Gå til innhold

Holdbarhet på ferdigblandet MME


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Desom jeg lager ferdig en flaske med MME og tar denne med meg ut feks på tur eller et annet sted, hvor lenge holder denne flasken, før den må kastes ? Noen som vet?? Siden jeg pumper meg, så hender det jeg tar med morsmelk på flaske også, hvor lenge holder denne før den må kastes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ai, godt spørsmål... vil tro at det holder seg noen timer, da. Har hørt at MM holder seg i 8 timer i romtemperatur, men MME holder neppe like lenge. Kommer litt an på om det er varmt eller kaldt? Sikkert noen andre som vet bedre her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker jeg heller, men jeg ville tro at MME holder seg litt lenger enn MM. MM ser ikke særlig godt ut etter å ha stått noen timer - den skiller seg! Og den er jo også "ferskere" enn MME.

Det beste er sikkert å oppbevare den kaldt hvis man har mulighet til å varme den opp etterpå. Da viil jeg tro den holder en hel dag!?

Hvis ikke er det kanskje best å varme den godt opp før man drar og gi den før den blir kald.

Vet ikke jeg.... Burde kanskje ikke svart på denne tråden da :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker jeg heller, men jeg ville tro at MME holder seg litt lenger enn MM. MM ser ikke særlig godt ut etter å ha stått noen timer - den skiller seg! Og den er jo også "ferskere" enn MME.

MM inneholdet bakteriedrepende stoffer. At den skiller seg er overhodet ikke noe tegn på at den er blitt dårlig. Det er bare tyngdekraften som virker - fettet flyter opp. Det er bare til å riste litt på den, så blander den seg igjen.

Jeg er rimelig sikker på at MM har lenger holdbarhet enn MME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdigblandet MME holder seg ca ett døgn i kjøleskapet. Dersom du drar på besøk til noen, så kan det være lurt å låne kjøleskapet deres og putte flaska inn der. Dersom dere bare er ute og shopper og sånn så er det jo verre. Jeg har flaska i stelleveska, og der er den vel et par-tre timer før det er på tide å spise. Den er helt i orden da. Skulle vel ikke være behov for å ha den der lenger, for neste gang lillingen skal spise så har du jo gjerne vært hjemmefra i en 5-6 timer (og da er det bare å pelle seg hjem :wink: )

Ellers så er det jo dem som ikke blander pulver og vann før de skal ha det - tar pulver med i en pose. Dette syns jeg pesonlig virker noe tungvint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det jo dem som ikke blander pulver og vann før de skal ha det - tar pulver med i en pose. Dette syns jeg pesonlig virker noe tungvint.

Det er som en venner seg til.Jeg synes det er enklere,og da vet jeg jo at Julie vil få fersk melk.

Men det er opp til hver enkelt hva en velger å gjøre.

Koldbruna :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Er det ikke slik at MME ikke skal oppbevares varm på en slik flaskevarmer da? Jeg fikk iallefall beskjed om det på helsestasjonen, for bakteriene stortrivdes i den temperaturen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Nå selges det jo beholdere for MME, boks med 3 rom i, hvor man fyller opp hvert rom med antall skjeer pulver man skal ha. Ikke tungvindt i det hele, når man selvsagt har vannet klar på flasken;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det finnes også ferdigblandede kartonger som er geniale på tur.

Man skal ikke blande en flaske og så ta med seg, MME skal blandes når det skal drikkes. Jeg har hørt og lest at MME kan oppbevares i maks en time i romtemperatur før det må helles ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så er det jo dem som ikke blander pulver og vann før de skal ha det - tar pulver med i en pose. Dette syns jeg pesonlig virker noe tungvint.

"Ellers så er det jo dem"? :ler: Høres ut som om jeg tilhører en merkelig rase, altså ;). Vi blander alltid ut MME rett før den skal spises, har ikke engang prøvd å ha ferdigblandet i kjøleskapet. Hvorfor skal det være mer praktisk? Man bruker jo totalt like lang tid på å lage blandingen om man gjør det om morgenen eller om man gjør det før babyen skal ha mat.

Nå er jeg relativt fersk flaskebruker også, og etter tre barn der de to siste ammeperiodene var rimelig jævlige, så synes jeg flaskemating er superlettvint. Null stress å blande MME i forhold til å amme.

Bruker forøvrig urinprøveglass til å ha med pulver. Akkurat plass til et måltid, og veldig praktisk å helle fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...