a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, funker ikke kortene til DNB heller? Disse problemene pleier jo være nettbank, ikke kort. 

Anonymkode: b2c86...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men, funker ikke kortene til DNB heller? Disse problemene pleier jo være nettbank, ikke kort. 

Anonymkode: b2c86...d73

Kortene fungerer, men ikke på nett. Mulig de fungerer igjen på nett nå. 

Anonymkode: 055d0...33b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kortene fungerer, men ikke på nett. Mulig de fungerer igjen på nett nå. 

Anonymkode: 055d0...33b

Da forstår jeg ikke helt problemet med at banken er nede noen timer.. 

Anonymkode: b2c86...d73

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bank er best egentlig. Samlet sett.

Noen som vet?

Anonymkode: 9e61b...6a8

Skandiabanken

Anonymkode: c039f...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ikke DnB sin feil at de blir utsatt for massivt hackerangrep. Ingen banker er trygge for det.

Anonymkode: 9239f...c43

Er dette årsaken til at DNBs nettbank ikke virker i dag?

Anonymkode: 4a6c1...ef3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette årsaken til at DNBs nettbank ikke virker i dag?

Anonymkode: 4a6c1...ef3

Det er ikke det de har sagt selv, i hvert fall.

Anonymkode: 36072...9f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette årsaken til at DNBs nettbank ikke virker i dag?

Anonymkode: 4a6c1...ef3

De sendte vel den mest uskyldige guttvalpen som var å oppdrive ut på TV for å skylde på serverproblemer. :P

Hackerangrep virker forøvrig mer sannsynlig enn at både hovedserver og backupservere tilfeldigvis tar natta på samme tid...

Anonymkode: 0ddfe...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De sendte vel den mest uskyldige guttvalpen som var å oppdrive ut på TV for å skylde på serverproblemer. :P

Hackerangrep virker forøvrig mer sannsynlig enn at både hovedserver og backupservere tilfeldigvis tar natta på samme tid...

Anonymkode: 0ddfe...c08

Ved et hackerangrep, kan eventuelt hackere også stjele pengene som vi har på konto i DNB? (Bekymret)

Anonymkode: 4a6c1...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg ikke helt problemet med at banken er nede noen timer.. 

Anonymkode: b2c86...d73

Da kan jeg forklare deg at noen av oss har regninger å betale, og trang timeplan for å få anledning til å logge seg inn i banken for å få gjort dette. Når man da gang på gang opplever at når du har satt av tid, og anledning - du må tross alt ha både en PC tilgjengelig og sørge for at du ikke blir forstyrret mens du holder på, ja da funker ikke banken, da kommer man etterhvert til et punkt der nok er nok. En del av oss har også veldig mye annet å bruke tiden vår på enn å sitte å sjekke om nettbanken er oppe eller ikke.

Om du fortsatt ikke kan forstå problemet burde du prøve det selv: La være å betale regninger hver gang du har tid og anledning til det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ved et hackerangrep, kan eventuelt hackere også stjele pengene som vi har på konto i DNB? (Bekymret)

Det er mange måter å angripe på. Hvis tjenesten går ned er det vanligvis pga. et såkalt tjenestenektangrep, som går ut på å oversvømme dem med så mange forespørsler til serverene at ikke de klarer å svare. Da er målet å presse dem til å betale for å slutte. Ingenting blir stjålet fra kontoer.

Anonymkode: 36072...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med å nevne NAV som får folk til å bli så ekle mot andre? Et "skjerp deg" til deg også!

Anonymkode: c6cc3...cde

Har ikke direkte med NAV å gjøre. 

Men skjønner på populariteten av innlegget ditt at sannheten svir :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...