Gå til innhold

Eggløsningsslim og tette eggledere??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Min mann har nå fått svar på sædprøven, alt var normalt.

Jeg har vært på gyn.undersøkelse. Alt så ok ut der (ultralyd osv), men har fått henvisning videre til videre utredning.

Har holdt på i 1 år nå å tatt eggløsningstester, og vet at jeg har eggløsning. Får det karateristiske eggløsningsslimet også, og selvfølgelig vondt på den siden eggløsningen skjer på.

Men lurer litt på om det er slik at jeg skulle ha tette eggledere, får jeg eggløsningsslim da??? Eller får jeg det ikke??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hulderjenta

Jeg er ikke 100% sikker på dette svaret, men for meg høres dette logisk og fornuftig ut:

Jeg vil tro at eggløsningsslimet blir dannet i livmor/livmorhals, og at det kommer derfra, så det blir da fullt mulig å ha tette eggledere og eggløsningsslim. Men som sagt, jeg vet egentlig ikke hvor EL-slimet blir laget... Kan jo godt hende det kommer fra egglederne.. :sjenert:

Er du redd for tette eggledere, bør du gå til lege/gyn og få henvisning til undersøkelse av egglederne! :D

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Joda..

Har vært hos gynekolog...innvendig ultralyd, celleprøve og standard prøver.

Ble henvist videre til Røntgen avd ved Rikshospitalet....

Men hva gjør de på røntgen?? Sjekker egglederne???

Noen som vet??

Hva skjer videre nå da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eggledere er så bittesmå, at legene må utføre laporoskopi for å finne ut om de er tette. Det betyr at de lager et lite hull på magen, og går inn med en slange og kamera og tar inn kontrastvæske for å se om de er tette. Så vidt jeg vet så er dette den eneste måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å undersøke egglederne kan man bruke røntgen - man må altså ikke nødvendigvis inn med laparoskopi. Kontrastvæske sprøytes inn i livmoren via skjeden og så tar man røntgen som viser hvordan væsken sprer seg. Da vil man se om egglederne er åpne eller ei. Man kan også "sprenge opp" ved hjelp av presset væsken lager på egglederne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...